Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6386 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן!

 

אתמול נסעתי עם חבר שלי בעל אפלאוז ידנית 92' ומשהו בחום מנוע נראה לי מוזר.

חבר שלי קצת אימץ את האוטו (משך הילוכים וכו'), ובאותו זמן שמנו לב שהטמפרטורה של המנוע לא עולה, כלומר נשארת על C בשעון. חבר שלי אמר לי שזה בגלל שאין לו תרמוסטט, ושהמוסכניק אמר לו שברכב הזה עדיף לא להתקין תרמוסטט כי הוא נוטה להיתפס. אחרי שהוא הרגיע קצת בנסיעה פתאום שמנו לב שהשעון חום על החצי (לא עבר את החצי, ולפי דבריו אף פעם הוא לא עובד את החצי).

בקיצור, זה לא קצת מוזר?

והאם באמת עדיף לא להתקין תרמוסטט ברכב הנ"ל?

פורסם

התרמוסטט לא נוטה להתפס בדגם זה או אחר בגלל הדגם אלא בגלל שמשתמשים במים רגילים.

ברכב ישן, בארצנו, בקיץ, יש המעדיפים לבטל את התרמוסטט על מנת שמערכת הקירור לא תהיה

תמיד תחת לחץ גבוה וחום.

החסרונות - צריכת דלק מוגברת כי המנוע לא תמיד מגיע לטמפ' עבודה וכשהוא מגיע - זה לוקח המון זמן,

ושחיקת טבעות בוכנה וצילינדרים.

העדר חימום בחורף בהתנעץ בוקר או כל התנעה קרה (חימום יגיע רק לאחר כ-10 דקות עד רבע שעה) תלוי בסוג הרכב.

פורסם

אז ההמלצה היא כן להתקין תרמוסטט?

כרגע יש ברכב מים ירוקים, ולא מי ברז.

שאלה כללית: תרמוסטט הוא לא מה שקובע מתי הוונטות ייכנסו לפעולה? מה התפקיד שלו?

פורסם

לא.

קשה לי להמליץ לך להרכיב תרמוסטט מבלי שראיתי את הרכב הנ"ל.

 

לא.

מה שקובע את פעולת המאווררים זוהי יוניט חום מנוע (רגש) המוברגת במקום מסוים

במערכת הקירור ומרגישה את הטמפרטורה.

 

התרמוסטט הוא גם רגש מסוג מסוים. בתוכו יש שעווה. ברגע שהיא מתחממת, הוא נפתח

ומאפשר זרימת מים במעגל גדול יותר, זרימה מוחלטת בכל המערכת וכך התחלת קירור המים,

כשהגיעו לטמפ' עבודה. כיוון שהמים מאוד חמים, מצד שני המאוורר נכנס לפעולה, אבל לא מיד לאחר

פתיחת התרמוסטט, על מנת לקרר עוד יותר את המים ולהעיף חום החוצה מתא המנוע.

פורסם

הבנתי.

אז זה אומר שבמזג אוויר קר ייקח למנוע המון המון זמן להגיע לטמפ' עבודה, אם בכלל.

שווה לנסות להתקין, ולבחון האם יש שינוי לטובה?

פורסם

רשמתי כבר את התשובה שלי בפיסקה הראשונה בהודעה האחרונה.

 

נ.ב.

פעם פתחתי בית תרמוסטט של אפלאוז ונדהמתי לגלות שכל התרמוסטט נאכל,

נשארה רק הטבעת הרחבה. הליבה, הקפיץ, הכל נאכל ובטח התפזר במערכת.

פורסם
הבנתי.

אז זה אומר שבמזג אוויר קר ייקח למנוע המון המון זמן להגיע לטמפ' עבודה, אם בכלל.

שווה לנסות להתקין, ולבחון האם יש שינוי לטובה?

 

שלום רב!

בהמשך לצגובתו המקצועית של רוברט, אני מחזק את דבריו, ומצדד עמובן בחובת הרכבת תרמוסטט, חדש ומקורי, יחד עם בדיקות של כל מערכת הקירור, קרי רדיאטור, סירקולציית משאבת מים, מכסה רדיאטור תקין, בעל לחץ של 0.9 באר, איכותי ולא סיני, וכמובן מי קירור איכותיים, כמו לדוגמא פרסטון, ולא מי ברז,עם צבע ירוק.

רק לאחר שתבדק תפקוד מערכת הקירור, רק אז יש להרכיב תרמוסטט, הרכבת התרמוסטט חיונית בכל מקרה, וזאת מהסיבות שרוברט פרט, ומהסיבה שאתה פרטת.

חזור לפורום לעדכון.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

×
×
  • תוכן חדש...