Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5575 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בישביל לשפר דעיכה כתבו לך מה לעשות,

בישביל לשפר בלימה בצורה שתרגיש חזק, החלפה לסט קאליפרים גדול יותר מאחת הוואגיות (20VT CUPRA, סיאט לאון 4X4,אודי טיטי קווטרו)

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ה-TT ולאון עם 5 ברגים לכן הן לא עומדות על הפרק.

השיפור כפי שכבר כתבתי הוא ברמבו מקורי מהקופרה או צלחות ורפידות ספורטיביות, יש שרשור בפורום ספונסרים של OMP ושל ספארקו.

פורסם

הברקסים המקוריים של האיביזה שווים לתחת

החלפה של רפידות ו/או צלחותת ו/או צינורות מסוככים לא ישפרו את עוצמת הבלימה

אלא ישפרו לך את נקודת הדעיכה של הברקס

 

בשביל לשפר עוצמת בלימה מגדילים קוטר צלחת יחד עם קאליפר יותר גדול

הבעיה הגדולה באיביזה זה המרווח ברגים שקשה להשיג משהו נורמלי בארץ

 

עקרונית, יש קיט למכירה של קופרה מקורי , אבל בלי צלחות

עקרונית , צלחות אתה יכול להזמין מצ'פיון (המחיר מופרז ) של איביזה קופרה מאותו שנתון

ולסוע עם הסט הזה

 

קח בחשבון שזה לא עסק זול בכלל

פורסם
גם עם ברקסים מקורים, האיביזות של 2001-2002 לא עוצרות כמו שצריך, תריץ חיפוש בגוגל בעברית ותמצא ערמות של סיפורים, למעשה כמעט כל אלו שסיימו את חייהן במהלך העשור שהן על הכביש סיימו אותם בגלל שפגשו עמוד/עצם אחר כלשהו לפני שהספיקו לעצור ולא בכלל שלא הצליחו להסתובב (כמו שנהוג לספר על האיביזות האלו).

 

בעלי איביזות ותיקים ידעו להגיד לך מה הפתרון לסיפור, יש פתורונות טובים יותר וטובים פחות, הכל שאלה של כסף, אבל 180 שקל לזוג דיסקים זה מחיר שאתה צריך לבדוק טוב טוב מה שמת, זה שהדיסק נראה אותו דבר לא אומר אפילו לא חצי דבר עליו.

 

 

כמו שאמרתי המחיר שלהם לצרכן הוא כמעט 300 שקל,אחרי הנחה שאבא שלי אירגן לי מחנות שהוא עובד איתה הרבה שילמתי עליהם 180 שקל כולל מע"מ חדשים באריזה,עוצמת הבלימה בדיוק אותו דבר כמו שהייתה עם הדיסקים הקודמים(שהם דרך אגב המקוריים של הרכב,אף פעם לא הוחלפו),וכמו שציינתי גם לפיאסטה שהייתה לי לפני קניתי דיסקים ועבדו מעולה באותו מחיר,מחנות חלפים אחרת!!

לפי דעתי זה פשוט אותם ברקסים כמו של איביזה 1400-1600 רגילה ובגלל זה גם המחירים האלו.

פורסם

גם 300 שקל זה מחיר בדיחה.

ועוצמת הבלימה לא אמורה להשתנות, רשום לך פה כב 5 פעמים, זו נקודת הדעיכה, הברקסים האלו אחרי 2 לחיצות חזקות מפסיקים לעצור!

-----

פורסם
גם 300 שקל זה מחיר בדיחה.

ועוצמת הבלימה לא אמורה להשתנות, רשום לך פה כב 5 פעמים, זו נקודת הדעיכה, הברקסים האלו אחרי 2 לחיצות חזקות מפסיקים לעצור!

 

 

הבנתי את הקטע של נקודת הדעיכה,מה שאני אומר פשוט שעם הדיסקים האלו לעומת המקוריים אין שום הבדל בשום מצב.

הם עובדים סבבה לגמרי אבל אני מרגיש שפשוט לא בנו לרכב הזה ברקסים מספיק חזקים ביחס למהירות הגבוהה שהוא צובר מהר מאוד ביחס לרכב עם מנוע חלש.

בקיצור הבנתי שהסיפור יקר מאוד ואני כנראה יורד מהעניין,כנראה שפשוט צריך ליסוע יותר לאט8)

פורסם

לפותח השירשור,

 

מה סוג הצמיג שיש ברכבך? כמה ק"מ, וכמה שנים על הרכב?

 

מה שעוצר את המכונית בסופו של דבר זה הצמיגים.

גם אם תשלם 30000 שקל על קיט ברקסים והצמיגים לא משהו - לא באמת עשית משהו.

צלחות גדולות, רפידות משודרגות וכו' עוזרים - כמו שכתבו - לעקב את הדעיכה שנוצרת אחרי מספר רב של בלימות חזקות על ידי פיזור חום מהיר יותר, פקטור חיכוך גבוה יותר ועוד.

 

זה הברקסים שלי בלקסוס (תמונה מהרכב שלי) - גם קדמי וגם אחורי - 6 בוכנות ו360 ממ מקדימה ו 2 בוכנות 345 ממ מאחור - ברמבו - מקורי מבית לקסוס - כן כן נקנה בארץ מלקסוס

DSC_0018.jpg

 

 

ואני יכול לומר לך שעם צמייגי ADVAN SPORT פשוטים על הרכב שלי וחבר עם לקסוס וברקסים לא משודרגים , הוא בולם טוב יותר ממני בבלימות ראשונות ולא תכופות בגלל צמיגי ה ADVAN AD08 המעולים! אז נכון אחרי חמש בלימות חזקות רצופות מ 100 ל 0 הברקסים שלי ימשיכו לבלום כמו בפעם הראשונה והחבר יתחיל לחוש את אפקט הדעיכה ומרחקי הבלימה שלו יתחילו לגדול אבל לבלימות לא תכופות - ובהנחה שהרפידות והצלחות שיש לך זה לא משהו זול ודרק - הצמיגים הם הפקטור הכי גדול!

 

עכשיו לנושא הצלחות - למה לא "של הבזול" חלק מיצרני החלפים התחליפיים משתמשים בצלות שעוביים הכללי כמו המקורי אבל

בצלחות עם צלעות קירור הם חוסכים בחומר בכל צד של הצלחת :? (אולי לא הסברתי טוב אז תמונה תבוא) זה אומר שצלחת עם אותם מימדים למעשה יש בה פחות חומר במקומות החשובים וזה יובית לחימום מהיר משמעותי של הצלחת ומשם זה אפקט דומינו

 

rotor_warning.jpg

 

רפידות - זה עיקרון דומה, פקטור החיכוך של רפידות זולות הוא בד"כ נמוך יותר אז צריך לשים לב שרפידות תחליפיות יש להם מידע לגבי פקטור זה.

פורסם

מה כבר יכול להיות דרק בדיסקים?זה כולה חתיכת ברזל,הם לא דיסקים מאווררים ומקצועיים אבל זה באותה רמה כמו המקוריים לפי דעתי,האוטו עם 88 אלף קילומטר ולפני 1000 קילומטר החלפתי את הדיסקים שהיו המקוריים של הרכב,החלופיים נראים ושוקלים בדיוק אותו דבר,גם עוצמת הבלימה לה השתנתה אחרי החלפת הדיסקים,הרפידות חלופיות זה בטוח אבל אין לי מושג של איזה חברה כי הם הוחלפו חודש לפני שקניתי את הרכב,הייתי עם צמיגים של קומהו בני כמה שנים שממש אבל ממש לא תפסו טוב לא בתאוצה ולא בבלימה,האוטו לא היה מפסיק לחפור עד 100-100,אחרי התלבטות אם לשים צמיגים פשוטים או להשקיע החלטתי להשקיע וקניתי רביעיית טויו T1R חדשים לפני כחודש והאחיזה השתפרה פלאים,בעיקר בתאוצות אבל גם בבלימה(עוד לא ממש יצא לי לבלום עם הרכב בלימת חירום רצינית).

 

דרך אגב,אהבתי את המראה של הג'נט/ברקסים ברכב שלך!!

פורסם

תודה,

 

לגבי הצמיגים תתחדש, נסעתי על סוג זה לתקופה והם אחלה כמציג יום יומי.

לנושא הצלחות צלחות - "סה"כ חתיכת ברזל" רחוק מאוד מהמציאות. זה עניין של התערובת ממנה ה"ברזל" מורכב עלויות שונות, האם הצלחות עברו תהליך קירור איטי לאחר גל תהליכי היצירה - תהליך שלוקח כ 24-48 שעות נוספות משמע עלות גבוהה יותר ליצרן וכו'.

למרות כל מה שנאמר זה יכול להיות משהו פשוט כמו להחליף נוזל בלימה ולבצע BLEEDING כדי להוציא אוויר מהמערכת לפי הוראות יצרן שזה חשוב כמו איכות החומרים. בד"כ מתחילים מהקליפר הרחוק ביותר מצילינדר ברקס ראשי וכך הלאה עד לקרוב יותר.

 

אני מציע להתחיל בהחלפת נוזלים, אני ממליץ על TIG בחולון.

אם זה לא עזר אז רפידות וצינורות בלימה שיתנו נשיכה קצת יותר טובה ותחושה טובה מעט יותר. אני עם EBC YELLOW STUFF גם בלקסוס וגם בניסן סילביה שלי עם ברקסים משודרגים

אם זה עדיין לא זה אז או שתעבור ל R1R, שזה T1R עם סוליה שונה וגומי רך יותר - תוכל לפנות ל PIT STOP וד"ש מג'ון :-D

או ....

 

אם כל זה עדיין לא מספק אז

צמיגי R1R (או R888 אם בא לך סמי סליקס), נוזלים, שידרוג צלחות,רפידות קליפרים בין אם זה בדגם ספורטיבי יותר מבית היצרן אן קיט שלם של חברה גדולה עם שם ברמבו/STOPTECH וכו' אבל מאוד מאוד מאוד חשוב לוודא שמשאבת הברקס הראשית שלך תואמת למה שתבחר אחרת את חכול לקבל משהו שלא באמת רצית. בנוסף ג'אנטים שיכילו את הברקסים אם שלך לא יכולים.

פורסם

ג'ון, אמנם נתת פה פירוט מאוד רציני ומסביר אבל מדובר פה על השקעה של אלפי שקלים ואפילו יותר.

''גם דברים פשוטים יכולים להיות טובים'' - אביה בת ה-10

CBR600RR-sold

z-750-crashed

wrx run by ecutek-sold

פורסם
ג'ון, אמנם נתת פה פירוט מאוד רציני ומסביר אבל מדובר פה על השקעה של אלפי שקלים ואפילו יותר.

 

ברור שזה הרבה רק לא ברור ה"אבל"

מאמין לי שאני יודע?:-P

30000 + ש"ח כדי לשדרג את הברקים של הלקסוס :cry: אבל אחרי היום בבוקר אני יכול לומר כי ללא צל של ספק שווה כל שקל! :twisted:

בשביל זה מתחילים מהפשוט והלא כל כך יקר ומתקדמים.

 

כמשמגיעים למצב שבו כל הדברים הפשוטים נעשו ונבדקו ועדיין לא מרוצים אז יש שלוש אופציות

1) הרע יותר מבחינתי - לנסוע ברכב כשאין לך ביטחון בו או לא מרוצה ממנו במיוחד בכל הקשור לבלימה. זה משפיע על אופן הנהיגה ולא בהכרח לטובה.

2) להחליף את הרכב - שזה גם לא מעט כסף

3) למצוא את הפיתרון גם אם זה אומר הרבה כסף.

 

אז נכון לא לכולם יש סכומים כאלה לשים אבל וסליחה על הציניות if you want to play you got to pay.

פורסם

הרשה לי להוסיף,

 

כשאנשים לא מרוצים מהמערכת שלהם ברכב אז קונים HEAD UNIT, ורמקולים ומגברים וסאב וכו וכו. אלי זה לא מדבר אבל מי שרוצה סאונד טוב יותר משקיע וגם עשרות אלפי שקלים.

 

אנשים רוצים עוד כח אז משדרגים בעשרות אלפי שקלים אם שידרוג קטן לא מספק .

 

מי שלא מרוצה מהתנהגות הרכב - יש כאלה שישקיעו כמה אלפים בודדים ויש כאלה שיקנן מתלים ב 15000 ש"ח.

 

וצמיגים אותו דבר.

 

אז למה לא בברקסים?:?::wink:

פורסם

יש למצוא ברמבו משומש בפחות מ10 אלף לאיביזה בלוחות.

אפשר לקנות אדפטורים ל 5*100 ולהרכיב קיט שלם מאיביזה קופרה 2005-2008 כולל גנטים.

אותו דבר עם פורשה בוקסטר לקחת מהם הכול.

הכול תלוי בתקציב.


×
×
  • תוכן חדש...