Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

106 ראלי - התייעצות בנוגע לשיפורי מנוע והתנהגות ומה שביניהם


deltaHF
שימו לב! השרשור הזה בן 4528 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם נשארים עם רדייטור של ה106 אז צריך להתאים צינור

מחשב ממה שהבנתי צריך מחשב של 106GTI ולעשות התאמה של הצמה+ צריבה של המחשב

פליטה מה שיש לך עכשיו לא מתאים! יש לך 2 אפשריות

1. לשים סעפת של 106 GTI

2. 4-2-1 למנוע החדש.

אם אתה עושה, תעשה כמו שצריך עם חלפים חדשים. אחרת יהיה לך סתם ברדק

רשמתי לך כמה אני חושב שפרוייקט טוב יצא[10 אלף]

אם אתה נשאר עם שלך, תעשה אוברול את ההבדל תרגיש בכל זאת כי החלקים יהיו חדשים.

קאמשפט יתן לך קצת אבל לא יותר מידי אם תוסיף פולי קל יותר גם יתן משהו.

 

לגבי סעפת דור ראשון, יש כאלה שאומרים שטוב יש כאלה שאומרים שעושה הרבה בעיות ולא שווה את ה"כוח"

ואתה יודע מה קורה שמשגעים חיישנים בצרפתיה חמה: היא מתקררת :}

[b]Control, vision, determination. These are the three fundamental components... of the new generation race car driver. Speed is a byproduct. Going fast. But remember: The car is you, you are the car. Okay? Let's riiide[/b]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 171
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אין 4-2-1 לNFU, יש 4-1 של סופרספרינט והיא מעולה!

אתה יכול לשים סעפת פליטה של 106 GTI אבל צריך לבנות דאון פייפ חדש, או להחליף את הקרטר שמן לשל 8V או של GTI.

אפשר לשים מחשב של NFU פרוץ ואז אין צורך בהתאמות צמה. גם ככה אם תרצה להשתיל קאמשפטים של GTI (שיפור משמעותי) אתה תצטרך לעשות REMAP ועל הדרך לפרוץ את המחשב.

יניב צודק, מנוע NFU מפירוק 2007 יעלה לך בסביבות 2500-3000 ש"ח כולל סעפות, אם אובראול הולך לעלות לך 4K נראה לי שעדיף כבר את הההשתלה.

 

לגבי ביצוע העבודה, אני אישית ממליץ על ירון מאולגה, הבנאדם תותח!

בשביל אישורים תפנה קודם ללובינסקי, תברר מה הדרישות להשתלת מנוע כזה.

בהצלחה.

HU: JVC KDBT1 AMP:JBL Cs50.4

COMP: MTX RTS652 SUB: Magnat Xpress 1200

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש סעפות 4-2-1 ל nfx אבל הם מתאימים ל nfu אם עושים שינוי קטן למיקום פילטר השמן , בקשר לאגן שמן אולי גם יש להחליף , בעיקרון אני מעדיף 4-2-1 בשביל יותר כוח בסל"ד נמוך אבל אם הרכב לא שוקל כלום , לדוגמא זאת 106 אז שווה 4-1

לא לקח את התרופות שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכתב מישהו מעלי

תפנה לירון מאולגה,תקבל את כל התשובות שאתה רוצה

 

וחוץ מזה שהוא מקצועי ומבין עניין בצורה יוצאת דופן (ביחוד ב 106 )

הוא גם אחלה בן אדם

:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול , ה-SWAP הזה של הNFU - הוא אחד השיפורים הכי טובים שאפשר להשיג ל-NFU.

ה-NFU בגדול מנוע מת לגמרי על כל מכלוליו , זה מן פשרה בין ה-NFX של ה-GTI ול-NFW של הראלי.

אם נסעת על ראלי ותעבור ל-NFU לא תרגיש את ההבדל כזה משמעותית.

מה שכן אם תעשה את ה-SWAP המדובר של מכלולים של NFX על NFU יתקבל לך מנוע מהגיהנום.

אצלי עשיתי את הSWAP הזה אבל נשארתי עם הגובה המקורי של הראש, (יש לי עוד 1.8 ממ להוריד)

והרכב מגיב חזק מצויין ונוסע קדימה על GTI בלי כל בעיה.

כמו כן כמעט ולא עשו את ההסבה הזאת בארץ ואפשר לספור על כף יד אחד את מי שכן, לכן יש להתייעץ ולבדוק טוב טוב את כל "המבינים והממליצים" שיש בארץ.

 

אם תרצה המלצה תדבר איתי בפרטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאתה אומר רכיבים של NFX על מה בדיוק אתה מדבר? מחשב כנראה וסעפות?

איזה עוד התאמות נאלצת לעשות? היו בעיות להתאים את המזגן? ואם עשית את זה יחסית לא מזמן אז מבחינת אישורים זה היה ממש בעייתי?

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני אמליץ לך לעבור למנוע NFU מניסיון שלי ושל חברים

המנוע שקט יותר(אתה תתגעגע לרעש השסתומים של המנוע הנוכחי שלך:lol:) חדשני יותר ועדין אמין.

החסרון היחיד שיורגש בעיקר לדעתי במעבר רק למנוע כזה הוא העדר ה"חיות" שיש ב8 שסתומים בסל"ד נמוך עד בינוני,

אבל הNFU עוד יותר בריא בתחום הזה ממנוע הNFX של הGTI כי הוא בנוי למומנט יותר גדול בסל"ד נמוך.

 

לגבי המעבר מ8 ל16 אנסה לעשות קצת סדר.

תצטרך לשנות כמה דברים:

1)צינור המים העליון כמו שהזכירו שונה בזווית שלו לא משהו שבעיה לפתור.

2)תצטרך מחשב וצמה שמתאימה למנוע, אני ממליץ לא להתעסק עם קומבינות של "המחשב של הראלי יכול להתמודד עם זה" וכאלה אלא לדאוג חד פעמי למחשב כמו שצריך וכבר יצרת שקט נפשי. אותו דבר לגבי צמת החשמל- דאג שתהיה כמו שצריך מסודרת ברורה סגורה היטב ומושחלת נכון. (אם תרצה המלצה על בעל מקצוע אשמח לעזור).

3)מיקום פילטר השמן שונה במנוע לא מהווה בעיה וגם אם כן פשוט מחליפים את הברך שבאה על הNFU לשרוול הברגה שבא על המנוע שלך.

4)אגן השמן(קרטר) בNFU הוא גבוה יותר לכן סעפת פליטה של 106GTI(אם תמצא כזאת) לא תשב שם. תצטרך להחליפו לאחד של בלוק TU מיושן יותר, אם זה משלך או כל מנוע אחר. תוכל גם להתאים דאונפייפ אחר אך לדעתי האופציה הראשונה עדיפה.

5)רוב הסיכויים כשתמצא מנוע NFU(מה זה רוב? חח) הוא יהיה אוטומט לכן תצטרך בנוסף להעביר מהמנוע הישן שלך או מכל מנוע אחר את גלגל התנופה.

 

לגבי שיפורים למנוע הNFU

נכון, הוא אולי לא מנוע חי ונמרץ בצורתו המקורית אך הוא דיי מספק ומרגיש בריא על אוטו קל כמו ה106, תתחיל בזה.

השלבים הבאים שהמליצו כאן נכונים וראויים למחפשים יותר.

מה שמומלץ להשיג ממנוע הNFX של הGTI זה רכיבים חיצוניים כמו סעפת יניקה ופליטה(עדיפות על פני אלה שבאות בNFU) והשלב הבא שגם אותו כבר הזכירו הוא לקחת כמה מכלולי ראש ממנוע הNFX(זה לא נגמר רק בקאמשפטים) ואז כבר יש לך מנוע חי וחזק שאוהב סל"ד ועדיין נוסע בריא בטורים נמוכים..

 

מניסיוני האישי סעפת פליטה+צנרת מלאה של סופרספרינט בתצורת 4-2-1 למנוע הזה עושה פלאים ומוסיפה המון בעיקר בטווח הסל"ד שמורגש חוסר.

 

מקווה שעזרתי

צ'יקו

שנסע על מנוע NFU משופר ב106(ומתגעגע לכל רגע)

:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה מכלולים מחליפים בראש? הבנתי שחוץ מקאמשפטים אין סיבה לגעת בשאר

 

בקשר למחשב וצמה, האם זאת של NFX תתאים למנוע NFU או שידרשו התאמות?

 

השאלות מתיחסות כמובן במעבר מ-NFX ל-NFU

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחבר שלי יש 106 ראלי סטנדרטית 1.3 ולי יש 106 עם NFU , אם התכוונת למנוע הסטנדרטי הזה של הראלי דור ראשון אז ההבדל הוא שמיים וארץ , ה 1.3 זריז בגבוהים אבל ה NFU פשוט חופר את כל ההילוכים ...

אפשר קצת פרטים על ירון מאולגה הזה ? זה מוסך ? פרטי ? תודה.

 

עריכה : השדרוג ל NFU עם מכלולים של NFX הוא מבורך בהחלט ושווה כל שקל , הנה תוצאות של שדרוג כזה ממנוע NFU סטנדרטי לחלוטין :

 

http://www.106rallyeforum.com/forum2008/showthread.php?t=34922

 

הבן אדם בהתחלה רק הרכיב CAMSHAFTS של NFX וקיבל + 15 כ"ס משהו כזה , הכל נבדק ב DYNO .

לא לקח את התרופות שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לתומר:

וורנרים, קפיצים, ומרימי שסתומים. לא חייב אבל עדיף אם רוצים להרים מנתק ל7.5 .

 

יש צורך להתאים צמה וצריך מחשב פרוץ.

מחשב של NFX יותר נדיר משל NFU ולכן עדיף כבר מחשב NFU פרוץ עם REMAP שידע לנצל את המכלולים החדשים.

 

לנתן: גם RACELAND מייצרים רק 4-1 לNFU. בגלל הבעיה עם הקארטר שמן.

אני נוסע עם מערכת פליטה מלאה של סופרספרינט ואין לי בעיה של כוח בסל"ד נמוך-בינוני.

 

הוספת ממיר ספורטיבי על מערכת הפליטה הזו נותן עוד קצת לחץ חוזר ומעלה קצת את המומנט בסל"ד נמוך .

 

לדעתי השיפור הראשון לNFU זה המערכת פליטה הזאת. השיפור הוא מאוד מורגש.

אתה יכול להשאר עם הסעפת יניקה המקורית, לעומת מה שאומרים, היא בסדר גמור.

תוסיף על זה פורטינג (עם מעברי יניקה קצת מחוספסים) קאמשפטים של GTI ואת מה שרשום למעלה ואתה יותר ממסודר.

 

לDIFORCE, חפש את היוזר GFORCE אין עליו.

HU: JVC KDBT1 AMP:JBL Cs50.4

COMP: MTX RTS652 SUB: Magnat Xpress 1200

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש למישהו הערכה גסה של עלות השתלה כזאת? 10K? 15K?

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחבר שלי יש 106 ראלי סטנדרטית 1.3 ולי יש 106 עם NFU , אם התכוונת למנוע הסטנדרטי הזה של הראלי דור ראשון אז ההבדל הוא שמיים וארץ , ה 1.3 זריז בגבוהים אבל ה NFU פשוט חופר את כל ההילוכים ...

אפשר קצת פרטים על ירון מאולגה הזה ? זה מוסך ? פרטי ? תודה.

 

עריכה : השדרוג ל NFU עם מכלולים של NFX הוא מבורך בהחלט ושווה כל שקל , הנה תוצאות של שדרוג כזה ממנוע NFU סטנדרטי לחלוטין :

 

http://www.106rallyeforum.com/forum2008/showthread.php?t=34922

 

הבן אדם בהתחלה רק הרכיב CAMSHAFTS של NFX וקיבל + 15 כ"ס משהו כזה , הכל נבדק ב DYNO .

 

פספסתי את התגובה הזו. וואו הוא הגיע לתוצאות מאוד יפות אם מה שהוא טוען נכון. על NFU עם מחשב של GTI, סעפת פליטה וצנרת וקאמפשפטים של GTI הוא מדד 145 כ"ס. ככה לפחות הבנתי מהשירשור.

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

15K אולי למנוע משופר מאוד ... בהחלט לא סטנדרטי.

 

אני אומר 10 התחלתי בהחלט יכול להגיע ל15

[b]Control, vision, determination. These are the three fundamental components... of the new generation race car driver. Speed is a byproduct. Going fast. But remember: The car is you, you are the car. Okay? Let's riiide[/b]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4528 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...