Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5526 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 58
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אח איך אוהבים להאדיר את המתים.

סנה היה חתיכת בן ***ה על המסלול.

הוא זה שהתחיל להשתמש באופן קבוע ואסטרטגי בחסימות על גבול החוקיות ושינה את פני המירוצים.

נכון, הוא היה בן אדם עם לב טוב על המסלול ומחוצה לו אבל כשזה הגיע למלחמה על ניצחון הוא לא ראה כלום מסביב.

בשם סנה אני אישית נתקלתי עוד הרבה לפני שפרץ לזירה הבין לאומית (גדלתי בברזיל). כבר כשהיה קטן הוא נחשב לנהג דורסני ולא ספורטיבי.

פורסם

סנה היה לאגדה עוד בחייו, העם הברזילאי בעצמו התאבל על מותו באופן חסר תקדים. מסע ההלוויה שלו חלף על פני חצי מליון איש בוכים. מי שמנסה לזכור את סנה כ** **** על המסלול - מעורר בי סלידה.

ההגדרה הכי ידועה לסנה היא "flawed jenious".

היו לו מגרעות, אבל הוא היה אדם מיוחד, וככה נזכור אותו.

אולי כדאי לך לדעת מה מצאו בכיס הסרבל של סנה לאחר שהוציאו אותה מהרכב באימולה. דגל אוסטריה.

בן זונה על המסלול? ממש לא.

פורסם

היה מאוד עצוב כשסנה מת, מאוד חבל שסנה מת, אף פעם לא יהיה עוד נהג כמו סנה, היה מאוד כיף לצפות בסנה נוהג. סנה היה אליל, סנה היה נהג גדול, סנה היה איש טוב עם לב רחב, סנה התנהל בצורה לא ספורטיבית בהרבה מקרים, סנה גנב נצחונות, סנה היה בן ***ה על המסלול.

התכונות והרגשות האלה ממש לא סותרים אחת את השני.

אם מי שאומר את זה מעורר בך סלידה אז...

ודרך אגב זה Flawed Genious

פורסם

בוקר טוב

 

ההסבר לדגל אוסטריה מאד פשוט.

יום קודם לתאונתו של סנה באימולה, נהרג בדיוק באותו המקום רונלד רצנברגר וסנה היה הראשון שהגיע למקום התאונה.

כאות הוקרה לזיכרו של רצנברגר שהיה אוסטרי, התחרה סנה עם הדגל בכיס הסרבל.

 

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

סנה לא גנב כלום על המסלול, כדאי שתבדוק את העובדות שלך. למרבה הפלא כל הצרות עם סנה התחילו אחרי שהוא הבין שגנבו לו את האליפות, מה שהיה נכון כמובן. אפשר היה לספר כאן את הפרטים, אבל אני בטוח שיש לך כבר את הגרסא המעוותת שלך, חבל על הזמן שלי.

קבל דוגמא לבן זונה על המסלול:

 

 

אתה יכול לתת לי דוגמא נוספת לדבר כזה, שנהג עשה, מאז ועד היום?

פורסם

חברים יקרים אבקש לתקנכם בנושא אוירודינמיקה.

יש חוקי אוירודימיקה ברורים לגוף שנע בתוך גוש אויר - ואין קשר בין אם האויר נקי או לא. או אם הגוף זה כנף של אוירון לבין רכב.

אם נוריד את הספויילרים מהמכונית שהם אמצעי להגברת אחיזה (תיכף נגיע לזה) המכונית נראית בדיוק כמו כנף- מדוע?

חלק תחתון שטוח לחלוטין, חלק עליון גבוה יותר ובעל שיפועים.

כאשר גוש האויר זורם על גבי הצורה הזו, בהתאם לחוק ברנולי (חומר שנע במהירות קבועה בתוך צינור, אם נצר את הצינור החומר יזרום מהר יותר בחלק הצר - קחו צינור מים ותסתמו לו קצת את הפיה), הגוש מתפצל, חלק זורם על החלק העליון וחלק זורם על החלק התחתון.

אי לכך מכוון שהחלק העליון גבוה יותר האויר צריך לבצע דרך ארוכה יותר מהחלק התחתון ולכן מהירות זרימת האויר על החלק עליון תיהיה גבוהה יותר.

מהירות אויר גבוה יותר = לחץ סטטי נמוך (לחץ סטטי - כמות החלקיקים ש"מספיקים" לפגוע בגוף)

כמו כך בחלק התחתון המהירות איטית יותר מהחלק העליון ולכן שם יש לחץ סטטי גבוה יותר.

כאשר זה קורה הגוף שלנו מייצר עילוי, כלומר הרכב רוצה להתרומם\להמריא\לאבד אחיזה.

 

תפקיד הספויילרים, כפי שאמרנו כל ספויילר מתנהג ככנף שמכוונת בזוית שלילית כלומר העילוי מופעל כלפי מטה.

ספויילר אחורי ידביק את התחת לכביש, והספויילר קדמי ידביק את הפרונט לכביש.

 

לנושא סילוק האויר מתחת לרכב ויצירת ואקום - אי אפשר לצור מצב כזה לעולם, אויר תמיד יחדור לחלק התחתון של הרכב

מה כן אפשר לעשות? להקטין את זרימת האויר מתחת לרכב ביחס לחלק העליון כך שהחלץ הסטטי ירד וכך העילוי שהגוף מייצר ירד.

 

בברכה

רואי

פורסם
חברים יקרים אבקש לתקנכם בנושא אוירודינמיקה.

יש חוקי אוירודימיקה ברורים לגוף שנע בתוך גוש אויר - ואין קשר בין אם האויר נקי או לא. או אם הגוף זה כנף של אוירון לבין רכב.

אם נוריד את הספויילרים מהמכונית שהם אמצעי להגברת אחיזה (תיכף נגיע לזה) המכונית נראית בדיוק כמו כנף- מדוע?

חלק תחתון שטוח לחלוטין, חלק עליון גבוה יותר ובעל שיפועים.

כאשר גוש האויר זורם על גבי הצורה הזו, בהתאם לחוק ברנולי (חומר שנע במהירות קבועה בתוך צינור, אם נצר את הצינור החומר יזרום מהר יותר בחלק הצר - קחו צינור מים ותסתמו לו קצת את הפיה), הגוש מתפצל, חלק זורם על החלק העליון וחלק זורם על החלק התחתון.

אי לכך מכוון שהחלק העליון גבוה יותר האויר צריך לבצע דרך ארוכה יותר מהחלק התחתון ולכן מהירות זרימת האויר על החלק עליון תיהיה גבוהה יותר.

 

יש אי דיוקים בפוסט שלך:

1) כמובן שיש חשיבות לאם האוויר נקי או לא. אוויר נקי מייצר זרימה למינרית, אוויר לא נקי מייצר זרימה טורבולנטית. גוף אווירודינאמי שנע באוויר טורבולנטי לא יעבוד, זאת אומרת לא ייצר עילוי (או הצמדה, תלוי במבנה שלו). זו ה-סיבה לכך שיש בעיית עקיפה חמורה ב F1 - ברגע שמתקרבים למכונית, מקבלים אוויר טורבולנטי, הכנף הקדמית מפסיקה לעבוד, ומקבלים תת היגוי חריף. כדי להחמיר את המצב, ההחלקה הזו גורמת לשחיקת הצמיגים הקדמיים, ולכן נהגים לא נצמדים למכוניות שהם מנסחים לעקפן, לאורך זמן.

 

לגבי ההסבר שלך על כך שהאוויר צריך לעבור דרך יותר ארוכה, זו מיסקונספציה ששמועים אותה המון, והיא לא נכונה. האוויר לא יודע שהוא צריך לעבור דרך יותר ארוכה, ובטח לא יודע שהוא צריך לנוע יותר מהר. לא ניתן להסביר את תופעת העילוי ב"ניפנופי ידיים", הסבר מלא מחייב שימוש בנוסחאות פיזקליות. למדתי פעם קצת מכיניקה של זרימת נוזלים, אבל אני כבר לא זוכר את כל ההסברים.

כל הנושא של אווירודינמיות ב F1 מסובך מ-א-ו-ד, וחלק גדול ממנו נובע מנסיונות שהקבוצות עושות, ולא מתאוריות פיזיקליות.

 

לגבי ספוילרים במכוניות כביש, ספוילר קדמי אינו מייצר עילוי סטייל כנף, הוא עושה בדיוק מה שכתבת פסקה לאחר מכן - מקטין את זרימת האוויר מתחת למכונית, ובכך מייצר מה שנקרא אפקט קרקעי.

פורסם

לגבי ההסבר הראשון, מסכים בהחלט יש מקום חשיבות של אויר טורבולנטי לאויר שזורם בצורה הומוגנית.

לגבי ההסבר השני, על סמך מה אתה מבסס את דבריך?

מיסקונספציה ששומעים אותה המון והיא לא נכונה? אלה חוקים פיזיקליים בראש ובראשונה.

ההסבר שלי היה אמנם על קצה המזלג אך מבוסס ע"י חוקי פיזיקה מקובלים ומוכחים בטח ובטח לא "ניפנופי ידיים", לעומת זאת להצהיר על כיצד אוירודינמיקה עובדת ולבסס את זה על ידע שאתה לא כ"כ זוכר זה דווקא פחות מקצועי ובהכרח לא מדוייק.

מאיפה האינפורמציה שהאוירודינמיקה של F1 לא מבוססת על תיאוריות פיזיקליות אלא על ניסיונות?

אם זה היה נכון מצבם היה רע ומר.

 

***מקור הידע שלי הוא מבית הספר לטיסה של חיל האויר***

פורסם

אני יודע שאני אמור להתעלף עכשיו מזה שאתה ובית ספר לטיסה נפגשתם, אבל במקום זה אני ממש מאוכזב. זה מה שמלמדים אתכם שם?

ולגבי מה שאני לא כל כך זוכר, אני מקווה שתדע פעם את מה שששכחתי.

התחום של CFD מבוסס במידה רבה על כל מני קרובים, זאת אומרת לא נוסחאות מדויקות, וכן - בעיקר על אמפיריקה- נסיינות.

יש קבוצה אחת השנה שמתפארת שהם תכננו את המכונית באמצעות תוכנת CFD, ללא שימוש במנהרת רוח, אתה מוזמן לבדוק איפה הם נמצאים.

ולסיום - תגיד למדריכים שלך בביס"ט שהאוויר לא יודע שהוא צריך לנוע מהר יותר מעל הכנף. האוויר לא יודע כלום, הוא פשוט זורם לפי חוקי ברנולי, אין לא מודעות.

 

אגב, איך לכל השדים והרוחות אנחנו פתאום מדברים על אווירודינמיקה בדיון לזכרו של איירטון סנה?

  • 11 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

היום, 17 שנים למותו של איירטון סנה.

 

מומלץ בחום לצפות בסרט הדוקומנטרי החדש שיצא בחודשים האחרונים ואשר סוקר את חייו, על המסלול ומחוצה לו.

 

 

 

יגאל.

Opel Astra K 2018 1.4T Enjoy

פורסם

סרט מעולה,מצטרף להמלצה.

וקצת להוסיף על כל מה שנאמר לפניי בשרשור הנ"ל במשך השנים,2 ציטוטים של סנה עצמו,שאישית מאוד התחברתי אליהן:

 

By being a racing driver you are under risk all the time. By being a racing driver means you are racing with other people. And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, competing to win. And the main motivation is to compete for victory, it's not to come 3rd, 4th, 5th or 6th. I race to win as long as I feel it's possible. Sometimes you get it wrong? Sure, it's impossible to get it right all the time. But I race designed to win, as long as I feel I'm doing it right.

 

I don't know driving in another way which isn't risky. Each one has to improve himself. Each driver has its limit. My limit is a little bit further than other's.

 

אפשר לאהוב אותו,אפשר שלא,אבל לדעתי חייבים לכבד את העובדה שזאת הייתה האמת שלו שהוא האמין בה,ואיתה הוא הלך על המסלול עד הסוף. אני רק יכול לדמיין איך זה מרגיש,אבל כנהג מירוצים שזאת העבודה שלו,אני לא חושב שהייתי עושה את זה אחרת.

יהי זכרו ברוך.

"that is petrolhead heaven,

and as we've always maintained,the only way you can get there,is in an alfa romeo"

jeremy clarkson - top gear

פורסם

הסרט של נשיונל ג'אוגראפיק מתוך "שניות מאסון" מהתאונה של איירטון סנה:

* National Geographic - Seismic Seconds - The Death Of Ayrton Senna

Part 1> http://www.megaupload.com/?d=X0T55H2X

Part 2> http://www.megaupload.com/?d=Y1F0JV7A

Part 3> http://www.megaupload.com/?d=Y5FVP9BT

 

סיסמא: Comunidade-FujiTV-Orkut

 

ואכן מומלץ לראות את הסרט האחרון שיצא על סנה.


×
×
  • תוכן חדש...