Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קארטינג - יחס הספק משקל , ודיון כללי.


LiranAr
שימו לב! השרשור הזה בן 7453 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קארט כבד יותר לא יאחוז טוב יותר בסיבוב, לא יבלום טוב יותר וכמובן לא יאיץ טוב יותר.

זה נכון שהקארט יותר כבד, ולכן האחיזה גבוהה יותר (החיכוך תלוי במסה ביחס ישר),

אבל מצד שני גם התנע של גוף כבד יותר גדול מאשר תנע של גוף קל, ולכן הוא צריך כוחות חיכוך הרבה יותר גדולים שיחזיקו אותו (בבלימה, או בפנייה).

 

גם רכב כבד יותר לא יעצור יותר טוב מרכב קל משום שהוא "דבוק" יותר לכביש.

הוא גם לא יאחוז יותר טוב בפניות. ההפרש בתנע של הרכבים גבוה מההפרש בחיכוך שלהם.

 

בואו ניקח רכב ליסינג (ישי?). ונבדוק לו מרחקי עצירה כשהוא ריק, וכשהוא עמוס.

כשהוא עמוס המרחק יהיה יותר גדול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 65
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תודה לכל מי שציטט דברים שבכלל לא אמרתי.

 

הנה מה שאני כן טוען - המשקל אכן משחק תפקיד מסוים אבל לדעתי (ויתכן שאני טועה) הוא זניח.

 

הטענה שלי רק מתחזקת לאור העובדה שאלה שטוענים לקיפוח על בסיס משקל (ורצה הגורל והם גם מקופחים עדתית - פעם מקופח תמיד מקופח :roll: ) היו מאחורי המובילים בהפרש של שניה ואף יותר וזאת על מסלול של 28 שניות בלבד..! :roll:

 

אז שני מונגולים קיבלו בראש. חפיף. :lol:

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל בהחלט יש הבדלה בין התחרויות בין משקלים נמוכים וגבוהים

הליגות הולכות 4 פעימות רגיל ו80/40 שלמי שלא מכיר זה 80 קילו או גיל 40 ומעלה

ובגדול גם בליגות האילו הזמנים במסלול משמעותית יותר טכני כמו נחשונים לא עד כדי כך שונים ... ככה שבמסלול כמו הרצליה שהוא יותר קצר ועם פחות ישורות אני לא מאמין שההבדל יהיה יותר מחצי שניה.

 

ליביו

שגם נתן בראש :)

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל בהחלט יש הבדלה בין התחרויות בין משקלים נמוכים וגבוהים

הליגות הולכות 4 פעימות רגיל ו80/40 שלמי שלא מכיר זה 80 קילו או גיל 40 ומעלה

ובגדול גם בליגות האילו הזמנים במסלול משמעותית יותר טכני כמו נחשונים לא עד כדי כך שונים ... ככה שבמסלול כמו הרצליה שהוא יותר קצר ועם פחות ישורות אני לא מאמין שההבדל יהיה יותר מחצי שניה.

 

ליביו

שגם נתן בראש :)

 

דווקא במסלול טכני יותר ואיטי יותר למשקל חשיבות גדולה יותר.

 

הכי פשוט , קחו שני אנשים עם הפרש רציני במשקל שלהם , תעשו "פתיחות" עם הקארטים ותראו כמה שזה משמעותי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל בהחלט יש הבדלה בין התחרויות בין משקלים נמוכים וגבוהים

הליגות הולכות 4 פעימות רגיל ו80/40 שלמי שלא מכיר זה 80 קילו או גיל 40 ומעלה

ובגדול גם בליגות האילו הזמנים במסלול משמעותית יותר טכני כמו נחשונים לא עד כדי כך שונים ... ככה שבמסלול כמו הרצליה שהוא יותר קצר ועם פחות ישורות אני לא מאמין שההבדל יהיה יותר מחצי שניה.

 

ליביו

שגם נתן בראש :)

 

דווקא במסלול טכני יותר ואיטי יותר למשקל חשיבות גדולה יותר.

 

הכי פשוט , קחו שני אנשים עם הפרש רציני במשקל שלהם , תעשו "פתיחות" עם הקארטים ותראו כמה שזה משמעותי.

 

הקטע שלא מדובר רק על פתיחות. (בפתיחות די ברור שיהיה הבדל לטובת הקל)

מדובר גם על סיבובים ובלימות. נאמר פה שלקארט כבד יש יתרון בסיבובים, וזה פשוט לא נכון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שחברי אנשטיין היה נוהג לומר כשיצאנו לקרוע את העיר

הכל יחסי!!!

 

היחס של של המשקל הממוצע (70-90 בערך) למכונית שהיא טון ויותר גורם למשקל הממוצע להיות זניח

לעומת קארט שהמשקל לה הרבה פחות משל מכונית קלה גורם למשקל של הבנדאם להיות מאד משמעותי!!!

בנוסף לזה

אם אנחנו מדברים על גוף שעושה סיבוב, ככל שהגוף יותר כבד אז הכוח מבפנים כלפי חוץ יהיה חזק יותר (להזכיר לתלמידי פיסיקה חוק שני של ניוטון F=ma אמ זה המסה, איי זה התאוצה, אפ זה הכוח), והכוח הזה עובד ביחד בסיבוב עם כוח החיכוך שגם תלוי במסה .

הכוח של הסיבוב יכול להתעלות על כוח החיכוך מה שמביא את המכונית לעוף מהסיבוב(וזה גם תלוי במהירות)

אבל מה שאני מנסה להגיד פה שהכוח והחיכוך תלויים במסה אבל אם הכוח מפנים כלפי חוץ יהיה עם מסה של 1100 לבין מסה של 300 אז אתם תסכימו שהכוח שפועל מבפנים כלפי חוץ יהיה קטן יותר בקארט משמע החיכוך יתפוס יותר משמעות והקארט תעוף מהסיבוב בסיבובים חדים יותר ומהירויות גבוהות יותר לעומת המכונית(כמובן שהמהירות היא גם פאקטור פה אבל אני מדבר פה בהנחה שהמהירויות שוות)

 

טוב אני מתנצל הצורת דיבור החננית אבל אין מה לעשות חפרו לי את הנושא הזה בבצפר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שחברי אנשטיין היה נוהג לומר כשיצאנו לקרוע את העיר

הכל יחסי!!!

 

היחס של של המשקל הממוצע (70-90 בערך) למכונית שהיא טון ויותר גורם למשקל הממוצע להיות זניח

לעומת קארט שהמשקל לה הרבה פחות משל מכונית קלה גורם למשקל של הבנדאם להיות מאד משמעותי!!!

 

 

:mm_yeah:

 

הייתי מצטט את כל מה שאמרת אבל לא הבנתי את השאר :roll: ,

ואגב לישי: שי ואביב לא מונגולים :):!:

הגלוז.

 

 

wrx 2001 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נאמרו פה דברים נכונים יותר ונכונים פחות.

 

מחד, זה נכון שמסה גדולה יותר, מייצרת כוח צנטריפוגלי גדול יותר, ועקב כך לעצם נטיה גדולה יותר להחליק. אבל, יש לזכור שלא מדובר בפיזיקה נטרלית מכוחות אחרים, אלא יש להתחשב בכח המשיכה של כדור"א. מכאן, שהכח המופעל על הקארט מושך אותו החוצה ולמטה בו זמנית.

לכן, תוספת המשקל מביאה גם לשיפור באחיזה או לפחות לא קיזוז הגידול בכח הצנטריפוגלי.

 

מאידך, מסה גדולה יותר פוגעת ביכולות הדינמיות של הרכב, בין אם מדובר ביכולת שינוי הכיוון (כח האינרציה), ובין אם מדובר בהשלכות של העברות המשקל מצד לצד.

 

בנוסף, בתחום הכח, היתרון של המשקל הקל עצום ומאפשר תאוצות טובות בהרבה.

 

המסקנות מתחלקות ל-2 חלקים :

1. נהג כבד יותר, יהנה מאחיזה טובה יותר (או לא יפסיד אחיזה לכל הפחות), אבל יהיה איטי יותר בזמני ההקפה משום שהם כוללים גם ישורות והאצות, וגם דרישות להתנהגות דינמית של הקארט.

2. בתקופה שמסלול הקרטינג בראשון היה פעיל, נערכה ליגה מקומית שכללה השוואת משקלים. נקבע משקל מינימום נדרש וכל מי שלא עמד בו נקנס בתוספת משקולות.

התוצאות לא הראו שינויים דרמטיים בביצועי הנהגים, אבל הנושא גם לא ממש נבדק באופן השוואתי כאשר אותם נהגים עם אותם קארטים ינהגו ללא המשקולות.

 

 

לסיכום,

לדעתי, נהג כבד יותר יהיה איטי יותר בסה"כ.

 

דני G.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר אחד בטוח שלגבי האצות מהירות כמו למשל לאחר בלימה

בסיבובים או האצה מהמקום לענין של יחס משקל כ"ס יש השפעה .

 

בעיקרון כח הרכב שואף לההתמיד במצב שהוא נתון בו אם הוא במנוחה

צריך כח כדי להוציא אותו ממצב זה וגם אם הוא בתנועה צריך כח כדי ליגרום

לו להאיט.

 

בעיקרון אם אתה כבד אתה צריך פצות על כך או בנהיגה טובה יותר או

בכח מנוע גדול יותר.

 

אין דרך אחרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי ,אחרי הורדה מסויימת במשקל (סוף סוף עשו לי ברית :wink: ) יש שיפור בזמני ההקפה (מסלול נתניה , לפני השינוי ) של כמה אחוזים טובים (גם אם נתחשב בכך שהקארטים שונים , מידת ה"פתיחה" שונה בכו'. אני מדבר על משהו ממוצע.לא מדעי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי ,אחרי הורדה מסויימת במשקל (סוף סוף עשו לי ברית :wink: ) יש שיפור בזמני ההקפה (מסלול נתניה , לפני השינוי ) של כמה אחוזים טובים (גם אם נתחשב בכך שהקארטים שונים , מידת ה"פתיחה" שונה בכו'. אני מדבר על משהו ממוצע.לא מדעי.

 

טוב אצלך זה כבר אווירודימיקה .... 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וד"א ... שלומי ... אני לא מסכים עם מה שאמרת לגבי נחשונים

הוא מסלול מהיר יותר שהחשיבות של נהג טוב שם גדולה יותר בהרבה מהרצליה בגלל הפניות היותר הדוקות והחובה ההרבה יותר כבדה לקחת קווים נכונים.

החלקה בנחשונים תעלה לך הרבה יותר מבהרצליה וכנ"ל לגבי קווים נכונים שבנחשונים עקב אופי הפניות והשוני ביניהן ובגישה אליהן הרבה יותר קשה.

לפחות לדעתי וגם מה שיצא לי לנהוג שם ... לנהג טוב יהיה יתרון גדול בהרבה בנחשונים מבהרצליה

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הממ אני חושב שאני ויובל (206 XS) הוכחנו את זה.. שכן שנינו היינו כמעט בעצירה, ושנינו היינו בישורת ושנינו האצנו .. ותמיד תמיד אני התקדמתי הרבה יותר מהר ממנו שכן הוא שקל כמעט 20 ק"ג מעלי (אני מניח ?)

 

זה לא דגמא טובה. הקארט שלך היה מטוס, אני שוקל כמוך, ואתה נעלמת לי באופק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא סתם אומרים "כל המוסיף, גורע"...

תוספת משקל היא לעולם לא לחיוב. פעם עשינו השוואת תאוצה לשתי מכוניות במשקל 900 ק"ג ו-75 כ"ס. כשבשתי המכוניות היה רק נהג, לא היה הבדל בתאוצה בין השתיים. כשבמכונית אחת היה הנהג לבדו ובמכונית השניה היה גם נוסע (70 ק"ג) היא זו שהפסידה. שהנוסע עבר למכונית המנצחת, עברה זו לצד המפסיד. יחס ההספק משקל של המכונית היה 12 כ"ס לקילוגרם. במכונית עם שני האנשים 13 כ"ס לקילוגרם. ההבדל בתאוצה למאה היה שניה. במכונית פורמולה אחת, במשקל של 600 ק"ג והספק של 800 כ"ס, תוספת של 10 ק"ג דלק משפיעה על זמן ההקפה בסדר גודל של 4 עשיריות שניה להקפה! (יחס הספק משקל של 0.75 ק"ג לכל כוח סוס. לקארט 4 פעימות הספק של 6.5 כ"ס. הוא שוקל 80 ק"ג. ביחד עם נהג השוקל 60 ק"ג יחס הספק/משקל: 21.5 ק"ג/כ"ס. עם נהג השוקל 80 ק"ג: 24.6 ק"ג/כ"ס. כל תוספת של ק"ג לכוח-סוס נתון מאיטה מכונית בשניה בתאוצה למאה קמ"ש. אז נכון שהתאוצות הן למהירויות נמוכות יותר, אבל אפילו במסלול בהרצליה יש לכם שתי תאוצות משמעותיות לאורך הקפה אחת.

נכון שהאחיזה הנתונה היא מעט יותר גבוהה בתוך הסיבוב, אך היחס פניות ישורות במסלול הוא בערך 30 אחוז פניות/70 אחוז ישורות. תוסיפו מרחקי הבלימה גדולים יותר עקב מסה גדולה יותר והתאוצה חלשה יותר כמוסבר לעיל ויש לכם את התשובה. בדוק!

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי ,אחרי הורדה מסויימת במשקל (סוף סוף עשו לי ברית :wink: ) יש שיפור בזמני ההקפה (מסלול נתניה , לפני השינוי ) של כמה אחוזים טובים (גם אם נתחשב בכך שהקארטים שונים , מידת ה"פתיחה" שונה בכו'. אני מדבר על משהו ממוצע.לא מדעי.

 

טוב אצלך זה כבר אווירודימיקה .... 8)

 

אנחנו עדיין מדברים על הברית ? כי האחרונה מאוד התלהבה... :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7453 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...