Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5935 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מעוניין להוסיף כמה הערות והארות ברשותכם:



 

1- שרשרת מנקים רק עם דיגריזר (לאלו שיש להם בלמי דיסק בשרשור הזה - לכסות את הדיסק האחורי והקאליפר), לייבש טוב טוב ולאחר מכן לשמן.

2- אם שמנים אז: JOES מצויין, WHITE LIGHNING ממש ממש טוב, כל שמן של PARK TOOL יהיה מצויין, אפשרות נוספת היא השמן של PEDRO'S שכמעט ולא מוצאים היום שנראה כמו חצי ג'ל לבן הוא עמיד מאוד ונוח לשימוש.

3- אני לא יודע מאיפה ההמצאה הזו שהחלפת קראנק (!!!) או בוטום-בראקט (לפחות לפי מה שהבנתי משי) היא דבר שצריך לקרות באופניי כניסה, עם כל הכבוד (ויש הרבה) - אני החלפתי קראנק באופניים הקודמים שלי (ספשלייזד אנדורו אקספרט 2006) אחרי שקרעתי את אחותם במנרה, שוקף, אלון ושאר מסלולים (עם אלמנטים של דאון-היל ופרי-רייד) לא סימפטיים בעליל במשך 3 שנים וחצי (!!!) , לא רואה סיבה להחלפת החלקים האלו אצל אדם שרוכב על אופניים בשבילים וכביש , אולי זה רק אני.

4- החלפת שרשרת היא דבר שמתבצע באופן קבוע כל X ק"מ (בהתאם לסגנון הרכיבה) - אבל להחליף קסטה? זה לדעתי אומר אחד משלושה דברים:

או שהרוכב לא מבצע בדיקות לאופניים שלו מידי רכיבה או מידי חודש חודשיים (אם לבדו ואם בסדנה), או שיש פגם בייצור (דיי נדיר אבל קורה), או לחילופין הטכנאי האחרון שעבד על האופניים לא דאג לכוון את קו השרשרת כראוי וגרם לשחיקה מוגברת - דבר שמראה על חובבנות.

5- את הפריילוף אמורים לשמוע , תלוי בנאבה ובקסטה\פריילוף לפי היצרן והדגם (דגמי דאון היל \ אורבן יהיו רועשים יותר בדר"כ) , אם לא שומעים ממש כלום, בעיני יש לבדוק את זה.

6- גם מרידה וגם טרק ברמה המדוברת הם אופניים נהדרים, מרידה מפנקים באיבזור , עדיין, השילדה של ספשלייזד בדגמי הHARDROCK לא רואה אף אחת מהשלדות הללו אם כי באבזור הם לוקים בחסר.

7- מסכים עם אליקו לגבי הגירוז, לא לגבי השטיפה, אני מאמין שאם סטיב פיט שוטף את האופניים אחרי כל רכיבה (דבר בדוק), גם אני יכול, זה נכון, אליקו צדק כשאמר שאין להשתמש במיים בלחץ של צינור לשטיפת רכבים (שכחתי את המונח..), אבל שטיפה עם מיים חמימים וממש מעט סבון כלים עם סמרטוט כותנה תהיה דבר מצויין, בסוף משמנים והכל פצצות.

8- אני מחזק את כל מי שאמר שקניה מחו"ל יכולה להיות עדיפה על אחת בארץ, זה תלוי מה אבל בגדול זה נכון,

אני הבאתי שיפטרים (X9 ו-XO) וחולצות רכיבה (FOX\TROY LEE) ומנופים אחוריים וגוגלס (SMITH) וספידומטר אלחוטי ומה שלא תרצו מאיביי, בלי יותר מידי מאמץ וחסכתי כבר אלפים (במרוצת הזמן).. תבדקו מחירים ותביאו מחו"ל אם יש לכם צ'אנס.

אם הייתי יכול הייתי מביא גם את המנשא של THULE לרכב שעלי לרכוש עכשיו מחו"ל, אבל זו כבר בעיה.

9- למי שכואב התחת מהרכיבה, אתם רוכבים עם טייץ רכיבה ? כי לא ציינתם את זה, תנסו את זה , זה נהדר.

לחבר'ה שרוכבים הרבה - יש לחברת SUGOI טייץ אול-מאונטיין מדהים (ויקר - 400-600 ש"ח לא זוכר בדיוק) לרכיבה בעלת אופי אגרסיבי, ואם בא לכם משהו קליל ומפנק - לכו על הטייץ של פאנקייר מדגם 105 , הוא פצצה והחברה ישראלית שזה בכלל טוב.

 

מילה אחרונה,

ישנם המון סיפורים כאלה ואחרים על השירות במרכז בחנויות האופניים,

אני מהצפון (קריות) וכאן כל חנות היא משפחה וכייף לרכב ולקנות חלקים ואופניים,

מקווה שתצליחו לגרום לכל החנויות להעלות את רמת השירות שלהם שם,

הניסיון שלי במרכז: עם מצמן תל-אביב היה חיובי ברובו, סלאלום אחלה, טרק לא עזרו לי כלקוח מתעניין בחיים שלהם (והייתי שם כמה פעמים כדי לברר על מוצר זה או אחר), DAA היו נפלאים, אצל רוזן זה עניין של מצב רוחו של המוכר למרות שמאוד נהניתי כשקפצתי אליהם בפעם האחרונה.

 

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

  • תגובות 95
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אצלי באופניים יש:

שלדת אלומניום 7005 (מה ההבדל מול 6061?)

בולם קדמי SR SUNTOUR

מעביר קדמי SIS

אחורי TOURNEY

ברקסים דיסקים מכניים

כל הגלגשים שימנו

נאבות QUANDO

כיסא מאוד נח, לא ממותג.

_\"""""""/_

0|||||||0]

|_|-+-|_|

פורסם

6- גם מרידה וגם טרק ברמה המדוברת הם אופניים נהדרים, מרידה מפנקים באיבזור , עדיין, השילדה של ספשלייזד בדגמי הHARDROCK לא רואה אף אחת מהשלדות הללו



 

 

מה זאת אומרת "לא רואה"?

אין על ספשלייזד מבחינת צביעה ועיצוב, אבל מה איך מרגיש רוכב מתחיל את ההבדל?

 

אה, כן, איך הדגריזר מזיק לדיסק?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם


4- החלפת שרשרת היא דבר שמתבצע באופן קבוע כל X ק"מ (בהתאם לסגנון הרכיבה) - אבל להחליף קסטה? זה לדעתי אומר אחד משלושה דברים:

או שהרוכב לא מבצע בדיקות לאופניים שלו מידי רכיבה או מידי חודש חודשיים (אם לבדו ואם בסדנה), או שיש פגם בייצור (דיי נדיר אבל קורה), או לחילופין הטכנאי האחרון שעבד על האופניים לא דאג לכוון את קו השרשרת כראוי וגרם לשחיקה מוגברת - דבר שמראה על חובבנות.

 

 

כשהשרשרת מתעייפת ולא מוחלפת בזמן הפסיעה בין הבחוליות משתנה עקב השחיקה שלה ואז היא גומרת את הגג"שים.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
מה זאת אומרת "לא רואה"?

אין על ספשלייזד מבחינת צביעה ועיצוב, אבל מה איך מרגיש רוכב מתחיל את ההבדל?

 

אה, כן, איך הדגריזר מזיק לדיסק?

 

לא רואה זה אומר שאין לה עיניים והא משאירה לה רכבות :)

2001 Opel Astra 1.6

פורסם

ספשלייזד זה ליותר מקצוענים.

 

בקשר לשלדת אלומיניום שירון שאל, מדובר על סוג החומר ממנו עשויה השילדה (בעיקר המשקל שלו)

עשיתי חישוב שבחירה בסוג חומר יותר מתקדם יכולה בסופו של יום להוריד איזה 100-200 גרם ממשקל השילדה.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

אני אדייק

:-) ,

 

"לא רואה" משמע, השלדות ברמת הכניסה של ספשלייזד יותר מאסיביות ובאופן כללי קשיחות יותר ועמידות יותר מאלו של מרידה וטרק, זה לא אומר שהן תהינה נוחות יותר לרוכב, זה עניין של זויות וטעם אישי והתאמה לגוף הרוכב, זה גם לא אומר , אגב , שיש צורך בשילדה חזקה ומאסיבית כל כך באופני הכניסה.

 

לגבי הדיגריזר, יש מעט מאוד דיגריזרים לאופניי שהם DISC SAFE, ברמת העקרון אם חומר דיגריזר נוגע ברפידות הוא "גומר" אותן , בכוונה שהן מאבדות כוח אחיזה וחוץ מרעש הן לא ייתנו כלום, כוח העצירה (אם יהיה כזה) יפגע בצורה דרסטית ויחייב החלפת רפידות, דיגריזרים שהם מתאימים גם לניקוי דיסקים - לא ייגרמו לתופעה הזו.

 

לגבי שרשרת,

התופעה ששי תאר לא אמורה לקרות בשרשרות הסטנדרטיות, בין אם שרשרות כביש ובין אם שרשרות הרים, משמע כל שרשרת מרמת הDEORE ועד הXTR לא אמורות לגרום לשחיקה המדוברת אלא אחרי החלפת כמה וכמה שרשרות,

מצד שני יש חברה (שברח לי שמה) שמייצרת שרשרות פלדה שפשוט לא נשחקות, אלו ייגמרו את הקסטות לפני שייהרסו.

 

 

מקווה שעזרתי לפרש את הדברים שרשמתי קודם לכן.

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

פורסם

תודה על ההבהרות.

 

כלומר, צריך לכסות את הרפידות או לפרק אותן לפני ניקוי. טוב לדעת.

 

נ.ב. אני חייב ללמוד לכוון הילוכים לבד, הם לא עוברים חלק ולא בא לי ללכת למכונאי. נראה לי שאני אשבור עם זה את הראש לבד מחר. מקסימום אצטרך לקחת אוטו למכונאי באוטו, אם יהיה כישלון קולוסאלי...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

ממש לא מסובך, כל אחד עם חוש טכני בסיסי יכול לכוון.

טוב, אם אתה מאלה שנוסעים למוסכניק כדי להחליף נורה...

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

עם כל הכבוד, להחליף נורה זה קצת יותר פשוט מלכוון הילוכים. זה לא קשור לחוש, זה קשור להאם אתה יודע או לא. אני מניח שאמצא איזה מדריך באינטרנט.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

פאלו, אם אתה מאיזור המרכז אני בשמחה אראה לך איך זה מתבצע.

 

תומר, זה שרואים את פיטי בסיזנס שוטף עם גרניק את האופניים והבגדים סתם מטעה, סנטה קרוז בעצמם למעשה ממליצים נגד שטיפת האופניים למעט מקרים חריגים שרואים רק גוש בוץ.

אל תשכח שפיטי מספונסר ויש לו מכונאי צמוד לאופניים, כל מירוץ האופנים עוברות החלפת מיסבים ובנייה מחדש.

 

מטבע הרכיבה שלי אני מטפל באופניים פעם בחודש, טיפול די שיטתי ומשעמם. מה שאני עושה זה ככה.

 

1.‏ מנתק את השרשרת וטובל במסירים למיניהם

2.‏ מסובב גלגלים ומוודא שהרוטורים והחישוקים תקינים, בודק תקינות של הנאבות וחוזק השפיצים.

3.‏ מסובב הקראנק (בלי שרשרת) לוודא שלא תקוע או לחילופין משוחרר.

4.‏ עובר על כל הצירים עם מגבת או ג'ילדה לחה(בלי סבון)

5.‏ מגרז עם גריז טפלון את כל הצירים והמיסבים

6.‏ מפרק בולם אחורי ו'מריץ' את המתלה לבדוק שלא תקוע או חופשי מדי (סימנים למיסבים מתים)

7.‏ עובר על כל הברגים לוודא שהכל תקין

8.‏ מברשת שיניים לניקוי קסטה

9‏. מנקה ומשמן קסטה

10.‏ מרכיב שרשרת ומוודא כיוון הילוכים.

 

יש לי כל מיני כלים שמקלים על חליצת מיסבים במידת הצורך או פירוקים של חלקים מסויימים.

כל זה לוקח בין שעה ל3 שעות פעם בחודש תלוי במידת האונס שעברו האופניים.

 

בטוח שיש כמה דברים ששכחתי, אבל אם יש עוד שאלות, טענות או בקשות, אני תמיד שמח להתעסק בעניין.

 

לא קל לאופניים להתעסק בפרירייד ואורבן יום יומי, הרבה נחיתות לפלאט, מדרגות וסתם משחקים, שלא לדבר על השטח.

בשביל זה נוצרו הsx trail:)

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם

תודה על ההצעה אליק, אני אנסה קודם לשבור את הראש לבד (תרת משמע?).

כמה אתה רוכב בחודש, שהאופניים מצריכים כזה טיפול?

 

לגבי (5), מה אתה מגרז בדיוק (באמא שלי, אני חוזר לצבא...) וכמה צריכים להקפיד על זה?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אני עולה על האופניים כל יום אחרי העבודה למשך שעתיים ועובר בערך כל סט מדרגות וקפיצות שאני מכיר באיזור, בין חצי מטר למטר וחצי.

בסופשים רוכב דאונהיל בכל מיני מקומות מוכרים בארץ, מתי שאפשר אני וחברים מתאספים ובונים כמה קיקרים ברמים וראמפות ומנסים אותם ( אני השפן נסיונות כמובן) למעשה אתמול הרבצתי התהפכות רצינית שקרעה לי את הכבל ברקס, למזלי לא קרה לי כלום חוץ מקצת נוזל 5.1 בתור מקלחת:)

 

כיוון הילוכים הוא די פשוט, אם תרצה אני אעלה סרטון שאני אנסה להסביר איך מכוונים

 

אגב, קח בחשבו4 שהילוכים לא מכוונים יוצרים 'דראג' בפידול ובלאי מואץ לשרשרת, קסטה, גלגלשים קדמיים וגם לגלגלשים של הדיריילר האחורי.

 

בקשר ל5.

אני די פנאט בנוגע לתקינות של המתלה האחורי שלי. כשאני מפרק את הבולם ואת הצירים של המתלה אני שם שכבה דקה של גריז על אטמי המיסבים ועל הצירים עצמם (מה שעובר דרך המיסבים) כמובן שלא על ההברגות. אם יש לי אופני שיכוך מלא רצוי מאוד לבדוק את התקינות של המיסבים. בהתחלה כשקניתי את האופניים אמרתי לעצמי שלא הגיוני שהמתלה עובד כלכך גרוע (יש לי המון נסיון על מתלים שונים ומשונים) עד שהחלטתי להחליף את מיסבי המתלה, וכבר ב10 מטר הראשונים כל שניה הסתכלתי אחורה כי הייתי משוכנע שאני רוכב עם פנצ'ר! המתלה נהיה פתאום רך ונעים כלכך שהתחלתי לרכב על ענן:)

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם

תודה אליקו , גרניק היתה המילה שחיפשתי (באמת אני מחפש לקנות לעצמי אחד לרכב שלי - המלצות ?) ,



גם אני אמרתי ששימוש בגרניק הוא לא נכון ולא מומלץ למיסבים , צריך להשתמש בדלי מיים ומעט מאוד סבון נוזלי לכלים.

 

מלבד העובדה שאליקו עושה אוברול לאופניים פעם בחודש (ועם רכיבות דאונהיל זה ממש מומלץ), שטיפה נורמלית וניקוי ושימון יספיקו לאופניים ברמת הכניסה שהועלו פה,

אין שם בולמים אחוריים וכאלה שזקוקים לטיפול מיוחד.

 

:idea: מי שמעוניין ללמוד יותר על האופניים שלו ואיך לפרק\להחליף\לתקן דברים -

מוזמן לקנות את הספר הכחול של PARK TOOL שהיא החברה המובילה בעולם לציוד מכונאים ומכשירה מכונאים בצורה מסודרת עם תעודות (בחו"ל)

 

פרטים תוכלו לקבל כאן, את הספר ניתן לרכוש בחלק מחנויות האופניים של מצמן בארץ ו\או בהזמנה מחו"ל (eBay למשל..).

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

פורסם

תודה על היידע, מצאתי סרטונים ומחר בבוקר נשחק עם זה קצת ללימוד. האופניים שלי זנב קשיח, כך שחסכתי לעצמי מורכבות (ומשלם על כך בתחת). בכל מקרה הרכיבה שלי היא לא יותר משבילים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı


×
×
  • תוכן חדש...