Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5387 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בזמן הקרוב יורכב בביתי תריס חשמלי והתבקשתי לבצע את ההכנה הנדרשת מבחינת חיבורי חשמל ומפסק תואם .

אציין שיש לי לא מעט ידע וניסיון בתחום הרכבת אביזרי חשמל שונים - אבל תריס חשמלי עדיין לא חיברתי מעולם ולכן אני פונה לקבלת ייעוץ בפורום .

 

למיטב הבנתי מדובר במנוע של SOMPI בעל 4 גידים .

המפסק שברשותי הינו בעל 3 מצבים - מצב אמצעי מנותק , מצב תחתון ומצב עליון

והוא מכיל 6 הדקי חשמל .

 

עד כאן הכל ברור , השאלה שלי היא איך לחבר את התריס ( פאזה אפס וארקה ) דרך המפסק ?

תודה לכולם

פורסם

בתריס יש 4 גידים-

 

1 - הארקה (לרוב מדובר בחוט בצבע צהוב\ירוק)

2- אפס (כחול)

3- פאזה (תריס עולה) - לרוב מדובר בחוט בצבע חום

4- פאזה (תריס יורד) - לרוב מדובר בחוט בצבע שחור

 

אסור לחבר את חוט מספר 3 יחד עם 4.

 

את חוט מספר 1 ו-2 אתה מחבר ישירות לרשת החשמל.

 

במתג עצמו:

(לצורך הדגמה בלבד, נעבוד רק עם הצד הימני של המתג)

 

__ __

 

__ __

 

__ __

 

 

אתה לא הבנת משהו, שאל חופשי.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

איציק הענין נראה ברור הרבה יותר לאחר ההסבר שלך .

אולם אני תוהה למה במפסק הייעודי שרכשתי ישנם 6 הדקים ?

ואתאר את המפסק ופעולתו ...

2 הדקים מרכזיים

2 הדקים עליונים

2 הדקים תחתונים

 

במצב אמצעי של המפסק אין כל חיבור ביניהם

במצב מפסק תחתון ההדקים המרכזיים מקוצרים להדקים העליונים ( כל אחד לזה שמעליו )

במצב מפסק עליון ההדקים המרכזיים מתקצרים באותו האופן - רק הפעם להדקים התחתונים .

 

מקווה שהייתי ברור בתיאור

 

האם אפשר לחבר רק 3 הדקים מתוך השישה או שרצוי לחבר גם את האפס באופן שיקבל מיתוג ?

 

תודה כמובן ושבת שלום

פורסם

יש 6 חיבורים כדי לחבר 2 מנועים

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

ישנן אפליקציות שלפעמים כדאי למתג גם את האפס (ז"א כאשר הרכיב שמחובר למתג לא מקבל מתח, הוא לא יקבל פאזה וגם לא אפס). אופציה נוספות היא כמו שהזכירו כבר לפניי, אפשר לחבר 2 מנועים על מתג אחד (נדיר מאוד, אבל אפשרי).

 

אני משתמש במהדקים הימניים כמו שתארתי מעלה, ובהדקים השמאליים (רק בעליון ובתחתון, לא באמצעי) כמהדקי חוטים (עבור הארקה ואפס). לא תמיד צריך את שיטת החיבור הזו כי תלוי מהיכן מגיע המתח (האם הכבל חשמל מגיע מכיוון המתג או שהוא מגיע ישירות לתריס ויורד מטה לכיוון המתג).

 

אם אתה מחבר את התריס בעצמך למנוע, שים לב:

1. אסור לקדוח בגליל של המנוע. שים לב לא לשים ברגים ארוכים.

2. למנוע תריס יש כיוון למעצור פנימי שמופעל ע"י מתגים פנימיים במנוע עצמו. לרוב מדובר במעין 2 ברגים קטנים בצד המנוע, כל אחד שולט על כיווון אחר (האחד: עליה. השני: ירידה). שוב, תעבוד במדוייק לפי הוראות היצרן המסופקות עם המנוע ואם יש בעיה תחזור להתייעץ כאן בפורום (חבל שיגרם נזק למנוע או לתריס עצמו).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

×
×
  • תוכן חדש...