Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

9 חודשים עם ב.מ.וו שחור (730 E32) שנת 1991


tzvipper
שימו לב! השרשור הזה בן 5213 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עמוס, תודה על העיצות שלך.

 

אני מתאר לעצמי שבסידרה 7 המחירים גבוהים יותר, אבל לא כדאי לעגל פינות.



אני אף פעם לא מעגל פינות. משהו שמראה סימני כשל - מוחלף לחלק חדש.

 

עם זאת, חסרים ביישור קו שלך מספר פרטים שכדאי לבדוק:

1. החלפת נוזל בלמים

בעיקרון בעל קודם החליף את כל הנוזלים, כולל שמן גיר, מנוע וכד'. אני בכל זאת החלטתי להחליף נוזל קירור כי גם כך באותה הזדמנות היה צריך לפתוח צינור ורציתי לוודא שנוזל קירור הוא מקורי. כנ"ל לגבי שמן ופילטר שמן, רציתי לוודא שהם איכותיים וצמיגות מתאימה. שמן הוחלף פעם שנייה לכבוד בית פילטר ופילטר שמן חדשים, הפעם כולל ניקוי קרטר.

2. החלפת פלאגים וחוטי הצתה

פלאגים בתכנון לביקור הקרוב למוסך. חוטי הצתה (זה הולך להיות עסק יקר, משהו קרוב ל-2000ש"ח), כניראה גם צריך לעשות איתם משהו.

3. החלפת שמן דיפרנציאל, גיר ופילטר גיר

חוץ משמן דפרנציאל שנבדק ונמצא שהוא בצבע יפה, ללא שבבים ולא חסר אותו - הוחלף.

4. בדקת את מצב בולמי הזעזועים?

נבדקו ונימצאו תקינים. לא יודע מאיזה יצרן מקוריים, אבל אצלי של MONROE.

5. הצמיגים צריכים להיות בעדיפות ראשונה.

מסכים ומקווה בקרוב מאוד להחליף.

6. תשקול החלפת רדיאטור ברגע שיתחיל לזייף.

רדיאטור ניראה במצב די טרי, ככל הניראה הוחלף לפני כמה שנים.

 

מה שלא כדאי בשום אופן אלה חלקים לא מקוריים.

תלוי על איזה חלק מדובר. יש גם חלקים תחליפיים איכותיים תוצרת גרמניה, כמו של MEYLE למשל. שמתי בולמים למסכה מנוע של חברה הזאת ובינתיים זה מחזיק יופי, צנרת קירור וקלאץ' מאוורר גם שלהם. פילטרים של MAN למשל נחשבים לטובים לא פחות ממקוריים ויש עוד כמה חברות גרמניות עם חלקים איכותיים. פילטר שמן זה משהו שאני לא מוכן לשים לא מקורי.

רוב פילטרים וכד' מיוצרים ע"י חברות צד שלישי, אותן חברות מוכרות את החלפים האלו גם בעצמם רק ללא סמל של BMW.

אפרופו פילטרים, לא מזמן מישהו הראה לי פילטר של פורד - MADE IN CHINA: קופסא והכל של פורד (אילו הייתי בעל פורד, הייתי מפחד לגעת בדבר כזה).

תגובות שלי באדום.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

שמתי לב היום לדבר מאוד מעניין בקשר לסאן רוף וצריכת דלק.

 

נסיעה במישור עם סאן רוף פתוח בזוית, צריכת דלק כ-11~12 ליטר ל-100ק"מ (לפי מד צריכת דלק), לאומת צריכה של 9~ 10ליטר עם סאן רוף סגור. סגירת סאן רוף גורמת לירידה מיידית בצריכה דלק.

בקיצור, נסיעה עם סאן רוף בכביש עולה לי עוד 12 ש"ח ל-100 ק"מ. מסכנה שלי: עדיף לנסוע עם סגור (מה שאני עושה בד"כ).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יכול לדמיין את עצמי ברכב ללא סאנרוף.

12 ש"ח ל-100 ק"מ זה מחיר שאני עדיין מוכן לשלם עבור התענוג הזה.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד "שזרק" כרגע 16K על בימר ישנה, השפעת מצב הסאנרוף על צריכת הדלק היא בערך אחד הדברים האחרונים שאמורים לעניין אותך...:roll:

 

שלא נדבר על הקילומטרז' המצחיק שהרכב שלך עושה בשנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

B-TON, מבחינה כלכלית אני מסכים עם מה שרשמת. אבל עם סאנרוף סגור יש פחות עומס על מנוע :-P.

עלייה בצריכת דלק בתנאים מסויימים, מדברת על עלייה בעומס. כמה זה עולה לכיס, רשמתי בשביל ספורט.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל בצריכת הדלק זניח בעליל.

הבעייה היחידה בגגות השמש הישנים, ובעיקר החשמליים, היא הבלאי של המנגנונים והתיקונים היקרים יחסית שלהם.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

עידכון קצר לרגל כך שבומר ברשותי בדיוק שנה ו-5 ימים.

 

מאז העדכון האחרון הוחלפו בוקסות (בוקסות האלו ניראות כמו מספר "8") במתלים אחוריים, דבר הזה שיפר מאוד את האחיזה.

מסתבר שחוסר אור בסאלון זה לא תקלה. יש בורר שמאפשר לבטל את האור - צריך לעשות טוב יותר RTFM :oops: (טפו טפו טפו ברכב שהוא בן כימעט 20 שנה כל החשמל עובד, כולל מסך LCD, התראות על כל מיני דברים כמו נורות שרופות וכד').

 

יש פה ושם עוד כל מיני דברים שמטופלים בימים אלו - מסתבר שיישור קו ממשיך.

מכאן המסכנה, כאשר קונים רכב ישן, צריך לקחת בחשבון שיוחלפו דברים רבים מאוד וכאשר קונים רכב פאר, צריך לקחת בחשבון שבוקסות שניראות קטנות ומסכנות עולות לא 100~200ש"ח אלא בסביבות 2000 :shock: (וזה עוד מחיר טוב לחלק הזה).

 

עוד חודש יש טסט.

 

כאשר מתישבים לנהוג בבומר סדרה 7, סולחים לו הכל, את עלות טיפולים, צריכת דלק וכד'. האוטו אומנם לא צוללת אטומה, אבל בידוד בהחלט מאוד נדיב, האוטו נוסע בעידון מיוחד. יש מכוניות שאני יוצא אחרי 45 דקות עייף בגלל ויברציות ורעש, עם גב כואב. באוטו הזה, אחרי נסיעה אני יוצא כמו חדש.

מאוד חסר לי הילוך או שתיים נוספים (4 זה מאט מידי לרכב כזה - במיוחד בעליות חסר הילוך בין 3 ל-4 ועוד איזה הילוך שיוט על טורים נמוכים) והלוואי שהיה לה גיר ידני (אני לא מתכוון לעשות הסבה, מכיוון שהסבה זה קומבינות, היא תישאר אצלי מקורית, למרות שגיר ידני הדבר שהכי חסר לי באוטו הזה).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה קומבינה כי אתה קבעת שזה קומבינה ?

לא הבנתי את ההגדרה שלך למילה...

 

לגבי המתלים שלך, כמו בהרבה בימרים ומרצדסים יש לך מתלי multi-link שהגרמנים מאוד אוהבים. הבעיה איתם שיש בהם הרבה זרועות ולכל זרוע יש בוקסות שנשחקות.

כשהרכב חדש הכל נפלא, אבל עם הזמן הבוקסות נשחקות ומתעייפות וכל הרכב "שוקע" ומאבד את כיווני המתלים שלו.

מה שהרגשת היא רק דוגמה להבדל בין בוקסות חדשות לבלויות. אם אתה מבסוט אז לך עם זה עד הסוף - החלף את כל הבוקסות במתלים והשיפור יהיה משמעותי.

 

אגב חוטי הצתה, אני חייב להבין איך חוטי הצתה עולים 2000 ש"ח ?

 

 

סחטיין עליך שאתה מחזיק רכב כזה. זה רק למי שיודע לפנק את עצמו ללא קמצנות.

תעלה קצת תמונות של הרכב.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמונות של האוטו אפשר ליראות בגלרייה: http://www.carsforum.co.il/gallery/index.php?c=2&page=3

בינתיים לא צילמתי תמונות חדשות (זה לא שרכב השתנה יותר מידי מאז), יש גם תמונות בשרשור שפעם פתחתי: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=218003.

 

אני מכיר עוד מישהו שיש לו E32, גם הוא לא החליף חוטי הצתה בגלל מחיר והוא משקיע לא פחות מימני. אצלו דגם לונג מדהים.

אין מה לעשות. כל חלק שהוא זול לרכב עממי, עולה משמעותית יותר לרכב הזה. אולי, אם ייצא לי לבקר בחו"ל או מישהו ממכרים שלי יבקר, אני אבקש מימנו שיביא לי חוטי הצתה. אני מתקין רק חלקים איכותיים וחדשים בלבד (למאט דברים שאין ברירה והצדקה, כגון מכסה ברזל של סאנרוף, ג'נט לגלגל ספייר), גם אין הרבה רכבים כאלה בארץ, לכן בעייה להשיג חלקים בפירוק מקומי.

 

למה קומבינה לשים גיר ידני? בדש בורד יש תצוגה של מצבי גיר, יש מחשב לגיר, קונסולה המרכזית אצלי מעץ ולא מתאימה לגיר ידני, צריך להתקין קלאץ', משאבות קלאץ', להחליף בקקס, דרייבשפט ועוד. זה לא בומבינות? להחליף חצי מאוטו, לעשות קומבינות בחשמל (דגם אוטומטי נותן להניע רק ב-N או P). זה לא שלא שקלתי את זה, אבל זה היה רק משחקי מחשבה תיאורתיים. אם גיר ירצה לשלוח את נשמתו לבורא, אז אחליף אותו באחד אחר מפירוק בחו"ל או שיפוץ גיר שלי.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

הרכב שלי מטופל במוסך אחד בלבד, שם מתבצעת כל האחזקה שלו. מוסך נירקא י.ל. חלפים ונמצא בקרית חיים, בהנהלת יניב.

 

מוסך הזה מומחים לרכבי BMW, היחס מצויין וכל הצוות אנשים מאוד נחמדים. מוסך שכיף לבוא אליו, אני מרגיש שיש על מי לסמוך!

 

דווקא חשבתי שמוסך אדרת בחיפה (או במפרץ - לא זוכר) הם ה"מקצוענים" בצפון ל BMW.

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדרת היו מוסך מורשה בימר בצפון שנים רבות וכיום לא (כיום זה יונדאי) אך עדיין מחזיקים בכלים והמחשבים הנחוצים לטיפול בבימרים. המוסך המורשה החדש הוא מוסך "שיא רכב" בדרך בר יהודה בצמוד לסוכנות המפוארת והחדשה. אני ממליץ לכל אחד שמגיע להתרשם מהרכבים להתרשם מחדר קבלת הרכבים הסטרילי ומהמוסך. אף פעם לא ראיתי מוסך שנראה כמו בית מרקחת (נבנה לפי הוראות ממינכן).

למשל הליפטים שם הם זרועות הידראוליות המתרוממות מהרצפה-

 

 

IMG_0205.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר עוד מישהו שיש לו E32, גם הוא לא החליף חוטי הצתה בגלל מחיר והוא משקיע לא פחות מימני. אצלו דגם לונג מדהים.

אין מה לעשות. כל חלק שהוא זול לרכב עממי, עולה משמעותית יותר לרכב הזה. אולי, אם ייצא לי לבקר בחו"ל או מישהו ממכרים שלי יבקר, אני אבקש מימנו שיביא לי חוטי הצתה. אני מתקין רק חלקים איכותיים וחדשים בלבד

 

אולי אני איטי אבל אני עדיין לא מבין.

האם יש משהו מיוחד בחוטי הצתה של הרכב שלך ?

כי אם לא אז אתה הולך לשלם 200 שקל על חוטי הצתה ו-1800 שקל על הלוגו של BMW.

 

והמוסך באמת מרשים, נקי מאוד.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבירור שעשיתי לפני חצי שנה, מחיר חוטי הצתה לפני יבוא לארץ עבור תחליפיים של אותו יצרן ברו 250 יורו.

 

Z4 3.0si, הייתי במוסך ב.מ.וו צפון, באמת מוסך מרשים מאוד, אפילו הזמנתי אצלהם חלקים - מייסב לדרייבשפט וגומיות לוישרים.

ללא כל ספק - שירות ויחס פשוט מעולים.

אני ימשיך לטפל ברכב במקום שאני מטפל בו, בגלל שיש להם את כל הציוד, את כל הכלים, מחשבים וכד' שדרושים לטיפול בבומרים.

אולי מקום שאני מטפל בו פחות דומה לחדר ניתוח, אבל השירות ורמה מקצועית בהחלט מרשימה אותי. גם מחיר הטיפול וחלקים פחות יקר, הם גם עובדים עם אותם ספרים וגישה גמישה יותר. זה לא מוסך כללי, הם מטפלים אך ורק ב-BMW (בעיקר אפשר ליראות אצלהם מכניות די טריות מסדרה 7, X5, סדרה 5, אבל לעיתים קרובות מבקרים גם סדרה 3 וגם בומרים ותיקים יותר).

בקיצר, אני כבר שנה במקום הזה ויכול רק לשבח את כל הצוות על היחס האדיב, המיקצועיות, סבלנות ופתיחות.

 

למען האמת יש לי מוסך פובייה די חזקה. אני מאוד מפחד ללכת למוסך שאני לא מכיר. אני זקוק לזמן כדי לבנות אימון.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5213 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...