Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרויקט שיפוץ שברולט בלייזר 1983


ערן rob
שימו לב! השרשור הזה בן 1234 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

העבודה הנוכחית על החשמל לא מצטלמת כל כך טוב ולכן אני לא מעדכן לעיתים תכופות - אבל זה לא אומר שאין התקדמות.

כחלק מהשחזור של צמת החשמל הגעתי לנושא של הגיר

אצלי ברכב עם השנים שודרג הגיר מגיר 3 הילוכים לגיר 4 הילוכים, הגיר החדיש (שנת 87) מכיל בתוכו גם נעילה לממיר מומנט.

הבעלים הקודם של הרכב חיבר כפתור תוגל דרך ממסר שהיה נועל את ממיר המומנט.

 

אולי כדאי להתחיל ולהסביר בשתי מילים מה זה בעצם ולמה צריך את זה:

הנעילה של ממיר המומנט מאפשרת בעצם לבטל את ההחלקה הפנימית (קלאצ') בתוך הגיר ובעצם לחבר שני גלגלי שיניים ישירות

היתרון הוא דבר ראשון המנוע מוריד טורים ומרגיש כאילו העלה חצי הילוך והדבר השני והחשוב יותר זה שהתהליך הפשוט

מוריד את הטמפ של הגיר (ביטול החלקה) וכך שומר על הגיר

בגירים שנוסעים בהם במהירות שיוט בלי לנעול את ממיר המומנט רוב הסיכויים שהגיר יתחמם למוות.

 

עד כאן התאוריה ועכשיו חזרה למציאות

משיטוט באינטרנט למדתי שהיו הרבה גרסאות לתיבת ההילוכים ובכל גרסה הרכיבים החשמליים בתוך הגיר היו קצת שונים

כמה שניסיתי להבין מה יש אצלי מבלי לפתוח את התיבה לא הלך.

אז בשבוע שעבר הורדתי קרטר שמן של הגיר והצצתי למטה כדי לוודא סופית מה יש

 

הגילוי העלה: סולונואיד שנועל את ממיר המומנט, מפסק טמפ שנסגר כאשר הגיר מגיע לטמפ עבודה, מפסק וואקום שנסגר כאשר הרכב מגיע להילוך רביעי

 

מצויד בכל האינפורמציה הזו, הוצאתי את תרשים החשמל המתאים ובניתי צמה המתאימה בדיוק לדגם שלי.

 

רק דבר קטן הפריע לי, בתרשים היתה התייחסות לנורה בלוח השעונים המציינת שהטרנספר משולב ל4X4

אבל אצלי בכלל לא הגיע שום חוט לטרנספר...

(המשך בהודעה הבאה)

Blazer_65.jpg

Blazer_66.jpg

Blazer_67.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל התחיל בגלל קונקטור.

 

זחלתי מתחת לרכב בחיפוש אחרי מקום לחבר בו חשמל ובאמת על הטרנספר ישב יוניט קטן ושבור.

פרקתי את היוניט ונסעתי לתורמת האיברים שלי על מנת לקנות יוניט וקונקטור ליוניט

את הקונקטור מצאתי אבל מסתבר שהיוניט ביחד עם הטרנספר כבר נשחט לפני שנים רבות.

לקנות יוניט חדש זה לא דבר מסובך, אבל מה שכן ראיתי אצל תורמת האיברים זו תושבת מדהימה (הערת המחבר :-D)

שאליה מתברגת (כן ממש עם אומים) כל הידית של הטרנספר

הרכב שלי מורכב משלדה עם מכלולים של 4X4 אבל הבודי הוחלף לפני כמה שנים והבודי החדש הוא של 2X4

עד עכשיו לא נתקלתי בשינויים בין שני הבודי.

אבל - וזה אבל גדול

אצלי ברכב על מנת להכניס את הידית של הטרנספר חתכו חור ברצפת הרכב וחיברו את הידית עם ברגים קודחים

הייתי בטוח שככה זה צריך להיות, עד אשר ראיתי אצל התורמת חור יפה ומשופצר (זה לא נשמע טוב, אבל אתם מבינים את הכוונה)

 

היום חזרתי לתורמת עם מסור דיסק וחתכתי את כל החלק הזה של הרצפה

כמה התאמות אצלי ופתאום גם לבהמה יש חור יפה.

Blazer_61A.jpg

Blazer_61.jpg

Blazer_62.jpg

Blazer_63.jpg

Blazer_64.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

בזמן הפירוק של הרכב שמתי לב שתיבת ההגה מחוברת לשלדה עם ארבעת הברגים המקורים ועם תוספת של באנד מאסיבי.

כבר אז היה דיי ברור שמשהו כאן לא תקין, אבל כל דבר בזמנו...

עכשיו הגיע הזמן

 

ניתקתי את תיבת ההגה מהשלדה ומצאתי פח שרותך לשילדה מתחת לתיבת ההגהה - מין חיזוק לא מוצלח

למה לא מוצלח ?! בגלל שגם הפח הזה כבר היה סדוק

אז פירקתי אותו מהשלדה

ניקיתי את השילדה עם דיסק ופתחתי עמוק את כל הסדקים שמצאתי (תמונה ראשונה)

בערך בזמן הזה גם התחלתי ללמוד את הנושא קצת יותר לעומק טיילתי לי באינטרנט בלא מעט פורומים וגיליתי שבגלל

שהרכב בנוי עבור צמיגים "29 אבל לרוב הרכבים כחלק מהשיפורים לשטח מוחלפים הגלגלים להרבה יותר גדולים

(אצלי "33, אצל החבר'ה שם רחוק גם "37) הדבר גורר מאמצים גדולים מהשלדה שבדרך כלל נסדקת

(ראו תמונה אחרונה - לא הרכב שלי סתם דוגמן שמצאתי)

 

הפתרון הוא דבר ראשון לתקן את השלדה באופן נכון, אז בשביל זה יש כמה חברות בחול שמוכרות חתיכת פח בצורה

המדויקת של השלדה (ראו תמונה לפני אחרונה) שאותה יש לרתך על מנת לתקן את הסדקים - הזמנתי יגיע תוך איזה חודש.

 

בינתיים כחלק מההמלצות של הגויים, יש לייצר חיזוק (גם את זה ניתן לקנות) שמוסיף קשיחות לאזור הזה בשלדה ומונע את

חזרת הסדקים. את החלק הזה במקום להזמין, ייצרתי לבד, בעצם אלא שני חלקים שמתחברים לברגים של תיבת ההגה מצד

אחד ומצד שני לקורת הרוחב של השילדה. (תמונות 2,3,4)

Blazer_71.jpg

Blazer_68.jpg

Blazer_69.jpg

Blazer_70.jpg

GU39002.jpg

129_0405_02_z+gm_truck_buildup_tips+cracked_frame.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום שרפתי את הרכב!

טוב, אולי זו הקדמה קצת דרמתית מדי אבל היה מעורב בסיפור ברנר בית גלגל והרבה עשן ואש.

 

איפה שם בעמוד הראשון, באמצע דצמבר קיבלתי את בתי הגלגל והכנפיים מהפחח (הראשון) לאחר פחחות וצבע.

אלא היו החלקים הראשונים ששלחתי לפחחות ישר אחרי ניקוי החול.

הסברתי לפחח שהחלקים אחרי ניקוי חול וצריך לצבוע בפריימר מהר מהר לפני שיחלידו.

הוא עשה פרצוף של מבין ושם אותם בפינה לאיזה שבועיים, בסופו של דבר הוא הגיע אליהם וסיים פחחות.

לי לא יצא לראות את המצב שלהם לפני שהוא התחיל בפחחות רק אחרי שסיים.

 

לפני איזה שבוע התחלתי להכין את החלקים להרכבה והוצאתי מתחת לברזנט בגינה את בתי הגלגל, למרבה הפלא בתי הגלגל

התחילו להחליד!

הכנפיים נראות בסדר גמור.

 

אז היום נסעתי עם בתי הגלגל חזרה לניקוי חול, שם לא הצלחנו לגרד את הצבע בגלל הזפת והפתרון היה להעלות את הכל באש

ורק אחכ ניקוי חול - הפתרון עבד.

שעה אחרי זה כבר הייתי אצל הפחח (בחור חדש, בינתיים עושה רושם טוב) ודאגתי לעשות לבד את הפחחות הנדרשת וגם

לצבוע בפריימר וזפת.

 

עוד התקדמות קטנה היתה לי עם הדלת האחורית,

יש לי במלאי שתי דלתות, אחת שאני מתכוון להרכיב והשניה כחלק חילוף דיי רקוב.

בדלת הטובה (עד כמה שדלת בת 30 יכולה להיות טובה) היו גם כן כמה וכמה רקבונות

אבל הבעיה הגדולה ביותר היתה שרוב החרירים שבהם צריך להתפס הגומי אטימה של החלון (ברכב הזה החלון האחורי עולה ויורד חשמלית)

היו או רקובים (חסרים) או שבורים, התקנה של הגומי בצורה כזו אומרת שמיים יזרמו חופשי לתוך הדלת ותוך זמן קצר גם ממנה לא ישאר כלום.

למרבה המזל בדלת ספייר דווקא הצלחתי להצלחתי למצא איזה חצי מטר של חרירים תקינים.

אז חתכתי את החלק מהדלת ספייר וחתכתי את החתיכה הלא טובה מהדלת הטובה, קצת ריתוכים והשחזות והדלת כמו חדשה.

Blazer_72.jpg

Blazer_73.jpg

Blazer_74.jpg

Blazer_75.jpg

Blazer_76.jpg

Blazer_77.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

חוב קטן מהתגובה הקודמת שלי, מצאתי תמונה שצילמתי אחרי פירוק הפרונט, אפשר לראות את הבאנד שמחזיק את תיבת ההגה.

 

בעקבות עוד קצת מחקר באינטרנט החלטתי לשנות את אחד החיזוקים שהכנתי לתיבת ההגה.

בצורה כזו החיזוק מתנגד הרבה יותר טוב לכוחות הרוחביים (לרוחב השילדה / ימין-שמאל) שהתיבה מפעילה על השילדה.

 

מצאתי עוד סדק קטן בקורת הרוחב ליד תושבת המנוע, על מנת לסדר פירקתי משאבת דלק, יחסית למצב השילדה ליד תיבת ההגה

התיקון הזה היה ממש משחק ילדים. היוניט של לחץ השמן במנוע היה מחובר עם צנרת גמישה שהתייבשה ונסדקה אז גם אותה החלפתי.

בקיצור כבר מעל חודש שהרכב לא במצב שמאפשר לי להניע אותו.

 

היום סיימתי עם כל החלקים (הנ"ל) ויכולתי סוף סוף לחבר מצבר ולהתענג על הצליל העמוק של ה-8

 

בשביל זה נכנסתי לכל ההרפתקה :-D

 

המשך עוד יבוא...

Blazer_80.jpg

Blazer_78.jpg

Blazer_79.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלקים מתחילים לחזור מהפחח ועכשיו כשכל החלקים של הפרונט כבר אצלי ממש מדגדג לי בידיים להתחיל ולהרכיב - אבל לא!

עד שהבודי לא מסיים פחחות אף חלק לא חוזר למקומו.

 

בתמונה הראשונה החלקים על הטנדר בדרך לפחח

בשתי התמונות הנוספות החלקים היום אצל הפחח רגע לפני שנארזו וחזרו חזרה אלי

 

לא היה קל למצא פחח שיבין שאני חולה נפש שבונה רכב חדש ולא סתם צובע טרנטה שנת 83, אבל בסופו של דבר אני שמח שחיכיתי עד שמצאתי אותו.

Blazer_81.jpg

Blazer_82.jpg

Blazer_83.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מזמין פנסים תגיד לי אני גם צריך..

שיפוץ מדהים אשכרה בנית מחדש את הבלייזר!

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

הגיעו החלקים לתיקון השלדה ולכן שוב פירקתי את תיבת ההגהה.

 

השלב הראשון היה לשייף את הצבע מכל המקומות בהם יהיה ריתוך

על פי ההוראות שהגיעו עם החלקים, יש צורך להצמיד את הפלטות לשלדה בעזרת חימום, אז בתמונה הרביעית אפשר לראות

את המרווח בין השלדה לפלטת החיזוק אחרי שימוש בקלמרה ובתמונה החמישית אפשר לראות איך כל הרווח נסגר אחרי קצת

חימום ושכנועים "עדינים" עם פטיש.

הסט של תיקון השלדה כולל חלק אחד עבור הצד של השלדה וחלק נוסף עבור התחתית של השלדה.

גם את החלק התחתון הצמדתי (הפעם בעזרת מלחציים) וריתכתי.

דבר נוסף שהדגישו בהוראות ההתקנה היה לא לרתך ריתוך מלא אלא לרתך במקטעים.

התמונה האחרונה היא מסוף היום אחרי שהכל התקרר והוספתי גם קצת חומר פחחים בין החיזוק התחתון לחיזוק הצדדי

סתם בגלל שלא אהבתי את הרווח שנשאר שם ולמלא בריתוך לא רציתי.

לגימור השתמשתי בספריי זפת והשלב האחרון היה החזרה של תיבת ההגה וחיזוק הברגים על פי המומנט הדרוש.

 

זהו להפעם.

Blazer_84.jpg

Blazer_85.jpg

Blazer_86.jpg

Blazer_87.jpg

Blazer_88.jpg

Blazer_89.jpg

Blazer_90.jpg

Blazer_91.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדהים איך אתה עובד,לאט,בטוח,חכם,כישרוני...מדהים,אין ספק שלקחת על עצמך חתיכת פרוייקט,הוא כבר מתחיל לשאת פרי,תענוג לראות את הבונבון הזה נולד מחדש.

 

בהצלחה בהמשך :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1234 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...