Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרויקט שיפוץ שברולט בלייזר 1983


ערן rob
שימו לב! השרשור הזה בן 1226 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לחבר שלום

השיפוץ ממש מעורר תאבון

ממליץ לך להחליף את גל ההינע האחורי לכפול קרדני בחלק המתחבר לתיבת ההעברה בדומה לגל הקדמי

וזאת עקב אורכו הקצר והזוית החדה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין הרבה חדש מהיום, ההגה הורכב בצורה זמנית על מנת שיהיה אפשר להזיז את הבהמה

(כן, כו בשלב זה הוא מתחיל להראות כמו בהמה לא קטנה)

Blazer_52.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סגור ופרקטי

יש לי שני ילדים בבית שרק מחכים שהגיפ של אבא יחזור

כדי לצאת לשטח

 

כל מה שרציתי היה לסדר את הצירים בדלתות שהיו עייפים

ופתאום מצאתי את עצמי עם רכב שרובו נמצא בארגזים במחסן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביום שישי הכנתי הכל על מנת להניע אבל בגלל חוסר זמן לא יצא לי לחבר מצבר וככה הרכב נשאר וחיכה.

היום הגעתי עם כוונה ברורה שהולך להיות קל, מחברים כבלים לרכב ליד לוחצים על הכפתור והבהמה מתעוררת לחיים.

בפועל לבהמהה היו תוכניות אחרות, חיברתי כבלים לחצתי על הכפתור וכל שנשמע היה קליק קטן מהסטרטר

לא היייאשתי ולחצתי שוב, ושוב אותו קליק.

המחשבה הראשונה היתה אולי אין מגע טוב בכבלים אז סידרתי נעלי כבל במקום הקרוקודילים, חיברתי לחצתי ושוב קליק.

 

לא נשארה ברירה, הורדתי סטרטר, פרקתי אותו, ניקיתי אותו מכמויות של בוץ מעורב בשמן, שפשפשתי פחמים

הרכבתי ונתתי לו מתח מחוץ לרכב כדי לוודא שהוא עובד - ובאמת הוא עבד.

עכשיו נשאר רק להחזיר אותו למקומו ליד גלגל התנופה

גם כאן היו הפתעות - יותר נכון שעה שלמה של הפתעות

לא הצלחתי להחזיר את הסטרטר, הוא פשוט היה גדול יותר מהפתח שהיה בכיסוי של גלגל התנופה

מסתבר שלאורך השנים הסטרטר הוחלף ובמקומו שמו סטרטר עם קייס קצת גדול מדי.

אז פרקתי את הכיסוי של גלגל התנופה, וחברתי את הסטרטר (בקלות)

 

עכשיו נשאר רק לחבר כבלים, כמה טיפות של דלק ישירות לקרבורטור והבהמה מניעה ומגרגרת בהנאה ישירות ממיכל הדלק.

 

בגלל שהמנוע ריק ממיים כל החוויה לא נמשכה יותר מדקה, אבל עדיין שלפתי מצלמה ובידיים רועדות מהתרגשות צילמתי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מטורף ( בחיוב כמובן . . )

 

מדהים מדהים , איזה כיף לך ואיזה כיף לבהמה שיש לה אותך !!!

אני מכוון תמיד אל הירח - מקסימום אפגע בכוכב . .

[size=6"[color="black:snipersmi :snipersmi ][/color]][/size]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

לעדכן אני לא מצליח כאן בזמן אמת, אבל כל יום נוסף עוד חלק.

 

בימים האחרונים אני עובד על סגירה של הדש בורד

 

עד עכשיו הספקתי:

1. לצבוע את הדש בורד בפריימר + צבע סופי בגוון שחר מט מגורען (יש תמונה)

2. לבודד את הקיר האש

3. לנקות ולצבוע את הדוושת

 

כשהגעתי לשלב החימום והמזגן, הבנתי שיש צורך באוברול מקיף

אז פרקתי את כל יחידת החימום והקירור, צבעתי את כל המדפים הפנמיים שעם הזמן החלידו

שלחתי את הרדיאטור חימום + המעבה לשיפוץ (על הדרך גם שיפצתי את הרדיאטור הראשי של הרכב)

התושבות של הברגים ביחידת החימום היו שבורים, כך שלא היה אפשר להדק את היחידה אל הקיר אש

אז בניתי תושבות חדשות מברזל ותפסתי אותם עם ניטים לתוך הפלסטיק (מבטיח תמונות בקרוב)

החלפתי את כל האטמים וכיוונתי מחדש את הבוכנות (עובד על וואקום) שמזיזות את המדפים.

 

מהרגע שהתחלתי בשיפוץ של היחידה כל הזמן קיוויתי שאמצא משהו קריטי שלא בסדר ובגללו אין מספיק קור מהמזגן.

נראה לי שזו מין פנטזיה של כל שיפוץ מזגן - אחרי השיפוץ יהיה פה קר!

בספר רכב כתוב שעקרון הפעולה של המזגן הוא כזה:

"אוויר חם מתקרר במעבה מתחת לטמפרטורה נעימה ואז בעזרת מדף ויסות הטמפרטורה חלק מהאוויר מופנה לרדיאטור החימום

ומתערבב עם האוייר הקר עד להגעה לטמפרטורה הרצויה".

עד כאן הכל טוב ויפה - אבל אני רוצה להגיע לאותה טמפ' קרה ולא נעימה :wink:

אז נחזור לשיפוץ, עם הפירוק התברר שאותו מדף ויסות מתחבר לבוכנה בעזרת פלסטיק שעם הזמן נשבר (ראו תמונה)

מבחינתי זו היתה היוריקה שחיפשתי - יש משהו תקול ויש פתרון פשוט

אז ייצרתי מברזל חלק חדש וריתכתי אותו ישירות למדף (מבטיח תמונה).

 

השלב הבא היה לשחזר את הצמת חשמל על מנת להפעיל את המזגן, גם שם היו לא מעט קומבינות שנאלצתי לבטל ולהחזיר

את הצמה למראה מקורי. לא ממש ברור לי למה אבל עם הזמן הוסיפו עוד כפתור נפרד שמפעיל את המדחס.

מה רע בכפתור המקורי?

 

מה שכן, נשארתי עדיין עם בעיה אחת פתוחה

עם ההפעלה של המזגן ישנו פיקוד שיוצא אל הסולונואיד בקרבורטור (Fast Idle Solenoid) שהתפקיד שלו זה להרים מעט

את הטורים כאשר הרכב בסרק. אבל אצלי ברכב הוחלף הקרבורטור לכזה של אדלבורק אבל מהדגם שאין לו את הסולונואיד.

ז"א שאין לי לאן לחבר את הקונקטור ולא ממש ברור לי מה קורה כשהרכב בסרק עם מזגן עובד.

 

עם הקניה של הרכב הגעתי עם נגרר + טנדר ומלבד הרכב קיבלתי גם ים של חלקי חילוף

בין החלקים יש גם 2 קרבורטורים מקוריים, נראה לי שלא ירחק היום עד שגם הם יעברו שיפוץ ויחליפו את הקרבורטור הנוכחי.

 

ובגלל המחסור בתמונות

כדי שלא תגידו שהשארתי אתכם בלי כלום

מצורף סרטון קצר (הפעם באמת קצר) של ההנעה מהיום והשדרוג המדהים של לחיצה על הגז מתוך הרכב

 

Blazer_53.jpg

Blazer_55.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה ממש יסודית!

ניראה מדהים.

איזה צבע אתה מתכנן לצבוע אותה?

תמשיך לעדכן.

חג שמח!

Subaru DL Hardtop 1978 ,Subaru DL station 1979

Triumph harld 1968, Piaggo Vespa SS 1966 with a sidecar

Volkswagen Caddy 1986, Piaggo Vespa Super 1969 with a sidecar

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על השיפוץ.

הרכבים שלי: פיאט 127 73, פיאט 127 81 ספורט, פיאט 127 81 4דלתות, אלפא סוד 1.3 81, פיאט 131 77, פיאט טיפו 89, פיאט אונו 1.1 91. מחפש כל פיאט או איטלקיה לשיפוץ. חבר מועדון ה-5 מס14409. גיא למברסקי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון כמה חובות מאתמול

שתי תמונות ראשונות של הקרבורטור בהם ניתן לראות שהצ'וק הוא ידני (אבל אצלי ברכב זה צריך להיות אלקטרוני) ואין את הסולונואיד שמעלה טורים עבור המזגן.

תמונה שלישית היא התפס החדש שייצרתי עבור התריס

תמונה רביעית וחמישית הם חלק מהסיפור של היום.

 

אתמול תהיתי למה הוסיפו עוד ממסר עבור ההפעלה של המדחס, היום אחרי שפירקתי את היוניט הפעלה של המזגן התמונה התבהרה.

בתמונה הרביעית ניתן לראות את היוניט, כאשר ישנם 2 קונקטורים חשמליים וקונקטור אחד שמנתב וואקום.

עברתי על הפעולה של כל קונקטור עם רב מודד מול התוכניות חשמל וגילית שאף אחד מהקונקטורים לא סוגר מעגל איפה שצריך.

אז מה עושים - פותחים

פתחתי את הקונקטור הראשון ומלבד כמויות של גריז ואבק גילית גם נתק בפין הראשי, סידרתי, ניקיתי, השחזתי, בדקתי והכל עובד פיקס

בקונקטור השני (תמונה חמישית) הבעיה היתה ניקיון והשחזה בלבד, בבדיקה שאחרי הכל עובד כמו לפני שלושים שנה.

 

אני עדיין חושב שמי שעשה את הקומבינה של הממסר יכל לעשות לעצמו חיים קלים יותר אם רק היה מסדר את היוניט הקיים ולא טורח להעביר חוטים ולשים כפתור.

 

תודה לכולם על הפירגון, זה כיף לעדכן ולראות שאנשים באמת קוראים ונהנים.

 

LiranEyal

הרכב יהיה לבן

אני עדיין מחפש פחח, בגלל שהרכב בלי טסט אז הפחח צריך להגיע אלי כדי לתת הצעת מחיר

משום מה הפעולה הפשוטה הזו לא מצליחה ואני עדיין בלי פחח.

 

yigaljet

לחלק המכאני לא הגעתי עדיין

רק דברים שממש צרמו לי והפריעו לי להמשיך שיניתי וגם זה ממש בנגיעות קלות.

אחרי שהרכב יתחיל לסוע אם תהיה בעיה עם הדרייב שאפט גם הוא יעבור שדרוג.

Blazer_56.jpg

Blazer_57.jpg

Blazer_58.jpg

Blazer_59.jpg

Blazer_60.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערן המערכת בקרת אקלים כמו בונדורה 84 שלי..

יש לי בעיה אחרי נסיעה לאילת באמצע הדרך האיוורור החלייט שהוא מתאחד עם המדחס ועכשיו כל הפעלה מפעילה מדחס אוטומטית..

איך לתקן?

תוכל להדריך אותי בקצרה איך לפרק ומה לשייף?חוץ מזה המזגן שלי אורגינל ומקפיא אם תרצה להעתיק מהרכב שלי את המבנה של החשמל אשמח לעזור לך!

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצורף מדריך מצולם

  1. דבר ראשון יהיה טוב להכיר את מערכת החשמל על מנת להבין איך הקומפרסור מקבל מתח
    (תרשים החשמל מתאים לוואן שברולט שנת 83 - בבלייזר ישנם כמה שינויים קלים)
    בגדול הקומפרסור מקבל (-) קבוע דרך הגוף
    והפלוס עובר ללא ממסרים ישירות דרך כפתור ההפעלה כאשר בדרך יש את מפסק הלחץ על המאייד.
  2. על מנת לפתוח את הקונקטור (מסומן בריבוע אדום בתמונה השניה)
    יש צורך להכניס מברג שטוח קטן לחריצים שמסומנים בחץ אדום בתמונה השלישית ומברג נוסף על מנת להפריד בין
    המכסה לגוף.
  3. השלב האחרון הוא הפשוט ביותר וזה לנקות ולשייף את המגעים

עבודה נעימה

 

 

******

קח בחשבון שהכל נכון רק אם לא בוצעו אצלך שינויים

1.jpg

2.jpg

3.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1226 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...