Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7082 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

פאדי השם נכון?

 

תראה,ברור שבאיזורים שחיים בני דתות אחרות זה לגטימי שיהיה בשר לא כשר.

 

אפילו לגטימי שיהיו חנויות שימכרו בשר לא כשר גם בקרב היהודים,אבל לקום ולהגיד שהנורמה צריכה להיות כך שהבשר יהיה לא כשר,זה נראה לך הגיוני?

 

אנשים פה מתבכיינים שבשר כשר פוגע להם באיכות חיים או בכיס,בולשיט! זאת שינאת חינם ותו לא!

  • תגובות 278
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
אתה חיי במדינה דמוקרטית עד כמה שידוע לי..

 

 

בהגדרה אנחנו "מדינה יהודית בארץ ישראל" - שזה לא בדיוק שיא הדמוקרטיה..

 

מצד שני לא צריך להביע פליאה על זה שיש צביון יהודי למדינה שלנו , רוב הציבור החילוני אפילו תומך בזה.

GOT סחוג?

פורסם
"לדחוף לך בפרצוף?" לך לטיב טעם מישהו מכריח אותך?! זו היא מדינה יהודית ,לכן בשר כשר הוא הנורמה,מנהגים יהודיים מעצבנים אותך?! אתה במדינה הלא נכונה.

 

 

עוד מעט יקומו אנשים ויגידו למה יש מגן דוד בדגל שלנו כי לא כולם מזדהים איתו.

 

לא אתה ולא שכמותך יגידו לי במדינה בה אני נולדתי אם זו המדינה הנכונה בשבילי, מה מעצבן אותי ומה אני רוצה לשנות, כולל הדגל. זאת המדינה שלי לא פחות משהיא שלך, בין אם דעותיי מקובלות עליך (או על כמה מיליון אנשים אחרים) או בין אם לאו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אכן פאדי,

 

בקשר לאם זה לגיטימי אני לא יודע, אני כן יודע שזה לא יהיה ממש "פייר" אם אני צריך לשלם על כל הדברים שאני קונה יותר בגלל תעודת הכשרות .

מצד שני אני מודע לזה שאני חיי במדינה שרוב האוכלוסייה יהודית כך שאם זה מה שמקובל וזה מה יש אז אני חייב לשלם את זה ולא משנה מה יקרה (ולכן יש הרבה ייבוא של מוצרים שהם לא "כשרים" שמייבאים סוחרים ערבים שהם בכללי גם הרבה יותר זולים ( פסטות למניהם כדוגמא שהן הרבה יותר איכותיות ועולמיות זלולות באפילו 50% אחוז מהפסטות של אוסם ), למה זה זול כל כך הרבה אני לא ממש יודע למרות שאני יכול לברר אבל אחרי הדיון פה אולי לתעודת הכשרות יש חלק מזה .

 

איכות החיים לא נמדדת לפי הכשרות משני הצדדים, ויש כאלה שזה ממש מפריע להם משני הצדדים (אוכלי הכשר ואוכלי הלא כשר )

 

בכלל אני אספר לך סיפור קטנטן ,

לפני יותר מ-10 שנים או אפילו קצת יותר (בזמן שתאופיק זיאד ז"ל היה חבר כנסת אם זה עוזר בזיהוי התקופה) ולא זוכר מה היה האירוע אבל היתה אצלנו סעודה בבית הרבה מאוד אנשים , הרוב חברים כנסת וברובם חרדים עם עוד כמה חברים ערבים וכאלה .

אני זוכר שלא הסכימו שהאוכל יבוצע על ידינו או בכלל לאכול מהצלחות שיש לנו כי ולפי מה שהבנתי אז "בצלחות נאכל אוכל לא כשר אז הצלחת לא כשרה" או משהו בסגנון הזה .

האוכל הוזמן מאיזה מסעדה לחרדים בפתח תקווה עם הכלים כדי שהסועדים יאכלו !

בטעות המקום לא שלח מספיק כלים והיה מחסור בכלים אז נשארנו עם מה שיש ואוכל שכבר מוכן על השולחנות , אני זוכר שאיזה רב שהיה שם הרתיח מים ושם אותם באיזה דלי גדול ואז "תבל" את הכלים שלנו במים ויצאו "כשרים" ואחרי זה כל השאר אכלו מהכלים .

האמת שאז זה ממש הצחיק אותי כילד (אז הייתי ממש צעיר) ובכלל עד היום אני לא ממש מבין שעם כל הניקיון שאפשר לעשות רק מים רותחים וכמה מלמולים הפכו את הכלים ל"כשרות" .

 

אולי זה רק אני , אולי זו המסורת או מה שאמורים לעשות לפי הדת היהודית אבל זה לא השתקף לי יפה בעיניים אז ועד היום לא ממש הובן לי הקטע הזה (אגב אם אתה יודע מה בכלל עשה עם ההתבלה של הכלים אשמח להסבר קצר ופשוט להבנה :) )

 

כמו שאפשר להבין יש לנו הרבה אבל הרבה חברים יהודים עניין הכשרות פחות מטריד מבחינתי מאשר עניין ההסוואה שאפשר לעשות תחת כנפי ה"דת" (אגב זה בכל הדתות וגם בנוצרית במיוחד - מכירת קרקעות של הכניסייה כשזה בכלל אסור לפי הכנסייה במחירים דביליים כדי שאנשים יכנסיו כסף לכיסים ) , דוגמא היא רחוב ההדר בחיפה שנמצא בבעלות הכניסייה אך מי שמחבל מבפנים וכדי לעקוף את החוק של איסור מכירת הקרקע ששייכת לכניסייה הם פשוט "השכירו" את הקרקעות לתקופה של 99 שנים בתשלום מראש (דאהה ) , אני מודע להרבה עבירות ורמאויות שבוצא תחת כנפי הדת והמשפחה שלי מנסה למנוע את השחיתות בכניסייה והמעשים האלה בכלל, גם אצל יהודים יש הרבה כאלה (וגם כאלה שרימו אותנו אישית ו"גנבו" לנו כסף לכאורה) אבל עצם היות הדת היא ההסוואה הכי טובה לכל פעילות לא חוקית עושה אותה לשנואה - לפחות מבחינתי- , כשאני יודע מה קורה בפנים זה מעצבן (הרוב לא יודע רק אלה שנלחמים בזה כמו דודי ועוד כמה אנשים שאני מכיר ) זה מרחיק אותי יותר מהדת .

 

המצב הזה קורה בכל הדתות, אוסמה בן לאדן עושה את זה באיסלאם , כל כל 9/11 היה פיגוע מחריד אבל הוא עשה ימבה של כסף בפיגוע הזה ! זהו אינטרס כלכלי שרבים מתעלמים ממנו אך הוא קיים כמובן תחת ההסוואה של "מלחמת הדת" .

 

אני לא נגד דת, אני בעצמי לא מאמין אבל אני לא נגד כאלה שמאמינים אך מצד שני מעצבן אותי שרבים רבים משתמשים בדת כביכול כדי לצבור עוד כוח ועוד כוח .

Every man has his own destiny: the only imperative is to follow it, to accept it, no matter where it leads him

 

Henry Miller

פורסם

פאדי להילכות כשרות יש המון המון פרשנויות ואם נכנס לזה לא יהיה סוף,יש כאלו ששותים קפה אצל ערבים למרות שהם שומרי מסורת,יש כאלו מחמירים.

 

אנחנו מדברים פה על בשר לא כשר נטו,ד"א באוכלוסיה החרדית יש חנויות שמוכרות סחורה בזיל הזול,איך זה קורה?! אני גם לא יכול להסביר,הסכום שמשלמים על מוצר עבור כשרותו לא מורגש ואני בספק אם הוא קיים.

פורסם
פאדי להילכות כשרות יש המון המון פרשנויות ואם נכנס לזה לא יהיה סוף,יש כאלו ששותים קפה אצל ערבים למרות שהם שומרי מסורת,יש כאלו מחמירים.

 

אנחנו מדברים פה על בשר לא כשר נטו,ד"א באוכלוסיה החרדית יש חנויות שמוכרות סחורה בזיל הזול,איך זה קורה?! אני גם לא יכול להסביר,הסכום שמשלמים על מוצר עבור כשרותו לא מורגש ואני בספק אם הוא קיים.

 

אני מודע לזה, אני גם מודע שיש הרבה חנויות באזורים החרדים שמוכרים סחורות בזול (בני ברק למשל אם אני לא טועה ) אבל עדיין לא אותה סחורה ולפי מה שהבנתי מקבלים הנחות/הטבות מהמדינה כי בכלל רוב האוכלוסייה שם ברוכת ילדים .

 

בכללי קשה למצוא ומקשים מאוד מאוד על כל מי שרוצה ליהנות מבשר לא כשר, לסבא שלי היתה חוות חזירים שבנו הבכור (דודי) המשיך והחזיק אותה ועבד בה כל חייו, תמיד עשו בעיות על זה שזה אסור וכולה (החווה היתה בציפורי) עד שבסוף יותר מידיי בלאגן ועוד האוכולסייה המוסלמית מהכפרים הקרובים התחילו להתלונן על כך זה "לא כשר" גם אצל המוסלמים עד שהוא התאייש ממלחות עם כל העולם רק בשביל חווה שנמצאת באמצע שום מקום אך כל העולם רוצה להפסיק אותה כי אלה חזירים . הוא ניסה עופות (בכלל בן אדם מבוגר מעל גיל 60 שעובד לרוב לבד) כי הוא בכלל לא מעוניין להרוויח מזה אלא פשוט העבודה שלו מאז ומתמיד אך לא אהב את העסק איתם ובסוף החליט שהוא לא רוצה לעבוד .

עופות אפשר אבל חזירים בלתי אפשרי , למה כי מתלוננים כי זה מנוגד לדת ושזו חית השטן וכל מיני שטויות . אתה אולי לא מתנגד אבל רבים רבים רבים כן יתנגדו ופה נוצרת הבעיה

Every man has his own destiny: the only imperative is to follow it, to accept it, no matter where it leads him

 

Henry Miller

פורסם
אני לא אומר לך מה לעשות,אני פשוט מציג בפנייך את העובדות,"בוקר טוב".

 

העובדות מצביעות שכמו בכל מדינה מתוקנת בעולם, רק בכמה עשרות שנים פיגור, הדת הולכת ומאבדת מאחיזתה בציבור, בהלכותיו ובפוליטיקה. וטוב שכך.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
הדת פה אלפי שנים ונראה לי שהיא תישאר עוד ,לא אתה ולא שכמותך יכחידו אותה.

 

הדת יכולה להישאר לנצח, כל זמן שהיא נפרדת מהמדינה ולא מחייבת את מי שאיננו רוצה בה. כל אחד רשאי להתנהג באיזה אופן מוזר שבא לו, בין אם הוא פאנקיסט מהכיכר או חרדי מירושלים. הדיון הוא לא על מהות הדת אלא על מהות המדינה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

המדינה לא יכולה להיות נפרדת מהדת לחלוטין מהסיבה שמהמדינה מבוססת עליה.

 

השם "ישראל" מגיע מהדת,העם היהודי התחיל מאותה דת,רגש הלאומיות והאידאולוגיה שהביא אותנו לאיזור הזה מגיע מהדת.

 

אף אחד לא רוצה להיות כמו אירן,אבל מצד שני לא רוצים להתנתק לחלוטין,מבחינתי המצב היום מתאים לכל הצדדים,אנשים כמוך רוצים שנאבד את הזהות לחלוטין מה שיביא את הסוף למדינה הזאת.

פורסם
המדינה לא יכולה להיות נפרדת מהדת לחלוטין מהסיבה שמהמדינה מבוססת עליה.

 

השם "ישראל" מגיע מהדת,העם היהודי התחיל מאותה דת,רגש הלאומיות והאידאולוגיה שהביא אותנו לאיזור הזה מגיע מהדת.

 

אף אחד לא רוצה להיות כמו אירן,אבל מצד שני לא רוצים להתנתק לחלוטין,מבחינתי המצב היום מתאים לכל הצדדים,אנשים כמוך רוצים שנאבד את הזהות לחלוטין מה שיביא את הסוף למדינה הזאת.

 

אל תכתוב לא רוצים, תכתוב "אני לא רוצים". כל התרבות המערבית מבוססת על דת זו או אחרת. זה א אומר שצריך לקבל את סדרי העבר גם כיום. הקידמה היא תהליך שחרור הפרט מעריצות מערכות חברתיות שונות הכופות עליו סדרים שונים ומשונים בחייו הפרטיים, בכלל זה שחרור הפרט מעריצות הממסד הדתי.

אני לא מעוניין שאף לא אדם אחד יאבד את הזהות שלו, אני בעד להניח לכל אדם לבחור לעצמו את הזהות שלו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אתם עושים סלט של הגדרה עצמית.

כקהילות פזורות בגולה ההגדרה העצמית שלנו הייתה בעיקר דתית. היום (ברוך השם...) יש לנו גם זהות לאומית.

אני לא מגדיר את עצמי כיהודי דתי והקשר שלי עם שאר החברה לא מבוסס על כך בשום צורה.

אני מגדיר את עצמי כבן הלאום הישראלי ממוצא יהודי.

יש הרבה יותר מן המשותף ביני לבין בן אחר ללאום הישראלי שמדבר עברית, שירת בצבא וקשר את גורלו עם העם והארץ אפילו אם הוא לא נולד לאם יהודית מאשר לחסיד סטאמר מברוקלין שמדבר אידיש והולך להפגש עם אחמדינג'אד.

אחד הוא בן הלאום והתרבות שלי והשני הוא בן לתרבות אחרת.

 

מה שמאחד את המדינה שלנו ונותן לה את העתיד שמגיע לה זה אנשים שמתרגשים משיר של אלתרמן ומכבדים את לוחמי מלחמת העצמאות כמו גם את לוחמיו של יהושע בן-נון, ולא טיפוסים גלותיים ומסתגרים שתרבותם פחות עוסקת בהיסטוריה והאמנות של עמם אלא בהתפלפלויות על קוצן של מצוות.

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7082 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...