Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5690 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב לכולם.

תמיד חשבתי לעצמי, מדוע בארצנו לא מיוצרות מכוניות? מדוע אין בארץ יצרני מכוניות?

 

אני כמובן מתכוון ברצינות, לא מכוניות כמו סוסיתא, או כמו סופה.

אני מתכוון ליצרנים כמקובל בעולם, אם זה יצרני יוקרה כמו בימר, מרסדס ועוד.. או יצרנים 'רגילים', כמו הונדה, סוזוקי, פג'ו ועוד..

 

יהיה נחמד לראות מכונית כשרה תוצרת כחול לבן.

 

לדעתי יש מספיק טכנולוגיה וידע, אם חיל האוויר שלנו כזה חזק ומשוכלל, אז מדוע שלא נהיה גם יצרני מכוניות?

אני כמובן לא משווה טכנולוגיה של מטוס לרכב, אני מתכוון לידי הזה שבטוח שיש פה.

 

מדוע לדעתכם זה לא קורה? או שבעצם זה לא יכול להצליח? או שבכלל זה לא יתאפשר בארץ, בגלל חוסר ידע, טכנולוגיה, או יכולת לייצר.

תודה רבה!

פורסם

התשובה היא מאוד קצרה ומאוד פשוטה, שוק מקומי קטן מידי.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

זה נכון, גם אני חשבתי על זה.

וגם עוד סיבה, שבארץ יעדיפו תמיד יצרנים יותר מפותחים ומבוססים.

אבל לא ימכרו את המכוניות רק בארץ, לדעתי צריך גם לייצא את זה לשאר העולם, ואם במידה המכוניות יהיו איכותיות, מאובזרות, אמינות ובטוחות, אינני חושב שלא יקחו את המכוניות בתור ברירה, ובתור מתחרה למכוניות אחרות מהסוג.

פורסם

תעשיות נצרת היו מייצרים את גיפ הסופה עד שנת 2001 לשוק הפרטי,רכב שהיה להיט בשנות ה-90

במחיר של פחות מ-100K לחדש,אז מה קרה.? היבואנים הפעילו לחץ והכנסת אישרה מיסוי זהה

לרכב שמיוצר בארץ כמו לרכב מיבוא,מחיר הסופה קפץ ב-2001 ל-180K וזה היה הסוף.

היום הם מייצרים לשוק הבטחוני בלבד.

  • מבאס 1
פורסם
התשובה היא מאוד קצרה ומאוד פשוטה, שוק מקומי קטן מידי.

 

צריך לייצר אוטו, שיספק את כל הצרכים שישראלים מצפים מאוטו.

 

בשביל זה צריך מישהו שבכותרת שלו כתוב "לא ישראלי שמנסה לעזור לישראל".

 

כמובן גם מחיר נורמלי.:roll:

אני בסדר עם קיה סטוניק 1400 רמת גימור LX אוטומטית.

פורסם

אני בספק שרכב שכולו פיתוח ישראלי יתפוס. יהיה מדובר על רכב שמבוסס על חלקים של יצרנים אחרים. אין בארץ ניסיון לייצר מכוניות, אלא מקסימום הרכבה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

הילל, כדי שתבין למה לא מייצרים פה מכוניות, צריך ללמוד קצת כלכלה. הסיבה העיקרית היא שלא משתלם. המשכורות בארץ גבוהות מאוד (יחסית לטורקיה/רומניה/הודו - שאלה מקומות נפוצים לoutsourcing של ייצור), בארה"ב כולנו ראינו מה קרה לחברות הגדולות ובאירופה מקבלים סובסידיות ממשלתיות ענקיות.

חומר גלם אין ודרך היחידה לייבא אותו זה דרך ים ויחסית מרחוק. יש עלינו סטיגמה בחצי מהעולם שאנחנו עושים אפרטייד בערבים וכתוצאה חצי מהעולם לא יקנה משהו עם חותמת made in israel.

אפילו הקרקע ובניית המתכנים בסיסיים למפעל מכוניות יעלו בכמה סדרי גודל יותר מאשר במקום אחר.

פורסם

תחשוב על מאפיין מרכזי של תעשית הרכב: צורך בהרבה מאוד כח אדם לייצור, לא בדיוק הדבר שבו ישראל מצטיינת.

מעבר לכך - צורך בהכשרת כוח אדם הנדסי ברמה גבוה ובמספרים גדולים, במדינה הסובלת מממחסור במהנדסים.

וכמובן - צורך להיות תחרותי בשוק רווי בכל העולם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

נהניתי לקרוא את התגובות ולהחכים!

 

אך אני נשאר עם הדעה שלא היה מזיק לראות יצרן ישראלי רציני.

אם נעזוב את כל מה שמסביב, היתרונות והחסרונות..

 

אך אני מסתפק בזה שזה לפחות לא משלתם\כדאי\הכרחי\שווה, ולא מהסיבה שזה בלתי אפשרי.

כי אני בטוח שאם המוח היהודי ירצה, הוא יגיע להישג לא קטן.

פורסם
שלום רב לכולם.

תמיד חשבתי לעצמי, מדוע בארצנו לא מיוצרות מכוניות? מדוע אין בארץ יצרני מכוניות?

 

אני כמובן מתכוון ברצינות, לא מכוניות כמו סוסיתא, או כמו סופה.

אני מתכוון ליצרנים כמקובל בעולם, אם זה יצרני יוקרה כמו בימר, מרסדס ועוד.. או יצרנים 'רגילים', כמו הונדה, סוזוקי, פג'ו ועוד..

 

יהיה נחמד לראות מכונית כשרה תוצרת כחול לבן.

 

לדעתי יש מספיק טכנולוגיה וידע, אם חיל האוויר שלנו כזה חזק ומשוכלל, אז מדוע שלא נהיה גם יצרני מכוניות?

אני כמובן לא משווה טכנולוגיה של מטוס לרכב, אני מתכוון לידי הזה שבטוח שיש פה.

 

מדוע לדעתכם זה לא קורה? או שבעצם זה לא יכול להצליח? או שבכלל זה לא יתאפשר בארץ, בגלל חוסר ידע, טכנולוגיה, או יכולת לייצר.

תודה רבה!

 

תראה גבר ..

ישראל לא רק שאינה מייצרת אלא מפרקת קוי יצור שלמים שולחת למזרח ,מחזירה ביבוא ועדיין נשאר מקום לרווחים שמנים ליבואנים , האוצר מאמין בדרך זו כי קל לגבות מס דרך הנמל , לא פקידות ,לא ביקורות , לא העלמות גדולות של מפעלים , עובר בשער הנמל נרשם ומופרש מס , קל קליל , אבל זו מראית עין .

 

טקסטיל , ביגוד , יצור מכשירי חשמל , מקררים , מזגנים , אביזרי חשמל , הכל מהמזרח ,ככה קל לשלוט במערכת גביית המס .

 

אמממה ? לא לעולם חוסן !

 

כרגע מסתמכים על יתרון יחסי שיש לנו בהייטק , רק 5 אחוז מזינים את מכונת ההייטק , השאר יבואנים ונותני שרותים ,כולל בשרות הציבורי , אז אמרנו לא לעולם חוסן ,בועת העושר הזו יבוא סופה בנחשול אדיר כפי שפקד את שאר העולם , בתוך זה גם מפץ בנושא מחירי הדיור .

 

אז אתה עוד מצפה ליצור רכב ?

קטיף בחקלאות אין מי שיעשה , אז יעמדו ליד קוי יצור לרכב ?

 

מדינת תל אביב לא תעבור בנקל לעמוד על פסי יצור , קל יותר ל44 אחוז מהבחורות לגדל כלבלב או שניים ברוטשילד מאשר להוליד דור פועלי ייצור למכוניות .

 

זכור , לא לעולם חוסן.

  • מעניין 1
פורסם
הילל, כדי שתבין למה לא מייצרים פה מכוניות, צריך ללמוד קצת כלכלה. הסיבה העיקרית היא שלא משתלם. המשכורות בארץ גבוהות מאוד (יחסית לטורקיה/רומניה/הודו - שאלה מקומות נפוצים לoutsourcing של ייצור), בארה"ב כולנו ראינו מה קרה לחברות הגדולות ובאירופה מקבלים סובסידיות ממשלתיות ענקיות.

חומר גלם אין ודרך היחידה לייבא אותו זה דרך ים ויחסית מרחוק. יש עלינו סטיגמה בחצי מהעולם שאנחנו עושים אפרטייד בערבים וכתוצאה חצי מהעולם לא יקנה משהו עם חותמת made in israel.

אפילו הקרקע ובניית המתכנים בסיסיים למפעל מכוניות יעלו בכמה סדרי גודל יותר מאשר במקום אחר.

 

גם ליפנים אין חומרי גלם.

הם חרוצים מאוד , אנחנו ממש לא !

פורסם
גם ליפנים אין חומרי גלם.

הם חרוצים מאוד , אנחנו ממש לא !

אני מסופק אם לעובד הישראלי יש בעיית חריצות, וכאשר אתה בוחן מוצרים ישראליים - איכותם גבוהה מאוד.

אבל לייצור המוני כמו של רכב יש צורך בעשרות ומאות אלפי עובדים, וזה כוח אדם שחסר אצלנו (טוב, יש פוטנציאלי, אבל במגזרים שבהם אין רצון לעבוד).

מעבר לכך - איך אתה רוצה להתחרות ביצרנים מבוססים בכל העולם?

במקום זה יש ייצור ישראלי ייחודי - בתחום הרכב, למשל, מפעל הרכב הממוגן בסאסא. או הציוד האלקטרוני , הציוד הבטחוני והציוד הרפואי. או ייצור מתכת ייחודי (כגון ישקר). מדובר בייצור שבו גם על קו הייצור יש צורך בעובדים בעלי הכשרה נרחבת, בדיוק מה שמתאים לאופי הישראלי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הרוב הגדול של הבניה עצמה הוא בעזרת מכונות, הקושי בייצור רכב הוא שלב התיכנון ומפרט הרכב (שלדה גיר מנוע) כאן נכנסה תמונה המח היהודי, על בריחת מוחות כבר דיברנו ?

פעם Clio b 2001 ידנית/Clio b Sport MK2 2003/פיאט פונטו 98

 

מגאן RS 225 למכירה

×
×
  • תוכן חדש...