Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרויקט שיפוץ שברולט בלייזר 1983


ערן rob
שימו לב! השרשור הזה בן 1219 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מוזר (ואפילו מאכזב) שבמנוע האמריקאי הסטנדרטי והנפוץ הזימון נעשה על ידי שרשרת חד-חוליתית. אפילו במנוע העתיק והפשוט של הרובר יש שרשרת כפולה, גלגלי שיניים עם שלשה חריצים (מאוחר יותר - שישה) וסימוני זימון ברזולוציה גבוהה על גלגל התנופה. ראה כאן: https://lulisml.wordpress.com/2014/05/13/%D7%A8%D7%95%D7%91%D7%A8-10-%D7%A9%D7%A4%D7%95%D7%A5-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%99%D7%93/

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז יש לנו קראנק ויש לנו בוכנה ויש לנו קמשאפט ואפילו שרשרת טיימינג כבר יש.

הגיע הזמן להוציא את הקליבר ולהתחיל את המדידות שיקבעו סופית את גובה אטם הראש.

דבר ראשון קופצים לחנות היצירה הקרובה לבית ורוכשים 3 ק"ג של חימר איכותי

מתוך ה-3 ק"ג, 2.99 ק"ג מוסרים לילדים שיבנו משהו יצירתי ונשארים עם שלוש כדורים קטנים בגודל של גולה.

את הכדורים מניחים מעל הבוכנה ומניחים את אטם הראש

 

attachment.php?attachmentid=100300&d=1438709334&thumb=1

 

 

סוגרים כמה ברגים בראש במומנט נמוך ביותר, רק על מנת שהראש לא יזוז.

ועכשיו מוסיפים את המוט הדחיף ומרים השסתומים (בתקווה שכך באמת קוראים להם בעברית)

מסובבים את הקראנק 6 פעמים, ז"א 3 פעמים נותנים לשסתום להפתח ולהסגר.

חוזרים על התהליך פעם אחת עבור שסתום היניקה ופעם אחת עבור שסתום הפליטה.

 

attachment.php?attachmentid=100301&d=1438709334&thumb=1

 

 

הסיבה שלא הרכבתי ישר שני מרימים היא שבין המוט הדחיף לבין הקמשאפט ישנו מרים הידראולי עם קפיץ בתוכו

המרים הזה מתקשה כאשר הוא מתמלא בשמן, וללא שמן הוא נשאר קפיצי.

אבל בשביל הטסט הזה, אני לא מעוניין במרים גמיש - אלא מרים קשיח

אז פירקתי מרים אחד ישן והחלפתי את הקפיץ שלו בתותב מתכת.

הכנתי רק רק מרים אחד קשיח ולכן נאלצתי לעשות כיוון לשני שסתומים בנפרד

 

hppp_0811_05_z%2Brhoads_lifters%2Bexploded_view.jpg

 

12 סיבובי גל ארכובה אח"כ

ואפשר לפרק את הראש.

מתוך 3 הכדורים שהשארתי על הבוכנה, נשארו רק 2

ועכשיו הם כבר לא עגולים ויפים אלא פחוסים

 

attachment.php?attachmentid=100302&d=1438709334&thumb=1

 

 

 

בעזרת קליבר מדדתי את החלק הפחוס ביותר שלהם, וזה בעצם המרווח בין הבוכנה לשסתום

(כמעט נכון, יש צורך לקזז עדיין את גובה אטם הראש כאשר הוא תחת מומנט הסגירה הנכון)

 

attachment.php?attachmentid=100303&d=1438709334&thumb=1

 

 

והכדור האחרון, לא נעלם, פשוט נשאר דבוק לראש.

מדידה שלו עם הקליבר, נותנת את מרחק ה quanch

(כמובן שגם כאן יש צורך לקזז את כיווץ אטם הראש)

 

attachment.php?attachmentid=100304&d=1438709334&thumb=1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרויקט מושקע ומאוד יפה. שמתי לב שאתה מנסה להעלות יחס דחיסה ומחפש את המידה המינימלית בין קומפרסיה הכי גבוהה לבין שסתום כמעט נוגע! המלצתי טל תשכח שצריך לפעולה זאת בדרך כלל אטם אאד מחוזק, מנסיון ילדות אטם רגיל פשוט ישרף ויפרץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

what i dont understand is if you orderd aftermarket heads why not 64CC

also why not roller rockers ?

you are buliding a very nice engine

but i dont see you getting in to that 400HP range anytime soon

with that combo

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אטם הראש, מיועד לעבודה ביחס הדחיסה אליו אגיע, אני לא חושש מכשל באזור הזה.

 

מרימי השסתומים שבתמונה הם מרימים ישנים שהגיעו עם המנוע, להרכבה הסופית יש מרימים מסוג roller rockers.

 

הסיבה לראש עם נפח של 76סמק ולא 64 סמק הייתה בשביל להגיע ליחס דחיסה מסויים עם quench בגובה מסויים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
  • 5 שנים מאוחר יותר...
שימו לב! השרשור הזה בן 1219 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...