Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קארטינג - יחס הספק משקל , ודיון כללי.


LiranAr
 שיתוף
עוקבים 0
שימו לב! השרשור הזה בן 6207 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לאחר ויכוח שהתפתח בין כמה מחברי הפורום ( ויכוח שכמעט גרר קטטה רבתי ,

טוב נו לא..) החלטתי בהצעה של שי להעלות את השרשור לאוויר .

 

כל הויכוח החל בין ישי למשתמש "גלוקוז" הידוע בשם יובל , לטענת יובל ישי יהיה תמיד מהיר יותר ממנו במידה ושניהם נוהגים בצורה דומה ולו רק בגלל המשקל שלו לעומת ישי

לטענת ישי אין שום קשר למשקל ולתוצאות.

אפילו הועלתה הצעה באוויר שנהג קל ינהג פעם אחד לבד ופעם שניה עם משקולת

של 20 קג ( לא הגיוני אבל הציעו...)

 

האם יש קשר בין המשקל לבין התוצאה ( במידה וההפרש הוא לא מאות קילוגרמים

כמובן אלא 20-30 ) .

האם בן אדם קל יותר יהיה עדיף בפניות , העברות משקל וכדומה , או עדיף

בן אדם ששוקל יותר?

מה ההספק של קארט 4 פעימות סטנדרתי ומה נפח המנוע שלו?

 

 

אני מוסיף עוד משהו :

למייטב ידיעתי במירוצי קארטינג מקצוענים בארץ ובחו"ל אין חלוקה לפי משקל

הנהג , כך שהנהגים הטובים הם נהגים רזים לפי תפיסה זו ברמות הגבוהות היכולת כמעט זהה ורק המשקל הוא קריטי .

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 65
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

20 , 30 קילו משמעותיים מאוד בקארטינג .

תמיד לרכב עם אותו הספק יש יתרון ברגע שהוא קל יותר, גם בסיבוב וגם ישורת.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לאחר ויכוח שהתפתח בין כמה מחברי הפורום ( ויכוח שכמעט גרר קטטה רבתי ,

טוב נו לא..) החלטתי בהצעה של שי להעלות את השרשור לאוויר .

 

כל הויכוח החל בין ישי למשתמש "גלוקוז" הידוע בשם יובל , שכן ישי יהיה תמיד

מהיר יותר בגלל המשקל הקל יותר שלו מאשר של יובל .

האם יש קשר בין המשקל לבין התוצאה ( במידה וההפרש הוא לא מאות קילוגרמים

כמובן אלא 20-30 ) .

האם בן אדם קל יותר יהיה עדיף בפניות , העברות משקל וכדומה , או עדיף

בן אדם ששוקל יותר?

מה ההספק של קארט 4 פעימות סטנדרתי ומה נפח המנוע שלו?

 

טענות שהיו בויכוח

טענות שלי:

משקל מקשה על סיבובים והאצה בישורת

 

טענות של ישי:

משקל מקל על סיבובים בכך שמדביק את הקארט לכביש, לפי תאוריה זאת אוטובוס אמור לאחוז טוב יותר מאיזו מיני קופר.

 

דעתכם?

 

שי

גולף GTI סטנדרטית....כמעט

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

משקל עודף אבסולוטי לא עוזר בסיבובים להיפך, הוא מגביר את הכוח הצידי שפועל על הרכב בסיבוב.

בכל סוג של מסלול נהג עם אותם יכולות ועם אותו רכב יהיה מהיר יותר אם יהיה עליו פחות משקל.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הממ אני חושב שאני ויובל (206 XS) הוכחנו את זה.. שכן שנינו היינו כמעט בעצירה, ושנינו היינו בישורת ושנינו האצנו .. ותמיד תמיד אני התקדמתי הרבה יותר מהר ממנו שכן הוא שקל כמעט 20 ק"ג מעלי (אני מניח ?)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

טענות של ישי:

משקל מקל על סיבובים בכך שמדביק את הקארט לכביש, לפי תאוריה זאת אוטובוס אמור לאחוז טוב יותר מאיזו מיני קופר.

 

דעתכם?

 

שי

אי אפשר להשוות, כי גם אם אוטובוס אמור לאחוז יותר, מרכז הכובד שלו ימנע ממנו "לשבת" על הכביש יותר טוב מהמיני קופר.

 

ובקשר לדיון עצמו - יש קשר בין משקל הנהג לזמן ההקפה. בהבדלי משקל קטנים ההפרש הוא לא כזה משמעותי, אבל בהפרשי משקל גדולים בהחלט רואים יתרון בזמנים של הרזים יותר.

אפשר לראות את זה בזמני ההקפות של ליגת 40/80 (אם עדיין קיימת) לבין הליגה הרגילה (סניורים/ג'וניורים)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המשקל לא מהווה גורם כוון שהוא פועל לכל הכיוונים במקביל , מצד אחד הוא מקלקל את היחס של הספק משקל ומצד שני הוא נותן גריפ עדיף במקצת , מצד אחד הוא מפריע בסיבובים ומצד שני יכול לתרום הרבה בהעברות משקל , ז"א הוא מאפשר לך להסית את מרכז הכובד של הכלי בצורה שתסייע לך כמו כן זה בד"כ מעניק יציבות .

 

זה מורכב , אבל בכלליות המשקל לא מהווה גורם מכריע , אם ההבדל במשקל הוא נמוך נניח מ 25 אחוז מהמשקל הכולל של הקארט כשהוא עמוס , אז ההבדל בזמנים יהיה דיי זניח .

 

אני אקח לדוגמא יציאה מהמקום , פחות משקל משמעו יחס משקל הספק טוב יותר שאמור להתבטא בהאצה יותר טובה, אבל תוספת המשקל תסייע לקארט להוריד את הכוח לקרקע .

כאן עולה השאלה למה בF1 מחפשים להוריד כל גרם מיותר מהכלים ? זה פשוט , ה F! מקבלות את הגריפ שלהן מאווירודינמיקה ברמה מדהימה , יש להן מספיק גריפ כדי לנסוע על גג של מנהרה ולכן אין צורך במשקל לצרכי גריפ, ולקארט אין את הגריפ הזה .

 

שאלה נוספת היא למה במכוניות כביש המשקל מפריע לתאוצה , והתשובה פשוטה משום שלמכונית כביש יש מספיק משקל כדי לספק גריפ לצמיגים שלה .

 

מבחינת סידרי גודל עדיף לעשות השוואות לאופנועים .

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אני אקח לדוגמא יציאה מהמקום , פחות משקל משמעו יחס משקל הספק טוב יותר שאמור להתבטא בהאצה יותר טובה, אבל תוספת המשקל תסייע לקארט להוריד את הכוח לקרקע .

 

עם כל הכבוד, להריד את הכוח לקרקע ?

קארט 4 םעימות סטאנדרטי יוריד את הכוח לקרקע גם אם תירכב עליו סופרמודל על מישטח קרח.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי יש משקל רב למשקל :hihi: ,במיוחד בקארטינג כשיש הבדל ביני

לבין אשכנזי...סליחה, מתחרה אחר יותר משלושים קילו (אגב,רוב ההפרש נמצא בחלק התחתון בגוף :lol: )אז אין לצפות לתוצאות דומות ,

כמו שיש הפרש בין הפעם הקודמת

שנסענו על הקארט והוא היה "סגור"(פחות כוח), לבין הפעם הזאתי אים קארט "פתוח"(יותר מ-2 שניות הפרש אצלי ) אפשר להשוות את זה ישירות :

פחות משקל = יותר כוח ,

שזה כמובן מתורגם לזמנים יותר טובים.

 

על החתום:

fast & easy

הגלוז.

 

 

wrx 2001 8)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לדעתי יש משקל רב למשקל :hihi: ,במיוחד בקארטינג כשיש הבדל ביני

לבין אשכנזי...סליחה, מתחרה אחר יותר משלושים קילו (אגב,רוב ההפרש נמצא בחלק התחתון בגוף :lol: )אז אין לצפות לתוצאות דומות ,

כמו שיש הפרש בין הפעם הקודמת

שנסענו על הקארט והוא היה "סגור"(פחות כוח), לבין הפעם הזאתי אים קארט "פתוח"(יותר מ-2 שניות הפרש אצלי ) אפשר להשוות את זה ישירות :

פחות משקל = יותר כוח ,

שזה כמובן מתורגם לזמנים יותר טובים.

 

על החתום:

fast & easy

 

בבטן התחתונה אתה מתכוון ? :lol::lol::lol::twisted:

 

אגב, אצלי יש שיפור של 3.5 שניות !! :)))

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה של ישי (אני מאמין) היא שככול שיש יותר כח כלפי מטה האחיזה יותר טובה....זה נכון,אבל קיימת פה סתירה מסויימת.

לי אישית,כשאני נוהג בכלי כבד מאוד מאוד קשה לי לצאת מהסיבוב,ביחסית לכלי קל.

כל זה לא משנה את העובדה שבישורת הכח(כלומר המשקל) הזה מקבל משמעות יותר גדולה.

 

 

אמממ....חשוב לציין שמרכז הכובד הוא גורם מאוד חשוב בסיבובים.

instead of bieng pussy whiped...WHIP THAT PUSSY!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אמממ....חשוב לציין שמרכז הכובד הוא גורם מאוד חשוב בסיבובים.

 

ולכן במקרה של שי (או שלי) לא מספיק שאנחנו שוקלים כמו 2 ישי,2 זרזיר אנחנו גם יותר גבוהים מה שאומר שגם יהיה לנו קשה יותר בסיבובים.

אני מכריז בזאת על פתיחת ליגת 100/185 . והמבין יבין :lol:

:-)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אמממ....חשוב לציין שמרכז הכובד הוא גורם מאוד חשוב בסיבובים.

 

ולכן במקרה של שי (או שלי) לא מספיק שאנחנו שוקלים כמו 2 ישי,2 זרזיר אנחנו גם יותר גבוהים מה שאומר שגם יהיה לנו קשה יותר בסיבובים.

אני מכריז בזאת על פתיחת ליגת 100/185 . והמבין יבין :lol:

 

המקצה השני אתמול היה אמור ליהיות כזה...

 

:wink:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אמממ....חשוב לציין שמרכז הכובד הוא גורם מאוד חשוב בסיבובים.

 

ולכן במקרה של שי (או שלי) לא מספיק שאנחנו שוקלים כמו 2 ישי,2 זרזיר אנחנו גם יותר גבוהים מה שאומר שגם יהיה לנו קשה יותר בסיבובים.

אני מכריז בזאת על פתיחת ליגת 100/185 . והמבין יבין :lol:

 

המקצה השני אתמול היה אמור ליהיות כזה...

 

:wink:

 

אבל חשבתי לעצמי שלעשות 5 סיבובים ב10 דקות זה לא משתלם... :lol:

BIG BONESSSSS

:-)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 6207 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...