Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8008 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

המשאבה בנויה משני חלקים :

הגדול מתחבר לצד בראש המנוע ומקבל שמן מהראש ,השני קטן יותר ויש בתוכו פרפר לעירבול ובאמצע פין עם לשונית מתכת דקה בניצב לו וזיז עם חור מלבני שמתלבש על חלק עגול בחלקו,וכל זה מתלבש על החלק הגדול שהיורכב כבר על הראש

הבעיה:

1)אני לא יודע אם חייבים להחליף את טבעת האו-רינג הגדולה שמקיפה את החלק הקטן

2) ההשתלבות של הזיז בחלק השני נראית רופפת או שככה זה צריך להיות?

3) לא יודע אם צריך גם שם למרוח סיליקון או שהאו-רינג מספיק בשביל זה

(לא זוכר אם היה שם קודם איטום)

רק מישהו שנתקל במשאבה הזו ופירק אותה יודע על מה מדובר תמונות להמחשה אין לי

.I'm a blocked user

פורסם
המשאבה בנויה משני חלקים :

הגדול מתחבר לצד בראש המנוע ומקבל שמן מהראש ,השני קטן יותר ויש בתוכו פרפר לעירבול ובאמצע פין עם לשונית מתכת דקה בניצב לו וזיז עם חור מלבני שמתלבש על חלק עגול בחלקו,וכל זה מתלבש על החלק הגדול שהיורכב כבר על הראש

הבעיה:

1)אני לא יודע אם חייבים להחליף את טבעת האו-רינג הגדולה שמקיפה את החלק הקטן

2) ההשתלבות של הזיז בחלק השני נראית רופפת או שככה זה צריך להיות?

3) לא יודע אם צריך גם שם למרוח סיליקון או שהאו-רינג מספיק בשביל זה

(לא זוכר אם היה שם קודם איטום)

רק מישהו שנתקל במשאבה הזו ופירק אותה יודע על מה מדובר תמונות להמחשה אין לי

 

יש להחליף את גומיית האטימה בחדשה. אין כל צורך בחומר אטימה נוסף.

פורסם

מה עם החלקים ?יש 3 חלקים על אותו ציר שלא מהודקים כאשר מנסים לשלב אותם על החריץ

בקמשפט והם נופלים כל הזמן.בקרוב יהיו צילומים ,ניקויי המשאבה השתלם שם החברה נחשף וגישה לאתר הניבה את המסמך הבא

sfpr varios.pdf

.I'm a blocked user

פורסם

יש פה את החלק המונע ע"י השמן שזורם מהראש, בשרטוט הקודם תואר הבית( housing)

שלו ,בנוסף יש את הפין עם הכנפיים שמתלבש על ה"ברקט" שבתורו מתלבש לתוך החריץ בקמשפט שמניע את כל העסק .

הבעיות תוארו קודם

pin pump2.jpg

pump bracket.jpg

wing pump.jpg

.I'm a blocked user

פורסם

עכשיו אחרי שהסתבר שצריך להחליף את ה O-RING ,בפסאז' שליד טכנו-צינור נרכשה טבעת ב 5 ש"ח והמוכר הוסיף עוד שתי טבעות קטנות של הפין, בניסיון להרכיב את הטבעות הקטנות לאחר חיתוך הישנות התברר שהן לא מתאימות :המקוריות עם חתך מלבני והתחליפיות עם חתך עגול ,חתך עגול יגרום לנזילות ואין בגודל המתאים! לג'אן יש גדולה וקטנה אין,חיפוש בכל איזור שדה-חשמונאים -לה-גארדיה הגיע בסיומו לחנות "ממשרית"

היה שם משהו הכי קרוב למקור אבל לא לגמרי ולפי המוכר או שהטבעות המקוריות עגולות ובתהליך ההחדרה הן נמחצו ונהפכו למלבניות?? או שהן במקור מלבניות, בכל זאת הוא לא מוכן להתחייב שלא יהיו נזילות .

בישראל אין למצוא טבעות או-רינג עם חתך מלבני אצל הספקים יצרנים בענף זה , גם למכונאי מקצועי לא תהיה הרבה ברירה במצב כזה, הוא לא ייצר או-רינג וצריך לראות מה נשאר בשרודר .

צלילה באתר של היצרן חילצה את שם היבואן "ברנקוביץ" וביקור אצלו היה כמובן מיותר ,למה לספק טבעות ב 10 ש"ח כשאפשר למכור משאבה חדשה ב 2000 ש"ח שתחליף ישנה שמתפקדת מצוין?

ועדיין שילוב המשאבה בבית שלה לא מובן

.I'm a blocked user

פורסם

לא קבענו לוח זמנים רק תאריך סופי להערכתך ויקח לי פחות ממנו.

היום הייתי אצל "לובינסקי" ,יש רק גומייה עגולה גדולה ,עוד אחת בינונית לבית, ולגבי ה 2 על הפין מצדם שנלך למות, לפני כן הייתי במוסך מורשה "ביטרן " הם אמרו לי שהם לא משפצים משאבות,

הם פשוט קונים חדשה ומחייבים את הלקוח (במקום 10 ש"ח עלות 3-4 גומיות )ב 1000-2000 ש"ח ,מדהים אבל מובן. הרבה אנשים לא מודעים לכך ,עובדים בוקר ערב ולא מוכנים להפסיד עוד יום עבודה ולהתווכח על כל דבר ויש להם גם כסף. והמוסכניקים מודעים לכל זה וסוחטים איפוא שאפשר לסחוט כמה שיותר .

אח"כ רכבתי משרודר לקיבוץ גלויות ואז ראיתי שלט של חברה להידראוליקה נכנסתי ודיברתי עם אחד מהחברה שם והוא פסק בהחלטיות שהאו-רינג הם עם חתך עגול וקיבלו צורה פסוידו-מלבנית

כשנמחצו בהכנסה פרט לכך הוא אישר את הטענה שאין בישראל מישהו שמייצר/מייבא גומיות

בחתך מלבני טרח רבע שעה ומצא לי גומיות מתאימות ולא לקח אגורה.

מאחוריו היה "משי" שפוץ ראשים והמכונאי הסחבקי שם טען שהזיז צריך להתיישב בול במקום ולא אמורה להיות שום בעיה אם עושים את נכון

.I'm a blocked user

פורסם

זהו ,משחק קטן אחרי שמדדתי בכל המימדים כדי לוודא שיש מספיק מקום באורך וברוחב,

התאמת זויות חריץ מול זיז ,והכל התיישב בול וזיז השתלב בחריץ , עכשיו נשארה שאלה פתוחה : במסמך המצורף של היצרן כתוב במפורש שאם המשאבה תופעל בלי שמן בתוכה היא תפגע עד כדי הרס , אבל הם לא רשמו מאיפוא להוסיף שמן ,מכונאי אחד(שוב מורשה PSA) טען שהצינור היוצא ממנה הוא של הואקום ומשם אסור להוסיף שמן וכדאי לשפוך כשהיא פתוחה??? מה שיגרום לשפיכה של הרוב בחזרה ,כשהיא תהיה במצב מאונך. אז עכשיו צריך לברר לגבי הדרך למילוי השמן לפני התנעה ראשונה.

.I'm a blocked user

פורסם
זהו ,משחק קטן אחרי שמדדתי בכל המימדים כדי לוודא שיש מספיק מקום באורך וברוחב,

התאמת זויות חריץ מול זיז ,והכל התיישב בול וזיז השתלב בחריץ , עכשיו נשארה שאלה פתוחה : במסמך המצורף של היצרן כתוב במפורש שאם המשאבה תופעל בלי שמן בתוכה היא תפגע עד כדי הרס , אבל הם לא רשמו מאיפוא להוסיף שמן ,מכונאי אחד(שוב מורשה PSA) טען שהצינור היוצא ממנה הוא של הואקום ומשם אסור להוסיף שמן וכדאי לשפוך כשהיא פתוחה??? מה שיגרום לשפיכה של הרוב בחזרה ,כשהיא תהיה במצב מאונך. אז עכשיו צריך לברר לגבי הדרך למילוי השמן לפני התנעה ראשונה.

 

טיפ קטן.

 

אחרי שתסיים את כל העבודות והרכב יהיה מוכן להתנעה- בטל, באמצעות מחבר או נתיך, את יכולת ההנעה של הרכב. וסובב מנוע עם המתנע בלבד ל10-15 שניות עד שנורת לחץ השמן תכבה. כך תטען את כל מעברי השמן במנוע, כולל משאבת הואקום ,בשמן טרי.

 

לאחר מכן תניע את המנוע באופן רגיל והשאר בסל"ד סרק עד להפעלת מאווררים (טמפ' עבודה).

פורסם
אחרי שתסיים את כל העבודות והרכב יהיה מוכן להתנעה- בטל, באמצעות מחבר או נתיך, את יכולת ההנעה של הרכב. וסובב מנוע עם המתנע בלבד ל10-15 שניות עד שנורת לחץ השמן תכבה. כך תטען את כל מעברי השמן במנוע, כולל משאבת הואקום ,בשמן טרי

 

עוד אפשרות, שאני מעדיף אותה, היא לסובב (ברכבים שבהם משאבת השמן יושבת על אותו ציר עם המפלג, וזה אפשרי) את משאבת השמן עם מברג או אפילו עדיף, עם מברגה, וכך אפשר לבנות לחץ שמן בלי ששום מכלול במנוע מסתובב.

פורסם

תודה על העצות,

במנוע אצלי אין מפלג בכלל ,יש סליל נפרד לכל מצת ,הדרך היחידה לסובב את המשאבה

היא לסובב את הפולי קרנק ידנית שיסובב את החגורת טיימינג שתסובב את הקמשפט יניקה שבקצהו נמצאת המשאבה ולקוות שאחרי לא יודע כמה סיבובים יהיה שמן

.I'm a blocked user

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

אחרי יציקת שמן קצת במשאבה וסיבוב ידני השמן נשאר במקומו ולא זרם לחללים הפנימיים רק כל מיני רעשים של אויר ובועות

מבט נוסף והתמונה התבהרה ממלאים דרך הציר החלול המכונאי צדק לא ממלאים דרך צינור ואקום

שפיכה לתוך הציר מספר סיבובים ידנית ומילוי נוסף כך 10 פעמים נוספות והמשאבה הורכבה סופית

הקמשפט השני נאטם עם כובע טמבל המתכתי ואטם קטן חדש וסוף הסיפור .

נותרה הרכבת סעפת הפליטה :באוטו כזה מוציאים אותה ביחד עם הראש ומפרידם בחוץ, הבעיה:

האטם העגול העשוי ממארג של תיל נפרם ,וצריך לקנות חדש בחברה יש קיט יקר ומיותר

וצריך לסרוק מתקיני אגזוזים למצוא טבעת כל כך גדולה

המנוע עם גלגלי הטיימינג סעפת פליטה מברזל יציקה מיסבים עליונים שוקל כבר יותר מידי לאדם בודד לסחיבתו מהבית עד לאוטו ויש צורך בעגלה , ביקור בסופר בקרוב יפתור גם בעייה זו

.I'm a blocked user

פורסם

מדיניות מכירת החלפים של סיטרואן ידועה לשימצה לדוגמה:בשנה מסוימת החלפתי גומיות משולשים בוולקן שנה לאחר מכן לא ניתן הייה לקנות אותן בניפרד ונאלצתי לקנות שני משולשים שלמים בעלות גבוהה פי כמה ,שנה לאחר מכן ניתן הייה לקנות שוב פעם את הגומיות בנפרד אבל פה נמאס לי כבר, ב ZX16V כבר הוזמנו מחו"ל מפז'ו -ספורט באנגליה גומיות משולשים של קבוצה N שמחזיקות מעמד עד היום ובטווח הרחוק הוכחו כרכישה משתלמת גם כלכלית למרות העלות הראשונית הגבוהה הכרוכה במשלוח ובמכס

(בנוסף הוזמנה והותקנה לאחר מכן מאותו ספק תושבת מנוע תחתונה של קבוצה N

ושם ניתקלתי בפעם הראשונה בחסרון של רכיבים שיעודם למירוצים בחיי היום-יום )

בהקשר הנוכחי ניסיתי להחליף את טבעת האטם העגולה של הסעפת פליטה מאחר ונפרמו כמה חוטים בסריגת הברזל הזו , בפרק הקודם שברתי בורג אחד בזמן הפירוק של הסעפת ומאחר וסיטרואן מחייבת לקנות קיט של 240 ש"ח כשדרוש רק בורג אחד התחכמתי וקניתי מזיו-בני

2 ברגים בהרבה פחות: 1 :0 לטובתי, כעת ניסיתי לקנות את הטבעת הפעם זיו הכזיב ולא הייה במלאי שלו ,כיתות רגליים הוכיח שהמחיר אצל סוחרי חלפים ואגזוזנים משתנה ביותר, הבחור בגבעה מאגזוזי השלושה קבע שמחיר של טבעת כזו היה עולה 120 ש"ח

סלינס היה פחות חמדן וטען שיסתפק ב 50 ש"ח

ובאמסטרדם חלפים המחיר לטבעת הוא 35 ש"ח אבל אין להם

בקרב המוחות הזה סיטרואן משווה הרי ידוע להם שכל מי ששכל בקודקודו יפנה לספק חלפים תחליפיים (מאחר שהחלק פשוט בתכלית אין כמעט הבדלי איכות) ישבו וחשבו מועצת חכמי סיטרואן והגו רעיון פשוט :בוא נייצר חלקים במידות מוזרות שאף אחד אחר לא ישתמש בהן

ועקב המספר המוגבל של חמורים שיקנו מכוניות כאלו מובטח זרם תמידי של מזומנים מכיס הלקוח למחלקת החלפים , מידה 83-73 (של קוטר המעגלים בקונוס הקטום ) לא קיימת אצל אף אחד במלאי ,קפיצה לאפי אגזוזים בבני-ברק המהווה אימפריה בתחום העלתה בחכה טבעת משומשת במצב מחפיר ,כיתות רגליים בכל האיזור הנ"ל וחזרה הבייתה עם זנב מקופל 1:1 ביני לבין סיטרואן . עוד כמה בירורים טלפוניים ללא תועלת ונישברתי אני אשתמש בישנה במילא היא לא במצב נורא כל-כך בפעם הבאה כבר אהייה מוכן יותר לקרב

.I'm a blocked user

×
×
  • תוכן חדש...