Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6416 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הכי פשוט וקל לומר 63 בסלופ 12. אבל אולי סלופ אחר יישמע יותר טוב? אולי 24 יביא את הבאס קדימה יותר מבלי להפוך פאזה? [כלומר הסלופ עצמו משנה את הפאזה ב180 מעלות מעבר לחיתוך החד יותר], זה כל כך אינדיבידואלי, שלא ניתן לכוון מערכת באמצעות התכתבות.

 

בכל מקרה תתחדש על הסאב. רכישה מצוינת. לגבי חיתוך מלמטה - אם מדובר בתיבה אטומה - אין צורך. אם ממש בא לך - 20HZ. לגבי הקבל, ניסית לאחר שדרוג אלטרנטור ל140AH ומצבר חדש לבדוק בלי הקבל? נראה לי שתהיה לך הפתעה. לי בכל מקרה, לא תהיה שום הפתעה..

 

 

נאדר, מקינטוש לא המציאו את השעונים האנלוגיים בעולם.. :-)

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

הקבל היה מיועד לייצב את המערכת

בפועל הסתבר לי שזה סתם חרטא..

אז שיניתי קצת חשמל, מצבר פריקה עמוקה והלאה

תוצאה טובה בהרבה

בשביל מה שהקבל עלה לי? חפיף... לפחות יש לי חיווי וולט באוטו בזמן אמת (-:

 

וכן, התיבה אטומה. אם אני לא טועה 55 ליטר בלי הסאב..

ואתה רציני שהסלופים הופכים את הפאזה?

תמיד? למה זה קורה?

וכל סלופ הופך את הפאזה מחדש?

למשל סלופ פלאט זה פאזה רגילה

סלופ 6 פאזה הפוכה

סלופ 12 פאזה רגילה

סלופ 18 פאזה הפוכה

וחוזר חלילה??

HU: Clarion HX-D2 F.Comp: Focal K3Power Amp: Genesis Series III Five Channel SubWoofer: Hertz HX250 Front stage

פורסם

לפי מה החלטת לעשות תיבה בנפח הזה ?

לא חשבת לבדוק מה הנפח המומלץ קודם כל ?

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701

פורסם

כבר ראיתי תיבות אטומות לIDMAX שגם גדולות משלי

לא מעניין אותי מה החברה ממליצה

אני בונה לי תיבה לפי מה שאני אוהב ושומע - הולך עם האוזן

מה גם שהסטייה אם יש לי עוד 10-15 ליטר יותר מהרצוי לא פוגעת בצורה דרסטית!

הבאס מעט פחות חד אבל עם עומק טוב יותר - הכל לפי טעמי האישי

 

אגב כמה החברה ממליצה בדיוק? בין כמה לכמה בתיבה אטומה?

HU: Clarion HX-D2 F.Comp: Focal K3Power Amp: Genesis Series III Five Channel SubWoofer: Hertz HX250 Front stage

פורסם

במנואל מופיעים נתונים לתיבה "קטנה", "נורמלית" ו"גדולה". אני שמתי לIDMAX שלי תיבה "נורמלית", 1.3CF=36L,

 

זה נכון שאפשר להתאים ולבנות תיבה לפי איך ולמה שאנו רוצים לקבל, ולאו דווקא כמו נתוני המלצת היצרן, אך כאן יש ניסוי ותהיה. ובגלל שאין לי איזה 34 תיבות מוכנות בגדלים שונים, הלכתי על "בטוח"..

 

שינוי סלופ לא הופך פאזה. אלא כל שינוי בסלופ של 6DB מסיט את הפאזה ב90 מעלות, כך שב12DB זה 180 מעלות=הפוך.

 

שינוי של 10-15 ליטר - משנה לגמרי את התנהגות הסאב ואת השמיעה. 2-3 ליטר הרבה פחות.

 

http://www.imagedynamicsusa.com/pdf/iDMax12V3D2-spec.pdf

פורסם

שרלוק, אני אוהב את התשובות שלך, ענייני ולקוח מהמציאות.

אני החלטתי על נפח התיבה בעקבות שמיעה של 5 IDMAX שונים ובתיבות שונות. פתוחות, סגורות וככה הלאה..

אני מרוצה ממה שהגעתי

את הסאב אני כרגע חותך על 100 בסלופ 24

למה 100 ולא 80? כי אני חושב שאם אני מחמם אותו אז אני צריך לחמם גם את ה"תדרים הגבוהים" שלו

אחרי שהוא יפתח קצת אני יחזיר ל 80.

 

עכשיו אתה אומר שסלופ 12 הופך באזה 180 מעלות

כמה מעלות זה בסלופ 24?

 

ושאלה אחרונה..

באלפיין 9887 שלי יש כמו בהרבה חברות אופציה של סאב סטריאו או מונו

מה זה אומר? במה לבחור? אני לא חושב שיש דבר כזה סאב סטריאו..

HU: Clarion HX-D2 F.Comp: Focal K3Power Amp: Genesis Series III Five Channel SubWoofer: Hertz HX250 Front stage

פורסם
את הסאב אני כרגע חותך על 100 בסלופ 24

למה 100 ולא 80? כי אני חושב שאם אני מחמם אותו אז אני צריך לחמם גם את ה"תדרים הגבוהים" שלו

אחרי שהוא יפתח קצת אני יחזיר ל 80.

 

אחד הדברים היור הזויים ששמעתי ,

אם תריץ את הסאב בפרי אייר על עצמה נמוכה שינגן 30HZ למשך שעה , שעתיים , שלוש

גם "התדרים הגבוהים" שלו יפתחו .

פורסם
באלפיין 9887 שלי יש כמו בהרבה חברות אופציה של סאב סטריאו או מונו

מה זה אומר? במה לבחור? אני לא חושב שיש דבר כזה סאב סטריאו..

בימנו רוב המגברים יודעים לעשות מונו מיקס לבד ולכן אין צורך באופציה הזאת ב-HU, אז למה כן משאירים אותה? מי יודע אולי מחר תחליט שאתה לא רוצה סאב אלא מידים במקום ? ואז תרצה לעבור למצב סטריאו.

בכל מקרה הייתי ממליץ לבחור במצב מונו ב-HU, רק למקרה שהמגבר שלך לא עושה מונו מיקס לבד.

 

תהנה, דני.

פורסם

אם כל שינוי 6DB בסלופ, יסיט את הפאזה ב90 מעלות. משמע 18DB=270 מעלות, ו24DB=360 מעלות.

כמובן שכשאתה מכוון פאזות והופך פאזה ברמקול [או בHU], אתה צריך לקחת בחשבון את הסלופים ולהתחשב בהם.

למשל 18DB=270 מעלות + הפיכת פאזה [180 מעלות בHU/מעבד]=תעשה חשבון.. מי אמר שזה משחק ילדים?

 

יש פוסט נחמד מאד של עודד focalist, הייתי ממליץ לך ולכל מי שעדיין לא קרא, לקרוא.

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=216530

פורסם

אל תשכח לקחת בחשבון את מיקום הסאב בבגאז'

ואת ההחזרים מדלתות הבגאז' שזה בדרך כלל מה שאתה שומע בסאב שמותקן עם הממברנה לכיוון מכסה תא המטען

 

אני אישית כל סאב שהיה לי התקנתי עם כיוון הרמקול לשמשה, כן אתה מאבד את ה"רעש" של ההחזרים שרבים התרגלו אליו אבל לדעתי הרבה יותר מדוייק

 

ושורלק, את הכיוונים שציינתי לא "סתם זרקתי באוויר כי הכי קל" אלא כי מניסיוני שעם הסאב הזה ללא ספק הוא יותר גדול משלך

פורסם

 

ושורלק, את הכיוונים שציינתי לא "סתם זרקתי באוויר כי הכי קל" אלא כי מניסיוני שעם הסאב הזה ללא ספק הוא יותר גדול משלך

 

אבנר,

חיתוך הסאב מבוצע ביחס לשאר האלמנטים שמותקנים ברכב , וכמובן גם בסוג הרכב ,התיבה שהסאב יושב בה והתוצאה הכללית.

באס קדמי של הסאב זה בעצם אורך התדר הרלוונטי, ברמת התאוריה, ניתן לחשב במדיוק את התדר הכי מתאים לחיתוך הסאב שיביא לתוצאה הכי טובה של באס קדמי.

 

ברעיון הכללי, חיתוך של כ65HZ לרוב הוא דיי סטנדרטי ברוב המערכות כי זה התחום שבד"כ הוופרים הקדמיים מאבדים את עוצמתם ורוב הרכבים הם גם פחות או יותר באותו אורך.

 

אין פה בכלל עניין של נסיון כזה או אחר עם סאב כזה או אחר.

כל מערכת שונה לחלוטין מהשניה לה, אלא אם מדובר על אותו רכב,עם אותם אלמנטים,מגברים וHU והכל מותקן בדיוק אותו דבר.

 

לכן אבנר, כל עוד אין לך את הרכב של פותח השרשור+ כל הציוד שלו+ ההתקנה הזהה לשלו.

אתה פשוט לא יכול לקבוע חד משמעית איזה תדר מתאים לחיתוך הסאב הזה גם אם היה לך IDMAX ברכב שלך במשך 6 שנים.

 

 

מעבר לכל התאוריה הזאת, כל אחד עושה כראות עיניו ועפ"י טעמו האישי.

יש כאלו שאוהבים את החיתוך של ה24DB/סלופ ויש כאלו שלא.

יש היעדיפו שהסאב יהיה חתוך 100HZ ומטה - ויש כאלו שלא.

יש כאלה שאצלהם הסאב הזה ינגן אצלהם 50HZ ומטה כי ככה הם אוהבים.

 

בקיצור, בנוסף לכל התאוריות הטעם האישי הוא זה שיקבע, ולא המלצה של צביקה,אבנר או שלי.

under construction..

פורסם

אכן ניר חידד את דבריי בטוב טעם. הנסיון הרב שלך, אבנר, איננו רלוונטי במקרה דנן, צר לי. לא מכוונים מערכת באמצעות תכתובות ותיאוריות. מעבר לכך, שידע או ניסיון הוא דבר נרכש - יש כאלו שבחצי שנה רכשו ידע וניסיון, מה שאחרים לא למדו והתנסו במשך 4 שנים.. [ואני לא מדבר עליי..:wink:] ויש כאלו לאחר 4 או 14 שנה בתחום, עדיין חסרי ידע וניסיון [ואני לא מדבר עליך..:wink:].

 

אגב, לא אמרת בכלל שהכי פשוט וקל זה 63 בסלופ 12. דיברת על 18 ו24.. ובנוסף גם לא ציינת את רמת הקושי והפשטות.


×
×
  • תוכן חדש...