Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייבוא רכב - נתקלתי במספר בעיות


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5364 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברי הפורום ושבת שלום

 

כיום אני עוזר לחבר מאוד טוב לייבא את רכב חלומתיו. מדובר במיצובישי אקליפס GS (לא ספיידר) 2011.

 

דרך קרוב משפחה שלו שגר בארה"ב ומכיר דילרים למינהם, הוא קיבל הצעה של 22,000$ עבור הרכב+משלוח (המחיר כולל ביטוח במשלוח).

 

פה נכנס שאלה א': האם ברגע שאתה קונה בארה"ב רכב למטרות משלוח אתה צריך לשלם את כל המיסים במדינה הזרה ? או שהם צריכים למכור לי את הרכב TAX FREE ? אולי עדיף ללכת למדינות שהם TAX FREE לקנות את הרכב (פורטלנד או מינסוטה אם אני לא טועה) ?

 

שאלה ב': על מנת לייבא את הרכב לארץ צריך להוציא אישור לפני הייבוא ? במידה וכן היכן מוציאים את האישור ?

 

אחרי בירורים הבנו שצריך לשלם שלושה דברים: מע'מ, מכס ומס קניה. פה יש לנו שאלות לגבי כל אחד מהם:

 

1. מע"מ = 16% מסך מה ?

2. המס קניה הולך לפי הטבלה הבאה:

 

סוג הרכב טור ב' טור ג' רכב נוסעים/אופנוע/רכב שטח כ- 113%כ- 128%רכב אספנות כ- 100%כ- 115%רכב היברידי מדרגת זיהום האוויר 2-1 בלבדכ-51%כ-62%

 

כמובן לפי קריטריונים מסויימים. טור ב' הוא הטור עבור האקליפס המדוברת.

 

עכשיו אז המס קניה למדינה הוא סכום הרכב * 1.13 ? או שאני טועה ?

 

3. במה מתבטא המכס ?

 

אחרי כל המיסים, יש הורדה עבור אביזרי בטיחות ודרגת זיהום (שזה לא יוצא אפילו 5K ש"ח עד כמה שידוע לי).

 

לאחר כל התהליך הזה אני אוכל לאסוף את הרכב או שיש משהו שכחתי ?

 

תודה רבה לעוזרים !!

"יוסי פרנקוס- איך לעשות טעויות של טירון ואז להתמודד עם זה ולקום על הרגליים" (לרכישה בכל חנות ספרים בערך יומיים אחרי שאני אמות)
פורסם

תיקון טעות - אתה צריך לשלם את מה שרשמת ועוד סכום הרכב המקורי!

משמע - 45,000 דולר פחות או יותר.... וזה בלי עניין מיסוי וכו'... (עוד אלפי שקלים)

שזה עדיין זול יותר מרכישה מסוכנות - עדיף לבצע ייבוא לרכבי יוקרה יותר מאשר רכבים סטנדרטים , זאת מאחר וההפרשים באחוזים באים לידי ביטוי ברכבי היוקרה בצורה יותר משמעותית - למרות שזה הולך ומצטמצם עקב התחרות מול הייבוא אישי.

 

רכב שעולה חצי מיליון שקל בארץ דרך סוכנות יעלה באיזור ה-400 אלף ש"ח בייבוא אישי. (פחות או יותר תלוי בסוג הרכב וכו').

ברכבים של עד 200 אלף ש"ח ההפרש מצטמצם לכדי 10-20 אלף ש"ח וזה על פי רוב לא שווה את חוסר האחריות החברה למשך שנתיים במינימום על הרכב.

לכן רוב הייבוא נעשה למכוניות יוקרה. שם החיסכון הרבה יותר רציני - וככל שהרכב יקר יותר , הפרש המחירים גדל (עניין של עלויות תחזוקה של הייבואן מול כוח קניה גורם לעלייה רצינית במחיר הרכב על מנת לתת שירות מקצועי בטיפול ושימור הרכב במוסכים השונים + יוקרת הרכב והחברה)

 

רכבים שעולם בחו"ל מאיזור ה-35000 דולר ומעלה הם אלו ששווה לייבא כיום לישראל.

פורסם

תגגגל ייבוא רכב אישי באתר משרד התחבורה ובאתר רשות המיסים ותלמד

 

וראשית תבדוק האם הרכב הנ"ל רשאי להיכנס לארץ בכלל

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

יש תקינה להביא את הרכב וזו אינה הבעיה.

 

ביצעתי חיפושים וניסיתי להבין כמיטב יכולתי תאמינו לי, אני לא אשאל פה שאלות מבלי לנסות ולברר קודם ואשמח אם מישהו יוכל לענות לי על אחד מהשאלות הבאות:

 

1. האם ברגע שאתה קונה בארה"ב רכב למטרות משלוח אתה צריך לשלם את כל המיסים במדינה הזרה ? או שהם צריכים למכור לי את הרכב TAX FREE ? אולי עדיף ללכת למדינות שהם TAX FREE לקנות את הרכב (פורטלנד או מינסוטה אם אני לא טועה) ?

 

2. מע"מ = 16% מסך מה ? המחיר כולל משלוח, לא כולל ?

 

3. המס קניה הוא מחיר הרכב כפול 1.13 וזה אני מעביר למדינה ?

 

4. במה מתבטא המכס ? באיזה סכום מדובר ?

 

תודה לעונים

"יוסי פרנקוס- איך לעשות טעויות של טירון ואז להתמודד עם זה ולקום על הרגליים" (לרכישה בכל חנות ספרים בערך יומיים אחרי שאני אמות)
פורסם

1- גם על רכב למשלוח, אין פטור ממיסים בארה"ב. עדיף לך לקנות במדינה שהיא TAX FREE (לא שאני חושב שיש דבר כזה שם)

2- עד כמה שזכור לי, 113% זה מספר שמגלם בתוכו גם את המכס וגם את המע"מ. הסכום הזה נגבה על מחיר הרכב+המשלוח.

3- גובה המיסים (מכס+מע"מ) הוא פי 1.13 ממחיר הרכב. נגיד שקנית רכב שעולה בדיוק 100 אלף ש"ח בחו"ל כולל המשלוח? אתה משלם למוכר את אותם 100 אלף, ולמדינה 113 אלף כמיסים. סה"כ 213 אלף.

4- ראה 1-3.

פורסם

תודה רבה Pika007, זאת בדיוק התשובה לשאלה שלי.

 

שבת שלום חברים!

"יוסי פרנקוס- איך לעשות טעויות של טירון ואז להתמודד עם זה ולקום על הרגליים" (לרכישה בכל חנות ספרים בערך יומיים אחרי שאני אמות)
פורסם
1- גם על רכב למשלוח, אין פטור ממיסים בארה"ב. עדיף לך לקנות במדינה שהיא TAX FREE (לא שאני חושב שיש דבר כזה שם)

 

לא נכון

המיסים משולמים לא לדילר אלא למשרד הרישוי כשהרכב נרשם שם, והמיסים מחושבים לפי המדינה שבה הרכב הולך להרשם.

אם הרכב לא נרשם לתנועה בארה"ב, אין מיסים. (שכחת את התסריט שמישהו קונה את הרכב מבן אדם פרטי - האדם הפרטי לא הולך לאסוף ממך את המס להעביר אותו ל- DMV)

Porsche 911 GT2

BMW 335i 2011

Mini Cooper JCW 2009 - GONE

BMW M3 2006 - SOLD

פורסם

אם המיצובישי לא יוצרה בארה"ב, תשלם מכס של 128 אחוז.

113 זה על רכבים שיוצרו במדינה ממנה נשלחו.

 

113 אחוז לא כוללים מעמ. מעמ משלמים אחר כך, ומשלמים אותו על כל הסכום, כולל עלות המשלוח.

 

תביא מסמך מעו"ד לגבי סכום הקנייה של 22 אלף דולר, אחרת המכס לא חייב לקבל את הסכום (גם עם עורך דין הוא לא חייב).

חשוב שהרכב יהיה משומש ולא חדש. ככה תשלם פחות מיסים.

 

רשיון יבוא מומלץ להוציא לפני שהרכב עולה על האוניה מכיוון שזה עלול לקחת לא מעט זמן.

 

בהצלחה. אני את שלי עברתי לפני שנתיים, ומסיכום כללי מדובר בסיוט לא קטן.

פורסם
אם המיצובישי לא יוצרה בארה"ב, תשלם מכס של 128 אחוז.

113 זה על רכבים שיוצרו במדינה ממנה נשלחו.

 

113 אחוז לא כוללים מעמ. מעמ משלמים אחר כך, ומשלמים אותו על כל הסכום, כולל עלות המשלוח.

 

תביא מסמך מעו"ד לגבי סכום הקנייה של 22 אלף דולר, אחרת המכס לא חייב לקבל את הסכום (גם עם עורך דין הוא לא חייב).

חשוב שהרכב יהיה משומש ולא חדש. ככה תשלם פחות מיסים.

 

רשיון יבוא מומלץ להוציא לפני שהרכב עולה על האוניה מכיוון שזה עלול לקחת לא מעט זמן.

 

בהצלחה. אני את שלי עברתי לפני שנתיים, ומסיכום כללי מדובר בסיוט לא קטן.

 

128% ו 113% כוללים כבר את תשלום המע"מ.

רכב שמגיע לארץ בטרם קבלת רשיון יבוא משלם קנס לכן אל תעמיס את הרכב על האוניה לפני שיש בידך רשיון יבוא

תצטייד בחשבונית הרכישה מאת המוכר אם הוא דילר או הצהרה של המוכר על מחיר הרכישה שתהיה מגובה גם בהעתק העברת הכסף אליו.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

×
×
  • תוכן חדש...