Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5868 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

העם הטורקי לא בחר בארדואן בגלל היותו חובב אייתולות.

ארדואן נבחר בזמנו על רקע משבר כלכלי בטורקיה,

ומאז בחירתו המצב הכלכלי שם השתפר לעין ערוך - הוא דחף יותר מכל אלה שהיו לפניו

לחיבור כלכלי עם אירופה, בפרדוקס טורקי אופייני של משיכה-דחייה עם המערב.

 

עדיין, יש אחוז ניכר של טורקים שממש לא מעוניינים במדינת הלכה מוסלמית.

בקיצור, כולם נדפקים...

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
ב 1974 פלש הצבא הטורקי לקפריסין וכבש את השליש הצפוני של האי. מאז הוא מחזיק במקום כוחות צבא רבים, ביצע טרנספר של אוכלוסיה יוונית נוצרית,

 

הנטיה שלנו היא לזהות צד אחד כשחור והשני כלבן , אבל המציאות מורכבת מהרבה גווני בינים. בסכסוך בקפריסין היוונים לא היו צדיקים גדולים, והם התגרו בטורקים וגם הרגו קצת פה ושם.

לפני כמה שנים , האו"ם הציע הסכם פשרה, הטורקים הקפריסאים אישרו במשאל עם , ואילו היוונים "הצדיקים" לא אישרו.

 

מה היית אומר אם היית מתבקש לחתום על עצומה נגד ישראל מכיון שפלשה ב 1967 ליהודה ושומרון, ומחזיקה שם כוחות צבא גדולים?

כמובן שבעצומה היפותטית כזו לא היו מספרים לך שהירדנים הפגיזו אותנו קודם לכן, שממשלת ישראל התאפקה והודיעה להם שאם יפסיקו מידית ישראל לא תגיב. הירדנים עוד הגבירו ואז ישראל תקפה וכבשה.

 

אני לא יודע אם האנלוגיה מושלמת, אבל צריך להיזהר מלהיכנס בטורקים בכל הכוח. לא מעט טורקים הם בעלי אורינטציה מערבית ואף פרו ישראלית. אם הם בכל זאת יעלו לשלטון , לא רצוי לנו ליצור משקעים עוינים.

 

יוון היתה לרוב אנטי ישראלית. (בניגוד לטורקיה). ואפילו קראתי שהיוונים הם העם הכי אנטישמי באירופה. (למרות שהתחרות מאוד קשה)

 

יהודה

פורסם
הנטיה שלנו היא לזהות צד אחד כשחור והשני כלבן , אבל המציאות מורכבת מהרבה גווני בינים.

 

אין ספק.

 

בניגוד לסכסוך שלנו עם הערבים, המצב כאן הרבה יותר שחור מלבן, מאחר וקפריסין היתה עד לפלישת הטורקים ב 1974מדינה עצמאית עם גבולות מוכרים ע"י כל העולם, בה חיו שני לאומים זה לצד זה. הקפריסאים היוונים (וגם הקפריסאים הטורקים) רואים את עצמם כטובים יותר מבני הלאום שלהם ביוון או בטורקיה, ובהחלט מוכנים לחיות זה עם זה למרות הבדלי הדת.

 

הבעיה היא שטורקיה יישבה בצפון קפריסין הרבה טורקים מהיבשת עצמה - אנשים שאין להם מה לחפש שם בכלל, ונועדו רק כדי ליצור עובדה דמוגרפית.

 

אני לא יודע אם זה מייצג, אבל הקפריסאים היוונים שאני מכיר הם בכלל לא אנטישמים. הם רואים את ישראל כדמוקרטיה מערבית נאורה, ומאוד רוצים להדמות לנו.

 

כל זה לא היה מעניין אותנו, אלמלא שתי עובדות והשערה מלומדת אחת:

 

1. טורקיה הפכה ממדינה מוסלמית הנשלטת ע"י צבא חילוני, למדינה מוסלמית הנשלטת ע"י מפלגה איסלאמית קיצונית שמובילה אותה בצעדי ענק להיות איראן של אזורנו, עם מדיניות חוץ דומה מאוד.

2. קפריסין זה ממש ממש קרוב לישראל.

3. אם לא נעצור את איראן וטורקיה היום, נצטער על זה בעתיד כמו שאנו מצטערים שלא עצרו את גרמניה הנאצית בזמנה.

 

 

מעבר לזה, כמו בכדורגל, גם אם הקבוצה שלך לא הכי נפלאים צריך לתמוך בהם. כי האלטרנטיבה היא תמיכה ביריב.

 

נמרוד

פורסם
מעבר לזה, כמו בכדורגל, גם אם הקבוצה שלך לא הכי נפלאים צריך לתמוך בהם. כי האלטרנטיבה היא תמיכה ביריב.

 

זה טוב לכדורגל אבל לא טוב לנו לגרום לאחד הצדדים בסכסוך שאינו שלנו לראות בנו אויב. אנחנו צריכים להיות ניטרלים, זה לא עסקנו.

 

כשפגשתי טורקים ויוונים קפריסאים הם היו בהחלט נחמדים, אבל זו לא סיבה להידחף לסכסוך שלהם.

 

טורקיה עוד לא אבודה לנו. יש שם גורמים חזקים בעלי אורינטציה פרו מערבית.

גם איראן עוד לא אבודה. יש להם סכסוכים היסטורים רצינים עם העירקים ועם הסעודים ונסיכויות המפרץ. אולי עוד יעלו שם לשלטון גורמים שיראו בערבים בעיה יותר גדולה מאשר הישראלים.

×
×
  • תוכן חדש...