Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5690 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
עד כמה שאני יודע האוטובוסים של M.A.N של חברת דן מיוצרים בעיר נירנברג בגרמניה על כך האות N אבל מגיעים לפה באוניות וחברת "הארגז" מרכיבה אותם באיכות מעולה פה בגלל שיקול עלות יותר זול.

יש דגמים של מאן שמגיעים לארץ שלא מכילים את האות N כדוגמת ה-18.360 הבין-עירוני.

 

"לנו" התכוונתי לממשלת ישראל - דרך טובה להוזיל מכיר של רכב (מכס) + יצירת מקומות עבודה.

למה לפורד לעשות את זה? כי לדעתי, החברה הראשונה שתרים את הכפפה תעשה פה הון תועפות כי הרכב יהיה זול יותר ואנשים ירוצו לקנות - ראה דוגמת אלטו - ועכשיו תתאר לעצמך שהאלטו תהיה משפחתומטית, מה שאגב, יהפוך אותה גם ללהיט ליסינג על הדרך.

זאת דעתך, וזכותך כמובן להחזיק בה. לדעתי מדובר בדעה שגויה.

 

למה אתה חושב שהרכב המקומי יהיה זול יותר?

המדינה לא מעניקה הנחה משמעותית במיסוי לרכב מייצור מקומי, ולכן המיסוי על שני הרכבים יהיה זהה.

תוסיף לזה את עלות הקמת המפעל מאפס, הכשרת העובדים, ייבוא חומרי הגלם מספקי המשנה וכו' ותגיע לדעתי קרוב מאוד לעלות הייבוא של הרכב ממדינה שכנה כדוגמת טורקיה או צ'כיה.

 

נ.ב - לא הבנתי את הדוגמא של האלטו, הרי למרות שהיא אינה מיוצרת בישראל מחירה נמוך.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם
יש דגמים של מאן שמגיעים לארץ שלא מכילים את האות N כדוגמת ה-18.360 הבין-עירוני.

 

זאת דעתך, וזכותך כמובן להחזיק בה. לדעתי מדובר בדעה שגויה.

 

למה אתה חושב שהרכב המקומי יהיה זול יותר?

המדינה לא מעניקה הנחה משמעותית במיסוי לרכב מייצור מקומי, ולכן המיסוי על שני הרכבים יהיה זהה.

תוסיף לזה את עלות הקמת המפעל מאפס, הכשרת העובדים, ייבוא חומרי הגלם מספקי המשנה וכו' ותגיע לדעתי קרוב מאוד לעלות הייבוא של הרכב ממדינה שכנה כדוגמת טורקיה או צ'כיה.

 

נ.ב - לא הבנתי את הדוגמא של האלטו, הרי למרות שהיא אינה מיוצרת בישראל מחירה נמוך.

 

עמוד קודם שאלתי אם זה הגיוני לכן אני לא בטוח - הייתי די משוכנע שאחרי ההשקעה הראשונית שציינת הרכבים צריכים להיות כן יותר זולים.

בקשר לממשלה האדיבה שלנו - כמובן שהכל מתבסס על העובדה שיוסר המכס שנכנס בשנת 2001 על הסופה - כלומר על רכבים שמיוצרים בארץ.

 

נ.ב. התכוונתי שרכב במחיר טוב ימכר יפה מאוד בארץ (האלטו מוכיחה זאת) תוסיף למחיר האטרקטיבי את התכונה של רכב משפחתי, 1600 אוטומט ויש לך מתכון להצלחה - הדרישה הכי פופולרית בארץ + מחיר מצוין.

Bimmer

פורסם
עמוד קודם שאלתי אם זה הגיוני לכן אני לא בטוח - הייתי די משוכנע שאחרי ההשקעה הראשונית שציינת הרכבים צריכים להיות כן יותר זולים.

יש לך איזה שהוא מושג מהי ההשקעה הראשונית? אם היא אמורה להיות משולמת על ידי השוק המקומי - כמהה עשרות אלפי מכוניות לשנה לדגם אחד או שניים - תשלם תמורת מכונית פי כמה מאשר תמורת מכונית זהה ביבוא ממפעל שמייצר מאות אלפי ומיליוני מכוניות בשנה.

למיטב זכרוני היה נסיון אחד להביא לארץ קו ייצור שלם - של ה-BMW 700 בשנות הששים, אבל הוא הוכשל מסיבות פוליטיות (המנעות מעסקים עם מפעל גרמני).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אין לי באמת מושג - רק הערכה גסה כמה זה אמור לעלות ולדעתי זה אמור להתקזז עם 200% מכס, אם לא מיד אז מעט מאוחר יותר.

 

בקשר לקו הייצור של ה BMW הרי שזה בדיוק סוג הדברים שאני מדבר עליהם, כלומר, שהסיבה שאין לנו פה קווי יצור היא פוליטית ולא כלכלית.

שוב, ברגע שהפוליטיקה המרגיזה של הטלת מכס על רכבים שמיוצרים בארץ תעלם, ההיבט הכלכלי יהפוך למשתלם.

Bimmer

פורסם

כסף, אלא מה?

בוא נחשוב קצת.

 

-לשום חברת מכוניות אין אינטרס להעביר לכאן קווי יצור של דגמים חדשים מיכוון שעלות היצור הכוללת גבוהה ממדינות אחרות עקב עלות כ"א, מיסים וכו'. הדרך היחידה לבצע זאת היא ע"י הורדה מלאכותית של עלויות היצור הכוללות, למשל, פטור מלא ממסים, אילוץ גופים ממשלתיים לרכוש רכבים אלה, העלאות מס על רכבים מיובאים, סיבסוד הרכבים (בצורה ישירה ו/או עקיפה) וכו'. זה הולך לעלות למדינה המון כסף.

 

-רכב מיובא מעשיר את הממשלה בכ 60% מערכו לצרכן.

 

-ליצור רכבים בארץ אין משמעות אסטרטגית.

 

אז באמת, מה הטעם ליצר כאן רכבים?

 

ד"א, קליאו, אתה טועה. גם אם לא הייתה קיימת בכלל הטלת מכס על רכבים או סכום נמוך (כמו ברוב המדינות המתוקנות) עדיין מחיר היצור בארץ יהיה גבוה יותר. בעצם, פטור ממכס על רכבים מיצור מקומי משמעה סיבסוד עקיף.

 

 

מה שאולי מומלץ יותר הוא ללכת לכיוון של יצור חלקי של רכבים כגון סדנאות שיפורים ובניית רכבים יחודיים במחיר גבוה. היתרון כאן הוא בכך שרכבים כאלה רגישים פחות למחיר מרכבים משפחתיים וניתן להתמקד מבחינה יצורית בתחום מצומצם יותר ברכב בו יועסקו אנשי מקצוע יקרים. לדוגמה, פיתוח/שיפור מחשבי מנוע לרכב, פיתוח/יצור מערכות אלקטרוניקה יחודיות וכו'.

פורסם

5 אגורות שלי.

 

א) לממשלה כאן יש פוליטיקה חצי-פרוטקציוניסטית לגבי התוצרת המקומית. כמובן יש את מסי ייבוא חולניים ופרסומות "קנה כחול לבן". מצד שני שכחו לעשות הקלות וסבסוד ליצרנים (בין אם זרים או מקומיים) שכן רוצים לייבא חומרי גלם (כי מה לעשות, יש כאן בשפע רק חול וחולרע) ולפתוח מפעלים כאן.

 

ב) לא, כח עבודה כאן דווקא לא יקר (כי הרי מייצרים רכבים עממיים במקומות כמו אנגליה, צרפת וגרמניה, ועדיין שומרים על מחירים תחרותיים). הבעיה שכח עבודה פוטנציאלי מעדיף לקבל אבטחת הכנסה ולעבוד בשחור. או ללמוד מקצוע כמו מנהל עסקים ואחר כך לשבת על אבטחת הכנסה ולעבוד בשחור (על מצב כזה יש בדיחה ברוסית, היא לא נשמעת בעברית טוב).

 

ג) לגבי מכונית תוצרת כחול לבן. מכונית לא חייבת להיות מתוכננת בארץ מאפס. אפשר גם להסתפק בייצור/הרכבת דגם של חברה זרה ברישיון. יש מדינות עם תרבות מוטורית הרבה יותר עשירה שמסתפקות בזה (דוגמא - אנגלים, שפעם הצטיינו בלבנות קקמייקות דולפות נוזלים (זה אחרי שלא הצליחו לגרום למחשבים לעשות דבר כזה), והיום קיבלו שכל ומרכיבים דגמים של GM/פורד/יפנים).

 

ד) לגבי שוק קטן - אפשר גם לייצא. יש מספיק מקומות שייקבלו בברכה מוצר עם תווית "מייד אין איזראל", שגם יקבל בעיני חלק מהלקוחות עדיפות כי "מורכב ע"י אנשים לבנים".

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

האמת היא שמפעל רציני למכוניות הוא לא ממש מסובך אבל לממשלה יש דברים אחרים על הראש.

 

גם אף אחד לא מוכן להרים את הכפפה כי יותר קל להשקיע בדברים אחרים.

 

מצד שני, סדנה שמייצרת מכוניות בייצור מוגבל ובהרכבה ידנית, או רכבים מיוחדים, ולמכור אותם לחו"ל, זה רעיון שיכול להצליח.

תומקאר עושים משהו דומה והולך להם טוב יחסית (ממה שידוע לי).

 

אפשר לייצר רכבים עם טכנולוגיות קיימות ומרכיבים קיימים.

אני בודק את האפשרות לעשות את זה בעתיד, אולי אפילו עם רכבי על.

פורסם

מצד שני, סדנה שמייצרת מכוניות בייצור מוגבל ובהרכבה ידנית, או רכבים מיוחדים, ולמכור אותם לחו"ל, זה רעיון שיכול להצליח.

תומקאר עושים משהו דומה והולך להם טוב יחסית (ממה שידוע לי).

 

בהחלט!

 

גם עידו עושה את זה עכשיו עם הZIBAR החדש.

 

 

2010%20ZIBAR%20M%20056.jpg

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

לערכתי אילו היצור בארץ היה כדאי, היו לא רק מתגברים על הבעיות הפוליטיות, אלה גם מגייסים לוביסטים ומשכנעים את ממסד. הבעייה היא שכפי כבר צוין, שוק הרכב כאן הוא קטן. כך למשל היצור בטורקיה מזין לא רק את המדינה הגדולה הזו, אלה גם כמה וכמה שווקים מסביב לה, כאשר בסה"כ מדובר באוכלוסיית יעד של כ-50-100 מיליון איש. כנ"ל גם הייצור ברוסיה ובאוזבקיסטאן. ככול הנראה לא שווה להקים מפעלים ליצור רכבים כאשר אוכלוסיית יעד כו קטנה כמו בישראל וכאשר האפשרות לייצא לשווקים הסמוכים מוטלת בספק.

 

יחד עם זאת לפעילות יצרני הבוטיק אשר מתמחים במשהו מיוחד, כמו למשל הספייקר ההולנדי או הטסלה האמריקאית בהחלט יש מקום בישראל. ואכן ייצור רכבי שטח מיוחדים לצרכים הצבאיים מתקיים בארץ.

פורסם

תגובה לכמה מהכותבים כאן:

שוב, מכונית זה מוצר צריכה המוני וזול יחסית. למה לגזול משאבי קרקע, לזהם אותה, לסבסד את העלות (על חשבוני כמשלם מיסים), לייבא חומרי גלם ומנועים, לבזבז אנרגיה (שהיום היא למעשה מיובאת) ולנסות למכור מאות אלפי מוצרים? הערך המוסף הישראלי לכל הבלגאן הזה הוא אפסי כי הרכב בעצם מיובא בצורה כזאת או אחרת.

יותר פשוט וזול לייבא את אותה כמות מחו"ל.

תלמדו מההסטוריה העגומה של מפעלי הרכב כאן שחלק מהם הרכיב, חלק מהם בנה מפיברגלס וחלק בנה ובונה רכבי נישה וגם כאן הייצוא לא כל כך הולך. ואגב, היה מפעל בצפת להרכבת קטנועים וגם הוא כשל כי יותר זול לייבא את הווספות מאיטליה. גם נסיון לייצר כאן טוסטוסים בקיבוץ צרעה לא הצליח. ובאותה נשימה, גם אופנוע תוצרת הארץ ("צבי"), וכו' וכו'. לכן גם לא מייצרים מחשבים ניידים כאן ומאידך אנחנו כן מייצרים את היידע והפיתוח שלהם וזה הייתרון שלנו.

בקשר לרכבי נישה אז יש הגיון מסויים. היתה ה"סברה" ספורט שנועדה לייצוא. היא תוכננה באנגליה והסדרה הראשונה גם יוצרה שם. אבל העותק שיוצר בארץ היה יקר מדי וכל העסק נפל בגלל שלא יכלו להקים מערך שירות כמו שצריך. מאידך יש מוצר דומה באופי של הנישה הזאת והוא מטוס המנהלים שמיוצר בתעשיה האוירית. זהו בעצם כלי רכב נישה שמיוצר ביד ונמכר ביוקר. אבל גם כאן מסתמכת התע"א על חברת ענק אמריקאית (גרומן) שמפיצה את המטוס ונותנת לו שירות.

ומשהו פיקנטי: כפי שציינתי, הוצאות הייצור הן אדירות. אז היה, בתחילת שנות הששים, נסיון של אילין לייצר מכונית זולה והמונית שנקראה "המכונית העממית". שימו לב לתוצאה בתמונה. המשטחים ישרים כך שאפשר לייצר אותה בכל מסגריה, המנוע היה תוצרת אוסטריה בעל שתי פעימות, הכסאוות מבד על צינורות כמו במצנח רחיפה וכו' וכו'.בקיצור, ממש טאטא נאנו. אבל אנחנו לא הודו.

ואפילו זה לא צלח ומה שנשארו אלו תמונות ו..מערכון של אפרים קישון.

amamit.jpg

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם

ומשהו פיקנטי: כפי שציינתי, הוצאות הייצור הן אדירות. אז היה, בתחילת שנות הששים, נסיון של אילין לייצר מכונית זולה והמונית שנקראה "המכונית העממית". שימו לב לתוצאה בתמונה. המשטחים ישרים כך שאפשר לייצר אותה בכל מסגריה, המנוע היה תוצרת אוסטריה בעל שתי פעימות, הכסאוות מבד על צינורות כמו במצנח רחיפה וכו' וכו'.בקיצור, ממש טאטא נאנו. אבל אנחנו לא הודו.

ואפילו זה לא צלח ומה שנשארו אלו תמונות ו..מערכון של אפרים קישון.

 

לגבי המכונית העממית -אדולף היטלר הצליח לסחוף את כל העם הגרמני בכך שנתן להם את "מכונית העם " החיפושית.

וגם הניע את הכלכלה הגרמנית שהייתה בשפל גדול לאחר מלחמת העולם הראשונה.

אני חושב שיש לנו מה לקנא בהודים על הטאטא נאנו- אולי לא משתלם כי השוק פה די קטן לעומת המליארד של הודו.

 

מענין למה לא מייבאים לפה את הטאטא?

מתגעגע... לאוטוביאנקי Y10 שלי.

פורסם

במדינה שאין לה גבולות ברורים וש"כל רגע" (כל כמה שנים) יכולה ופורצת מלחמה, וזה עוד בלי לדבר על כל מיני טילים שנוחתים עליך. מי צריך את הבלאגן הזה?

כמעט אף יצרן שפוי לא היה מכניס 'ראש בריא למיטה חולה' כמו שאומרים

פורסם
תחשוב על מאפיין מרכזי של תעשית הרכב: צורך בהרבה מאוד כח אדם לייצור, לא בדיוק הדבר שבו ישראל מצטיינת.

מעבר לכך - צורך בהכשרת כוח אדם הנדסי ברמה גבוה ובמספרים גדולים, במדינה הסובלת מממחסור במהנדסים.

וכמובן - צורך להיות תחרותי בשוק רווי בכל העולם.

 

 

לידע הכללי בישראל יש את אחוז המהנדסים הכי גבוה בעולם ביחס לאוכלוסיה.

לעבודה פיג'ו 2008, לחיים אלפא 159 ולסופ"ש מרצדס W123

פורסם
לגבי המכונית העממית -אדולף היטלר הצליח לסחוף את כל העם הגרמני בכך שנתן להם את "מכונית העם " החיפושית.

וגם הניע את הכלכלה הגרמנית שהייתה בשפל גדול לאחר מלחמת העולם הראשונה.

אני חושב שיש לנו מה לקנא בהודים על הטאטא נאנו- אולי לא משתלם כי השוק פה די קטן לעומת המליארד של הודו.

 

מענין למה לא מייבאים לפה את הטאטא?

 

הייתי מזמין אותך לחזור לספרי ההיסטוריה. היטלר אומנם הצליח לסחוף חלק גדול מהעם הגרמני בתחילת דרכו, ולא באמצעות ייצור רכבים אלה הדמגוגיה - ובהמשך איש לא שאל את דעתם, לא ערך פריימריז ולא סקרי דעת קהל, אלה היה הטרור והמשמעת של המשטר הטוטליטרי. ולראייה - לאחר התבוסה לא הייתה בגרמניה מלחמת גרילה נוסח המדינות הבלטיות או מערכב אוקריינה. רוב העם ממש לא התגעגע לא להיטלר ולא למכונית העממית.

 

אגב, המכונית העממית. היה מדובר בניסיון די מוצלח לסחוט כספים מאוכלוסיה לצרכי המאמצים המלחמתיים ותו לו. האוכלוסיה אולצה לרכוש קופונים לקבלה העתידית של המכונית (הרוב כמובן לא קיבל). ההנעה כביכול של הכלכלה בוצעה לרוב באמצעות הטלת טרור והלולינות הפיננסית של הבנק המרכזי.

 

בא נדמיין מצב שהמדינה תחוקק חוק על איסורה של אי-התעסוקה והמובטלים ישלחו בכוח לבניית הכבישים ולכתיף הפרות, כאשר הבלתי-כשירים לעבודות הנ"ל ישללו כל זכויות ואף יושמדו. האים נאהב את הנעת הכללכה שכזו?

פורסם

היטלר נבחר בצורה דמוקרטית לחלוטין , וגם תוצאות הבחירות היו אמיתיות ולא היה זיוף. אבל הוא עדין לא הצליח לסחוף את כולם.

 

הרעיון של יצור מכונית אמינה ופשוטה לפשוטי העם היה גאוני ואכן המון מובטלים גרמנים הועסקו בתעשיה הזאת וגם הכניס המון כסף לגרמניה שהייתה במשבר עמוק-כך הצליח היטלר לסחוף את רוב העם שעניין אותם רק מה יהיה לאכול.

 

כמובן שליהודים זה הביא את השואה האיומה.

 

אבל צריך להודות שה"חיפושית" נתנה תמריץ והוציאה את גרמניה מהבוץ אחר כך הם עוד פעם נכנסו לבוץ...

מתגעגע... לאוטוביאנקי Y10 שלי.

×
×
  • תוכן חדש...