Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הטעם בכלל בפרוייקט השאפתני של שי אגסי (בטר פלייס)


joker2k

פוסטים מומלצים

ניסיתי לעשות חישוב קטן בהשוואה של המיני של מיצו לפלואנס ולסופר מיני קטנה:

 

עלות רכב I-MIEV: כ129,000 ש"ח (כ29K $ +10% מס)

טווח נסיעה: עד 180 ק"מ

מחיר חשמל לק"מ: 150/16*0.54=0.06 ש"ח (6 אגורות)

נסועה שנתית לדוגמה: 20,000 ק"מ

עלות החשמל: 20000*0.06= 1200 ש"ח לשנה

עלות כוללת לאחר 3 שנים: 132,600 ש"ח (רק עלות רכב+נסועה)

 

עלות פלואנס חשמלי: 123,000 ש"ח

טווח נסיעה: עד 150 ק"מ

נסועה שנתית לדוגמה:20,000 ק"מ

עלות הנסועה: 1090*12= 13,080 ש"ח לשנה

עלות כוללת לאחר 3 שנים: 162,240 ש"ח (רק עלות רכב+נסועה)

 

רכב סופר מיני אוטו' : כ90,000 ש"ח

עלות לק"מ: כ0.53 ש"ח לפי צריכה ממוצעת של 1:14

נסועה שנתית לדוגמא: 20,000 ק"מ

עלות הדלק: 10,614 ש"ח לשנה

עלות כוללת לאחר 3 שנים: 121,842 ש"ח (רק עלות רכב+נסועה)

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 3.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ניסיתי לעשות חישוב קטן בהשוואה של המיני של מיצו לפלואנס ולסופר מיני קטנה:

 

עלות רכב I-MIEV: כ129,000 ש"ח (כ29K $ +10% מס)

טווח נסיעה: עד 180 ק"מ

מחיר חשמל לק"מ: 150/16*0.54=0.06 ש"ח (6 אגורות)

נסועה שנתית לדוגמה: 20,000 ק"מ

עלות החשמל: 20000*0.06= 1200 ש"ח לשנה

עלות כוללת לאחר 3 שנים: 132,600 ש"ח (רק עלות רכב+נסועה)

 

עלות פלואנס חשמלי: 123,000 ש"ח

טווח נסיעה: עד 150 ק"מ

נסועה שנתית לדוגמה:20,000 ק"מ

עלות הנסועה: 1090*12= 13,080 ש"ח לשנה

עלות כוללת לאחר 3 שנים: 162,240 ש"ח (רק עלות רכב+נסועה)

 

רכב סופר מיני אוטו' : כ90,000 ש"ח

עלות לק"מ: כ0.53 ש"ח לפי צריכה ממוצעת של 1:14

נסועה שנתית לדוגמא: 20,000 ק"מ

עלות הדלק: 10,614 ש"ח לשנה

עלות כוללת לאחר 3 שנים: 121,842 ש"ח (רק עלות רכב+נסועה)

 

 

עם איזה מהרכבים יכולים 4 מבוגרים לסוע לאילת ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפלואנס החשמלית לא מגיעה לאילת לא עם נוסע אחד ולא עם 4.

 

יום אחד בעתיד אולי תפרסו מספיק נקודות טעינה/החלפת סוללה אז נדבר אבל עד אז לאילת לא תגיע שום פלואנס חשמלית אלא אם זה על הגב של מובילית.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם איזה מהרכבים יכולים 4 מבוגרים לסוע לאילת ?

 

חח בטח שלא עם פלואנס!

וגם המיצו הקטנה מאכלסת מצויין 4 נוסעים! אלה אם הם שוקלים מעל 150 קילו כל אחד אז לא הפלואנס ולא המיצובישי לא יסחבו אותם יותר מ50 ק"מ!

 

וגם שגודל ה פלואנס לא יטעה אותך- בקושי יש לו באגז ביגלל הסוללות!

ואני מעדיף את המיצובישי שתעלה לי עשירית לחודש ומטה בהשוואה לפלואנס!

 

ובישביל נסיעות חופשה של פעם בחצי שנה שנה אני מעדיף לישכור רכב רגיל בעלות של כ100 שקל ליום!

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפלואנס החשמלית לא מגיעה לאילת לא עם נוסע אחד ולא עם 4.

 

יום אחד בעתיד אולי תפרסו מספיק נקודות טעינה/החלפת סוללה אז נדבר אבל עד אז לאילת לא תגיע שום פלואנס חשמלית אלא אם זה על הגב של מובילית.

 

לפחות אתה מסכים שעם הפלואנס אולי יהיה עתיד.

 

יש לך ספק שיפרסו מספיק תחנות להגיע לאילת ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חח בטח שלא עם פלואנס!

וגם המיצו הקטנה מאכלסת מצויין 4 נוסעים! אלה אם הם שוקלים מעל 150 קילו כל אחד אז לא הפלואנס ולא המיצובישי לא יסחבו אותם יותר מ50 ק"מ!

 

וגם שגודל ה פלואנס לא יטעה אותך- בקושי יש לו באגז ביגלל הסוללות!

ואני מעדיף את המיצובישי שתעלה לי עשירית לחודש ומטה בהשוואה לפלואנס!

 

ובישביל נסיעות חופשה של פעם בחצי שנה שנה אני מעדיף לישכור רכב רגיל בעלות של כ100 שקל ליום!

 

100 שח ליום ?!?!

4-5 ימים זה 400-500 שח בלי דלק : יותר זול לקנות חוט מאריך זה בערך שקל למטר ותוכל לסוע עד אילת באותו מחיר כמעט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

100 שח ליום ?!?!

4-5 ימים זה 400-500 שח בלי דלק : יותר זול לקנות חוט מאריך זה בערך שקל למטר ותוכל לסוע עד אילת באותו מחיר כמעט.

אין לי כבר כוח להתווכח! קנה BP ותהנה!

 

500 ש"ח להשכרה לסופש אפילו פעמיים בשנה זה כלום מול מעל ל13,000 שקל שתשלם לפלואנס + 8 עצירות עם זמן המתנה בתור של כל הנופשים לאילת חחחחח (הלוך חזור)

 

ולעומת זאת במיצובישי תשלם 1200 ש"ח לשנה שלמה לחשמל (ל20,000 ק"מ)! +500 ש"ח השכרה לרכב +300 ש"ח דלק! ביג דיל!

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה הערות:

1. ה-i-MIEV אינה סופרמיני אלא מיני קטנה (בקטגוריית Kei ביפאן), למעשה ממדיה קטנים מאלה של סוזוקי אלטו.

2. מיטסובישי מצהירה על טווח של 160 ק"מ, הרשויות האמריקאיות קבעו שהטווח הוא 100 ק"מ. בגרסאות המאובזרות הטווח עוד יותר קצר. זה אמר שבנסיעה לאילת צריך לעצור בתחנת טעינה לפחות 4-5 פעמים, ולא לכמה דקות של החלפת סוללה אלא ל-14 שעות טעינה, כלומר נסיעה לאילת תארך כ-3-4 ימים.

3. לאף אחד מאיתנו אין מושג מה עלויות האחזקה של רכב חשמלי (טיפולים שוטפים, ביטוח וכו') ומה אבדן הערך שלו, כך שכל חישוב יהיה בגדר הימור.

4. מחיר ה-i-MIEV הוא כ-45,000-50,000 דולר, ביפאן היא מסובסדת. לכן עליך להכפיל את העלויות שחישבת.

5. דבר שלא ברור לי לגבי הפלואנס: האם חבילת השרות של Better Place כוללת את הביטוח, ובאיזה כיסוי. אם כן - מדובר ברכיב משמעותי שצריך להוסיף בתחשיב של רכב מתחרה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחיר ה i-miev אינו 45,000 דולר אלא 29,000 דולר

בכל מקרה צריך להוסיף לא רק 10% מס קניה אלא גם מע"מ והוצאות הובלה, ועובדה שהרכב הזה הוצא למכירה בארץ ב 200,000 שקל.

אם תקראו שוב את הלינק שהבאתי עליה-

http://www.auto.co.il/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%94-27177-%D7%9E%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%99-i-MiEV-%D7%94%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C%D7%99%D7%AA-%D7%AA%D7%94%D7%99%D7%94-%D7%96%D7%95%D7%9C%D7%94.aspx

 

תראו שההוזלה לדגם הרגיל היא ל 3.8 מיליון ין, כלומר רק 5% הוזלה מ 3.98 מליון ין.

מה שאומר שגם בארץ המחיר צפוי לרדת ב 5% , מ 200,000 ל 190,000 שקל. זה עדיין הרבה הרבה יותר ממה ש hwgeek העריך.

אגב על הגרסה המוחלשת שלה אין מה לדבר בכלל. מנוע של 40 כ"ס ומצבר של 10.5 קוט"ש לעומת 22 אצל בטר פלייס. אז הטווח הרשמי שלה הוא 120 ק"מ ובמציאות זה כנראה יהיה 80...

 

hwgeek אתה שכחת לציין בהשוואה שלך, שהטווח המרבי של ה i-miev הוא באמת מרבי. אין שום אפשרות לעבור בתחנת החלפה ולהאריך את הנסיעה, והנקודה הזאת זה כל הרעיון שבזכותו בטר פלייס הוקמה וגייסה מילארדי דולרים.

 

לגבי ביטוח, בטר פלייס מציעים מקיף+חובה ב 3700 שקל לשנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרא שוב את הקישור הנ"ל- כרגע הגירסה האמריקאית המוגדלת מתומחרת ב29K$!

והיא טיפה גדולה יותר מהאלטו

the car is 11.2 inches longer and 4.3 inches wider than the Japanese-spec model

144.9 inches by 62.4

 

ואין בעיית מרחב כמו שרואים בהילוך חמישי (הגירסה היפנית)

 

בנוסף סקירה נוספת טובה: - תיראו מדינה מפותחת עם עמדות טעינה מהירות ורגילות וגם שיא הטכנולוגיה- מטען ביתי!

bMtNkB8iFyI דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לקחתי את המחירים מכאן.

מכל מקם - המכונית טובה רק למטרה אחת - נסיעה לעבודה וחזרה בתוך העיר. אני מניח שבפקקים של גוש דן נסיעה מת"א לנתניה וחזרה בשעות העומס תחסל את הסוללה. לא הייתי מעיז לרכוש מכונית כזו לנסיעות שלי מחיפה לעכו וחזרה, עם פקקים, עליות ומזגן. שלא לדבר על כך שעד כמה שאני מבין המכוניתמחייבת תחנת טעינה ייעודית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכבים של בטר מוצעים כבר היום במחירים תחרותיים מאד לציי הרכב הגדולים (ישירות ולא דרך חברות הליסינג).

אל תשכחו רבותי שאנחנו חיים בארץ -הרכב - הצמוד, נתח הרכבים הנמכרים לדיים פרטיות הוא בלחץ 30%.

 

אז בטר פועלת בשיטת הסבסוד הצולב, מפרסמת מחיר רשמי גבוה, כדי שממנו תגזר ההנחה לציים וממנו ייגזר המחירון הגבוה לצורך מכירה בעוד כשלוש שנים לשוק הפרטי.

 

בפועל הצרכן הפרטי רואה את את מה שבטר פלייס רוצה להראות לו, ולא את המחיר האמיתי בו המכוניות נמכרות או מוחכרות.

רונין-רוכב ללא אופנוע

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחיר ה i-miev אינו 45,000 דולר אלא 29,000 דולר

בכל מקרה צריך להוסיף לא רק 10% מס קניה אלא גם מע"מ והוצאות הובלה, ועובדה שהרכב הזה הוצא למכירה בארץ ב 200,000 שקל.

אם תקראו שוב את הלינק שהבאתי עליה-

http://www.auto.co.il/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%94-27177-%D7%9E%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%99-i-MiEV-%D7%94%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C%D7%99%D7%AA-%D7%AA%D7%94%D7%99%D7%94-%D7%96%D7%95%D7%9C%D7%94.aspx

 

תראו שההוזלה לדגם הרגיל היא ל 3.8 מיליון ין, כלומר רק 5% הוזלה מ 3.98 מליון ין.

מה שאומר שגם בארץ המחיר צפוי לרדת ב 5% , מ 200,000 ל 190,000 שקל. זה עדיין הרבה הרבה יותר ממה ש hwgeek העריך.

אגב על הגרסה המוחלשת שלה אין מה לדבר בכלל. מנוע של 40 כ"ס ומצבר של 10.5 קוט"ש לעומת 22 אצל בטר פלייס. אז הטווח הרשמי שלה הוא 120 ק"מ ובמציאות זה כנראה יהיה 80...

 

hwgeek אתה שכחת לציין בהשוואה שלך, שהטווח המרבי של ה i-miev הוא באמת מרבי. אין שום אפשרות לעבור בתחנת החלפה ולהאריך את הנסיעה, והנקודה הזאת זה כל הרעיון שבזכותו בטר פלייס הוקמה וגייסה מילארדי דולרים.

 

לגבי ביטוח, בטר פלייס מציעים מקיף+חובה ב 3700 שקל לשנה.

תגיד לי: למה תמיד לוקחים מחיר מחו"ל ומוסיפים לא את המיסים וההובלות וממירים לשקל?

המחיר של 29,000 דולר הוא מחיר בחנות בארה"ב שכוללת את מחיר ההובלה,המיסים ורווח המוכר!

זה לא המחיר שיבואן יקנה עכשיו ממיצובישי!

לכן אם היבואן לא יהיה חמדן הרכב לא עמור לעלות יותר מ140K ש"ח!

 

ורכב כזה לא קונים בישביל טווחים ארוכים! זה רכב עירוני! ומי מהצרכן הממוצע נוסע יותר מ150 ק"מ ביום?!!!

לטווחים כאלה קונים דיזל!

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה הערות:

2. מיטסובישי מצהירה על טווח של 160 ק"מ, הרשויות האמריקאיות קבעו שהטווח הוא 100 ק"מ. בגרסאות המאובזרות הטווח עוד יותר קצר. זה אמר שבנסיעה לאילת צריך לעצור בתחנת טעינה לפחות 4-5 פעמים, ולא לכמה דקות של החלפת סוללה אלא ל-14 שעות טעינה, כלומר נסיעה לאילת תארך כ-3-4 ימים.

3. לאף אחד מאיתנו אין מושג מה עלויות האחזקה של רכב חשמלי (טיפולים שוטפים, ביטוח וכו') ומה אבדן הערך שלו, כך שכל חישוב יהיה בגדר הימור.

2. 14 שעות טעינה זה זמן הטעינה מהשקע של הקומקום במתח של האמריקאים המפגרים.

משקע של קומקום ארצישראלי מצוי הטעינה תיקח 7 שעות.

בתחנת טעינה ייעודית (לא ביתית) כמו זאת שאולי תהיה (ואולי לא) בדרך לאילת - כחצי שעה בלבד.

http://www.mitsubishi-motors.com/special/ev/whatis/index.html

כך שנסיעה ב-iMiev לאילת לא תיקח שלושה ימים אלא רק כשעתיים (4 טעינות, מחיפה לאילת נניח) יותר מהרגיל.

שזה עדיין בעייתי מאוד - אני מסכים לחלוטין. זו בדיוק הבעיה שה"פלסטר" של בטר-פלייס פותר היטב, החלפת סוללה תוך 5 דקות במקום טעינה תוך 30 דקות.

 

3. ביטוח חובה - אין סיבה שיהיה שונה מרכב רגיל. ביטוח מקיף - גם אין סיבה מהותית שיהיה שונה מרכב רגיל. אם כבר אז ייתכן שהמקיף יהיה קצת יותר זול כי הרכב פחות גניב.

טיפולים שוטפים - חוץ מהחלפת נוזל בלמים (זהה לרכב בנזין) ופילטר מזגן (כנ"ל) אני לא בטוח שיש שם בכלל טיפול יזום כלשהו. כך שפה יש יתרון מהותי לרכב חשמלי. במודל בטר-פלייס אפילו הסוללה לא באחריות הלקוח אז אין צורך גם לשער אם יהיה צריך להחליף בה תאים אחרי כמה שנים או לא.

 

אני לקחתי את המחירים מכאן.

מכל מקם - המכונית טובה רק למטרה אחת - נסיעה לעבודה וחזרה בתוך העיר. אני מניח שבפקקים של גוש דן נסיעה מת"א לנתניה וחזרה בשעות העומס תחסל את הסוללה. לא הייתי מעיז לרכוש מכונית כזו לנסיעות שלי מחיפה לעכו וחזרה, עם פקקים, עליות ומזגן. שלא לדבר על כך שעד כמה שאני מבין המכוניתמחייבת תחנת טעינה ייעודית.

המרחק מת"א לנתניה הוא בקושי 30 ק"מ.

מכוניות חשמליות, בניגוד לרכבי בנזין, צורכות פחות דלק במהירות עירונית/פקקית מאשר במהירות גבוהה.

כלומר ה-60 ק"מ האלו יצרכו הכי מעט סוללה בשעות העומס. (והכי הרבה עם הדוושה ברצפה)

חיפה-עכו זה מרחק דומה, גם כן לא נראה לי שתהיה בעיה גם למיצובישי iMiev לעשות את המסלול הזה בכבוד ויישארו עשרות אחוזים של טעינה בסוף היום.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפועל הצרכן הפרטי רואה את את מה שבטר פלייס רוצה להראות לו, ולא את המחיר האמיתי בו המכוניות נמכרות או מוחכרות.

אין ממש מחיר אמיתי שבו הפלואנס נמכרות בעיקר מכוון ששום פלואנס לא נמכרה ולא נמסרה לאף אחד (מעבר לרכבים פנים ארגוניים של בטר פלייס.

אתה מתכוון ככל הנראה ל"מחיר האמיתי" שבו הן הוצעו.

 

לפחות אתה מסכים שעם הפלואנס אולי יהיה עתיד.

 

אני בניגוד אליך, לא מוביל אג'נדה דורסנית של "או פלואנס או כלום" ולכן אני בשמחה אודה שיש סיכוי מצוין שלפלואנס יהיה עתיד בישראל.

 

אני רק לא מוכן בשום פנים ואופן לקבל את הקביעה שלך שהיא תצליח אך ורק אם הליף או ה I-MIEV יהיו מסורבות עליה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...