Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

לשמור RAW מחיישן צעצוע של טלפון לא יתן כלום חוץ מאופציה נוחה יותר לשנות WB. הטווח הדינמי של החיישנים האלה גם ככה פיצי וזה היתרון הכי גדול של RAW על פני JPG. זה סתם גימיק מטופש שמישהו התחיל איתו וכל השאר הצטרפו כי "חייבים שגם לנו יהיה".

 

המצלמה באמת סבירה. ביום היא ממש סבבה, בלילה היא משהו כמו 70-80% מהמצלמות הכי טובות בתחום.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

זה מאוד שימושי בטלפונים בהם החיישן מוצלח יחסית אבל העיבוד שווה לת*ת.

נניח בLeTV מנוחתו עדן. חיישן שבסוני Z3 עשה נפלאות ובדרעק הסיני עשה בעיקר רעש.

אבל הסינים, כמנהגם בקודש, חסמו שם את האופציה לRAW.

אומר זאת כך, לא הצטערתי כשהטלפון נפל מהאופנוע ונדרס ע"י רכב.

I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are

Mewtwo -

פורסם

רוב הזמן אני לא שומרת raw גם במצלמה האמיתית שלי. אין לי את הזמן והכח להתעסק עם התמונה יותר מדי אח"כ. אבל אופציה תמיד טוב שיש.

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

פורסם

זו טעות, לא "להתעסק" עם RAW, כי זה בכלל לא לוקח זמן.

אפשר להריץ את אותו עיבוד על כמות של קבצי RAW, ולא להתעסק עם כולם באופן אינדיבידואלי, אלא רק עם אלו שרוצים.

 

היתרונות של RAW:

1. יותר סטופים של הבהרה/הכהייה (לפחות 2) מה שאומר שהיכולת להבהיר/להכהות ולהשיג ניגודיות משופרת - עדיפה בהרבה. לפעמים, מה שנשרף לך ב-JPG ניתן לתקן ב-RAW.

2. אפשר לתקן בעיות איזון לובן.

3. אפשר לשלוט ברמת ניקוי הרעשים (אם כי זה דורש זמן עבודה).

4. ניתן לבחור פילטרי עיבוד שונים, בדיעבד.

5. אפשר לשנות בהירות/עוצמה של כל ערוץ צבע בנפרד (אם כי זה דורש זמן עבודה).

 

אין סיבה לא לצלם ב-RAW. מקסימום RAW+JPG, אם את ממש אוהבת פילטר מסויים של המצלמה שלך דווקא.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

את סעיפים 3-5 הפסקתי לעשות בשלב יחסית מוקדם, והם גם אלה שלוקחים זמן והתעסקות. רעשים זו לא בעיה שקיימת (לא מצלמת בiso גבוה), ופילטרי עיבוד ועיוותי צבעים שנואים עליי במיוחד. זו שריטה שלי, אבל אני ממש ממש מתעבת תמונות שהתעסקו איתן במובהק, ולא משנה עד כמה הירוק ירוק והשמיים כחולים.

לגבי 1 ו-2 אתה צודק לחלוטין. אבל בשנה-שנתיים האחרונות אני לא מצלמת דברים שלא ניתן לתקן גם בjpeg אם צריך (האיכות לא עד כדי כך משנה), ובאמת מוצאת שרוב הזמן אני לא עורכת כלום, למעט אולי crop מזדמן פה ושם אם צריך ממש.

מניחה שזה שילוב של יכולת טכנית מספקת (שלי) בצילום עצמו, ביחד עם העובדה שהסטנדרטים של אנשים לגבי איכות תמונות הם די ברצפה.

למעט באירועים ממש מיוחדים, באמת לא מוצאת צורך להעמיס את הכרטיס בraw, פשוט ברור לי שלא אעשה עם זה כלום אח"כ.

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

פורסם
זו טעות, לא "להתעסק" עם RAW, כי זה בכלל לא לוקח זמן.

אפשר להריץ את אותו עיבוד על כמות של קבצי RAW, ולא להתעסק עם כולם באופן אינדיבידואלי, אלא רק עם אלו שרוצים.

 

היתרונות של RAW:

1. יותר סטופים של הבהרה/הכהייה (לפחות 2) מה שאומר שהיכולת להבהיר/להכהות ולהשיג ניגודיות משופרת - עדיפה בהרבה. לפעמים, מה שנשרף לך ב-JPG ניתן לתקן ב-RAW.

2. אפשר לתקן בעיות איזון לובן.

3. אפשר לשלוט ברמת ניקוי הרעשים (אם כי זה דורש זמן עבודה).

4. ניתן לבחור פילטרי עיבוד שונים, בדיעבד.

5. אפשר לשנות בהירות/עוצמה של כל ערוץ צבע בנפרד (אם כי זה דורש זמן עבודה).

 

אין סיבה לא לצלם ב-RAW. מקסימום RAW+JPG, אם את ממש אוהבת פילטר מסויים של המצלמה שלך דווקא.

 

הכל נכון חוץ מהחלק השני ב-1 ו-2 לא ממש מדויק.

1- מה שנשרף - נשרף. כנ"ל מה ש-100% שחור. את אלה אי אפשר לשחזר לא משנה מה סוג הקובץ. היתרון הכי גדול של RAW על פני JPG מהבחינה הזו היא יכולה "שחזור צללים" טובה פי כמה של RAW, כלומר גם מה שממש ממש חשוך (אבל לא שחור לגמרי) עדיין אפשר לשחזר. אלא אם אתה מתכוון למשהו שרק נראה שרוף, אז בהחלט אפשר לשחזר, אבל בניגוד לצללים, פה אני לא יודע כמה JPG יותר חלש מ-RAW (אני לא מצלם ב-JPG אז אני לא יודע).

2 - גם ב-JPG אפשר לתקן איזון לבן, כמובן שב-RAW זה הרבה יותר טוב והרבה יותר "נכון" ו-JPG בכלל לא באמת משנה את האיזון, אלא את ה-TINT של התמונה מכחול לצהוב ומירוק לוורוד. אבל זה "אכיל".

 

ואגב - יש סיבה טובה מאוד לא לצלם ב-RAW. אם אתה צריך לתת את התמונות ישר אחרי שצילמת אותן, או שאתה מרוצה ב-100% מעיבוד של המצלמה. בתכלס, אם אתה רואה שבזמן העיבוד אתה מביא את התמונות, שכאשר הן מצולמות ב-RAW הן הרבה פחות "מעניינות" - יותר חשוכות, פחות ניגודיות ופחות צבעוניות, אז אין לך באמת סיבה לצלם ב-RAW.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

1- מה שנשרף - נשרף. כנ"ל מה ש-100% שחור.

 

אתה טועה, ואני אסביר.

 

קודם כל, מה ש-100ֵֵ% שחור, יש בו פרטים. מה שכתבת נכון לפילם בלבד. זה בטח ובטח נכון בחיישנים שהם ISOLESS.

דבר שני, בגלל שאתה מאבד טווח דינמי של 2 סטופים בהמרה ל-JPG, איזורים שאינם שרופים ב-RAW, יהפכו לשרופים לאחר העיבוד ל-JPG.

 

2 - תיקון TINT לא דומה לתיקון של איזון לובן, וגם תיקון TINT הוא יותר מדוייק ב-RAW.

 

לגבי הפסקה האחרונה, יש שתי גישות לצילום ב-RAW.

אחת אומרת, תעשה הכל נכון, כאילו אתה מצלם JPG, מקסימום תוכל לתקן ו/או לערוך בדיעבד באופן טוב יותר.

השנייה אומרת, צלם עם "חשיפה לימין" (חפש ETTR). תקבל תמונה לא מוכנה (בהירה מדי), אבל עם מקסימום טווח דינמי (פרטים באיזורים החשוכים) ויכולת עיבוד להמשך.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

לא הכרתי את עניין איבוד הטווח הדינאמי במעבר ל-JPG.

לגבי ה-100% שחור/לבן, אני אבדו את זה. החיישן במצלמה שלי הוא ISOLESS.

לא התכוונתי לפעולת ה-tint אלא לאופי של התיקון WB ב-JPG. הוא מתנהג יותר כאילו אתה פשוט צובע את התמונה ביותר או פחות צהוב (כמו ה"מצב לילה" שיש בטלפונים ובעדכון האחרון של ווידנוס 10). ב-RAW, הצבעים משתנים בהתאם לצבע האמיתי שלהם.

 

קצת קשה לי להסביר את זה... נניח יש לך משהו כחול. צילמת JPG ויצא כחול מדי. אם תתקן WB ימינה, הדבר הכחול לעולם לא יהיה כחול באמת אלא יהפוך לירוק. ב-RAW זה לא קורה כי הקובץ לא "נועל" את הצבעים של הדברים.

בקיצור, קשה להסביר.

 

בקיצור2 - גלשנו. ממש.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

עזרה: איזה סמארט קונים לסבתא בת 84 שצריכה אותו נטו לשיחות.

אני צריך אותו על מנת לחבר אותו לצמיד סמארט על היד שלה שישמור נתוני דופק וכו' ובמידה וארצה, אתחבר ב- remote על מנת לוודא שהכל בסדר.

תקציב של עד 100$. עדיפות למסך בעל 5+ אינצ'.

 

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

Veni Vidi Vici

פורסם (נערך)

כל סמארטפון יעשה את העבודה. העניין הוא ש-$100 יקנו לך משהו מאוד בסיסי, ואני לא בטוח שיחיה הרבה זמן.

 

שים לב שצמיד דופק שפועל באופן רציף יצרוך די הרבה סוללה, תהיה לא מעט התעסקות עם הטעינה שלו. האם סבתא שלך מסתדרת עם זה? זה מתוך ניסיון עם טלפונים - אמא שלי (בת 88 ) מסתדרת עם סמארטפון אנדרואיד, אבא של אשתי מסתבך עם נוקיה 105, כך שמדובר בעניין אינדיבידואלי מאד. מציע שלפני שאתה קונה את המכשירים תתן לה לנסות לחייג מהמכשיר שלך. הבעיה לא חיבת להיות קוגניטיבית, לפעמים בגיל הזה דלקות ושחיקת מפרקים או כל מיני דברים אחרים שמתנוונים מקשים על השימוש המדויק באצבעות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

במה הייתם בוחרים:

Oneplus 3t לקניה בארץ ב 1650 שקל או קניה של oneplus 5 באותו מחיר פחות או יותר אבל המתנה של חודש משלוח.

 

הבעיה העיקרית שלי עם ה op5 זה שבניגוד ל3t יש עליו הרבה ביקורות לא טובות מבחינת בקרת האיכות. ולא הכי בא לי להתעסק עם מכשיר חצי בשל.

 

מה אתם הייתם עושים?

ואם כבר בנימה זאת, האם מישהו נוסע לאילת במקרה ? :)

פורסם

היי,

נדפק לי ה-G3 אחרי משהו כמו 3.5 שנים. הLG עובד פיקס במצב טיסה עם וויי פיי ללא דופי אבל נכבה כשיש סים בפנים.

מחפש משהו דומה. מתלבט האם לקנות G3 חדש באזור ה1200 או ללכת על שיואמי.

בעקרון יכול להוציא עד הסכום של הLG אבל היות והצרכים שלי מינימליים חושב שזה אובר קיל.

ראיתי שיומי ב400 שקל A4.

יש גם את הנוט 4X המומלץ, 800 שקלים בKSP עם שנתיים אחריות (שווה משהו?).

מה דעתכם?

 

צרכים: יוטיוב, וואטספ, ווייז, אפליקציות גוגל, אפליקציות של בנקים, מסעדות, אוניברסיטה. אין משחקים בכלל. גם צילום לא ממש מעניין אותי. אני כן משתמש בסאונד (מאזין להרצאות/פודקאסטים) לפעמים באוזניות אבל לא מעבר.

כן רוצה מכשיר אמין ושידע לעמוד בתנאים קשים (הLG שלי נפל עשרות פעמים ותפקד כמו נינג'ה). מעבר לכך לא קריטי.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

×
×
  • תוכן חדש...