Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מי אתם באמת, עמותת "אור ירוק"?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5652 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מתכוון האם יש למישהו פה בפורום את הכלים לעשות את זה כמחקר אמפירי כמו שצריך.

 

אני עסוק מדי בשביל לבצע כזה מחקר, חוץ מזה שאני לא באמת בטוח שיש את הסטטיסטיקות האלו.

 

כדי שיהיה נתון כלשהו צריך מישהו שיחשוב שהנתון צריך להיות קיים ואז לקבל אותו.

בלמ"ס לא חושבים על הכל.

 

אגב, במקרה הזה זו סוציולוגיה, לא אנתרופולוגיה.

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

הפעם היחידה שהיתה ירידה דרסטית בתאונות הדרכים היא מייד לאחר רצח רבין. אני עוד זוכר את הפרסומת עם אבגי, מהלך לו בשדרה תל אביבית ופונה לקהל בבית: "אז מסתבר שאפשר גם אחרת?". הם כמובן לא קשרו זאת ישירות לרצח רבין, אלא רק אמרו שבחודשים האחרונים...

 

כל יום רגיל בו אני נוסע לעבודה, בסך הכל 10ד לכל כיוון, בזה שאני זהיר במיוחד ומתחשב מעבר למה שדורש החוק, אני מציל כמה אופנוענים (כלומר טוסטוסונים) ממוות, ותמיד תוהה על כל נהגי הרכבים שמסכנים עצמם לחינם במסיעה באור אדום וכדומה. אגב, אני מניח שגם אני לא טלית שכולה תכלת על הכביש.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

האם שמתם לב כי גיל הקבלה לעמותה כמתנדב הינו מעל 50 ושאישתו כבר לא רוצה אותו בבית ושמוכן להציק לאנשים מבלי להכיר את החוקים ,

 

נ.ב

למעוניינים להתקבל יש כל יום רביעי מפגש של מתנדבי אור ירוק (שמסברים על כמה דוחות הם נתנו ולמי) אצל בחנות המסגרות שברמת אביב הישנה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אור ירוק = בדיחה גרועה.

דדי,

מאמן נהיגה ספורטיבית ובטוחה - לחיים

פורסם

לא יודע אם זה היה אור ירוק/ צהוב או אדום, אבל 31.12 מישהו החליט להציב בכניסה לדנס בר עמדה עם כמה משחקים ונשיפונים.

היה שם

1. מתקן המציג את חשיבתה של חגורת הבטיחות - אתה עולה עליו, חוגר והוא מתחיל לזוז ועוצר בצורה פתאומית

2. משקפיים שאמורים לדמות את הראיה שלך כשאתה שיכור

3. נשיפונים

 

קיצר, רעיון חמוד, בעיקר אהבתי את הנשיפון.

 

ד"א, הנשיפון, לפחות זה שחבר שלי ניסה, נתן פור עצום לשיכורים. למרות שתיה מרובה התוצאה שלו הייתה גבולית.

פורסם
דרך אגב - לגבי רוכבי אופניים בישראל - אומנם אין מסלולי אופניים' date=' אבל רוכב שמחליט לרכב בשביל הכיף על השוליים של כביש בינעירוני שם את עצמו במצב של סכנה. כן, בטח יש אשמה תורמת של הנהג שדורס אותו, אבל מלכתחילה הרוכב לא היה צריך להיות שם.[/color']

 

ראשית, החוק מאפשר לו להיות שם. ולאדם מותר לעשות כל מה שהחוק לא אוסר עליו. ולעומת זאת, אין שום סיבה מוצדקת שנהג יכנס באופן פתאומי לשוליים. מי שעושה כך, אשם לגמרי.

 

יש כמובן רוכבי אופניים שמסכנים עצמם, כמו שיש אופנוענים שמסכנים עצמים, ונהגים שמסכנים עצמם. הטפשות היא תופעה אנושית ידועה. אבל האם בגלל שישנם טיפשים בעולם נרצה לסגור את כל האנשים תחת השגחה, שלא יפגעו בעצמם חו״ח?

(אגב, אני בעד אכיפה חמורה של חוקי התנועה גם על רוכבי אופניים)

 

וחשוב מזה: אופניים הם כלי תחבורה. בדיוק כמו כל כלי תחבורה אחר. יש לו יתרונות וחסרונות, אבל זה נכון לכל רכב – כמו שלא היית מעביר דירה באמצעות סמארט אלא במשאית, גם אופניים הם לא תחליף, אלא השלמה לשאר כלי הרכב. יש להם יתרונות רבים (זיהום, כושר, עלות, ואפשר גם להזכיר את תרומתם לשחרור האשה), וחשוב לנצל אותם.

 

באותו אופן' date=' ברוב מדינות אירופה מהירות הנסיעה המותרת גבוהה יותר מאשר בישראל, ואילו שיעור ההרוגים בתאונות דרכים נמוכה יותר משמעותית (וספציפית בהולנד שיעור ההרוגים בקרב הולכי רגל/רוכבי אופניים נמוך מאוד מאוד משמעותית לעומת ישראל)[/quote']

 

לפי הנתונים העולמיים (לא רק בהולנד), יש יחס הפוך בין התאונות המערבות רוכבי אופניים, לבין הנסועה באופניים. כלומר, ככל שיש יותר רוכבים, יש פחות תאונות.

 

סיפור יפה, שחשבתי אותו לאגדה עד שסיפר אותו ח״כ מאיר אקוניס בישיבת ועדת הכלכלה שנערכב ב־26 בינואר שנה שעברה:

”בשנת 1997 הייתי בתפקיד אחר במסגרתו הייתי בביקור בהולנד עם ראש הממשלה נתניהו. הגיע אדם גבה קומה רכוב על אופניים ללשכת ראש הממשלה בהולנד, לכניסה הרגילה, ומאבטחי ראש הממשלה לא התירו לו להיכנס, כאשר אחרי בדיקה הסתבר שזה היה ראש ממשלת הולנד. למיטב זכרוני, בלי קסדה. זה סיפור אמיתי לחלוטין. [...] הוא הגיע ללשכתו רכוב על אופניים.“

במדינתנו תשתית התחבורה זבל. בכל מקום בו שופרה התשתית , ירדו תאונות הדרכים באותה דרך.

 

אין לי די נסיון כדי להשוות לכל העולם, אבל יחסית לאירופה, התשתית בישראל מצויינת, לפחות הכבישים שאינם ראשיים באירופה הם בדרך כלל משובשים מאוד, צרים מאוד, ולא מתוחזקים. נכון שהתחזוקה והבניה של חלק מהכבישים בארץ לקויה (אחרי הגשם, אפשר לראות בכביש 4 מחזה מוזר: 200 מטר רטוב, 200 מטר יבשים. כאילו שהגשם ירד בזיג־זג), אבל ההרגשה שלי היא שהכביש הישראלי הממוצע טוב מהכביש הספרדי הממוצע, למשל.

 

 

 

ומה לעשות נהגי ישראל הם לא נהגי הולנד או גרמניה.

 

חבר נוהג להגיד: הבעיה בכבישים בישראל היא רק הזבל שממלא את השוליים, ואת המכוניות.

 

אני לא מוכן לקבל את הטענה הגנטית, כאילו יש משהו בגנים של הנהג הישראלי שהופך אותו לנהג גרוע. אין הבדל משמעותי בין המוח של הנהג הישראלי למקבילו בחו״ל.

 

ההבדל הוא, כמו שכתבו כאן כמה פעמים, בחינוך. הנה, ג׳רמי למעלה, שבטוחני שהוא נהג זהיר יותר מרוב הנהגים, עדיין אינו מכבד את כל משתמשי הדרך.

 

אבל חינוך, כמו שיודע כל איש חינוך (ושוכח כל נבחר ציבור), אינו משהו שמלמדים בגיל ½17, או שתיים עשרה. חינוך צריך להתחיל מגיל אפס, ולהמשיך באופן קבוע ולאורך השנים. אלא שכשמתייחסים בארץ לחינוך כמשהו שמיועד לחשק מימין את הבוחרים מצד אחד, וכהגדלת תקציבים ללפ״מ מצד שני, המצב נראה כפי שהוא, וכולם בורים (ויעיד מכתב ששלח לי פעם הממונה על התעבורה, בו הוא הציע לעקוף על פס לבן!)


×
×
  • תוכן חדש...