Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפור נהיגה


aviad10
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6881 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אם הבנתי אותו נכון הכוונה שמורי הנהיגה בארץ מלמדים רק איך לעבור טסט ולא איך לנהוג בחיים האמיתיים.

 

זה תלוי במורה עצמו.

אצלי למשל המורה מלמד איך לנהוג נכון בחיים האמיתיים.טסט זה יותר להראות לטסטר שאתה יודע את החוקים בכך שאתה נוהג לפי החוקים במדוייק.

ככה שזאת לא כזאת בעיה לעבור טסט.

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אם הבנתי אותו נכון הכוונה שמורי הנהיגה בארץ מלמדים רק איך לעבור טסט ולא איך לנהוג בחיים האמיתיים.

 

ומה מלמדים מורי הנהיגה בחו"ל? ומהם החיים האמיתיים?

מורה הנהיגה מלמד טכניקה, מסביר איך לחשוב בכביש, שומר על התלמיד כשזה מתנסה בכביש האמיתי אבל לא מחנך אותו (אולי פה ושם הטפות מוסר, הכוונה ).

את החינוך מביאים מאבא, אמא, חברים, סביבה ובמיוחד מהעם.

אם נהג חדש היה נוהג כמו שנהג בשעורי הנהיגה ,גם אחרי שצבר בטחון עצמי, לא היינו רואים נהיגה פראית בכבישים.

ואגב, גם נהיגה מתקדמת לא משנה את התמונה. אמנם היא מבורכת כי היא מעשירה ידע, מקנה מיומנות וכד' אך מי שמזלזל בסדר הציבורי ובחיי אדם , סופו יהיה בעמוד הקרוב .

פורסם

שיטת לימוד הנהיגה פשטה את הרגל, אני זוכר הרבה פעמים שהמורה שלי אמר: בנתיים תנהג ככה אבל בטסט תעשה הפוך, או כשתהיה בטסט אל תעשה את מה שאתה עושה כל שיעור.

ז"א הטסטרים לא בודקים אם אתה יודע לנהוג(כמו שאתה נוהג בשיעור(ואתה אמור לנהוג טוב אחרת אין מה לגשת)), הם בודקים אם אתה יודע לסוע כמו רובוט. תסלחו לי כבוד הטסטרים אבל על כל ברקס קטן להכשיל תלמיד שנהג מצוין כל הטסט...בושה.

אם אתה לא יודע לנהוג על 100 כ"ס, לא יעזרו לך 500.

פורסם
תסלחו לי כבוד הטסטרים אבל על כל ברקס קטן להכשיל תלמיד שנהג מצוין כל הטסט...בושה.

 

תגיד לי, אתה רציני? אותו "ברקס קטן" יכול להיות ההבדל בין תאונה או חו"ח חיים ומוות. גם אם מדובר בברקס על מעבר על הקו הלבן שלפני הצומת מבלי לעצור לפניו, עדיין מדובר על נושא שאין לזלזל בו כלל וכלל. פעם אחת זה הקו, פעם אחרת זה יכול להיות כניסה לתוך צומת בלי שדה ראייה או חוסר תשומת לב לילד שקופץ לכביש.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
שיטת לימוד הנהיגה פשטה את הרגל, אני זוכר הרבה פעמים שהמורה שלי אמר: בנתיים תנהג ככה אבל בטסט תעשה הפוך, או כשתהיה בטסט אל תעשה את מה שאתה עושה כל שיעור.

ז"א הטסטרים לא בודקים אם אתה יודע לנהוג(כמו שאתה נוהג בשיעור(ואתה אמור לנהוג טוב אחרת אין מה לגשת)), הם בודקים אם אתה יודע לסוע כמו רובוט. תסלחו לי כבוד הטסטרים אבל על כל ברקס קטן להכשיל תלמיד שנהג מצוין כל הטסט...בושה.

 

תן דוגמא , מעניין על מה אתה מדבר.?

פורסם

סתם כדי להכניס לפרופורציות את מי שלא מחובר.. -- פה בארץ (ואני לא יודע איך זה במקומות אחרים), מלמדים את התלמיד לעבור את הטסט ושלום על ישראל..

אחי נהג חדש עם נסיון של חצי שנה, וכשאני מסתכל עליו ועל החברים שלו אני מבין עד כמה המצב גרוע - חצי מהחברים שלו כבר עם 'עבר' והרשעות, הם נוסעים מהר ומשתוללים אבל לא יודעים לתפעל את הרכב בצורה בסיסית כמו שימוש נכון באור גבוה-נמוך, כיווני כיסא, מראות, מגבים וכו'. אפילו שזה נשמע נורא בסיסי ודבילי, נהג חדש בלי נסיון יכול למצוא את עצמו תקוע במעקה בטיחות אחרי שהוא ניסה ולא הצליח לכוון את הכיסא/מראות תוך כדי נסיעה ואיבד את הריכוז לשניה וחצי.

 

לאביעד- תתחיל מזה שתנהג רגוע, אף אחד לא רודף אחרייך. זה אולי יהיה נדוש אם אני יגיד לך לעשות סיבוב בבית לווינשטיין ולראות מה ההשלכות של תאונת דרכים, אבל יש לי חבר מתקופת הבית-ספר שמאושפז שם כבר כמה שנים ללא הכרה (צמח) בגלל פגיעת ראש כתוצאה מתאונת דרכים קשה, ועוד 2 חברים שנהרגו על הכביש, גם כן בגיל 17-19.

מה שאני בא להגיד לך כאן במילים עדינות זה פשוט ש"חבל עלייך", תתחיל לנהוג בזהירות ואם אתה עצבני ועם פתיל קצר (כמו כולנו), תמצא את הדרכים להירגע מחוץ לאוטו ורק אחרי זה תיגש לעשות קורס נהיגה..

פורסם
תן דוגמא , מעניין על מה אתה מדבר.?

1. כשיש תן זכות קדימה בטסט תעצור(ולא לגלוש כמו בשיעורים)

2. כשאתה מגיע למעגל תנועה תחכה שחצי מעגל יהיה פנוי(ולא רבע כמו בשיעורים)

3.להוריד להילוך ראשון לפני צומת שצריך להאט בה( ולא כמו בשיעורים שאפשר להמשיך גם בשני)

4. לא לעקוף בטסט אם לא צריך(אני לא זקנה כשהיה צריך לעקוף בשיעורים הייתי עוקף)

אם אתה לא יודע לנהוג על 100 כ"ס, לא יעזרו לך 500.

פורסם
1. כשיש תן זכות קדימה בטסט תעצור(ולא לגלוש כמו בשיעורים)

2. כשאתה מגיע למעגל תנועה תחכה שחצי מעגל יהיה פנוי(ולא רבע כמו בשיעורים)

3.להוריד להילוך ראשון לפני צומת שצריך להאט בה( ולא כמו בשיעורים שאפשר להמשיך גם בשני)

4. לא לעקוף בטסט אם לא צריך(אני לא זקנה כשהיה צריך לעקוף בשיעורים הייתי עוקף)

 

אוסף של שטויות .

אם זה מה שמורה הנהיגה דאג להעביר לך, עצוב מאוד.

פורסם
1. כשיש תן זכות קדימה בטסט תעצור(ולא לגלוש כמו בשיעורים)

2. כשאתה מגיע למעגל תנועה תחכה שחצי מעגל יהיה פנוי(ולא רבע כמו בשיעורים)

3.להוריד להילוך ראשון לפני צומת שצריך להאט בה( ולא כמו בשיעורים שאפשר להמשיך גם בשני)

4. לא לעקוף בטסט אם לא צריך(אני לא זקנה כשהיה צריך לעקוף בשיעורים הייתי עוקף)

 

 

זה משתנה ממורה למורה.

כל מה שכתבת 'לעשות בטסט' ככה המורה שלי לימד אותי. צריך ללמוד להפעיל שיקול דעת לבד בלי שהמורה יגיד מה לעשות.

פורסם
אוסף של שטויות .

אם זה מה שמורה הנהיגה דאג להעביר לך, עצוב מאוד.

אני יודע שזה עצוב, זה מה שאני אומר, שמלמדים לעבור טסט ולא ללמוד לנהוג.

אם אתה לא יודע לנהוג על 100 כ"ס, לא יעזרו לך 500.

פורסם
אוסף של שטויות .

אם זה מה שמורה הנהיגה דאג להעביר לך, עצוב מאוד.

 

צודק בהחלט. מעולם לא שמעתי משפטים כאלו ממורה הנהיגה שלי.

מצד שני, מורה הנהיגה שלי מעולם לא הסביר לי על תת היגוי והיגוי יתר, מעולם לא נתן לי לנסוע במגרש חניה ריק ולבלום בכל הכוח ולראות מה קורה לרכב. מעולם לא חוויתי היגוי יתר ותת היגוי בצורה מבוקרת עד שעשיתי את הקורס ב"מסלולים".

אז לא משנה אם זה "מסלולים" או "דרייב ארט" או כל בית ספר אחר, פיזיקה נשארת פיזיקה וקורס נהיגה מתקדמת נשאר בגדר מומלץ מאוד.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

לימוד הנהיגה, כפי שהוא בארץ, מלמד מעט אודות תפעול הרכב והשתלבות בתנועה - וזהו, בערך.

 

לא מוכר לי מורה שמלמד כיצד להגיב במצב של היגוי יתר, עקיפה שמשתבשת [ בכל מיני צורות ],תקר תו"כ נהיגה, חלוקת משקל בהעמסה, לחצי אוויר משתנים, וגם לא נהיגה מונעת [בתחום הרעיוני שלה, ולא חזרה על התמרורים]. מי שלומד בקיץ אפילו לא ינהג בכביש רטוב, למה ללכת רחוק.

 

גיל 17 הוא גיל מועד לפורענות, לא רק בנהיגה. אני מכבד את הבחור שביקש עיצות כצד למתן את עצמו, והפתרון לכך הוא לנסות להבין שבשבריר שנייה אפשר לאבד את החיים - או להרוג מישהו [ שזה גם סוג של "לאבד את החיים" ].

 

זה לא רלוונטי כעת, כי זה נמדד ברגע בו הרגל לוחצת על הגז כשהמוזיקה בווליום והחבר'ה בסבבה והאווירה בשמיים בדרך מ/אל מסיבה: בגיל 17 אתה לא חושב שיכול לקרות לך משהו. על זה פחות או יותר מבוססת האבולוציה ומבוססים הצבאות בעולם, על ילדים שלא יכולים להבין שהם יכולים למות.

 

מה שכן, יש כמה צורות "להשתטות" ובכמה דרגות : בחבר'ה שלי, בגיל הזה, גם כש"נהנינו" מנהיגה - אף פעם לא "התבהמנו", לא סיכנו אחרים, לא הגזמנו. היה אחד שבאופן קבוע נהג בפראות ללא טיפת שיקול דעת, והוא נהרג בהתהפכות . אף אחד מאיתנו לא הופתע. אמא שלו התאבדה כמה שנים אחרי [ הוא היה בן יחיד ].

פורסם
תן דוגמא , מעניין על מה אתה מדבר.?

 

לי יש דוגמא:

בכל פעם כאשר הייתי מתקרב לצומת בה נדרשת עצירה (תמרור עצור, שדה ראייה מינימלי) בעת הלחיצה על הקלאץ' הייתי מעביר להילוך ראשון, זאת ע"מ לא לעכב את התנועה מאחורי, לעצור ולסוע.

המורה בירך אותי על זה שחשבתי לעשות את זה.

כאשר נכשלתי בטסט הראשון (מסיבה אחרת) הטסטר החליט להוסיף - "בולם בהילוך ראשון". (מיותר לציין שלא הורדתי לראשון לצרכי בלימה).

 

דוגמא נוספת:

כיכר, אני ממשיך ישר, בטסט? לאותת ימינה בכניסה וימינה ביציאה.

ניסיתי את זה בחיים, כמעט נישקתי מישהו שחשב שאני פונה ימינה בכיכר, מאז - לפני הכיכר אני מאותת לכיוון הנסיעה שלי, ואם יש אפשרות ביציעה מאותת ימינה (כיכרות גדולות בד"כ).

 

בחזרה לנושא:

ככה זה תמיד, לי יש כמעט שנתיים רשיון, הייתה לי תקופה..."זריזה" (לא מופרעת, אין לי שום משיכה לג'יהאד האיסלאמי), היא עברה עם הזמן כאשר התחלתי לחשוב על הדלק.

אני לא אגיד שמאז אני נוהג כמו סבתא, אבל את מצב ה"התגרזנות אמיתית" אני מפעיל רק במקומות שאני אוכל להנות בהם באמת ובוודאי בלי לסכן אף אחד.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם
לי יש דוגמא:

בכל פעם כאשר הייתי מתקרב לצומת בה נדרשת עצירה (תמרור עצור, שדה ראייה מינימלי) בעת הלחיצה על הקלאץ' הייתי מעביר להילוך ראשון, זאת ע"מ לא לעכב את התנועה מאחורי, לעצור ולסוע.

המורה בירך אותי על זה שחשבתי לעשות את זה.

כאשר נכשלתי בטסט הראשון (מסיבה אחרת) הטסטר החליט להוסיף - "בולם בהילוך ראשון". (מיותר לציין שלא הורדתי לראשון לצרכי בלימה).

 

דוגמא נוספת:

כיכר, אני ממשיך ישר, בטסט? לאותת ימינה בכניסה וימינה ביציאה.

ניסיתי את זה בחיים, כמעט נישקתי מישהו שחשב שאני פונה ימינה בכיכר, מאז - לפני הכיכר אני מאותת לכיוון הנסיעה שלי, ואם יש אפשרות ביציעה מאותת ימינה (כיכרות גדולות בד"כ).

 

בחזרה לנושא:

ככה זה תמיד, לי יש כמעט שנתיים רשיון, הייתה לי תקופה..."זריזה" (לא מופרעת, אין לי שום משיכה לג'יהאד האיסלאמי), היא עברה עם הזמן כאשר התחלתי לחשוב על הדלק.

אני לא אגיד שמאז אני נוהג כמו סבתא, אבל את מצב ה"התגרזנות אמיתית" אני מפעיל רק במקומות שאני אוכל להנות בהם באמת ובוודאי בלי לסכן אף אחד.

 

צודק.אבל בכיכר מאותתים רק כשיוצאים ממנה,לא כשנכנסים..הדבר יכול לבלבל נהגים אחרים.


×
×
  • תוכן חדש...