Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5525 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הייתה תוכנית מרתקת בנשיונל ג'יאוגרפיק על השניות האחרונות של התאונה , ניתוח כל שניה ושניה .

כל כך הרבה מידע על מכונית מירוץ נשפך שם , חבל שאין להשיג אותה ברשת .

  • תגובות 58
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

כן, מדובר ל התוכנית - "שניות מאסון" או משהו בעל שם דומה .

התוכנית עדיין משודרת מדי פעם בנשיונל ג'יאוגרפיק .

הרעיון שמאחורי התוכנית, בתמציתיות, הוא שלמשך שבריר שנייה למעשה המכונית עלתה על לכלוך על המסלול, מה שיצר כניסה של אויר מתחת לשילדה, ללא היגוי ולמעשה המכונית ,טסה" לעבר הקיר .

כתוצאה מהפגיעה מוט ההגה נשבר בזוית בלתי הגיונית ממש וחדר לקסדה של סנה .

עוד מוסבר שם כל נושא שינוי האורך של מוט ההגה של הוויליאמס של סנה, מה שגרם לרעידות מוגברות וחוסר יציבות בהגה.

 

הנה סרטון של התאונה -

http://www.youtube.com/watch?v=0WuAvOxMgHI דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

המושג שבו אוהבים להשתמש לגבי סנה הוא flawed jenios. גאון "פגום".

סנה עשה דברים בלתי נסלחים על המסלול. מצד שני, הוא לללא ספק היה אחד מנהגי המרוץ הטובים בכל הזמנים, ומעבר לכך, הייתה לו אישיות מורכבת ומרתקת. הוא היה אדם מעניין, עם ניגודים.

חסר רחמים מול יריבים, אבל אדם שיודע להראות את הצד האנושי, משהו שלא נתקלים בו אצל נהגי מרוץ יותר מדי.

 

לאחר התאונה של רצנברגר ביום שבת, סנה התעקש להגיע למקום התאונה. הוא הכריח מישהו להסיע אותו לשם, ואם אני זוכר נכון אף נקנס על כך.

יום קודם לכן, רובנס באריקלו הכניס את המכונית שלו בקיר של הפניה האחרונה. כשהוא התעורר במרכז הרפואי, הדבר הראשון שהוא ראה היה את סנה עומד ליד מטתו.

זכור גם מקרה של התרסקות של אריק קומאס במקצה אימון (נדמה לי בבלגיה). סנה עצר את המכונית שלו ורץ לטפל בו.

אנשים אומרים שסנה עשה דברים כאלה רק במקצים לא חשובים, העניין הוא שחוץ מסנה - אף אחד לא עצר.

 

מישהו כתב שההשוואה למייקל שומאכר מתבקשת. על המסלול יש מקום רב להשוואה. מחוץ לו?

סנה היה כאמור אדם מורכב ומרתק. ושומאכר? אדם רגיל שאוהב ללבוש ג'ינס וכובעים של קאוביים. אין לו שום דבר מעניין לומר. הוא סתם אדם משעמם שבמקרה יודע לנהוג במכונית מרוץ מהר יותר מכל אדם שחי כרגע על הכוכב.

פורסם

סופ"ש נעים לכולם

 

לדעתי לפחות, היה הגדול מכולם ואני מתכוון לאיירטון סנה .

 

 

גם אני מחזיק בדעה דומה.

 

יש קטע וידאו מהמירוץ הראשון שהוא ניצח בברזיל, שומעים אותו צורח בקסדה בזמן הקפת הסיום.

אני לא מצליח למצוא אותו.

יש למישהו לינק?

פורסם
גם אני מחזיק בדעה דומה.

 

יש קטע וידאו מהמירוץ הראשון שהוא ניצח בברזיל, שומעים אותו צורח בקסדה בזמן הקפת הסיום.

אני לא מצליח למצוא אותו.

יש למישהו לינק?

 

בבקשה , גראן-פרי ברזיל 1991 -

 

http://www.youtube.com/watch?v=nNIyvdcLlKg דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

דובי

רציתי לבקש שתעלה מנבכי העבר שגם לנו בישראל של תקופת אשקלון היו ונפטרו 2 נהגי מירוצים

אחד בתאונה גיורא זלצר ז"ל והשני ממחלה קשה בועז פינקלשטיין ז"ל

שבוע טוב

דני לוי

מירוצי מכוניות

פורסם
כן, מדובר ל התוכנית - "שניות מאסון" או משהו בעל שם דומה .

התוכנית עדיין משודרת מדי פעם בנשיונל ג'יאוגרפיק .

הרעיון שמאחורי התוכנית, בתמציתיות, הוא שלמשך שבריר שנייה למעשה המכונית עלתה על לכלוך על המסלול, מה שיצר כניסה של אויר מתחת לשילדה, ללא היגוי ולמעשה המכונית ,טסה" לעבר הקיר .

כתוצאה מהפגיעה מוט ההגה נשבר בזוית בלתי הגיונית ממש וחדר לקסדה של סנה .

עוד מוסבר שם כל נושא שינוי האורך של מוט ההגה של הוויליאמס של סנה, מה שגרם לרעידות מוגברות וחוסר יציבות בהגה.

 

דובי

 

היו הרבה גרסאות והשערות, אבל המסקנות הסופיות דווקא דיברו על כך שהתאונה נגרמה עקב מגע של הלוח שברצפת המכונית עם האספלט.

הסיבה למגע היתה הקפות שבוצעו מאחורי ה SC ועקב המהירות הנמוכה יחסית, הצמיגים התקררו ולחץ האוויר ירד. כתוצאה מכך גובה המכונית מהרצפה הצטמצם ודי היה בבליטה באספלט בכדי ליצור מגע כזה.

בעקבות המגע, פסקה זרימת האוויר מתחת למכונית לחלקיק שניה ולכן אבד גם ה Downforce שסיפק למכונית אחיזה בפניה המהירה.

זה הספיק בכדי לגרום למכונית של סנה להחליק אל מחוץ למסלול ומשם הדרך לקיר הבטון היתה קצרה.

 

אבל לא מזה סנה נהרג. הוא מת כתוצאה מפגיעת מוח ושבירת המפרקת, כשלשתי הפציעות אחראי מוט המתלה הימני קידמי, אשר ניתק ביחד עם הגלגל ברגע הפגיעה בקיר, והטיח את ראשו של סנה לאחור תוך שהוא חודר אל תוך הקסדה. זה היה מקור הדם שנראה בצילומי הוידאו באיזור שבו טופל סנה מיד לאחר התאונה.

 

אוף כמה עצוב..

 

דני G.

פורסם

כמה שגיאות, אלוהים.

סנה באמת נהרג כתוצאה מאיזה חתיכת מיתלה שהייתה מחוברת לגלגל הרכב שהתנתק מהמכונית ופגע בו בקסדה. בעקבות התאונה הוסיפו שרשראות שמחברות את הגלגלים למכוניות, אבל ברור שזה לא פתרון מוחלט.

סנה *לא* נהרג בגלל שמוט ההגה פגע בו. יש המון ויכוחים על מוט ההגה, שאולי נשבר ובכך גרם לסנה לאבד את יכולת הניהוג, אבל המוט לא גרם לנזק הישיר. הטענה שוויליאמס הצרו את המוט לפני אימול על פי בקשתו של סנה, ואולי בגלל זה הוא נשבר.יש ויכוח אם המוט נשבר לפני התאונה או אחריה, יש צילומים אונבורד שמראים את ההגה זז בשניות שלפני התאונה, אין תשובה חותכת על השאלה הזו.

כמו כן, לגבי הנסיעה אחרי מכונית הבטיחות: אחת התאוריות טוענת שלסנה היה פנצר איטי. יש תמונה שמראה את הוויליאמס נוסעת מעל איזה שבר של מכונית הבנטון של לטו (הסיבה לסייפטי קאר). הטענה היא שירד לו לחץ האוויר, ואז המכונית ממש נגעה בקרקע וכך הוא איבד את יכולת הניהוג בטמבורלו. זה לא בגלל שלא היה אוויר מתחת למכונית!במצב שאין אוויר אז יש דווקא ואקום גדול ששואב את המכונית וזה *בדיוק* אפקט קרקעי *שמגדיל* את האחיזה.

 

אני יכול לומר בצניעות שקראתי את כל החומר שיכולתי לשים עליו את היד לגבי התאונה של סנה (ובעיקר לגבי החיים שלו), התוכנית בנשיונל ג'אורפיק לא חידשה שום דבר, למעט העובדה שהם התיימרו לדעת מה גרם לתאונה, בעוד שאף אחד לא מתיימר לדעת מה הגורם לתאונה. יש רק תאוריות.

פורסם

לא בהכרח .

אם מרווח הגחון השתנה מהר מידי -> פגע בבליטה כלשהי בכביש ->התרומם בחזרה -> נכנס אויר > אחיזה התרופפה ->החלקה -> שירשור 15 שנה ל..

פורסם

ניר,

הוואקום של כח ההצמדה קיים כל עוד זורם אוויר. ככל שיש פחות מקום לאוויר כך גדל כוח ההצמדה משום שאותה כמות אוויר צריכה לחלוף במהירות גדולה יותר ולכן יוצרת את הוואקום.

אבל,

ברגע שזרימת האוויר פוסקת, אין וואקום ואין כלום. כשאוויר לא זורם אין תנאים אירודינמיים ולכן אין כוח הצמדה. הדבר דומה לטיסה במטוס בחלל, הרי ברור שאין שום משמעות לכנפי המטוס שם משום שאין אוויר שייצר כוח עילוי.

ברגע שרצפת המכונית של סנה נגעה באספלט (ויודעים שזה קרה לפי הניצוצות), אבד כוח הצמדה. למרבה הצער, זה הספיק.

 

דני G.

פורסם
ניר,

הוואקום של כח ההצמדה קיים כל עוד זורם אוויר. ככל שיש פחות מקום לאוויר כך גדל כוח ההצמדה משום שאותה כמות אוויר צריכה לחלוף במהירות גדולה יותר ולכן יוצרת את הוואקום.

אבל,

ברגע שזרימת האוויר פוסקת, אין וואקום ואין כלום. כשאוויר לא זורם אין תנאים אירודינמיים ולכן אין כוח הצמדה. הדבר דומה לטיסה במטוס בחלל, הרי ברור שאין שום משמעות לכנפי המטוס שם משום שאין אוויר שייצר כוח עילוי.

ברגע שרצפת המכונית של סנה נגעה באספלט (ויודעים שזה קרה לפי הניצוצות), אבד כוח הצמדה. למרבה הצער, זה הספיק.

 

דני G.

 

אתה טועה, חד משמעית. בשנות ה80 כל הקבוצות השתמשו במה שנקרא אז 'חצאיות' כדי למנוע מעבר אוויר כככל האפשר מתחת למכונית, ובכך לשאוב אותה לאדמה. תחשוב על זה לרגע. יש עצם, מעל אוויר, מתחת ואקום. מה קורה? נשאב למטה. הצמדה.

העניין עם האוויר המהיר הוא גורם גם הוא לואקום - ככל שהאוויר נע מהיר יותר מתחת למכונית, יש פחות ממנו שם בכל רגע נתון, הלחץ היחסי קטן, והופה הנה ואקום (יחסי) והצמדה.

זה *לא* דומה לטיסת מטוס בכלל, כי מטוס בכלל לא צריך שום צורה אווירודינמית, בגלל שאין שם אוויר.

תחשוב על זה, ותיראה שאני צודק.

 

ולגבי זה ספציפית:

"ככל שיש פחות מקום לאוויר כך גדל כוח ההצמדה משום שאותה כמות אוויר צריכה לחלוף במהירות גדולה יותר ולכן יוצרת את הוואקום."

 

זה לא נכון. האוויר לא יודע איזה דרך הוא צריך לעשות, ושהוא צריך לעשות אותה יותר מהר. ההסבר הנכון הוא שיש בקצה המכונית דיפיוזר (רלוונטי מאוד בימינו), שהוא בעצם משפך שגורם לאוויר שמתחת למכונית לזרום יותר מהר.

ברגע שהריצפה פגעה ברצפה, המכונית פשוט הפכה לרפסודה וההגה הפך לחסר כל משמעות.

פורסם

ניר ...קצת סיבכת , בגדול אתה צודק .

 

אין באמת ואקום מתחת למכונית , לחץ האויר (הזורם במהירות) מתחתיה נמוך יותר (עקרון ברנולי, > 1 BAR ) מלחץ האויר (הזורם לאט יותר) מעליה (אטמוספרי, 1 BAR). הכוח המצמיד את המכונית לכביש תלוי ביחס ישר להפרש הלחצים והשטח .

 

ניתן להתייחס לגוף המכונית ככנף הפוכה בדיוק כמו עקרון העילוי של כנף מטוס רגילה.


×
×
  • תוכן חדש...