Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5461 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
יצא לכם לנהוג ברכב אוטומט ששינה את דעתכם ?

 

מבחינת היעילות של התיבה, כבר כמה שנים שהדגמים של BMW מבצעים מעולה באוטומט. אוטומטיות אחרות שנהגתי בהן (משפחתומטיות) היו איטיות עד כדי דיכאון.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לפעמים זו באמת עבודה הגיר הידני בפקקים, אבל התרגלתי , אבל זה שווה את הכיף בשאר הזמן.

בעיה קטנה שמבאסת אותי ושלא התרגלתי זה הזינוק בעליה.

אוט' אני לא אוהב , פשוט משעמם

Fiat Punto 2002

Peugeot 206+ 2011

Volkswagen Golf Comfortline 2017

Volkswagen Golf GTI 2021

פורסם
תראה, אומרים שבגיר אוטומט הרכב אוכל יותר, אני לא הרגשתי פער כל כך "גדול" בין ידני לאוטומט

והאמת שמאז שאני נוהג באוטומט אני יותר זהיר, אני מרוכז יותר בנהיגה ופתאום יש לך זמן לשים לב לדברים הקטנים , לדברים שבידני לא היה לי זמן להסתכל עליהם.

 

תקשיב, בלי ציניות - אם אתה לא שם לב לדברים מסוימים בגלל שאתה נוהג בידני, אז יש לך בעיה. כשמתרגלים לנהיגה בגיר ידני, התפעול שלו נעשה כלאחר יד ובאופן אוטומטי (:wink: ) ואין שום סיבה שבעולם שהוא יפריע להתנהלות היומיומית (במצבי נהיגה קיצוניים מסוימים אני דווקא יכול להבין כיצד הוא יכול להפריע). אם אתה יותר זהיר בנהיגה באוטומט - כנראה שיש לך בעיה מסוימת שמנעה ממך לנסוע עם גיר ידני כמו שצריך.

 

אתה מצליח להגדיר פה בצורה יפה מאוד את אחת הבעיות הכי מעצבנות שיש בנהיגה בגיר ידני באיזור המרכז.

בחיים לא אשכח את אותה נסיעה שעשיתי בכיתה יב' לבית הספר. הגעתי תשוש מרוב לחיצות על המצמד (אני מבקש, עברית תקינה!) ושילוב בין שני לשלישי על כביש 5 .

מה שבאוטומט לא קיים.

 

חצי דקה אחרי שהוצאת רישיון אתה בטח לא יודע לתפעל מצמד וגיר כמו שצריך, לא פלא שהגעת תשוש (ובטח תרם לכך מצמד במצב רע). מצמד תקין (דוושה רכה) ותפעול נכון שלו (עניין של אימון, לא יותר מדי מסובך) לא מעייף ולא בטיח, גם לא בפקקים. פשוט צריך לדעת איך לנהוג. אני עומד בפקקים כל יום (ועוד עם קלאץ' לא רך במיוחד) ואין לי שום תלונה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
איך תיבה יכולה לשנות לך את הקו פניה? זה נשלט רק ע"י ההגה

אם היא גורמת לך להאט יותר מידי שאתה מרגיש שאין טעם לפנות ברדיוס מירבי זה לא חשוב עדיין תפנה בו אם זה מה שהתכוונת

אחרת אתה עלול עם הזמן להתחיל לנסוע כל הזמן בקו הלא נכון בגלל מהירות גבוהה מידי/נמוכה מידי/טובה מידי

מסימולצייה LFS למדתי שתמיד תסע בקו הנכון ולא חשוב אם באת לאט מידי, מקסימום תכניס גז מוקדם יותר ואז שוב קיבלת יתרון מהקו המלא.

 

בשיא פניית s שאני מכיר הייטב נהגתי כאשר הגיר במצב ספורט ולא טיפטרוניק {al4} כאשר הגעתי לשיא הפניה התחלתי להגביר מהירות כאשר הגיר החלט שבמקום להאיץ באותו הילוך שבו הוא נימצא הגיר החליט להוריד הילוך לשני מה שטלטל לחלוטין את הרכב והוציא אותו מהקו המקורי עליו היתכוונתי לנסוע מאותו מקרה לא הישתמשתי יותר במצב ספורט המדובר. במצב רגיל זה לא קורה וגם בטיפטרוניק התיבה מעלה הילוך רק בקו האדום שזאת חצי נחמה...בפיאט במצב ידני אין התערבות בשום מצב למעט עצירה

RACING

because football ,baseball , bowling & golf only require

ONE BALL

פורסם

אני לא חושב שהגדרת נכון אוטומט.

אתה מדבר על טיפטרוניק זה די תקוע באמצע, אין לו את המצמד, אבל מצד שני יש לך שליטה מלאה על כול הילוך והילוך.

אני אישית נסעתי בהרבה רכבים אוטומטים וביותר רכבים ידניים.

ואני אהיה כנה בתשובה שלי, אני מטורף על גיר ידני, קשה לי להבין אנשים שקונים לעצמם רכב אוטומטי, ואני גם ממש נגד הפינוק הישראלי הזה שחושב שאוטומט זה טוב, ברוב המדינות הסובבות אותנו בקושי תמצאו רכבים אוטומטים, כולם נוהגים רק ברכבים ידניים.

אבל, והנה מגיע האבל, יש מצבים מסוימים בחיים שאני אומר ואי בא לי להיות עכשיו ברכב אוטומט, בעיקר בפקקים ועומסי תנועה של שעות החזרה מהעבודה שממש אין לי חשק ללחוץ על המצמד כול מטר.

אבל לאומת זאת בבקרים, כשאני בדרך לעבודה, והכביש ריק ואפשר להשתעשע עם הגיר הידני ובכלל בכול שאר הזמן, אין לו תחליף.

המון חלקים ותוספות לפולקסוואגן, וג'יפ סופה! 0546615205

פורסם

אני, כמו הרוב פה, מעדיף ידני, אבל עם האוקטביה שנת 2002 , 1.9 TDI אוטומט שלי הנסיעה טובה מאוד(גיר אוטומט קלאסי, 4 הילוכים). אולי אני לא בררן ומבין בגירים כמו כולם פה ובגלל זה אין לי טענות.

Skoda Octavia 2002 TDI Automatic

פורסם
אפשר לדעת בבקשה על איזה רכב אתה נוהג?

ולפי דעתי הרמת ריכוז שלך לא שייכת בכלל אם זה אוטומט או הילוכים.

נהג חייב להיות מרוכז באותה מידה.

 

ולגבי מה שאמרתה שאם הייתה עם הילוכים הייתה עושה את זה יותר לאט,צר לאכזב אותך אז אתה לא יודע לנהוג כמו שצריך.

ועוד דבר הגיר לא אמור להפריע לך בכלל בבחירת קו.

פה נמדדת המיומנות של הנהג כיצד לקחת את הפניה איפה להתחיל אותה ואיפה לסיים אותה בלי שום קשר לגיר

הנהג עצמו צריך להתאים את ההילוך שלו לפניה.

 

let me correct myself,i didnt meant that with manual tran' im not focused, i just meant that in this kind of tight road as i described (and im not talking about Nes Arim,that's a playground...), i prefer to stay all the time with both hands on the wheel.

 

i know how to drive, but here im talking about really extreme condition where you have no room for mistakes.

 

the car is 02 325.

 

i can agree that in some cases (like nes arim,arad-sdom etc') manual can be great fun, but in those "extreme conditions" i find the combination of really good automatic tran' and great handling car really "fun-maker".

 

 

im not talking about boring tran' of toyota corola or the world known AL-4, im talking about auto tran' that know they work better..

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

עדן אני אשאל אותך שאלה אחת : שנהגת ב 458 מה היה חסר לך?

ולא לשכוח כמובן שגם משירותים ניתן להדבק באיידס במידה וזה שישב על האסלה לפניך עוד לא קם! :shock::?:shock:
פורסם

מבחינתי, ברכב חזק לא אכפת לי לנהוג על אוטומט (בפרט DSG),

אבל רכבים חלשים בוא נגיד 1600 ומטה בהחלט אני מעדיף ידני.

הכוח צריך לפצות על השמנמנות של הגיר האוטומטי.

בס"ד

זה אחד החלומות שלי מאזדה 6, כי הוא גם אמין, יפה ממש (על גבול הפוזה אם לא עבר אותו) וגם יש לו כוח לא חסר..
פורסם

מבחינתי הסיבה היחידה לתיבת הילוכים ידנית היא בזכות ההנאה שהיא נותנת. המעורבות הגדולה יותר בנהיגה שנובעת משימוש ברגל שמאל ובחישה במוט ההילוכים מהנה יותר מ"גז-ברקס" של תיבה אוטומטית. בגלל שהנאה מנהיגה היא משהו סובייקטיבי, אני לא חושב שאפשר באמת להגיע למסקנה האם עדיף תיבה אוטומטית או ידנית. לאחד יהיה חשוב יותר הזמנים המהירים שניתן לעשות עם תיבה אוטומטית טובה (DSG לדוגמה, או תיבות BMW) לאחר יהיה חשוב המעורבות הטכנית בתפעול של הרכב (כמוני) ולשלישי יהיה חשוב השליטה בהילוכים בלבד (ולו תתאים תיבה ידנית או אוטומטית עם טיפטרוניק/מנופים בהגה שלא מתערבת בהילוכים).

 

ובכל מקרה, נראה שהעולם (כן, גם האירופאים) עוברים לתיבות אוטומטיות, גם ברכבים רגילים ובטח ברכבים אקזוטיים. נקווה רק שבכל זאת ייקחו שנים רבות עד שהמוט הידני יעלם לגמרי מעולם המכוניות.

פורסם

אוטומט, מזגן, מוזיקה טובה - הסוד שלי לנהיגה :).

 

אני מאמין ( ותזכרו, זו רק האמונה שלי) שנפח מנוע עד 1400 צריך להיות ידני בלבד ו-1800 ומעלה, יכול להיות אוטומטי בכייף (לגבי 1600, אין לי תשובה חד משמעית).

 

לפני שאני קניתי מכונית, החלטתי שהיא תהייה אוטומטית ולכן חיפשתי מנוע 1800-2000.

 

לנהוג על מכונית חלשה יחסית ( 1000-1400) עם גיר אוטומטי, נראה לי פשוט כסיוט :(.

פורסם
מבחינתי הסיבה היחידה לתיבת הילוכים ידנית היא בזכות ההנאה שהיא נותנת. המעורבות הגדולה יותר בנהיגה שנובעת משימוש ברגל שמאל ובחישה במוט ההילוכים מהנה יותר מ"גז-ברקס" של תיבה אוטומטית. בגלל שהנאה מנהיגה היא משהו סובייקטיבי, אני לא חושב שאפשר באמת להגיע למסקנה האם עדיף תיבה אוטומטית או ידנית. לאחד יהיה חשוב יותר הזמנים המהירים שניתן לעשות עם תיבה אוטומטית טובה (DSG לדוגמה, או תיבות BMW) לאחר יהיה חשוב המעורבות הטכנית בתפעול של הרכב (כמוני) ולשלישי יהיה חשוב השליטה בהילוכים בלבד (ולו תתאים תיבה ידנית או אוטומטית עם טיפטרוניק/מנופים בהגה שלא מתערבת בהילוכים).

 

ובכל מקרה, נראה שהעולם (כן, גם האירופאים) עוברים לתיבות אוטומטיות, גם ברכבים רגילים ובטח ברכבים אקזוטיים. נקווה רק שבכל זאת ייקחו שנים רבות עד שהמוט הידני יעלם לגמרי מעולם המכוניות.

 

לגיר ידני יש יתרונות נוספים בדמות אמינות וחיסכון (לעומת גיר אוטומטי פלנטרי).

ומעל סמך מה הקביעה שבאירופה גם עוברים לאוטומט? בביקורי האחרון בגרמניה כמעט ולא ראיתי רכבים אוטומטים. גם אלו שראיתי לרוב היו מרצדס/אודי/ב.מ.וו מהסדרות הבכירות יותר.

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
פורסם
ומעל סמך מה הקביעה שבאירופה גם עוברים לאוטומט?

 

לא הצלחתי למצוא מחקרים מבוססים שקובעים זאת, אולם מהתרשמות בעיתונות הרכב האנגלית והגרמנית, ישנו מעבר לטעמים "אמריקאיים" ברכבים באירופה - רכבים גדולים יותר ואוטומטיים. כמובן שההאצ' דיזל הידני עדיין שלט שם, אבל גם באירופה גילו את נפלאות ה-SUV לטיפוס מדרכות. מעבר לכך, יצרני מכוניות יוקרה וספורט בחלקם עוברים להציע תיבות אוטומטיות בלבד (M5 החדשה, למבורגיני לאחרונה וכו'). סביר להניח שייקח הרבה זמן עד שיהיה מעבר גדול לרכבים אוטומטיים בסגמנטים הנמוכים, אבל רק בזכות הסגמנטים העליונים יש שינוי סטטיסטי כבר עכשיו.


×
×
  • תוכן חדש...