Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5691 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ליפנים אין ברזל? :shock:

 

ואני אומר לכם שוב, אין בעיה למח הישראלי לתכנן רכבים, אין בעיה לכח הישראלי להרכיב רכבים (ומה בכלל הקשר לחקלאות? יש אלפי ישראלי בתעשיה הקלה והכבדה) הבעיה הגדולה היא למי תמכור את הרכב?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

פורד אסקורט של שנות ה.. 70 אם אני לא טועה? הייתה מורכבת בארץ הקודש במפעל בנצרת..

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם
הילל, כדי שתבין למה לא מייצרים פה מכוניות, צריך ללמוד קצת כלכלה. הסיבה העיקרית היא שלא משתלם. המשכורות בארץ גבוהות מאוד (יחסית לטורקיה/רומניה/הודו - שאלה מקומות נפוצים לoutsourcing של ייצור), בארה"ב כולנו ראינו מה קרה לחברות הגדולות ובאירופה מקבלים סובסידיות ממשלתיות ענקיות.

חומר גלם אין ודרך היחידה לייבא אותו זה דרך ים ויחסית מרחוק. יש עלינו סטיגמה בחצי מהעולם שאנחנו עושים אפרטייד בערבים וכתוצאה חצי מהעולם לא יקנה משהו עם חותמת made in israel.

אפילו הקרקע ובניית המתכנים בסיסיים למפעל מכוניות יעלו בכמה סדרי גודל יותר מאשר במקום אחר.

לא מאמין לזה. התאוריה שלך יכול להיות נכונה אבל הכל, בסופו של דבר, תלוי בכסף.

ולכן:

תעשיות נצרת היו מייצרים את גיפ הסופה עד שנת 2001 לשוק הפרטי,רכב שהיה להיט בשנות ה-90

במחיר של פחות מ-100K לחדש,אז מה קרה.? היבואנים הפעילו לחץ והכנסת אישרה מיסוי זהה

לרכב שמיוצר בארץ כמו לרכב מיבוא,מחיר הסופה קפץ ב-2001 ל-180K וזה היה הסוף.

היום הם מייצרים לשוק הבטחוני בלבד.

אם לה היה את ההתנהגות המחרידה של היבואנים וההתקפלות העוד יותר מחרידה של הממשלה (שהתקפלה) - אני בטוח שהיה אפשר לעשות משהו בנידון. אני גם חושב שהמוצר הסופי היה יכול להיות מאוד איכותי.

Bimmer

פורסם

בזכות הראש היהודי אנחנו לא מייצרים כאן מכוניות. הראש היהודי חכם והחכמה היא לא לייצר מכוניות כאן.

כדי לייצר מכונית אתה צריך אמצעי ייצור (מפעל, משאבי קרקע ותשתית, תכנון וכו'), כח אדם, חומרי גלם ואלקטרוניקה ולבסוף שוק עולמי שייגובה במערך שירות.

המכונית הראשונה עולה מליארדים וככל שאתה מייצר יותר עותקים אתה מוזיל את מחיר המוצר. כדי להגיע לנקודת האיזון עליך לייצר מאות אלפי מכוניות בשוק תחרותי, למכור אותן ולתת להן שירות.

את החכמה הזאת מכירים ענקי הרכב והם מוזילים את העלות של המכונית הראשונה ומתאחדים בצורה כזאת או אחרת. ככה יש לך סוזוקי שהיא אופל או מזדה 3/פורד פוקוס. בקיצור זה מגרש של גדולים שלנו אין מה לעשות בו. פעם היינו "חכמים" והקמנו מפעל "כמו באמריקה" של אפרים אילין. הוא הרכיב מכוניות של יצרן אחר שכבר הוציא כסף על התכנון ו"העותק הראשון" . העסק, למרות נסיונות לייצא, לא הלך. כי אנחנו לא מזדה ולנו יש את הייתרון היחסי שלנו. בפיתוח אבזרים ואלקטרוניקה למכוניות, למשל

.

מה שכן, אולי, כלי הרכב שאנו כן מייצרים כאן הוא האוטובוס. כי הוא מיוצר ביד, התשתית לא יקרה ולא מיועדת למאות אלפי עותקים, יש כאן שוק גדול למרות הייבוא החופשי ויש כמובן את האוטומכניקה שמיוצרת במפעל בחו"ל (וולוו או מרצדס).

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם

תמיד כיף לקרוא את התגובות שלך בני.

מה בנוגע ל - COPY PASTE?

למה אני מתכוון? ממש בחודשים הקרובים הולך להיפתח מפעל של פורד ברוסיה, למה לנו לא להקים פה מפעל של מותג כלשהו? כל החסרונות שציינת נעלמים.

 

* אני מניח שזה קשור לעובדה ששעת עבודה בארץ עולה הרבה יותר מטורקיה - אבל עם ה - 200% מיסים שלנו, זה לא אמור להצטמצם עד כדי רווח?

Bimmer

פורסם
צריך לייצר אוטו, שיספק את כל הצרכים שישראלים מצפים מאוטו.

 

בשביל זה צריך מישהו שבכותרת שלו כתוב "לא ישראלי שמנסה לעזור לישראל".

 

כמובן גם מחיר נורמלי.:roll:

 

כעת בעדיפות ראשונה ודחופה זה לייצר מורים טובים וחינוך מעולה .

 

בלי זה אחמדינאג'ד מתקרב לאטלאט לתל אביב ..

 

עם ה504 שלו .

פורסם
בזכות הראש היהודי אנחנו לא מייצרים כאן מכוניות. הראש היהודי חכם והחכמה היא לא לייצר מכוניות כאן.

כדי לייצר מכונית אתה צריך אמצעי ייצור (מפעל, משאבי קרקע ותשתית, תכנון וכו'), כח אדם, חומרי גלם ואלקטרוניקה ולבסוף שוק עולמי שייגובה במערך שירות.

המכונית הראשונה עולה מליארדים וככל שאתה מייצר יותר עותקים אתה מוזיל את מחיר המוצר. כדי להגיע לנקודת האיזון עליך לייצר מאות אלפי מכוניות בשוק תחרותי, למכור אותן ולתת להן שירות.

את החכמה הזאת מכירים ענקי הרכב והם מוזילים את העלות של המכונית הראשונה ומתאחדים בצורה כזאת או אחרת. ככה יש לך סוזוקי שהיא אופל או מזדה 3/פורד פוקוס. בקיצור זה מגרש של גדולים שלנו אין מה לעשות בו. פעם היינו "חכמים" והקמנו מפעל "כמו באמריקה" של אפרים אילין. הוא הרכיב מכוניות של יצרן אחר שכבר הוציא כסף על התכנון ו"העותק הראשון" . העסק, למרות נסיונות לייצא, לא הלך. כי אנחנו לא מזדה ולנו יש את הייתרון היחסי שלנו. בפיתוח אבזרים ואלקטרוניקה למכוניות, למשל

.

מה שכן, אולי, כלי הרכב שאנו כן מייצרים כאן הוא האוטובוס. כי הוא מיוצר ביד, התשתית לא יקרה ולא מיועדת למאות אלפי עותקים, יש כאן שוק גדול למרות הייבוא החופשי ויש כמובן את האוטומכניקה שמיוצרת במפעל בחו"ל (וולוו או מרצדס).

 

נכון נכון ,זו טיפשות לייצר גם מוצרים אחרים .

 

הראש היהודי מייבא בהמות מתכת מאמריקה בנות 30 על מנת לעמוד לידן בשישי בנוקייה .

 

לא לעולם חוסן .

פורסם

אני לא רואה את הקשר שבין מחט לתחת כשאתה מציין מורים ואחמדינג'אד באותה הנשימה.

אגב באיראן יש מפעל יצור של פג'ו כולל דגם שיחודי אך ורק לאירן הנקרא פג'ו PERSIA

 

http://www.farhangsara.com/cars/peugeot-persia.htm

פעם Clio b 2001 ידנית/Clio b Sport MK2 2003/פיאט פונטו 98

 

מגאן RS 225 למכירה

פורסם
אני לא רואה את הקשר שבין מחט לתחת כשאתה מציין מורים ואחמדינג'אד באותה הנשימה.

אגב באיראן יש מפעל יצור של פג'ו כולל דגם שיחודי אך ורק לאירן הנקרא פג'ו PERSIA

 

http://www.farhangsara.com/cars/peugeot-persia.htm

 

אוהוא ועוד איך יש קשר , הקשר האיראני , חכה חכה ..

גם ארדואן מייצר מכוניות ויש לו קשר לברית הנרקמת .

פורסם

אני דווקא תהיתי מדוע לא מייצרים קטנועים קלים בארץ. אני מאמין שתהליך יותר זול מרכב, והרבה יותר פשוט. בנוסף לכך (ופה אני חולם), רפורמה-לרפורמה של ביטוחי הדו"ג, או לפחות הטוסטוסים, ויש לנו פחות פקקים. הבנתי שזה עובד טוב בסינגפור (אם כי מטעמים שונים), אז למה שלא יעבוד גם פה.

פורסם
אני לא רואה את הקשר שבין מחט לתחת כשאתה מציין מורים ואחמדינג'אד באותה הנשימה.

אגב באיראן יש מפעל יצור של פג'ו כולל דגם שיחודי אך ורק לאירן הנקרא פג'ו PERSIA

 

http://www.farhangsara.com/cars/peugeot-persia.htm

 

 

"Persia".... אז לקחו 406 ועשו לה מיני מתיחת פנים, והאמת, יצא עוד יותר מכוער.

מה שכן, טריק שיווקי נחמד - לבנות על האגו של האומה הפרסית.

Bimmer

פורסם

זה 405 ולא 406. :lol:

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

מה בנוגע ל - COPY PASTE?

למה אני מתכוון? ממש בחודשים הקרובים הולך להיפתח מפעל של פורד ברוסיה, למה לנו לא להקים פה מפעל של מותג כלשהו? כל החסרונות שציינת נעלמים.

 

מי זה ה"לנו" הזה שאתה מדבר עליו?

לא אני ולא אתה יכולים לגשת לפורד ולשכפל פס ייצור שלהם. למעשה, גם הממשלה לא יכולה להכריח את פורד לשכפל פס ייצור ולהוריד אותו לישראל. מי שיכול לשכפל פס כזה זה לא אנחנו, אלא רק פורד.

ושוב, נשאלת השאלה - למה לפורד לעשות דבר כזה?

 

מה שכן, אולי, כלי הרכב שאנו כן מייצרים כאן הוא האוטובוס. כי הוא מיוצר ביד, התשתית לא יקרה ולא מיועדת למאות אלפי עותקים, יש כאן שוק גדול למרות הייבוא החופשי ויש כמובן את האוטומכניקה שמיוצרת במפעל בחו"ל (וולוו או מרצדס).

 

בני, אל תשכח שחלק ניכר מהאוטובוסים מורכבים בארץ בגלל מדיניות של המדינה. עד כמה שאני זוכר, הסובסידיות לחידוש ציי האוטובוסים שמעניקה המדינה מותנת ברכישה של אוטובוסים מייצור מקומי. כשהייתה לכמה מפעילים הזדמנות לרכוש אוטובוסים מייצור זר, הם לא היססו לעשות כן (ע"ע האוטובוסים של אלבה מירדן).

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

עד כמה שאני יודע האוטובוסים של M.A.N של חברת דן מיוצרים בעיר נירנברג בגרמניה על כך האות N אבל מגיעים לפה באוניות וחברת "הארגז" מרכיבה אותם באיכות מעולה פה בגלל שיקול עלות יותר זול.

 

אני חושב שלא מייצרים בישראל ואין השקעות של היצרניות הרכב בגלל עלות שכר גבוהה מידי אפילו שמדובר בשכר מינימום שהיו נותנים לפועל יצור בישראל עדין יקר מדי לעומת תאילנד רומניה הונגריה סין וכו

מתגעגע... לאוטוביאנקי Y10 שלי.

פורסם
מי זה ה"לנו" הזה שאתה מדבר עליו?

לא אני ולא אתה יכולים לגשת לפורד ולשכפל פס ייצור שלהם. למעשה, גם הממשלה לא יכולה להכריח את פורד לשכפל פס ייצור ולהוריד אותו לישראל. מי שיכול לשכפל פס כזה זה לא אנחנו, אלא רק פורד.

ושוב, נשאלת השאלה - למה לפורד לעשות דבר כזה?

 

"לנו" התכוונתי לממשלת ישראל - דרך טובה להוזיל מכיר של רכב (מכס) + יצירת מקומות עבודה.

למה לפורד לעשות את זה? כי לדעתי, החברה הראשונה שתרים את הכפפה תעשה פה הון תועפות כי הרכב יהיה זול יותר ואנשים ירוצו לקנות - ראה דוגמת אלטו - ועכשיו תתאר לעצמך שהאלטו תהיה משפחתומטית, מה שאגב, יהפוך אותה גם ללהיט ליסינג על הדרך.

Bimmer

×
×
  • תוכן חדש...