Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7082 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אנחנו חיים במדינה עם רוב יהודי,יש רוב יהודי שלא מעוניין לעבוד בשבת,נראה לכם הגיוני שהמחוקק ילך נגד רוב העם וירמוס את זכויותיו ורצונותיו?!

יהיה כאוס בשוק העבודה ביום שיבטלו את שבת כ"יום מנוחה".

 

 

למה שיהיה קיוס ??

אכן אתה חיי במדינה עם רוב יהודי,

ואם אני מעוניין לעבוד בשבת אז אני חייב לקבל קנס שבועי , למה ??

Every man has his own destiny: the only imperative is to follow it, to accept it, no matter where it leads him

 

Henry Miller

  • תגובות 278
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

כי אז אם לא יהיה קנס ,הרבה בעלי עסקים "יכריחו" אנשים לעבוד בשבת גם אם הם לא רוצים,תהיה אפליה בוטה בין אנשים שכן רוצים לעבוד לאלו שלא.

 

דרך אגב מעוגן בחוק שבאיזורים שיש רוב ערבי/לא יהודי אין קנסות בכלל,הקנס רק באיזורים שיש רוב יהודי.

פורסם
כי אז אם לא יהיה קנס ,הרבה בעלי עסקים "יכריחו" אנשים לעבוד בשבת גם אם הם לא רוצים,תהיה אפליה בוטה בין אנשים שכן רוצים לעבוד לאלו שלא.

אני כבר הגבתי שאם תהיה איזושהי דרך לאכוף את זה שבעלי עסקים לא יוכלו להכריח עובדים לעבוד בשבת האם זה עדיין היה מפריע לך ??

אם באופן תיאורטי רק ערבים יעבדו בכל החנויות בשבת האם זה עדיין היה מפריע לך ??

דרך אגב מעוגן בחוק שבאיזורים שיש רוב ערבי/לא יהודי אין קנסות בכלל,הקנס רק באיזורים שיש רוב יהודי.

וזו טעות מרה (אני לא מכיר את החוק ולא מתכוון כרגע לחפש אבל אני אסתמך על דבריך) כי אז כבר תהיה "אפליה" בהפרדה בין "אזורים ערביים"/לא יהודים לאזורים עם רוב יהודי .

 

 

 

אני עדיין לא מבין למה זה כזה חשוב, מי שלא רוצה לעבוד אז שלא יעבוד.

Every man has his own destiny: the only imperative is to follow it, to accept it, no matter where it leads him

 

Henry Miller

פורסם

פאדי,זה הסידור הכי נוח ככה לא מכריחים בני דתות אחרות לא לעבוד בשבת.

 

אם יעבדו ערבים בלבד, יש אפשרות לבעל העסק לבקש אישור מיוחד משר העבודה.

פורסם

אין דבר כזה "הסידור הכי נוח"

 

מדינה דמוקרטית אמורה לדאוג לכל אזרחיה. לרוב בדיוק כמו למיעוט.

 

למי שיגיד לי שישראל זו לא דמוקרטיה אני אומרת מראש - ישראל מוגדרת כמדינה דמוקרטית. אמנם מדינה יהודית בא"י אבל דמוקרטית.

יש אנשים שמוציאים ממך את המיטב, אנשים נפלאים ונדירים. אני קוראת לו אהובי - אסף.

פורסם
אין דבר כזה "הסידור הכי נוח"

 

מדינה דמוקרטית אמורה לדאוג לכל אזרחיה. לרוב בדיוק כמו למיעוט.

 

למי שיגיד לי שישראל זו לא דמוקרטיה אני אומרת מראש - ישראל מוגדרת כמדינה דמוקרטית. אמנם מדינה יהודית בא"י אבל דמוקרטית.

 

 

זו אמירה מאוד נאיבית.

 

את כנראה לא מבינה את הבעייתיות של ההגדרה הזאת.

 

"מדינה יהודית דמוקרטית" זה מושג שסותר את עצמו.

 

שיטת הממשל אמנם דמוקרטית , אבל אנחנו עדיין לא מדינת כלל אזרחיה.

GOT סחוג?

פורסם

 

 

falou-כשהיום הזה לא יהיה יום מנוחה לא יהיה סיבה לשלם בו יותר.

 

זה לא נכון.

כמו שכתבת, למדינה יש יום מנוחה "רשמי".

אפשר (ורצוי) להתאימו ולשנותו בהתאם לדרישות של מועצות מקומיות וישובים שונים עם רב עדתי שונה ולקבוע שם יום חופש אחר (שישי, שבת, שלישי, whatever).

 

דרך אגב, גם באירופה יש כבר מסחר ביום א' (והלזכירך, להם יש רק 5 ימי עבודה בשבוע לכוווולם), אם כי מוגבל בהיקפו ו/או במיקומו.

 

למי שיגיד לי שישראל זו לא דמוקרטיה אני אומרת מראש - ישראל מוגדרת כמדינה דמוקרטית. אמנם מדינה יהודית בא"י אבל דמוקרטית.

 

ישראל היא מדינה פסאדו-דמוקרטית, כי דמוקרטיה נמדדת במידת שמירתה על זכויות הפרט והחופש שלו. ברגע שאת מגדירה במדינה שיש אזרחים סוג א' (יהודים) ואזרחים סוג ב' (לא יהודים) את כבר לא דמוקרטית ממש. כמובן שלא מדובר בהגדרה דיכוטומית, אבל ברצף בין דמוקרטית לגזענית אנחנו בין ארה"ב לדרום אפריקה של האפרטהייד.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
כמו שכתבת, למדינה יש יום מנוחה "רשמי".

אפשר (ורצוי) להתאימו ולשנותו בהתאם לדרישות של מועצות מקומיות וישובים שונים עם רב עדתי שונה ולקבוע שם יום חופש אחר (שישי, שבת, שלישי, whatever).

תמיד שווה לחפש את החוקים הרלוונטיים בספר החוקים.

תתפלאו כמה אפשר ללמוד מזה על זכויותיכם האמיתיות.

לעניין -

(1) לגבי יהודי - את יום השבת;

(2) לגבי מי שאינו יהודי - את יום השבת או את היום הראשון או את היום השישי בשבוע, הכל לפי המקובל עליו כיום המנוחה השבועית שלו.

משמעות - מדינת ישראל מכירה בזכותם של מוסלמים ונוצרים בלבד לימים שאינם שבת.

(ג) מי שאינו יהודי רשאי - לגבי בית מלאכתו, מפעל תעשייתו או חנותו, הנמצאים בתחום רשות מקומית שמספר תושביה שאינם יהודים הוא, לפי קביעת הרשות, לפחות רבע מכלל תושבי הרשות - לקיים את האיסורים לפי סעיף זה, או בימי המנוחה כאמור או בימי שבתו וחגיו, לפי בחירתו; והוא הדין לגבי רובע של רשות מקומית, שתחומו ומספרם היחסי של תושביו שאינם יהודים בכלל תושביו - שהוא רבע לפחות - נקבעו לענין זה על ידי אותה רשות.

(ד) האמור בסעיף קטן (ג) אין בו כדי למנוע נאשם לפי סעיף זה מלהביא ראיות כי מספר התושבים שאינם יהודים בתחום רשות מקומית או רובע שלה, לפי הענין, אינו פחות מרבע מכלל הרשות או הרובע.

מספיק שרבע מהתושבים באיזור אינם יהודים. לא צריך שרב נוצרי או רב מוסלמי (מצטער, נורא מצחיק אותי המינוח הזה) יאשרו.

 

לדעתי יש לרענן את החוק האנאכרוניסטי הזה רענון מסיבי.

מדינת ישראל כבר 56 שנה אינה מכירה באנשים חילונים או חסרי השתייכות דתית.

למה כדי לקבוע איזה יום מתאים לי כיום מנוחה אני צריך להצהיר שאני בן לדת X?

למה כדי לפתוח עסק ביום שבת אין מספיק שאוכיח שלפחות אחוז מסויים מתושבי האיזור אינם דתיים? אני לא מדבר על יחס של רבע חילוניים כדי לפתוח עסקים ומפעלים בשבת. בואו נהיה נדיבים - שיחס של 90% חילוניים ברובע יאפשר פתיחת עסקים בשבת על פי חוק. אזורי תעשיה קל וחומר.

אתם יודעים מה? לגבי איזורי תעשיה נראה לי שיש פה קייס. לא בעיה להוכיח שברובע שמוגדר איזור תעשיה מספר התושבים שאינם יהודים אינו פחות מרבע מכלל הרובע, פשוט כי שני המספרים הם אפס באיזור שאינו איזור מגורים.:lol:

פורסם
תמיד שווה לחפש את החוקים הרלוונטיים בספר החוקים.

 

אני אומר משהו שונה מהחוק, שבא לתמוך בבעיה שהעלת, העובדה שלחילונים אין מילה. תן למועצה המקומית להחליט מה יום המנוחה שלה, לפי רצון בוחריה.י זה נראה לי סביר לחלוטין לחייב באזורי מגורים סגירת עסקים יום אחד בשבוע. עניין של רווחת התושבים.

מצד שני אין שום סיבה שהתושבים הנ"ל יתנגדו לפתיחת עסקים באזור מסחרי מוגדר מחוץ לאזור המגורים.

 

לסיכום, תן לאנשים להחליט איך לנהל את חיי המסחר באזור שלהם.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7082 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...