Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרויקט שיפוץ שברולט בלייזר 1983


ערן rob
שימו לב! השרשור הזה בן 1232 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הגיע השלב להחליט האם אפשר להסתפק בהחלפה של רינגים או יש צורך בחריטה של הצילינדרים.

על פי GM, כל עוד השחיקה שבצילינדר קטנה מ 0.15 מ"מ, ניתן להמשיך ולחיות ללא חריטה.

כל חריטה מורידה מהצילינדר 0.5מ"מ ולכן כל שחיקה בטווח בין 0.15 לבין 0.5 נעלמת כאשר חורטים מחדש.

לחריטות האלו יש גבול, מומלץ לחרוט פעמיים, אפשר לחרוט שלוש ובמקרה שחורטים 4 פעמים רוב הסיכויים שהבלוק לא ישרוד.

אצלי הבלוק לא עבר חריטה מעולם.

 

המדידה מתבצעת עם מיקרומטר למדידת קוטר קדח

 

attachment.php?attachmentid=98579&d=1432145389&thumb=1

 

המדידה אצלי הראתה שחיקה של 0.11מ"מ לאורך הצילינדר ושחיקה של 0.35מ"מ בחלקו העליון של הצילינדר

בתמונה ניתן ממש לראות את המדרגה שנוצרה כאשר הבוכנה הגיעה ל"נקודה מטה עליונה"

 

attachment.php?attachmentid=98578&d=1432145389&thumb=1

 

מדידה של כל הבוכנות הראתה שחיקה דומה ובגלל שהשחיקה הרבה מתחת ל0.5ממ, חריטה של הצילינדר תחזיר לבלוק את נעוריו.

 

דרך אגב, אני מחפש המלצה על בית מלאכה שמבצע חריטות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השלב הבא - פתיחת כל הפקקים.

מסביב לבלוק ישנם מספר פקקים שאוטמים את מעברי המים ומעברי השמן, על מנת לבצע ניקוי יסודי של הבלוק צריך להסיר את הפקקים.

את הפקקים הגדולים מסירים על ידי דפיקה של הפקק אל תוך הבלוק ואז שליפה החוצה בעזרת פליירפטנט - פשוט.

את הפקקים הקטנים כבר יש צורך בקומבינה שכוללת קידוח, בורג עץ, פטיש טפסנים ומצלמה.

 

attachment.php?attachmentid=98584&d=1432146180&thumb=1

 

attachment.php?attachmentid=98583&d=1432146180&thumb=1

 

attachment.php?attachmentid=98582&d=1432146180&thumb=1

 

attachment.php?attachmentid=98581&d=1432146180&thumb=1

 

 

וזה מה שמתגלה מאחורי הפקקים

 

attachment.php?attachmentid=98580&d=1432146180&thumb=1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
  • חודש מאוחר יותר...

הבלוק לאחר ניקוי באמבט ולאחריו שעות רבות של ניקוי ידני.

מלבד ניקוי ידני עם סמרטוט ומגבות נייר אין סוף התהליך כלל גם מעבר עם (סוג של) מברז על כל ההברגות על מנת לוודא שהן נקיות.

 

השלב הבא הוא עטיפת כל החלקים שלא יעברו צבע במסקינג טייפ ונייר.

הברגות שלא כוסו מולאו בגריז בשביל לשמור על תקינות ההברגה גם לאחר הצבע.

SBC350_012.jpg

SBC350_013.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר יומיים של התעסקות עם הצבע ושלוש שכבות צבע להלן התוצאה!

אני מודה שלא התאפקתי והייתי חייב לבדוק את התאמת הגוון של הצבע עם מכסה הטיימינג

SBC350_014.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר הצבע, הכנסה של פקקי המים והשמן ואז עברתי למדידות על יבש של כל הרינגים וחופשים בתוך מייסבי גל הארכובה.

רק בסיום המדידות על יבש (ללא שמן) הגיע השלב של הכנסת גל הארכובה למקומו וסגירת כל הברגים במומנט המתאים

SBC350_015.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערן

ראיתי מנוע שנפתח והבלוק נחרט שוב עקב "שפיל" גדול מידי במגרעת הבלוק בחלקו האחורי. יש מן מדרגה שכזו בבלוק והחלק של הקארנק שיושב במגרעת זו, נטחן. משנה זהירות במדידות.

:roll:

אנא העלאה תמונות בליווי הסברים כדרכך המקצועית בעניין מדידות אלו ואחרות. מה "השפיל" המותר. גם מדידות של מרחק מצידו הפנימי של הבלוק בעת סיבוב הקארנק. הרכבת קארנק יותר גדול, לא?

שברולט קפריס 350, 88

פסח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאז הממשק החדש, קשה מאוד להקליד ולכן צמצמתי את הכתיבה שלי.

זאת הסיבה שלא צילמתי את השלבים של המדידות.

 

 

 

את גל הארכובה לא החלפתי, רק חרטתי מחדש את המייסבים שלו (undersize).

תוכל לצרף תמונה של החופש עליו אתה מדבר? לא מוכרת לי תופעה כזו.

האמת היא שישנה מדידה של חופש גל הארכובה קדימה ואחורה, אבל בגלל שלא החלפתי גל ארכובה דווקא על המדידה הזו ויתרתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

האמת היא שישנה מדידה של חופש גל הארכובה קדימה ואחורה, אבל בגלל שלא החלפתי גל ארכובה דווקא על המדידה הזו ויתרתי.

לי זו נראית שגיאה. אחד המיסבים הראשיים הוא שאחראי על הגבלת התנועה קדימה\אחורה - ואם החלפת מיסבים יש לבצע את המדידה ולוודא שהעמידה במגבלה מתקיימת.

ראה עוד כאן:

https://lulisml.wordpress.com/2014/04/09/%D7%A8%D7%95%D7%91%D7%A8-10-%D7%A9%D7%A4%D7%95%D7%A5-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%96/

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי אין תמונות

זה היה תוך כדי ביקור לקפה עם המכונאי שלי. לשאלתי למה יש מנוע 4.3 פתוח על השולחן, הראה לי את אותה מגרעת בבלוק. המנוע הוא 4.3 מספארי, אבל אני מאמין שאותה תצורה חוזרת על עצמה במנועי 5.7

או, שאני בכלל לא מכוון נכון, והמנוע אצלך הוא

2 piece rear main seal

ואין את מגרעת זו. אני לא מבין כזה גדול ואולי בכל בלוק כן יש את מגרעת זו.

ברור שתמונה שווה אלף הסברים ולצערי אין בנמצא

שברולט קפריס 350, 88

פסח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

end play ב SBC פחות רגיש עם משתמשים בגיר אוטמטי, ככה שלא אמורה להיות לו בעיה, כמו כן רוב יצרני המייסבים בסדר גמור עם מידות וטולרנסים ככה שזה יחסית הימור מחושב.

אני רק סקפטי מאד לגבי ה400 סוס שאתה מצפה להם.

בהצלחה

עריכה אחרונה על ידי kobyiso

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בניגוד לאוברול סטנדרטי, בו מחליפים את כל החלקים שהתכלו ושואפים להחזיר למנוע את כל הסוסים שאבדו לו במהלך השנים, המטרה שלי הייתה שונה לחלוטין.

באנגלית קוראים לזה blueprinting הכוונה תכנון מחדש של כל המנוע על מנת להשיג הרבה יותר סוסים מאשר אלא שהיו אז בעבר.

גם בלוק המנוע אצלי זכה לתכנון מחדש והשחזות שגרמו לסדנה שביצעה את עבודת ההשחזה להזהיר אותי שאם הם יבצעו את השינויים שאני דורש הבלוק יהפוך למשקולת עבור ניירות משרדיים ולא יותר.

מלבד החלפת הבוכנות גם דאגתי להשחיז את כל הבלוק כך שהבוכנה תבלוט מעל הבלוק בנקודה מתה עליונה TDC.

הדיוק כאן חשוב ביותר, אחרי הכל המהנדסים של GM תכננו את הבוכנה כך שתהיה שקועה 0.635מ"מ בתוך הבלוק, החישובים שלי הראו שהיא צריכה דווקא לבלוט 0.125מ"מ מעל הבלוק על מנת להשיג את המרחק האידיאלי בין החלק השטוח בתא השריפה של ראש המנוע לבין הבוכנה.

 

attachment.php?attachmentid=100192&d=1438278735&thumb=1

 

 

 

הדיוק חשוב, בגלל שאם סוטים והבוכנה עולה גבוה מדי היא עלולה להתנגש בשסתום הפליטה או היניקה.

אם הבוכנה לא גבוהה מספיק, אז המרחק האידיאלי (שדרך אגב נקרא quanch) לא יושג והמנוע יאבד סוסים רבים.

 

על מנת לבדוק את גובה הבוכנה דבר ראשון יש להרכיב בוכנה אחת בכל ראש, למדוד את גובה עליית הבוכנה ואז להרכיב את ראש המנוע עם חימר (כן זה שמשחקים איתו הילדים) על הבוכנות על מנת למדוד את הרווח שנשאר אחרי שהשסתומים נפתחים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1232 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...