Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6010 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום אני מעוניין לקנות מפירוק דלת של רכב , במחיר סמלי - כלל ללא מכות פח .

 

אני רוצה בתור ניסוי לצבוע אותה עם צבע מיוחד לרכב .

 

לאחר קריאה מרובה ובירורים שעשיתי בנושא הגעתי לתוצאות הבאות :

 

צריך כלים כגון : אקדח צבע וקומפרסור .

 

חומרים : נייר מים במגוון סוגים , פילר(יסוד לרכב) + מדלל מתאים לפילר

 

צבע לפי גוון רצוי - שמוסיפים לצבע - צריך להוסיף לצבע מדלל .

 

האם ניתן להגיע לתוצאה טובה - שהצבע יצא חלק ללא תנור .

 

לבסוף לכה - שמוסיפים ללכה מקשה .

 

תהליך העבודה - הדלת שאני אקנה תונח על שולחן(חמורים) - מחוץ לבית .

 

הבנתי שצריך לשייף את הצבע הקייםעם נייר מים בדרגה של 500 , לאחר מכן לנקות את כל האבק .

 

לאחר מכן לערבב את הפילר עם המדלל שלו ולהתיז על הדלת , לאחר הייבוש לשייף עם נייר מים .

 

לאחר מכן לנקות את כל הדלת עם מסיר שומנים , ואז לצבוע - להוסיף לצבע את המדלל שלו .

 

לאחר שהצבע יבש - לעשות לכה(זה צבע מטאלי) - צריך להוסיף ללכה מקשה ומדלל .

 

יש לי מספר שאלות :

 

1) האם ניתן לשייף את הצבע על הדלת עם מלטשת אקצנטרית(חשמלית) , או שצריך לשייף רק עם נייר מים ? .

 

האם שיוף עם נייר מים 500 מספיק ? .

 

2) האם מספיק לעשות רק פעם אחת יסוד ? .

 

3) האם מספיק להתיז רק פעם אחת צבע כמו כן לכה ? .

 

עצות בנושא יתקבלו בברכה .

Sound Stream -Trantula 800.2

פורסם

גש אליהם עם מס' הצבע www.carfix.co.il וקנה אצלם צבע שיכינו לך בתוך מיכלי תרסיס, בכמות לצביעת דלת ולא תצטרך קומפרסור ואקדח צבע.

כמו כן תוכל לרכוש שם את כל החומרים הנלווים וגם לקבל הסבר איך לבצע ההכנות ולצבוע את הדלת.

בברכה - רפי לין

פורסם

רפי , תודה על ההפנייה שוחחתי איתם בין השאר .

 

יש בעלי מקצוע בתחום - יועצים ,אשר אומרים לצבוע יסוד פעמיים ובין שכבה לשכבה לשייף .

 

לגבי הבצע עצמו , יש כאלה אומרים שכבה , יש כאלה שאומרים לצבוע שתי שכבות וחלקם אפילו שלוש שכבות .

 

לגבי לכה - גם כאן יש חלק שאומרים פעם אחת וחלק אומרים פעמיים שלוש .

 

האם למישהו יש מידע מדוייק יותר .

 

תודה מראש .

Sound Stream -Trantula 800.2

פורסם

קניתי דלת של רכב זהה לשלי מפירוק .

 

אין לה כלל מכות .

 

כמובן שהדלת מפורקת מהרכב .

 

דבר ראשון צריך להוריד את הצבע הקיים על ידי ליטוש .

 

האם ללטש עם מלטשת אקצטנטרית חשמלית פשוטה זה בסדר ? .

 

או שהדרך הנכונה הכלל היא ליטוש עם נייר מיים .

 

במידה והדרך הנכונה היא ליטוש עם מלטשת חשמלית או או נייר מים , באיזה דרגות של נייר ליטוש או מים מתחילים ? ואעד לאיזה מגיעים ? .

 

השלב השני הוא ניקוי אחרי השיוף , ניתן לנקות עם מטלית רטובה שלא משאירה סיבים ולייבש עם מטלית אחרת ? .

 

לאחר מכן צריך להתיז יסוד(פילר) - הבנתי שעדיף להתיז יסוד וגם צבע עם אקדח עם כוס עליונה , איזה גודל של דיזה צריך ע"מ להתיז את היסוד ואיזה דיזה צריך ע"מ להתיז את הצבע העליון והלכה ? .

 

האם כשמתיזים יסוד פותחים את המניפה של אקדח הצבע למקסימום רוחב ? .

 

כמה שכבות יסוד מתיזים ? , וכמה זמן מחכים בין כל שכבה לשכבה ? .

 

האם מלטשים בין כל שכבה כשמתיזים פילר ? .

 

יש לי את אותן השאלות לגבי התזת הצבע והלכה ? .

 

אני מודע לכך ששאלתי המון אבל המון שאלות , אך אני מעוניין לוודא לפני שאני נכנס לפרויקט .

 

תודה מראש , אמיר .

Sound Stream -Trantula 800.2

פורסם

אמיר, אם תוכל להעלות תמונות איך הדלת לפני, ולצלם את כל התהליך, זה יעזור מאוד למי שירצה לעשות זאת לבד בעתיד (במידהוב והדלת יצאה טוב בסיום התהליך).

פורסם

היי , אני אכן יעלה תמונות של הדלת לפני וגם במהלך התהליך ובסופה .

 

אני זקוק לתשובות לשאלות שהעלתי ע"מ להתחיל את התהליך .

 

אשמח לעזרה/הכוונה בנושא .

Sound Stream -Trantula 800.2

פורסם

אני מצטער על השאלה שלא קשורה, פשוט לידע כללי.

לא היה יותר עדיף לך פשוט להביא אותה לפחחות וצבע ושיצבעו אותה?

אני לא חושב שעלות צביעה של דלת זה פרוייקט בעל עלות גבוהה.

אני מאמין שרכישת הדלת והחומרים יגיעו קרוב לאזור צביעה אצל פחח , לא?

פיאט קופה 16VT - כי לא היה תקציב לפרארי

  • אחראי פורום
פורסם

1) האם ניתן לשייף את הצבע על הדלת עם מלטשת אקצנטרית(חשמלית) , או שצריך לשייף רק עם נייר מים ? .

שיוף ראשוני עם נייר 240 (פחחים מתחילים בכלל עם 150, לחסרי ניסיון תמיד עדיף להתחיל עדין יותר),

עדיף עם מלטשת - גם לתוצאה אחידה יותר וגם לא יקרע לך את הידיים.

האם שיוף עם נייר מים 500 מספיק ?

אם אתה מתכוון לליטוש סופי לפני צבע עליון, אפשר גם לסיים עם 400. עבודה עם יותר עדינים בטח לא מזיקה.

2) האם מספיק לעשות רק פעם אחת יסוד ?

תלוי באיכות השטח. אם היא מושלמת (קשה לי להאמין שדלת מפירוק תהיה כזו), אז שכבה אחת, ליטוש 400+מים וצבע.

אם יש דנטים, צריך לערב בונדו או קארקיט. משייפים אותם עם 240 ואח"כ החלקה עם עדין יותר ואז שוב יסוד מקומי.

3) האם מספיק להתיז רק פעם אחת צבע כמו כן לכה ?

לא. 2-3 שכבות כ"א. העניין בכמה שכבות הוא שאתה עושה כל שכבה דקה ועדינה.

אם תתחיל בשכבה עבה, יש לך פחות שליטה ואתה יכול לגרום לנזילות או לצביעה לא אחידה.

עצות בנושא יתקבלו בברכה .

 

חובה לדאוג למקום סגור ובלי אבק שעלול להתעופף בגלל הפיסטולט.

חובה להגן על עצמך.

אם אתה לא מנוסה עם פיסטולט ואתה מתעקש לעבוד איתו, התאמן לפני זה על משטח אחר.

בשביל עבודת התנסות אחת לא הייתי משקיע בכל הציוד. ספריי צבע רכב איכותי יתן תוצאה טובה מאוד.

 

איתי.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

  • אחראי פורום
פורסם

השלב השני הוא ניקוי אחרי השיוף , ניתן לנקות עם מטלית רטובה שלא משאירה סיבים ולייבש עם מטלית אחרת ?

חובה משטח נקי, יבש וחף מכל טביעות אצבע שומניות.

לאחר מכן צריך להתיז יסוד(פילר) - הבנתי שעדיף להתיז יסוד וגם צבע עם אקדח עם כוס עליונה , איזה גודל של דיזה צריך ע"מ להתיז את היסוד ואיזה דיזה צריך ע"מ להתיז את הצבע העליון והלכה ?

זו כבר שאלה של ניסיון. אי אפשר להעביר זאת בכתב. כל פיסטולט מגיב אחרת.

יותר מדי פתוח יתן לך שכבה תפוזית, סגור מדי יתן לך שכבה מאובקת ולא חלקה.

לגבי כוס עליונה או תחתונה, יש דווקא שמעדיפים תחתונה (אני למשל), היא מפעילה פחות משקל על היד והאקדח.

כמה שכבות יסוד מתיזים ? , וכמה זמן מחכים בין כל שכבה לשכבה ?

תלוי בסוג הצבע ובעובי השכבה (עם/בלי מקשה). צבע עליון ולכה תמיד טוב לעזוב לכמה שעות.

 

5 תווים.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

לכול הממליצים על ספריי צבע,

כתוצאה מכך שאי אפשר לערבב לכה דו רכיבית בספריי

התוצאה תמיד תהיה פחות טובה לטווח הקצר והארוך.

 

לפותח השרשור איתי נתן לך עצות טובות, תעבוד לאט ובסבלנות.

בנוגע לשכבות הצבע אין חוקים חד משמעים בצבע דו שכבתי ברגע שראית כיסוי מלא אתה יכול להפסיק ולעבור לשלב הלכה.

בלכה זה שונה- קודם כול תנקה את המשטח עם מסיר שומנים מיוחד לצבעים .

דבר שני כמו שאיתי אמר 2 שלוש שכבות, הדבר החשוב ביותר לדעתי שצריך להקפיד עליו הוא זמני ההמתנה בין שכבה לשכבה והם כתובים על הלכה.

 

אם הלכה לא יצאה ברמה טובה עם נזילות אבק או לא יודע מה אל תתרגש.

לאחר 24 שעות תשייף אותה בנייר 1200 עד שהכול מט ותתיז שכבות נוספות של לכה.

 

דיזות לאקדח:

נהוג בעולם להשתמש ב1.3-1.4 בשביל צבע או לכה.

 

ו1.8 ליסודות שונים.

 

אם יש לך עוד שאלות אתה מוזמן לשאול.

אתר מעולה שלמדתי ממנו הרבה בכלל האמריקאים ברמה מאוד גבוהה בנוגע לצבע.

 

http://www.hotrodders.com/

My mantra: Block it, Block it,Block it, Block it, Block it some more then go back and block it, oh and finally block it !!! Then block it one more time just in case !! Block it one more time just for good measure... spray it, screw it up, sand it all down and start over then repeat...

פורסם

אני אקבל אקדח צבע ממכר .

 

אך אני מעוניין לקנות אקדח צבע טוב הבנתי ש- HVLP - הם מומלצים לצביעת רכב .

 

האם יש אקדח מהסוג הזה שיכול לשמש אותי הן להתזת היסוד והן להתזת הצבע/הלכה .

 

אשמח לקבל המלצה על דגם ספציפי .

 

אני מעוניין לבצע את קניית האקדח בארה"ב , ראיתי שיש גם הרבה משומשים - האם כדאי לקנות אקדח משומש ? .

 

תודה על התשובות והעיצות .

Sound Stream -Trantula 800.2

פורסם

אני קניתי SATA DIGITAL אבל המחיר לפני משלוח הוא באזור ה500 דולר.

חשוב שתגיד מה הטווח מחירים ןאם זו צביעה חד פעמית או שאתה מעוניין להכנס לתחום.

My mantra: Block it, Block it,Block it, Block it, Block it some more then go back and block it, oh and finally block it !!! Then block it one more time just in case !! Block it one more time just for good measure... spray it, screw it up, sand it all down and start over then repeat...

פורסם

זו לא צביעה חד פעמית .

 

אני מעוניין להיכנס לתחום אך ורק בתור חובב .

 

אני מעוניין שהאקדח צבע יתאים גם להתזת יסוד פוליאסטר ל - MDF , וגם לשלייפלק וגם לצבע לרכב .

 

אם בכלל יש חייה כזו .

 

האם מומלץ לקנות אקדח צבע משומש ? .

 

אני מבין שאם אני אקנה בארה"ב אקדח משומש של חברה טובה , אני יחסוך מול קנייה בארץ .

Sound Stream -Trantula 800.2

פורסם

אמיר הינה מאמר קצר וקולע על איך לכוון אקדח צבע.

לחץ מומלץ של HVLP הוא 29 PSI.

http://www.southernpolyurethanes.com/adjusting%20your%20gun.htm

My mantra: Block it, Block it,Block it, Block it, Block it some more then go back and block it, oh and finally block it !!! Then block it one more time just in case !! Block it one more time just for good measure... spray it, screw it up, sand it all down and start over then repeat...

פורסם

שבוע טוב אייל .

 

היום הייתי אצל חבר טוב אשר נתן לי במתנה אקדח צבע ע"מ להתחיל ללמוד להתיז - הוא אמנם אקדח פשוט .

 

ראיתי שגודל הדיזה הוא 1.8 מ"מ - והדיזה ניתנת לפירוק - האקדח הוא כוס עליונה - אך לא HVLP .

 

האם עדיין ע"מ להתיז יסוד וצבע איתו צריך לכוון ל 29 P.S.I ? .

 

אייל שאלה נוספת היא האם מומלץ/רצוי לוכד מים ? , או שניתן בהתחלה להסתפק בניקוז האוויר מהקומפרסור לפני ההתזה ? .

 

שבוע טוב אמיר .

Sound Stream -Trantula 800.2

×
×
  • תוכן חדש...