Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6483 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בגלל שהוא נמצא בתוך המנוע, ומקרר אותו.

תאר לך מצב של טרמוסטט תקוע במצב סגור. לכאורה, נוזל הקירור שברדיאטור ישאר קר לגמרי (והחיווי במד-חום הנוזל יהיה בהתאם), אבל המנוע ירתח. אם יש לך מד-חום שמן, הוא יצעק כמו משוגע.

.

 

גם אם הטרמוסטט נתפס ונוזל הקירור ברדיאטור נשאר קר, אתה תראה את שעון נוזל הקירור צועק כמו משוגע, כי בדרך כלל היוניט של השעון נמצאת לפני הטרמוסטט(בצד של המנוע, לפני היציאה לרדיאטור).

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

פורסם
משתמשים בניטור טמפ' שמן מערכות שמבקרות את גיל השמן במנוע ומתריעות על החלפתו, זה קיים כיום רק ברכב מסחרי ורכבי יוקרה אך מתחיל לחדור גם לשוק הרכבים הפרטיים הרגילים.

 

מהו הקשר בין מצב השמן לטמפ' השמן ואופן השינוי שלה?

פורסם

שמחתי לקרוא שאני נוסע על רכב יוקרה קרי גולף דור 5.

 

ברכבי VAG המשווקים בחו"ל כמו גולף,בורה,אודי קיימת אופציה שנקראת LongLife Service כלומר מועד החלפת השמן נקבע על סמך מספר פרמטרים עיקריים:

 

1. טמפ' השמן (טמפ' שמן גבוהה לאורך זמן פוגעת בתכונות השמן ושמירה על צמיגות אופטימלית בכול טווח הטמפ')

2. כמות השמן

3. איכות השמן (חובה להשתמש בשמן מנוע המתאים לתקן VAG 503/506).

חייבים לקודד את לוח השעונים לסוג השמן שהוכנס למנוע.

 

בנוסף למה שרשמתי מחשב הרכב מחשב את מספר הקילומטרים שנשארו למועד החלפת השמן על סמך פרמטרים נוספים כמו: מספר ההתנעות,שחיקת השמן עקב עומס תרמי.

 

מכסימום נסוע מותרת ללא טיפול לרכבים שקודדו למרווח טיפולים LongLife Service הינו 30K או שנתיים.

 

רכבים שמתאימים למרווח טיפולים מסוג LongLife Service בדרך כלל מצויידים בתוספות נוספות כגון:

 

1. מצבר ללא טיפול 100 אחוז.

2. חיווי על שחיקת רפידות

 

- נא השתמש בגודל פונט סטנדרטי אם אין סיבה מיוחדת, למען קריאות ההודעה -



הנהלת הפורום.

איזה כייף לי :)

פורסם

מרק,

כפי שכתבתי, אתה נוסע ברכב פרטי רגיל.

 

אביב,

הסבר על רגל אחת: נרשמות שעות העבודה של המנוע יחד עם חישוב העומס על המנוע לפי הטמפ' של השמן, כמו כן נמדד הזמן הכללי שחלף ממועד החלפת השמן (איפוס המערכת)והמפלס.

מחשבון פשוט מעריך את גיל השמן לפי האמור ומתריע לנהג על החלפה קרובה.

המערכת תוכל להתריע בצורה נכונה אם השמן בשימוש הוא המתאים ללפי היצרן ולא היו תקלות כלשהם במנוע שגרמו לאיבוד תכונות השמן לפני הזמן כמו למשל בעיות הזרק/הצתה (סולר/בנזין שמדלל את השמן) התחממות מנוע (השמן מאבד את התוכנותיו מידית) וכו'.

יש כיום גם חיישנים שיודעים לבדוק את דרגת התחמצנות השמן ולתת אומדן יותר מדוייק למצב השמן.

פורסם

יש לציין שבמנועי דיזל בנוסף למה שכתבתי לחישוב איכות השמן נכנס פרמטר נוסף והוא כמות חלקיקי הפיח הממוצעת בשמן.

 

הפרמטר הזה מאוחסן במפה שלך מחשב הרכב והתקבל מתוך בדיקות ונסיון.

איזה כייף לי :)

פורסם

דוגמא מה שעון זה יכול לתרום לך.

נגיד שיום אחד אתה בא בבוקר לאוטו לנסוע לעבודה במנוע אין מים כי לילה לפני זה היה חור קטן בצינור וכל המים נזלו.

אתה מתחיל נסיעה ואז אתה רואה שהשעון של חום השמן עולה בקצב מהיר ועובר את ה-90 מעלות וממשיך לעלות בניגוד לשעון חום המים שלא עולה כי אין מים במנוע.

מה אתה עושה?

עוצר את האוטו מיד ובודק מים במנוע לפני שתשרף מנוע.

שען חום השמן מלמד אותך על חום המנוע בדיוק כמו שעון חום המים.

פורסם
דוגמא מה שעון זה יכול לתרום לך.

נגיד שיום אחד אתה בא בבוקר לאוטו לנסוע לעבודה במנוע אין מים כי לילה לפני זה היה חור קטן בצינור וכל המים נזלו.

אתה מתחיל נסיעה ואז אתה רואה שהשעון של חום השמן עולה בקצב מהיר ועובר את ה-90 מעלות וממשיך לעלות בניגוד לשעון חום המים שלא עולה כי אין מים במנוע.

מה אתה עושה?

עוצר את האוטו מיד ובודק מים במנוע לפני שתשרף מנוע.

שען חום השמן מלמד אותך על חום המנוע בדיוק כמו שעון חום המים.

 

היום (וגם בשנות ה-90), כל יצרן שמכבד את עצמו מתקין חיישן "גובה נוזל קירור" על מיכל ההתפשטות או במקום אחר, כך שאם אין מים במערכת (או לפחות במיכל ההתפשטות - במקרה של חוסר בלבד) נורה מתאימה/נורת חום מנוע נדלקת מיידית.

 

כך , במקרה כמו שציינת (כן, קרה לי :? ), התפוצץ לי צינור קטן וכל המים נשפכו בחניה. 10 שניות לאחר ההתנעה הנורה המתאימה כבר דלקה וצרחה שיש בעיה.

 

אני בספק אם תמצא רכב בו הותקן ע"י היצרן שעון לחץ שמן, ומאידך וויתרו על התקנת חיישן "גובה נוזל קירור".

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

פורסם

EGT (EXAUST GAS TEMP( הוא האינדיקטור הכי מדויק לחום מנוע אבל מכיון שמדובר ביוניט יקר שעומד ב400-500 C הוא מקובל במטוסים, לא במכוניות.

פורסם
שמחתי לקרוא שאני נוסע על רכב יוקרה קרי גולף דור 5.

 

ברכבי VAG המשווקים בחו"ל כמו גולף,בורה,אודי קיימת אופציה שנקראת LongLife Service כלומר מועד החלפת השמן נקבע על סמך מספר פרמטרים עיקריים:

 

1. טמפ' השמן (טמפ' שמן גבוהה לאורך זמן פוגעת בתכונות השמן ושמירה על צמיגות אופטימלית בכול טווח הטמפ')

2. כמות השמן

3. איכות השמן (חובה להשתמש בשמן מנוע המתאים לתקן VAG 503/506).

חייבים לקודד את לוח השעונים לסוג השמן שהוכנס למנוע.

 

בנוסף למה שרשמתי מחשב הרכב מחשב את מספר הקילומטרים שנשארו למועד החלפת השמן על סמך פרמטרים נוספים כמו: מספר ההתנעות,שחיקת השמן עקב עומס תרמי.

 

מכסימום נסוע מותרת ללא טיפול לרכבים שקודדו למרווח טיפולים LongLife Service הינו 30K או שנתיים.

 

רכבים שמתאימים למרווח טיפולים מסוג LongLife Service בדרך כלל מצויידים בתוספות נוספות כגון:

 

1. מצבר ללא טיפול 100 אחוז.

2. חיווי על שחיקת רפידות

 

- נא השתמש בגודל פונט סטנדרטי אם אין סיבה מיוחדת, למען קריאות ההודעה -



 

הנהלת הפורום.

 

אצלי בביואיק יש במחשב הרכב חיווי על אחוז ניצולת השמן.

 

לאחר החלפת שמנים הניצולת היא 100% ולאחריה הממוצע הוא ירידה של עד 1.5% ביומיים - כ-3 חודשים בין החלפת שמנים אחת לשנייה.

Volvo 960 3.0 24V 1996

Volvo 940 GLE 2.0 Turbo 1997

Volvo 940 GLE 2.3 1995

Oldsmobile Cutlass Supreme Brougham 5.0L V8 1982

פורסם
EGT (EXAUST GAS TEMP( הוא האינדיקטור הכי מדויק לחום מנוע אבל מכיון שמדובר ביוניט יקר שעומד ב400-500 C הוא מקובל במטוסים, לא במכוניות.

נמשיך לשבור מתוסים?

דווקא ברכבים יפניים העומדים בתקני זהום אויר יפניים (לא בארץ) מקובל לראות חיישן כזה מורכב בסעפת הפליטה, מי שמחליף מנועים מיבוא נתקל בזה כל הזמן.

 

עד כמה שזכור לי רכבים שכן הסתננו עם החיישן "התעופתי" הזה הוא למשל סוזוקי ויטארה וכלל לא מדובר ברכיב יקר או מסובך.

 

טמפ' גזי הפליטה מאוד דינאמית, מתחממים ומתקררים מהר לפי תנאי הנסיעה לעומת חלקי המנוע שהשינויים בהם מתרחשים יותר לאט וחום השמן מעיד על מצבם בצורה יותר מדוייקת.

פורסם
ברכבים יפנים כמעט שלא תמצא חיישן גובה נוזל קירור ועוד אצל מספר רב של מותגים מיבשות אחרות.

 

 

חבל שכך. לדעתי זהו חיישן חשוב מאוד.

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

פורסם
היום (וגם בשנות ה-90), כל יצרן שמכבד את עצמו מתקין חיישן "גובה נוזל קירור" על מיכל ההתפשטות או במקום אחר, כך שאם אין מים במערכת (או לפחות במיכל ההתפשטות - במקרה של חוסר בלבד) נורה מתאימה/נורת חום מנוע נדלקת מיידית.

 

כך , במקרה כמו שציינת (כן, קרה לי :? ), התפוצץ לי צינור קטן וכל המים נשפכו בחניה. 10 שניות לאחר ההתנעה הנורה המתאימה כבר דלקה וצרחה שיש בעיה.

 

אני בספק אם תמצא רכב בו הותקן ע"י היצרן שעון לחץ שמן, ומאידך וויתרו על התקנת חיישן "גובה נוזל קירור".

אצלי בסובארו לאונה יש שעון לחץ שמן ואין את החיישן של גובה נוזל קירור

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

×
×
  • תוכן חדש...