Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הטעם בכלל בפרוייקט השאפתני של שי אגסי (בטר פלייס)


joker2k

פוסטים מומלצים

נראה נחמד- המהנדסים של ה sim lei התאמצו מאוד ליצור זנב ארוך ואוירודינמי ועדיין לשמור על מספיק רוחב ל 2 נוסעים ובגז' סביר.

העיצוב מזכיר קצת את ה EV1 העתיקה של ג'נרל מוטורס, ומסתבר שמקדם הגרר המצוין זהה בשתיהן - 0.19

הנעלם הגדול הוא המחיר, שלפי הבנתי יהיה גבוה יותר משל בטר פלייס בגלל שיש לה 4 מנועים (אחד בכל גלגל) והחסרון שלה שיש לה רק 4 מושבים.

בכל מקרה חשוב לדעת שרוב היתרון שלה מגיע ממקדם הגרר הנמוך והצמיגים החסכוניים. שים בתוכה מנוע בנזין ותקבל צריכת בנזין חסכונית מאוד.

 

http://www.engadget.com/2011/12/28/sim-lei-ev-gets-a-video-walk-through-shaped-like-a-fish-has-a/

 

 

"SIM-LEI השיג צריכת אנרגייה AC של 77Wh/km, המקבילה ל-70 ק"מ לכל ליטר במונחים של צריכת בנזין".

 

ב) מנוע חשמלי בגלגל, לא בהכרח יהיה יקר יותר. אם נקח בחשבון את היתרונות בייצור המוני, לעומת תהליך הרכבת מערכת

העברת כוח רגילה ודיפרנציאלים.

במקרה מאוד קיצוני ניתן לוותר לגמרי גם על מערכת ההיגוי הסטנדרטית כמו

ולהרוויח עצמאות מיתלית מוחלטת.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 3.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הנה התשובה לאגסי

http://motocar.ifeel.co.il/test/1137.aspx

 

עם טעינה עצמית, אפילו סולארית, ומחיר די שפוי, בהחלט אוטו שעושה צחוק בכל הפרוייקט של אגסי ביחד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה-זה הגזמת. אמנם לא קראתי את כל הכתבה (כי היא ארוכה בטירוף, וקצת טרחנית לטעמי עבור כתבה אינטרנטית) אבל מדובר בסה"כ ברכב ביניים בין היברידית סטנדרטית למכונית עם מאריך טווח כמו השברולט וולט. מכונית שעשויה לשפר משמעותית את צריכת הדלק שלך בתנאים מסוימים, אבל במקביל עולה 200 אלף שקלים (או 170 אלף אם היא תמוסה כמכונית חשמלית). אם תעשה את החישוב תראה שזה בטח לא יוצא יותר זול ממכונית מקבילה (אפילו מפריוס רגילה, לצורך העניין). בקיצור, לא עושה צחוק ולא בטיח.

 

הצחוק יגיע אך ורק כשמחירי הסוללות ירדו משמעותית, ואפשר יהיה למכור מכוניות כאלה במחירים עממיים יותר.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שרואים בטבלה של sperial , המדינה היחידה בה המיצובישי עולה 29,000 דולר זאת ארה"ב. בכל שאר המדינות זה משמעותית יותר. כנראה גם בישראל.

ו WIL העלה נקודה חשובה שהרבה טוקבקיסטית מפספסים- נסיעה איטית טובה למכונית החשמלית. יותר לאט = צריכת חשמל חסכונית יותר. והטווח יגיע גם ל 200 קילומטרים. עמידה מוחלטת? המזגן יחסל את הסוללה רק לאחר 20 שעות. לא צריך להילחץ.

הסיבה היא שאין פה מנוע בנזין שמוציא כמות אדירה של אנרגיה רק בשביל לסובב את עצמו, ולכן צורך 2 ליטר בשעה בנסיעה עירונית. וכשמחלקים 12 קילומטר נסיעה (בשעה שלמה של פקקים) , ל 2 ליטר , מקבלים צריכה עלובה של 1:6. במכונית חשמלית זה לא קורה.

מה שקורה בחשמלית זה שהתנגדות האוויר במהירויות גבוהות עולה בריבוע למהירות הרכב (קורה בכל רכב כמובן). לכן במהירות 135 קמ"ש הרכב לא יסע 160 קילומטר אלא 80 בלבד. (יגמור מצבר לאחר פחות מ 40 דקות).

מה שאומר אגב, שבכביש 6 יצטרכו לפרוס תחנות החלפה במרחקים קטנים יותר.

 

למיצובישי אין סיכוי להימכר בארץ במחיר שלה, ועם טווח ראלי של 75 מייל (120 קילומטר) כפי שהוא אמר בסרטון.

מיצובישי הוציאו גרסה מוחלשת עם מצבר קטן שתעלה 35% פחות. זה טוב למי שנוסע 20 קילומטר לכל כיוון ולא נדרש פתאום לצאת לנסיעה לא מתוכננת. (ועדיין יוצא יותר יקר מרכב כמו פיזו 107 ידנית).

 

אגב, כולם מנסים למצוא רכב שימלא את כל הפונקציות. בעצם הרבה אנשים יכלו להשתמש לרוב הנסיעות שלהם בתוך העיר במכוניות חשמליות עם טווח זעיר אבל גם מחיר זעיר. בכל פעם שהם ירצו לצאת מהעיר יהיו "תחנות השכרה" ובהן הם יקחו רכב בנזין וימשיכו איתו. קחו את זה עוד צעד קדימה ובכלל אין צורך ברכב פרטי. תפזרו כמות אדירה של רכבים קהילתיים בסגנון car to go , ופשוט תרדו לרחוב, קחו רכב חשמלי, תעבירו כרטיס אשראי, סעו 10 או 20 קילומטרים וזהו. רוצים לנסוע יותר אז מחנים אותו ביציאה מהעיר וממשיכים ברכב אחר.

נכון שלא יהיה לכם רכב פרטי אבל ככה כל רכב יעשה את המשימה שהוא טוב בה. חשמלי עם מצבר קטן יהיה זול וללא זיהום בתוך העיר. הבנזין יהיה מתאים לנסיעות ארוכות חסרות דאגות לטווח אינסופי. ומכיוון שלכל רכב יהיו כמה נהגים העלויות יהיו קטנות בהרבה.

 

ולעניין הפנלים הסולריים- כנראה לא משתלם כלכלית. מי ישלם אלפי שקלים על פנל שמייצר לו חשמל בשווי שקל ביום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ממש מחיר אמיתי שבו הפלואנס נמכרות בעיקר מכוון ששום פלואנס לא נמכרה ולא נמסרה לאף אחד (מעבר לרכבים פנים ארגוניים של בטר פלייס.

אתה מתכוון ככל הנראה ל"מחיר האמיתי" שבו הן הוצעו.

 

 

 

אני בניגוד אליך, לא מוביל אג'נדה דורסנית של "או פלואנס או כלום" ולכן אני בשמחה אודה שיש סיכוי מצוין שלפלואנס יהיה עתיד בישראל.

 

אני רק לא מוכן בשום פנים ואופן לקבל את הקביעה שלך שהיא תצליח אך ורק אם הליף או ה I-MIEV יהיו מסורבות עליה.

 

איפה ראית שקבעתי שאלו בכלל רכבים מתחרים ???

IMIEV או דומיה אם תיובא תנגוס בשוק הקטנות כרכב שני ואם לשפוט לפי רמת המכירות בארהב מדובר בכמה מאות יחידות שיבואו על חשבון המיני הקטנות .

 

אני בטוח שלא לשוק הזה מכוון אגסי.

 

אגב אין לי בעיה עם מונופול כזה או אחר.

אתה טוען שזה יהיה מונופול דורסני אבל שוכח שכבר אין דבר כזה מונופול דורסני אחד בישראל.

הרגולטור יודע להתמודד מצויין עם מונופולים דורסניים , יש המון דוגמאות החל מחברות התקשורת ועד חברות חיפושי הגז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פותח השרשור שאל מה הטעם בפרוייקט, ובגלובס יש כתבה שמראה את הפוטנציאל העסקי שמשך משקיעים רציניים כמו בנק HSBC .

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000724347#reaction

 

ועלות הביטוחים והטיפולים של הפלואנס ZE דומה מאוד לעלויות של יונדאי i35

http://www.mako.co.il/cars-road-tests/Article-36f2a0e81a57531006.htm&sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=565984153

3700 שקל ביטוח, 830 שקל טיפולים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הפריוס פלאג-אין והשברולט וולט יכולות להיות פתרון מאוד אטרקטיבי אם הן היו עולות סכום הגיוני (נניח 150K).

 

פרופיל השימוש של הרבה מאוד מאוד נהגים מורכב מנסיעות יומיומיות קצרות (נניח 25 ק"מ) לעבודה וחזרה, ונסיעות ארוכות של מאות ק"מ רק 20-30 פעמים בשנה.

 

בפרופיל כזה שברולט וולט תצרוך דלק רק בטיולים הארוכים וכל הנסיעות הקצרות יהיו בעלות מגוחכת. (תחת ההנחה שלא יהיה מס קילומטרים)

ואין שום דאגות מבחינת טווח - המכוניות האלו יעשו 500-600 ק"מ על מיכל בנזין מלא בקלות, וב3 דקות ממלאים את המיכל בבנזין בדיוק כמו כל מזדה3 מצויה באחת מאלף תחנות דלק שיש בכל חור.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בצד התחזוקתי יש להן יתרון, לא צריך שקעים ותקנים. מקס' טיפולים כמו רכב רגיל רק שעובד בעומסים נמוכים פי כמה.

קליאו ספורט 03' 2.0, לוגמת 98 - נמכרה :'(

מגאן 07' 1.5, לוגמת סולר - נמכרה :'(

 

Say hello to 2015 Megane RS CUP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם

 

אחרי קצת יותר מ4 שנים עלו בשבועות האחרונים המכוניות החשמליות הראשונות מסוג רנו הפלואנס Z.E על כבישי הארץ דבר וכמו תמיד מעורר הדבר עניין רב בקרב חובבי הרכב בארץ בכלל וחברי קהילת קארספורום בפרט

קראנו את הדיון כאן בפורום בעיון רב ונשמח לענות על כל שאלה שתעלו כאן בהקשר למכוניות עצמן, חבילות השירות והפתרון של Better Place בכלל

אך תחילה נרצה להתייחס למספר נושאים שעלו וחזרו בדיון זה ובדיונים אחרים כאן בקהילה

 

בנוגע להשוואות בין רכב חשמלי לרכב שמונע על בנזין שעלו כאן די הרבה חשוב לנו לציין כי

הביצועים של המכונית החשמלית יהיו מקבילים ולעיתים אף טובים יותר מביצועי מכונית דומה המונעת בדלק: למשל, האצה מהירה יותר כשעוקפים מכוניות אחרות. הבטיחות ויכולות הבלימה משופרים ואינם תלויים באיכות הרפידות של הבלמים. הדגמים הראשונים של המכוניות שכבר נעות על כבישי הארץ הם מכוניות סדאן (מכוניות נוסעים סגורות) ומכוניות פנאי-שטח שייהנו מאבזור מלא ומתוספות נוחות מהדרגה הגבוהה ביותר.

 

הפלואנס Z.E. היא לא רק מכונית חשמלית, משפחתית ייחודית המציעה חוויית נהיגה נוחה יותר, היא גם מאפשרת חסכון כלכלי. ההשוואה מול מכוניות בנזין מקבילות היא משמעותית כאשר בוחנים את סך העלויות.

כך לדוגמא בהשוואה למאזדה 3:

צריכת הדלק בפועל היא 10.48 ק"מ לליטר (על פי http://www.kml.co.il)

עלות הביטוח השנתית (מקיף + חובה) היא בסך כ-4,940 ש"ח (על פי http://www.zap.co.il)

כך, נהג אשר נוסע 20,000 ק"מ בשנה סך העלות השנתית שלו מסתכמת לכדי כ-19,253 ש"ח. בהשוואה למכונית החשמלית, בה עלות חבילת השירות ועלות והביטוח ביחד מסתכמות לכדי 16,780 ש"ח ובסה"כ מדובר בחיסכון של 2,473 ש"ח לשנה (שהם כ-13%(.

 

בטר פלייס מציעה חבילות מגוונות העונות על צרכי הנהג השונים. כאשר החבילה הקטנה ביותר היא חביתה של עד 20 אלף ק"מ המתאימות גם לנהגים הנוסעים פחות מ-20 אלף קילומטר בשנה. יתכן שהחיסכון יהיה נמוך יותר עבורם, אבל עדיין מדובר במעבר משתלם מאוד מכיוון שהנהגים ייהנו מרכב משודרג, מאובזר ומפנק, חווית נהיגה חדשה, הכוללת מערכת ניווט ובידור ברכב, שירותי דרך, שירות לקוחות 24 שעות ביממה ושימוש בסוללה החשמלית המתחלפת המאפשרת נסיעה במכונית חשמלית ללא מגבלת טווח.

 

בנוגע לסוגיית טווח הנסיעה:

במהלך השנה האחרונה ערכה החברה נסיעות מבחן אשר כללו עשרות אלפי ק"מ ברחבי הארץ בכל תנאי מזג האוויר ותנאי הדרך השונים. עפ"י מדד NEDC טווח הנסיעה של הרנו פלואנס החשמלית עומד על 185 ק"מ בתנאי דרך אופטימליים. על פי מדידות שלנו טווח הנהיגה יכול לנוע בין 100-200 ק"מ בהתאם לתנאי הדרך, מזג אוויר ואופן הנהיגה.

 

בנוגע לטענות על היות המיזם מונופוליסטי חשוב לציין כי בטר פלייס היא מיזם פרטי שאין לא כל זכיון או בלעדיות!

כל חברה יכולה כיום לפרוס תשתית לכלי רכב חשמליים בישראל בדיוק באותו אופן שפועלת Better Place.

חשוב להדגיש כי Better Place לא קיבלה עד היום ולו שקל אחד מהמדינה, לא בצורת הטבה או תמריץ כלכלי, אך עם זאת השקיעה עד היום מאות מיליוני שקלים בפיתוח והתקנה של תשתית בישראל.

במשך שלוש השנים האחרונות אנחנו מספקים עבודה למאות עובדי חברת Better Place בישראל ולעוד אלפי קבלי משנה המועסקים באמצעות חוזים עם החברה.

 

Better Place היא חברה הפורסת את רשת של תשתית טעינה שכוללת עמדות טעינה ותחנות החלפת סוללה. הרשת הזו היא שלדעתנו תהפוך את המכונית החשמלית לנוחה לנהיגה ואטרקטיבית לנהגים בישראל.

המכונית החשמלית REANULT FLUENCE ZE מיוצרת על ידי חברת רנו ניסן, ואנחנו רק מייבאים אותה. אנחנו נוכל לספק שירותי טעינה גם לכל מכונית חשמלית אחרת, מכל סוג שהוא.

בנוסף נציין כי אנחנו לא מוכרים חשמל, אלא שירות שכולל התקנה ותחזוקה של עמדת טעינה פרטית בבית הלקוח, החלפת סוללה ללא הגבלה בתחנות החלפה, שירות לקוחות ותמיכה 24/7, אחריות ועוד. שירות זה ניתן ללקוחות במסגרת מנוי חודשי בעלות קבועה, המנוי מחושב על פי צריכת הקילומטרים השנתית של הלקוח.

חלקו היחסי של מרכיב עלות החשמל מתוך סך חבילת המנוי הוא זניח, לעומת עלות התשתיות והסוללה.

 

אנחנו חותמים עם עיריות ובעלי חניונים פרטיים על מנת לאפשר ללקוחות שלנו לטעון את המכונית בכל מקום בו הם יהיו, הפריסה היא על חשבוננו בלבד.

עמדות טעינה ציבוריות ברחובות יוקמו על ידי חברת חשמל, שטרם התחילה בתהליך הפריסה.

אנחנו ערוכים לתת שירות לכל מכונית חשמלית שתיכנס לשוק, אנחנו כבר עושים את זה בחברת האחות שלנו באוסטרליה, כך שאנו יותר מנשמח על כל מכונית חשמלית נוספת שתוכל לטעון ברשת שלנו.

 

עלויות הייצור של המכונית החשמלית גבוהות הרבה יותר ממכונית בנזין, ולכן רק בזכות הנחת המס, והפרדת הסוללה מהמכונית (שהיא חלק מהרשת שלנו, והלקוח לא צריך לרכוש סוללה יקרה ולדאוג לשמירה על ערכה), היא נמכרת במחיר זהה למכונית בנזין משפחתית ויכולה להוות אלטרנטיבה אמיתית ואף טובה יותר למכונית המשפחתית הממוצעת שאנחנו מכירים כיום

 

מעבר לכך Better Place עוד לא מחזיקה 1% מהשוק ורק החלה השנה את מכירות המכונית החשמלית בשוק שיש בו כ 45 דגמי מכוניות. המונופול האמיתי הוא הנפט, אשר העולם נשען עליו עבור 96% מצרכי התחבורה שלו.

 

בנוגע להודעות שעלו בדיון לגבי הפתרון של החברה צריך להבין שהוא מתגבר על שלושת החסמים העיקריים שעיכבו, היסטורית, את פיתוחה של אנרגיה מתחדשת: ביקוש, אחסון ותמיכה.

ביקוש - בניגוד לאמונה הרווחת, כושר ייצור החשמל עולה על הביקוש, אך המערכת נבנתה כדי לענות על הביקוש בשעות השיא. התוצאה: בשעות בהן הביקוש בשפל, יש עודף ייצור חשמל – שאינו מנוצל. רשת הטעינה של Better Place יוצרת ביקוש בשעות אלה – מכיוון שהסוללות ייטענו בעיקר בשעות הערב והלילה, בהן הביקוש לחשמל נמוך. הביקוש החדש יאפשר ניצול טוב יותר של תשתית ייצור החשמל ויהפוך את עקומת צריכת החשמל למתונה יותר.

אחסון - אחת מנקודות התורפה הבולטות של מקורות אנרגיה מתחדשת, כמו אנרגיה סולרית ואנרגיית רוח, היא חוסר היציבות: השמש שוקעת בלילה, הרוח יכולה להתחזק או להיחלש – ללא כל קשר לרמות הביקוש לחשמל. כיצד ניתן להבטיח שהאנרגיה המופקת ממקורות מתחדשים אכן מנוצלת ואינה 'מתבזבזת' בשעות בהן אין ביקוש? רשת הטעינה של Better Place נמצאת תמיד במצב של ביקוש לחשמל. 'חשמל ירוק' שייצור ממקורות אנרגיה מתחדשת לעולם לא 'יתבזבז' – תמיד יהיה בנמצא כלי רכב שיוכל לנצל אותו.

תמיכה - שעות השיא של הביקוש לחשמל מטילות עומס כבד על התשתית של חברת החשמל. במצב כזה, הרשת של Better Place מהווה מערכת אחסון תומכת: בשעות ביקוש שיא הרשת החכמה מסוגלת "להחזיר" אנרגיה שמאוכסנת בסוללות לחברת החשמל. עודפי ייצור של הרשת ינוצלו על ידי Better Place בשעות השפל, ויהיו נגישים בשעות שהביקוש גואה.

מה קורה בתכלס? Better Place תהווה גורם בעל השפעה מייצבת על הביקוש לחשמל. יצרניות החשמל ישתחררו מהצורך לעמוד בשיאי הביקוש המאיימים, וימצאו שההשקעה בייצור של אנרגיה ממקורות מתחדשים משתלמת יותר ויותר. עוד ועוד חוזים ייחתמו עם חברות המפיקות חשמל מאנרגיית השמש, מאנרגיית הרוח, מאנרגיית גלי הים וממקורות מתחדשים נוספים. פחות ופחות זיהום ייפלט לאטמוספרה ולמקורות המים שלנו.

חברות חשמל בכל העולם זיהו את התועלות העשויות לצמוח להן כתוצאה משיתוף פעולה עם Better Place. אנו מתחייבים על צריכת כמויות קבועות של אנרגיה מתחדשת במחיר מוסכם, באופן הדומה מאוד לדרך בה עיריות מתקשרות עם ספקי תשתיות. בנוסף, Better Place היא שותף פעיל וגם צרכן של אנרגיה ברחבי העולם: אנו מהווים עבור שותפינו גשר לשגשוג בר-קיימא, ששורשיו במקורות האנרגיה המתחדשים והידידותיים לסביבה

הסוללות ובטיחות הנוסעים במכונית החשמלית- כל מרכיבי הפתרון שאנחנו מציעים נבדקו ואושרו על ידי הגורמים המוסמכים בישראל!

 

הסוללות בטוחות ביותר. סוללות ליתיום-יון משמשות במשך שנים רבות במחשבים נישאים, טלפונים סלולאריים, כלי עבודה ומוצרי צריכה רבים. טכנולוגיות ליתיום-יון מתקדמות שפותחו במיוחד עבור מכוניות חשמליות, כגון אלה המיושמות על ידי Better Place, הן יציבות ביותר. לסוללה עמידות גבוהה בפני שימוש שלא כהלכה. בנוסף, התפתחות חום נמוכה, חומרי אלקטרודה יציבים ותכנון מארז אינטליגנטי הכולל מערכות ניהול סוללה מקיפות מבטיחים אמינות גבוהה את בטיחות הנהגים. הספקים שלנו עורכים בדיקות תרמיות, מכאניות וחשמליות קפדניות בסביבות אוטומטיות שבהן יש טמפרטורות קיצוניות, התנגשויות וזעזועים שונים, בין השאר. שלא כמו בדלק, דיזל ומימן, סוללות ליתיום-יון המתקדמות אינן דליקות..

 

המכונית החשמלית והפתרון של בטר פלייס בהקשרים סביבתיים:

 

Better Place מתמקדת באחד האתגרים הגדולים ביותר של המאה ה-21: פיתוח פתרון אקולוגי וסביבתי שנועד להפוך את מערכות התחבורה למערכות המבוססות על חשמל במקום דלק.

החברה פועלת להקמת רשת טעינה ותשתית עולמית שתאפשר שימוש בכלי רכב חשמליים, אשר אינם פולטים זיהום אוויר רעיל ומפחיתים משמעותית את התלות של המדינות בנפט ומוצריו. רשת הטעינה תאפשר זמינות ונגישות הטענה שיספקו, לראשונה, אלטרנטיבה אמיתית לנפט.

בישראל נעים על הכביש למעלה מ-2 מיליון כלי רכב, שהם למעשה 2 מיליון ארובות קטנות המזהמות באופן תמידי את האוויר שאנו נושמים. הזיהום הנגרם מפליטות כלי הרכב הוא גורם מרכזי למחלות ריאה וסרטן במרכזי הערים.

כמות האנשים שמתים מידי שנה בישראל ממחלות שהן תוצאה ישירה של זיהום אוויר הוא גדול מכמות האנשים שמתים מידי שנה בתאונות דרכים. מעבר לכלי רכב חשמליים ללא צינורות מפלט מזהמים כלל, יפתור את בעיית זיהום האוויר בערים. יש לציין כי גם תהליך ייצור החשמל אינו נקי לחלוטין, אך זיהום האוויר הנגרם מתהליך ייצור החשמל בתחנות הכוח, במספר ארובות מצומצם בלבד, ניתן לטיפול סביבתי וקטן בהרבה מהזיהום הסביבתי הנגרם מפליטת כלי הרכב בזמן נסיעה. מכונית חשמלית היא יעילה יותר בניצול האנרגיה, מכיוון שהמנוע שלה אינו מייצר חום או חיכוך. לכן ככלל, היא תמיד תהיה פחות מזהמת כי היא דורשת פחות אנרגיה לביצוע תנועה זהה.

מרבית יצור החשמל בישראל כיום מקורו בפחם, חלק קטן יותר מיוצר בגז טבעי והייצור שמקורו במוצרי נפט הולך וקטן. בישראל ניתן ליצר אנרגיה גם ממקורות טבעיים לחלוטין כמו השמש, ובעתיד ניתן יהיה לייצר את רוב החשמל בישראל ממקורות אלו, כגון אנרגיה סולארית או תחנות כוח מונעות מטורבינות רוח (כמו שנעשה כבר היום במדינות כמו דנמרק) ועוד. דרישה עולה לחשמל בעקבות מעבר לכלי רכב חשמליים תזרז ותעודד את תהליך הפקת חשמל בישראל ממקורות מתחדשים.

 

 

מקווים שהצלחנו לשפוך מעט אור ולספק מידע חדש ורלוונטי

 

אתם מוזמנים להמשיך לשאול אותנו שאלות כאן בפורום ובעמוד הפייסבוק שלנו

 

http://www.facebook.com/betterplaceisrael?sk=wall

 

או פשוט להגיע לאולם התצוגה שלנו, לקחת את המכונית החשמלית לנהיגת מבחן ולקבל את כל המידע במרוכז

 

http://www.facebook.com/betterplaceisrael?sk=app_271627662876118

 

 

צוות Better Place Israel

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטר פלייס ישראל שלום, בתגובה למה שכתבתם:

 

1. נכון להיום הביצועים של הפלואנס החשמלית הם מקבילים בלבד לשל מכוניות בנזין. היא יותר מהירה בתנועה עירונית, אבל פחות מהירה בתנועה בינעירונית. נתון האפס למאה קמ"ש דומה. עקיפה ב-100 קמ"ש לערך לא מהירה משמעותית. האמירות בסגנון "ביצועים עדיפים על מכוניות בנזין עם מנוע 2.4 ליטר" אולי עובדות על ההדיוט המצוי, אבל גם הוא יבין שזה לא באמת נכון, לכשינהג במכונית.

2. הבטיחות הפאסיבית, נכון להיום, נחותה מלא מעט מכוניות מקבילות (4 כוכבים ולא 5). אשמח לדעת מדוע וכיצד יכולת הבלימה משופרת. בנוגע ל"חווית נהיגה נוחה יותר" - תלוי את מי שואלים. נוחות הנסיעה נחותה ותא המטען קטן יותר.

3. חסכון כלכלי - מאזדה 3 היא מכונית בזבזנית יחסית בדלק ויקרה יחסית לביטוח. קחו מכונית אחרת (נניח יונדאי i35) ותקבלו שהחיסכון מתבטל. בנוסף, אם אני נוסע רק 15000 ק"מ בשנה, אחסוך כמה אלפי שקלים בדלק (אבל לא אצלכם...). מכאן - ככל הנראה לא משתלם לי לקחת את ה-ZE.

4. אנא, הוציאו לכם מהראש שהמעבר משתלם גם כשאין חסכון כספי. כל הקטע פה הוא חסכון כספי. הפלואנס לא מאובזרת משמעותית מרכב מקביל. חווית הנהיגה לא טובה יותר, מערכת ניווט ובידור אפשר לקנות כמעט לכל רכב כיום. שירותי דרך יש גם מחברת שגריר ובנוסף לא צריך לתכנן מסלול נסיעה שעובר באחת מ-40 (או 33?) תחנות החלפת מצברים, אם נוסעים לטיול (או להיות בלחץ שלא נגיע...)

5. שאלה: האם יש לכם תוכניות לספק שירות לכלי רכב חשמליים שבהם לא מתאפשרת החלפת סוללה? האם אז חבילות המנוי יהיו זולות יותר? בנוסף, האם תחנות ההחלפה יאפשרו החלפת סוללה גם במכוניות אחרות למעט אלו של רנו/ניסאן?

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1) האם הסוללות בהם אתם משתמשים הם של A123 ?

2) מה קצב הטעינה המקסימלי האפשרי באמצעות נקודות הטעינה ?

3) כשכתבתם שאתם תומכים ברשת החשמל זה אומר שאתם יכולים למשוך אנרגיה ממכונית של לקוח המחוברת לעמדת טעינה ?

4) האם בדקתם אפשרויות טעינה אלחוטי ?

5) זה נכון שיש לכם טסלה עם רישוי ישראלי ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לבטר פלייס-

אמנם אני לא מסכים עם כל ניסוח בתגובה שלכם אבל בסך הכל תגובה רצינית ומפורטת.

לדעתי היתרון של הרכב החשמלי אינו בתאוצה ביחס לרכבי בנזין, אלא הקלות שבה הנהג יכול להשתמש בתאוצה המרבית- בלי "לקרוע" את המנוע, בלי רעש, ובלי לחכות לקיק דאון שיגיע. בקיצור- מתי שבא לו.

לגבי החזרת חשמל מהמכונית לרשת- יש גם חסרונות.

הנהג צריך להסכים לכך, ולסמן למחשב הרכב שכרגע הוא לא זקוק לסוללה מלאה.

מחזורים של פריקה וטעינה מקצרים את חיי הסוללה אבל הבלאי הזה בא על חשבונכם (בעצם לא, כי מחירי החבילות יעלו).

 

וטעות כתיב קטנה במילה "חבילה" , שלא היתה משעשעת במיוחד אלמלא כל הטוקבקיסטים שמאשימים אותכם בשיטת השקשוקה:

בטר פלייס מציעה חבילות מגוונות העונות על צרכי הנהג השונים. כאשר החבילה הקטנה ביותר היא חביתה של עד 20 אלף ק"מ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיטת התמחור של בטר פלייס היא בעצם עסקה מימונית המוצגת ללקוח.

בדומה לפרסומות בעיתון- שלם חצי ממחיר הרכב עכשיו, ועוד 36 תשלומים חודשיים בנוסף.

הרי הרכב כולל המצבר אמור לעלות בסביבות 173,000 שקל כאשר ההוצאה על חשמל חודשי שואפת לאפס.

.

עלות החשמל נמוכה אבל לא אפסית.

 

106 mpg שווה ערך לצריכת דלק של ניסאן ליף החשמלית -לפי consumers report (המדידה ביחידות שוות ערך)

53 mpg צריכת דלק של רנו פלואנס דיזל - לפי מגזין אוטו, 22.7 ק"מ לליטר

כלומר עלות צריכת החשמל היא כחצי מצריכת הדלק של רכב עם מנוע דיזל. צריכה נמוכה אך לא אפסית.

 

. מומלץ לקרוא את

http://en.wikipedia.org/wiki/Miles_...ent#Description

ולראות איך הEPA מודד את צריכת ה"דלק" של רכב חשמלי. (לוקח בחשבון הפסדים ביצור החשמל ובהולכתו)

 

אגב אין לי בעיה עם מונופול כזה או אחר.

אתה טוען שזה יהיה מונופול דורסני אבל שוכח שכבר אין דבר כזה מונופול דורסני אחד בישראל.

הרגולטור יודע להתמודד מצויין עם מונופולים דורסניים , יש המון דוגמאות החל מחברות התקשורת ועד חברות חיפושי הגז.

אולי לך אין בעיה אבל לכולנו יש בעיה קשה מכיון שהממשלה לא מגינה עלינו כראוי מהמונופולים \ קרטלים הדורסנים. שכחת שהיתה מחאה בקיץ? אנחנו לא צריכים עוד מונופול

בנוגע להשוואות בין רכב חשמלי לרכב שמונע על בנזין שעלו כאן די הרבה חשוב לנו לציין כי

הביצועים של המכונית החשמלית יהיו מקבילים ולעיתים אף טובים יותר מביצועי מכונית דומה המונעת בדלק: למשל, האצה מהירה יותר כשעוקפים מכוניות אחרות. הבטיחות ויכולות הבלימה משופרים ואינם תלויים באיכות הרפידות של הבלמים. הדגמים הראשונים של המכוניות שכבר נעות על כבישי הארץ הם מכוניות סדאן (מכוניות נוסעים סגורות) ומכוניות פנאי-שטח שייהנו מאבזור מלא ומתוספות נוחות מהדרגה הגבוהה ביותר.

לא נכון. ראה תגובתו של SRONIS .

הפלואנס Z.E. היא לא רק מכונית חשמלית, משפחתית ייחודית המציעה חוויית נהיגה נוחה יותר, היא גם מאפשרת חסכון כלכלי. ההשוואה מול מכוניות בנזין מקבילות היא משמעותית כאשר בוחנים את סך העלויות.

כך לדוגמא בהשוואה למאזדה 3:

צריכת הדלק בפועל היא 10.48 ק"מ לליטר (על פי www.kml.co.il)

עלות הביטוח השנתית (מקיף + חובה) היא בסך כ-4,940 ש"ח (על פי www.zap.co.il)

כך, נהג אשר נוסע 20,000 ק"מ בשנה סך העלות השנתית שלו מסתכמת לכדי כ-19,253 ש"ח. בהשוואה למכונית החשמלית, בה עלות חבילת השירות ועלות והביטוח ביחד מסתכמות לכדי 16,780 ש"ח ובסה"כ מדובר בחיסכון של 2,473 ש"ח לשנה (שהם כ-13%(.

החישוב לא נכון ומטעה.

אין סיבה שהביטוח של הרנו החשמלית יהיה זול יותר משל רכב אחר. רק אם תצהירו שתסבסדו את הביטוח, ניתן יהיה להתיחס לטענה המשונה הזו.

נהג שנוסע 15000 ק"מ בשנה ישלם לכם על חבילה של 20000 ק"מ בשנה ( טריק מלוכלך שכנראה למדתם מחברות הסלולר) ואילו בעל רכב רגיל ישלם רק על מה שהוא צורך.

מאזדה 3 היא רק חלק מהאפשרויות. השואה נכונה צריכה להיות עם תמהיל של כלי רכב מאותו גודל כמו המאזדה3, יונדאי30, קורולה, פוקוס וכו' . בהשואה כזו צריכת הדלק תהיה טובה יותר.

בחישוב נכון יש להתיחס גם לעלות הכבדה של ירידת הערך. והעלות הזו מטה את הכף (יחד עם שאר הנקודות שהוזכרו) לנחיתות כלכלית של הרנו החשמלית.

בטר פלייס מציעה חבילות מגוונות העונות על צרכי הנהג השונים. כאשר החבילה הקטנה ביותר היא חביתה של עד 20 אלף ק"מ המתאימות גם לנהגים הנוסעים פחות מ-20 אלף קילומטר בשנה. יתכן שהחיסכון יהיה נמוך יותר עבורם, אבל עדיין מדובר במעבר משתלם מאוד מכיוון שהנהגים ייהנו מרכב משודרג, מאובזר ומפנק, חווית נהיגה חדשה, הכוללת מערכת ניווט ובידור ברכב, שירותי דרך, שירות לקוחות 24 שעות ביממה ושימוש בסוללה החשמלית המתחלפת המאפשרת נסיעה במכונית חשמלית ללא מגבלת טווח.

כן אבל זה לא מפצה על ירידת הערך שעלולה להיות קטסטרופלית.

בנוגע לסוגיית טווח הנסיעה:

במהלך השנה האחרונה ערכה החברה נסיעות מבחן אשר כללו עשרות אלפי ק"מ ברחבי הארץ בכל תנאי מזג האוויר ותנאי הדרך השונים. עפ"י מדד NEDC טווח הנסיעה של הרנו פלואנס החשמלית עומד על 185 ק"מ בתנאי דרך אופטימליים. על פי מדידות שלנו טווח הנהיגה יכול לנוע בין 100-200 ק"מ בהתאם לתנאי הדרך, מזג אוויר ואופן הנהיגה.

100 ק"מ זה מעט מאוד, ולא מתאים לרוב הנהגים.

חשוב להדגיש כי Better Place לא קיבלה עד היום ולו שקל אחד מהמדינה, לא בצורת הטבה או תמריץ כלכלי, אך עם זאת השקיעה עד היום מאות מיליוני שקלים בפיתוח והתקנה של תשתית בישראל.

המדינה נתנה הנחת מס ענקית על הרנו החשמלית. (גם עם הנחת מס זו הרכב אינו כלכלי.)

 

עלויות הייצור של המכונית החשמלית גבוהות הרבה יותר ממכונית בנזין, ולכן רק בזכות הנחת המס, והפרדת הסוללה מהמכונית (שהיא חלק מהרשת שלנו, והלקוח לא צריך לרכוש סוללה יקרה ולדאוג לשמירה על ערכה), היא נמכרת במחיר זהה למכונית בנזין משפחתית ויכולה להוות אלטרנטיבה אמיתית ואף טובה יותר למכונית המשפחתית הממוצעת שאנחנו מכירים כיום

 

מעבר לכך Better Place עוד לא מחזיקה 1% מהשוק ורק החלה השנה את מכירות המכונית החשמלית בשוק שיש בו כ 45 דגמי מכוניות. המונופול האמיתי הוא הנפט, אשר העולם נשען עליו עבור 96% מצרכי התחבורה שלו.

הפרדת הסוללה מהרכב היא רק להטוט פיננסי. בעל הרכב משלם חד פעמית על קנית הרכב ובתשלומים על הסוללה (בין השאר). המחיר האסטרונומי של הסוללה הוא המכשול הגדול לרכב חשמלי, ולצערי הוא שיפיל את בטר פלייס עם כל שאר הרכבים החשמלים.

 

אחסון - אחת מנקודות התורפה הבולטות של מקורות אנרגיה מתחדשת, כמו אנרגיה סולרית ואנרגיית רוח, היא חוסר היציבות: השמש שוקעת בלילה, הרוח יכולה להתחזק או להיחלש – ללא כל קשר לרמות הביקוש לחשמל. כיצד ניתן להבטיח שהאנרגיה המופקת ממקורות מתחדשים אכן מנוצלת ואינה 'מתבזבזת' בשעות בהן אין ביקוש? רשת הטעינה של Better Place נמצאת תמיד במצב של ביקוש לחשמל. 'חשמל ירוק' שייצור ממקורות אנרגיה מתחדשת לעולם לא 'יתבזבז' – תמיד יהיה בנמצא כלי רכב שיוכל לנצל אותו.

אתה סותר את עצמך. כתבת שהטעינה תהיה בעיקר בלילה כלומר מבחינתכם ניצול אנרגית השמש (פנלים סולארים) "יתבזבז"

תמיכה - שעות השיא של הביקוש לחשמל מטילות עומס כבד על התשתית של חברת החשמל. במצב כזה, הרשת של Better Place מהווה מערכת אחסון תומכת: בשעות ביקוש שיא הרשת החכמה מסוגלת "להחזיר" אנרגיה שמאוכסנת בסוללות לחברת החשמל. עודפי ייצור של הרשת ינוצלו על ידי Better Place בשעות השפל, ויהיו נגישים בשעות שהביקוש גואה.

האם כוונתך שבעל רנו חשמלית ירוקן את הסוללה שלו בשעות שיא הצריכה ( בין שעה 1700 ל 2100 ). פשוט הזוי.

מרבית יצור החשמל בישראל כיום מקורו בפחם, חלק קטן יותר מיוצר בגז טבעי והייצור שמקורו במוצרי נפט הולך וקטן. בישראל ניתן ליצר אנרגיה גם ממקורות טבעיים לחלוטין כמו השמש, ובעתיד ניתן יהיה לייצר את רוב החשמל בישראל ממקורות אלו, כגון אנרגיה סולארית או תחנות כוח מונעות מטורבינות רוח (כמו שנעשה כבר היום במדינות כמו דנמרק) ועוד. דרישה עולה לחשמל בעקבות מעבר לכלי רכב חשמליים תזרז ותעודד את תהליך הפקת חשמל בישראל ממקורות מתחדשים.

גיבוב של מלל מכירות עם הטעיות והגזמות.

החל בעוד כשנתיים רוב החשמל ייוצר מגז טבעי ולא מפחם. יצור החשמל מניצול אנרגית השמש או הרוח יקר ביותר ולא הגיוני כלל. בכל מקרה אין קשר בינו ובין מיזם בטר פלייס.

 

בשורה התחתונה, רכב חשמלי לא כדאי ובעל חסרונות גדולים ( טווח, משקל, נפח). חבל על המיליארדים שעידן עופר עומד להפסיד על המיזם. הוא יכול היה לעשות בהן שימוש טוב יותר.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחברת בטר פלייס שלום ,

אשמח עם תענו על השאלות הבאות שפורסמו בעיתונים

א.האם נכון שמכון התקנים מסרב לתת לכם תקן על עמדות הטעינה?

ב.המשרד הממשלתי היחידי שתומך במיזם שלכם הוא רק משרד התשתיות, הן משרד התחבורה והן משרד הגנת הסביבה מסרב לתמוך בפרוייקטים שלכם ?

 

ג.בתוכנית 5GEAR בוצע נסיעה על ידי בוחן רכב בפורטוגל על רנו Z.E, הגלה כי הרכב עושה הרבה פחות בנסיעה רגילה וזה עוד ללא מזגן מדוע הנתונים שלכם מראים אחרת ?

 

וכמו כן בניגוד אליכם ניתן לרכוש את עמדת הטעינה הביתית ישירות מרנו בעלות זולה יותר וללא כל תלות מחברה זו או אחרת ? מדוע רק בארץ יש מונופול של חברה אחת לעניין ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליהודה-

ביטוח עשוי להיות זול יותר, אם רכיבים שמתקלקלים בכל תאונה קטנה (רדיאטור) אינם קיימים. בנוסף לכך סביר להניח שהרכב לא יגנב, מהסיבה שכרגע הוא עדיין לא נפוץ ואין למי למכור חלקים, וכמובן הגנב לא יוכל לטעון את הסוללה כי הרכב יחסם מרחוק בדומה לפלאפון גנוב.

 

מי שנוסע קילומטרז נמוך מ 20000 כמובן שלא ישתלם לו רכב חשמלי. צריך לזכור, חלק גדול ממחיר הרכב הוא המצבר. אם קנית מצבר של 160 ק"מ ואתה משתמש ב 10 ק"מ זה פשוט בזבוז כלכלי. זה כמו להוציא הרבה כסף על דירת 5 חדרים ולגור בה לבד.

 

ירידת ערך היא הנעלם הגדול ביותר. אני בטוח שהרבה אנשים ישמחו להתנסות במכונית החשמלית אבל לא במחיר ההרפתקה של למכור אותה הלאה בשוק שעדיין לא קיים. ואם השירות של בטר פלייס יהיה גרוע ואף אחד לא ירצה לקנות את הרכב יד שניה אלא אם כן אתה מוכר לו במחיר רצפה? ואם הפרויקט יכשל ובטר פלייס תפשוט רגל, איך תמכור את הרכב עכשיו כשאין אפשרות לבצע לו החלפת סוללות? בקיצור יש פה סיכון. זה לא גאדג'ט שזורקים לפח כשנמאס. מישהו צריך להבטיח מחיר קניה מינימאלי. וגם אם בטר פלייס תבטיח לקנות את הרכב בחזרה במחיר מוסכם מראש, יש סיכוי שהיא תפשוט רגל ולא תהיה קיימת. ולכן אני חושב שצריך להציע את הרכב בעסקאות ליסינג פרטי.

 

בעיה נוספת הקשורה לטווח היא התיישנות הסוללות. אגסי אמר שכשסוללה תרד ל 80% טווח היא תוחלף. זה אומר שלא מבטיחים לך בטריה חדשה לגמרי (למעט כמובן בזמן הקרוב בו עדיין אין סוללות בלויות). הטווח המעשי הוא 100-200 קילומטר ותלוי בהמון גורמים. תהפוך את זה ל 80-160 ותראה שזה בעייתי. זה יקרה בעוד מספר שנים, תלוי כמה בלאי כבר צברה הסוללה שקיבלת כשעברת בתחנת ההחלפה.

בעיה נוספת היא הבגז' הקטן. אפשר לפתור אותה עם גגון, אבל גגון פוגע באוירודינמיות של הרכב ולכן יקטין את הטווח בצורה מורגשת.

ה ZOE אמורה לפתור את הבעיה הזאת.

 

נכון ל 2012 האטרקטיביות לא משהו, וזה עוד כשיש המון אפליות מס לטובה. אבל העתיד הרחוק אומר שמחירי הסוללות ירדו, עלות הייצור תרד, ומחיר הנפט יעלה (משאב מוגבל). אז מתישהו זה ישתלם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...