Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דיון - האם גיר אוטומטי כל כך נורא?


edan82
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5003 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

עד לפני חודש גם אני הייתי משתייך לאלה שאומרים "אין על ידני, מקסימום שליטה ברכב, מקסימום הנאה".

 

ואז קניתי את הרכב, ופתאום אני מתחיל לסמפט מאוד את הגיר האוטומט שלו !

 

לקחתי את הרכב לכמה כבישי נהיגה מאוד טכניים, מהסוג שמצד אחד נותנים לך מספיק מרחק לפתח תאוצות אבל כשאתה מגיע לפניה זו כמעט U מלא (בקיצור, טיפוס או ירידה מהר).

 

המסקנה שלי היתה שללא צל של ספק עם גיר ידני הייתי מבצע את הסשן הזה בצורה איטית יותר, מה גם שהגיר הידני היה גורע מעט מהריכוז בנהיגה ובחירת הקו, שבסשן הספציפי הזה מאוד קריטי כי הכביש נטול כל מרווח בטיחות:

 

נתיב לכל כיוון, מצד אחד תהום, מצד שני דופן ההר שלעיתים אף בולטת מעט לתוך הנתיב ומאלצת אותך לסטות, פשוט אפס מרווחי בטיחות.

 

השימוש באופציית התפעול הידנית (טיפטרוניק) נחמדה מאוד, הגיר מגיב היטב (גם אם לא במהירות ההחלפה של DSG למשל), לא מעביר הילוך גם אם נשארים על המנתק, אבל זה עדיין לא בדיוק זה.

 

להפתעתי גיליתי שאני אוהב את הטיפטרוניק דווקא בנהיגה מנהלית רגועה יותר כשבא לי קצת להשתעשע בהעברות הילוך.

בנהיגה אגרסיבית התחברתי דווקא לתפעול האוטומטי במצב ספורט, במצב הזה האוטו "לומד" אותך כמה שניות ומתחיל להגיב בהתאם- תגובת המצערת החלטית הרבה יותר, האוטו לא ממהר להעלות הילוך ואם מורידים לכמה שניות את הרגל מהגז הוא ישאיר את המנוע באותו סל"ד, גם אם זה 4000 סל"ד כדי להשאיר אותך בתוך רצועת הכח ובקיצור מפנה לך את הריכוז לכביש.

 

אחרי ההתנסות הזאת, בייחוד בקטעי כביש כמו זה שתיארתי, עם אפס מקום לטעויות, אני מתחיל לסמפט מאוד את הגיר האוטומט.

הדבר היחיד שאני אשקול בעתיד זה לעשות פרוייקט של התקנת ידיות החלפת הילוך של SMG על ההגה (יותר נכון החלפת ההגה לאחד של SMG), זה אמור להיות מעניין מאוד.

 

מה דעתכם ?

 

יצא לכם לנהוג ברכב אוטומט ששינה את דעתכם ?

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אפשר לדעת בבקשה על איזה רכב אתה נוהג?

ולפי דעתי הרמת ריכוז שלך לא שייכת בכלל אם זה אוטומט או הילוכים.

נהג חייב להיות מרוכז באותה מידה.

 

ולגבי מה שאמרתה שאם הייתה עם הילוכים הייתה עושה את זה יותר לאט,צר לאכזב אותך אז אתה לא יודע לנהוג כמו שצריך.

ועוד דבר הגיר לא אמור להפריע לך בכלל בבחירת קו.

פה נמדדת המיומנות של הנהג כיצד לקחת את הפניה איפה להתחיל אותה ואיפה לסיים אותה בלי שום קשר לגיר

הנהג עצמו צריך להתאים את ההילוך שלו לפניה.

:)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכוניות מאד חזקות יכולות בהחלט להיות מהנות לנהיגה עם גיר אוטומטי. רוב הדגמים החזקים של ב.מ.וו ומרצדס מצויידים בגיר אוטומטי, ועל פניו זה עובד לא רע.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגתי על המון מכוניות עם גירים אוטומטיים שנהנתי מהן מאוד. ברובן אני מאמין שהייתי נהנה יותר אם הגיר הידני, אבל עדיין - בהחלט אפשר ליהנות אם הגיר מתוכנן כמו שצריך ואם המכונית מספיק חזקה בשביל לכסות על החוסרים שלו. זה כמובן פוסל 99% מהמכוניות, אבל כאמור אין דין גיר של ב.מ.וו חזקה ומודרנית כדין גיר של רנו פלואנס...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הAL4 של PSA מציון בהפעלת מצב הספורט,משאיר את הסלד בטווח ומוריד הילוכים לבלימת מנוע,מהניסיון שיש לי איתו פיגו 308 1.6 נטול טורבו יש שם בור רציני בין 2 ל3, אבל בנהיגה על C4 1.6 עם טורבו, הגיר היה מציון.

don't drive faster than your guardian angel can fly

ההונדה סיויק מטוס.

הונדה סיויק שנת 97 אוטומטית,, מאוד מהירה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיר אוטומטי זה פשוט מחליף את ההילוכים במקומך

כעקרון אם אתה לא במרוצים והגיר לא מטופש להחריד זה פשוט לוקח לך את הקטע הזה ואז אתה יכול להתרכז יותר בדברים אחרים אם זה מפריע לך

אבל בתכלס אם אתה נוהג מספיק זמן ומספיק מנוסה עם תת היגוי והיגוי יתר לדעת להמנע ולהתמודד עם המצבים אז ידני ממש מוסיף עניין לנהיגה. כשאני עברתי לראשונה מידני לאוטומט הרגשתי ממש כאילו מישהו אחר נוהג, כאילו רוב העבודה נעלמה לי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הAL4 של PSA מציון בהפעלת מצב הספורט,משאיר את הסלד בטווח ומוריד הילוכים לבלימת מנוע,מהניסיון שיש לי איתו פיגו 308 1.6 נטול טורבו יש שם בור רציני בין 2 ל3, אבל בנהיגה על C4 1.6 עם טורבו, הגיר היה מציון.

 

אני לא חושב שלגיר כזה התכוון המשורר. נכון, יש לו יתרונות, אבל החסרונות שלו גדולים לא פחות - ה"למידה" שלו לא תמיד עובדת כראוי, ההשהייה שלו גדולה ויש לו רק ארבעה הילוכים. בכבישים הרריים מפותלים הוא אולי קצת יותר טוב מגיר אוטומטי "טיפש" מקביל (עם ארבעה הילוכים), אבל מהנה? אולי פחות משעמם...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני מסיק נכון smg היה הגיר האופציונלי של הm3 . אם זה המצב הרי שמדובר בגיר סופר מתוכחם שלא באמת ניתן להשוות בינו לבין שאר הגירים האוטומטיים בשוק . אני מזמן חושב שרכב עם תיבה אוטומטית טובה ונשלטת תעזור לנהג לנהוג מהר יותר בכביש מפותל והכיף לא בהכרח אמור להיפגע, אבל כנראה שזה מאוד משתנה בתחושות של כל נהג.

אם כבר הוזכרה פה הal4 אני דווקא מאוד אהבתי לנהוג בה במצב הרגיל בכביש מפותל מאחר והיא באמת היתה משטפת פעולה ולא כל פעם מחפשת את הדרך המהירה להילוך האחרון. במצב ספורט התיבה היתה אגרסיבית מדי לטעמי { כאשר פעם אחת האגרסיביות גררה איבוד של קו הפניה המקורי}

ןאם אפשר להחשיב גם תיבות רובוטיות כמהנות אז כבר 40 k אני נהנה יומיום מהגיר הרובוטי של פיאט הגז ביניים שבין ההילוכים ומהירות ההעברה והתגובה לפקודות שמעביר הנהג לידית נותן תחושה שנוהגים ברכב ידני רק בלי מצמד - פשוט תענוג צרוף

 

בקיצור למרות שיש לי ידנית חזקה בבית לסופי שבוע אני עדין לא פחות נהנה מנהיגה יומיומית עם תיבה רובוטית שמעבירה הילוכים לבד במיוחד שנוהגים המון במהלך כל היום - תפעול של תיבה ידנית הופך לנטל

RACING

because football ,baseball , bowling & golf only require

ONE BALL

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי מסוג האנשים שאומר "רק ידני! בחיים לא אוטומט" - עד שרכשתי פיג'ו 206 אוטומט ומאז החיים שלי דבש.

תראה, אומרים שבגיר אוטומט הרכב אוכל יותר, אני לא הרגשתי פער כל כך "גדול" בין ידני לאוטומט

והאמת שמאז שאני נוהג באוטומט אני יותר זהיר, אני מרוכז יותר בנהיגה ופתאום יש לך זמן לשים לב לדברים הקטנים , לדברים שבידני לא היה לי זמן להסתכל עליהם.

 

בנוסף אני רוצה לציין שלקח לי קצת זמן להבין איך לעבוד עם הדוושת גז של האוטומט... הפעולה שלה שונה במקצת מהידני :) .

סיאט מי - בציר 2014

----------------

הבלוג שלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני מסיק נכון smg היה הגיר האופציונלי של הm3 . אם זה המצב הרי שמדובר בגיר סופר מתוכחם שלא באמת ניתן להשוות בינו לבין שאר הגירים האוטומטיים בשוק . אני מזמן חושב שרכב עם תיבה אוטומטית טובה ונשלטת תעזור לנהג לנהוג מהר יותר בכביש מפותל והכיף לא בהכרח אמור להיפגע, אבל כנראה שזה מאוד משתנה בתחושות של כל נהג.

אם כבר הוזכרה פה הal4 אני דווקא מאוד אהבתי לנהוג בה במצב הרגיל בכביש מפותל מאחר והיא באמת היתה משטפת פעולה ולא כל פעם מחפשת את הדרך המהירה להילוך האחרון. במצב ספורט התיבה היתה אגרסיבית מדי לטעמי { כאשר פעם אחת האגרסיביות גררה איבוד של קו הפניה המקורי}

ןאם אפשר להחשיב גם תיבות רובוטיות כמהנות אז כבר 40 k אני נהנה יומיום מהגיר הרובוטי של פיאט הגז ביניים שבין ההילוכים ומהירות ההעברה והתגובה לפקודות שמעביר הנהג לידית נותן תחושה שנוהגים ברכב ידני רק בלי מצמד - פשוט תענוג צרוף

 

בקיצור למרות שיש לי ידנית חזקה בבית לסופי שבוע אני עדין לא פחות נהנה מנהיגה יומיומית עם תיבה רובוטית שמעבירה הילוכים לבד במיוחד שנוהגים המון במהלך כל היום - תפעול של תיבה ידנית הופך לנטל

 

איך תיבה יכולה לשנות לך את הקו פניה? זה נשלט רק ע"י ההגה

אם היא גורמת לך להאט יותר מידי שאתה מרגיש שאין טעם לפנות ברדיוס מירבי זה לא חשוב עדיין תפנה בו אם זה מה שהתכוונת

אחרת אתה עלול עם הזמן להתחיל לנסוע כל הזמן בקו הלא נכון בגלל מהירות גבוהה מידי/נמוכה מידי/טובה מידי

מסימולצייה LFS למדתי שתמיד תסע בקו הנכון ולא חשוב אם באת לאט מידי, מקסימום תכניס גז מוקדם יותר ואז שוב קיבלת יתרון מהקו המלא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כ-35 שנות נהיגה, כאשר ב-10 האחרונות אני מצוייד ברכב אוטומטי, אני לא מרגיש הבדל עקרוני בין אוטומטי לידני. נכון שהנהיגה שלי רגועה ביסודה ואני לא מחפש ריגוש על הכביש, אבל מאידך נהיגה בכבישי חיפה מהווה אתגר כלשהו לשליטה בהילוכים האוטומטיים - משחק עם רגל ימין במקום עם יד ימין - שצריך ללמוד לשחק.

מצד שני בנסיעות לחו"ל אני שוכר רכב ידני (לא מוכן לשלם את התוספת ההזויה תמורת תיבה אוטומטית באירופה) והמעבר לתיבה הידנית הוא מבחינתי טבעי לגמרי. לפני שבועיים נהגתי באיזור מדריד, כולל אי אילו כבישים הרריים שהצריכו שליטה בהילוכים וזינוקים בעליה, וגם לאחר 10 שנות נהיגה באוטומט לא היה לי כל קושי לזנק בעליה או לשלוט בהילוך הדרוש לתנאים. הבעיה שלי היא דווקא כשאני חוזר הביתה. בשבוע האחרון כבר כמה וכמה פעמים חיפשתי את הדושה השלישית וידית ההילוכים ברכב האוטומטי שלי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית חושב שלנהגיה טכנית אין כמו ידני,אך אם זאת הוסיף ואומר שביום יום אני מאוד נהנה מהגיר האוטומטי אצלי,

וכשבא לי להשתעשע מידי פעם,אני פשוט שם מצב ספורט וכל סט-אפ של העברת ההילוכים משתנת ונותנת כח זמין דיי מהר.

ובכללי,למי שגר במרכז-גוש דן,השרון,ומתנייד עם רכבו באופן יום יומי גיר רגיל יכול להיות נטל ולהפוך נסיעות מנהלתיות ל"עבודה".

Porsche 944 turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובכללי,למי שגר במרכז-גוש דן,השרון,ומתנייד עם רכבו באופן יום יומי גיר רגיל יכול להיות נטל ולהפוך נסיעות מנהלתיות ל"עבודה".

אתה מצליח להגדיר פה בצורה יפה מאוד את אחת הבעיות הכי מעצבנות שיש בנהיגה בגיר ידני באיזור המרכז.

בחיים לא אשכח את אותה נסיעה שעשיתי בכיתה יב' לבית הספר. הגעתי תשוש מרוב לחיצות על המצמד (אני מבקש, עברית תקינה!) ושילוב בין שני לשלישי על כביש 5 .

מה שבאוטומט לא קיים.

סיאט מי - בציר 2014

----------------

הבלוג שלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...