Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרויקט שיפוץ שברולט בלייזר 1983


ערן rob
שימו לב! השרשור הזה בן 1236 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מזכיר לך שיש אצלי כמה חלקים בשבילך

שברולט קאמרו 76, שברולט מליבו שוול הארדטופ 68.

שברולט בלייזר שנת 91, מפלצת שטח.

וואגוניר שנת 76 בהליכי בניה.

אלפא 164.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הג'ימי חזר הביתה

 

היום בבוקר הגיע הגרר לאסוף את הג'ימי מהפחח וישר עם הנחיתה אצלי התחלתי בהרכבת הדלתות

לקח לי בערך 5 שעות לעלות על השיטה הנכונה לעשות את הרגולג' (כיוון) לדלת

אבל בסוף היום התוצאה היתה מספקת.

מחר אני ארכיב את הדלת של הנהג ואם ישאר זמן אז גם אתחיל עם הפרונט

Blazer_111.jpg

Blazer_112.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזל טוב! נראה יפה מאוד.

תרשה לי לנחש שמכסה המנוע הולך לקבל קישוט בגוון הכהה.

 

לא, אבל אתה לא רחוק

רק אגיד שתהליך הצביעה עדיין לא תם

ויהיה המשך קטן אחרי שהרכב יורכב במלואו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכוון את הדלת של הנהג לקח לי היום חצי שעה והתוצאה הרבה יותר טובה מהדלת שליד הנהג

סה"כ הנסיון משתלם

 

צילמתי כאן את השלבים בכיוון הדלת

 

1. שיחררתי את כל הברגים שמחזיקים את הדלת

2. הדבקתי פיסות של 6ממ טפלון (3+3) על סף הכניסה כדי שהדלת תקבל את הגובה הנכון

3. הנחתי את הדלת על הטפלון ואז בדקתי את המרווחים

4. בשלב הזה הייתי צריך לשנות קצת את הגובה של הטפלון עד שהגעתי למרווח שמצא חן בעיני

5. השלב האחרון הוא חיזוק כל הברגים כאשר הדלת סגורה ויושבת על התושבות טפלון

 

זהו.

Blazer_113.jpg

Blazer_114.jpg

Blazer_115.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שסיימתי עם כיוון הדלתות,

הרכבתי את הגומיות לכל דלת, ניקיתי את המנגנון של הנעילה והרכבתי אותו חזרה על הדלתות.

המטרה היתה לוודא כי הדלת נטרקת בקלות ואפשר לנעול אותה - עד כאן הכל הלך חלק.

דרך אגב, את כל הפירוק התחלתי בגלל שהדלתות לא היו נסגרות כמו שצריך.

אני בטוח שהיתה דרך קלה יותר לטפל בבעיה הזו של טריקת הדלתות מבלי לפרק את כל הרכב :lol:

 

השלב הבא (שהתברר כטעות) היה הרכבת הפרונט

הפרונט יושב על שתי תושבות גומי והטעות שלי הייתה שסגרתי את הברגים של התושבות עד הסוף

אחרי הפרונט חברתי את בית הגלגל ואז ניסיתי להרכבי את הכנף

במילה אחת אכזבה - בשתי מילים התאכזבתי פעמיים.

 

דבר ראשון, הצבע של הכנף לא זהה לצבע של הרכב, בכל מקרה התכנון היה להחזיר את הרכב לצבע אחרי סיום ההרכבה

בגלל שיש איזו תוספת שאני רוצה לעשות עם הצבע האפור וצריך את כל החלקים מורכבים בשביל זה, עכשיו מלבד אפור

יהיה על הצבעי לצבוע גם את הכנפיים מחדש בגוון הלבן המתאים. לא נורא אבל מצד שני גם לא ממש היה בתכנון.

דבר שני, הכנף לא הצליחה להסתדר לי ישר עם הקו של הדלת.

לקח לי איזה שעה להבין שאני צריך לשחרר את הברגים של תושבות הפרונט ולהרים את הפרונט ב 16ממ.

מצורפת תמונה עם בורג 16 ששמתי בין הפרונט לבין התושבת.

אחרי שהפרונט התרומם כל הקווים יצאו ישרים.

 

עכשיו אני צריך לחרוט זוג בוקסות מאוקולון כדי שישמשו כהגבהה קבועה.

החשש הקטן שמנקר אצלי עכשיו הוא מה יהיה עם הכונס של המאוורר, אני מקווה שיהיה שם מספיק חופש

וזה שאני צריך להרים את הכונס ב-16ממ לא יפריע לסיבוב של המאוורר.

Blazer_116.jpg

Blazer_117.jpg

Blazer_118.jpg

Blazer_119.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק הערה קטנה.

לפי התמונה עם הכנף הימנית, נראה שהדלת נוסע עדיין לא מכווונת כמו שצריך (הקימורים לא מקבילים)

בכל מקרה אני מאוד אוהב את הפרויקט.

שאפו

ובהצלחה

 

N

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הצבע תנו להשאיר לפחות משהו אחד כהפתעה לסוף 8)

 

לגבי חוסר היישור של הדלת - לצערי ידוע, ונובע משתי סיבות:

1. בגלל שהרכב עבר פחחות חלק חלק ולא כרכב אחד מורכב ישנם אי התאמות קטנות כדוגמת הקו הזה שרואים בין הדלת לבודי.

אחרי הניקוי חול כל הפחים היו חשופים לגמרי והיה צורך לצבוע אותם מכל הכיוונים, הרכבה של הרכב לפני הפחחות

היתה פוגמת ביכולת לצבוע את כל החלקים בצורה מלאה ולכן נאלצתי להתפשר. יכולתי גם לשלוח חלק חלק לצבע, להרכיב ואז

לשלוח לפחחות, אבל את הרכב קניתי כדי לסוע איתו וגם ככה הפרויקט נמשך ונמשך...

 

2. כמו שרואים בהודעות שפרסמתי, חלקים גדולים מהרכב היו רקובים עד חסרים והיה לי צורך להשלים אותם עם פחים חדשים.

ההשלמה עם הפחים החדשים היתה כאשר הבודי היה בנפרד מהשלדה ובלי דלתות, אם הייתי מרכיב דלתות בשלב הזה

אז ההשלמה היתה טובה יותר. עד עכשיו ממה שראיתי הסטייה הזו בין הדלת לבודי זו הסטייה הגדולה ביותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלילה שלאחר הרכבת הכנף קמתי בבהלה פתאום באמצע הלילה!

נזכרתי באמצע החלום ששכחתי את האטם שנמצא מתחת לכנף (תמונה 1).

אז פירקתי את הכנף הרכבתי את האטם והחזרתי את הכנף - מאז אני ישן כמו תינוק 8)

 

מלבד לפרק ולהרכיב ושוב לפרק ושוב להרכיב, הספקתי גם לחבר את הכנף השניה, לחבר את כל הרדיאטורים (3 במספר)

ולהתקין את התושבת של המצבר על הכנף השמאלית.

 

היום הגיע תורו של מכסה המנוע

לא עבודה מסובכת במיוחד אבל הייתי לבד וממש הייתי צריך מישהו או משהו שיחזיק לי את המכסה מנוע מורם בזמן שאני מחבר

את הברגים של הקפיצים (אלא שמחזיקים את המכסה למעלה).

Blazer_120.jpg

Blazer_121.jpg

Blazer_122.jpg

Blazer_123.jpg

Blazer_124.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל פתחי הניקוז טופלו בשלב ההכנה לפחחות.

 

ולעדכון היומי

סיימתי היום את חשמל המנוע ז"א שעכשיו נותר לי רק לחווט נורות + דלתות וגם שלב החשמל מסתיים.

 

לרגל המאורע נתתי לג'ימי כבלים (המצבר אחרי חצי שנה בשמש בלי שימוש לא ממש תקין) והוא הניע,

עד כאן לא הרבה חדש, אבל - אחרי שהוא הניע ניתקתי את הכבלים והוא המשיך לעבוד

אז נכנסתי למושב הנהג, ונסעתי קצת קדימה קצת אחורה.

ברדיאטור מילאתי 8 ליטר של מיים ירוקים אבל זה לא ממש הזיז לו והמפלס עדיין בערך בגובה חצי רדיאטור

אז לא רציתי לחמם את המנוע וכל התענוג נמשך בערך דקה (שצולמה כמעט במלואה)

 

אחרי ההנעה מאושר מאין כמוני קפצתי לתחנת דלק קרובה וביקשתי 8 ליטר של מיים לרדיאטור

המתדלק הצעיר שאל בפליאה "למה אתה צריך 8 ליטר", אז אמרתי לו שזה "עבור בלייזר"

הוא לא ממש הבין על מה אני מדבר ושאל אותי שוב "רייזר?!"

"לא, לא בלייזר - נו לא משנה אתה צעיר מדי מדובר על רכב אספנות" - על זה הוא ענה "אההההה"

 

הנה הקישור לסרטון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1236 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...