Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7356 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
למה אתה מחליף פלאגים אחרי 10K ק"מ?
חנן אכן צודק, ושאלתו במקומה, אתה יכול בשקט להכפיל את זמן השימוש ל20,000 ק"מ לפחות!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

תודה, צביקה.

 

 

אין לי ספר של הקליאו, אבל למשל בקורולה שהיתה לי, מוזרקת דלק, היתה הוראה בהיינס כל 50K ק"מ, רק לבדוק את מצב הפלאגים, ולהחליף אם יש צורך. בפעם הבודדת ב30K שהרכב היה אצלי, הוצאתי מצת אחד כדי לבדוק מה שלומו, הוא נראה חדש לחלוטין.

 

ברנו5 שהיתה לי, אני לא זוכר מה היה רשום בספר, אבל מדי פעם בדקתי ולאחר 50K ק"מ נצפתה התעגלות קלה של קצה האלקטרודות. זהו. וזה עוד ברכב מוזן מאייד, שאמור תיאורטית לחסל מצתים מהר יותר.

 

כמובן שבחנויות חלקי החילוף ובמוסכים היו רוצים שתחליפו יותר. זה מיותר. זה שריד לרכבים מתקופה אחרת, של הצתת פלטינות והזנת מאייד. ג'ו קריידן, עליו השלום, אמר פעם שהוא מחליף פלאגים כשהוא מתחיל להרגיש גמגום קל בהתנעת הבוקר. לא לפני. אני לא בטוח שהייתי הולך עם השיטה שלו עד הסוף, כי חלק ממערכות ההצתה האלקטרוניות לא מתלהבות מרכיבי הצתה לא תקינים, אבל בהחלט הייתי בודק מה המצב לפני שהייתי מחליט על החלפה.

פורסם

שאלה לחנן:

לא נראה לך שאלקטרודה כבר מעוגלת בפינות?

 

לדעתי כבר כדאי להחליף...

 

חוץ מזה סה"כ עוד 50- 80 ש"ח לטיפול.

 

מוטי

פלאגים (Medium)2.JPG

פורסם

אני אוסיף קצת פלפל לדיון מזווית הניסיון שלי;

 

במכוניות PSA של השנים האחרונות היצרן ממליץ להחליף מצתים כל 60,000 ק"מ. לידיעה בלבד; המצתים המקוריים שבאים עם הרכב הם של "בוש".

נתקלתי בלא מעט מקרים שכבר ב 40-50K ק"מ מתחילים זיופים במנוע ולעיתים גם "חיתוכים" ובעיות התנעה. מרווח האלקטרודה הוא 0.9 מ"מ וישנם 2 סלילים סה"כ עבור 4 מצתים (כל סליל 2 מצתים...).

 

לא ברור לי איך תכנן היצרן את שגרת הטיפולים וטען שהמצתים הללו שורדים 60K ק"מ בצורה סבירה במנוע. אישית הייתי ממליץ להחליף את המצתים כל 20,000 ק"מ בהנחה שמערכת ההצתה במצב תקין לחלוטין וחוטי ההצתה מקוריים ובעלי התנגדות נמוכה. במקרים שהם EXTRA של ה EXTRA הייתי אומר להחליף כל 30,000 ק"מ. מעבר לזה נראה לי שזו התעללות מיותרת במצתים ובעיקר בחלק אחר מאוד יקר; סליל הצתה.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לא נראה לך שאלקטרודה כבר מעוגלת בפינות?

 

אני לא מכיר את המצת הספציפי הזה ואת צורתו כחדש. כדאי להשוות את המרווח למרווח המקורי. אם יש שינוי מהותי, אז להחליף. זו דעתי, הלא מקצועית.

 

עוד החלפת מצתים זו עוד הוצאה. בנוסף, לפעמים, למרות שזה בהחלט לא אמור לקרות בעבודה נכונה (אבל מי מאיתנו חסין טעויות? ) , זה גם גורר איתו מצת שהוכנס בצורה עקומה והברגה הרוסה, או כבל הצתה שנמשך ונקרע מהסופית שלו, או לכלוך שחודר לצילינדר, וכל זה באמת שלא נותן כלום. אתה לא מצ'פר את הרכב שלך אם אתה מחליף לעתים תכופות יותר ממה שבאמת צריך.

פורסם

תודה לכל העונים והעוזרים!!!

לפי מה שהבנתי מהשרשור הוא שהמצתים שלי הם במצב סביר לאחר 10,000 קמ ?!ושלא נראה שיש איזו בעיה במנוע לפחות לפי מצב המצתים!

וכן שצריך להחליף מצתים רק כל 20,000 או יותר!

עוד שאלה קטנה, האים זה מזיק להחליף מצתים כל 10,00 יחד עם הטיפול? או שסתם אתם אמרתם שאפשר לדחות את החלפת המצתים לידע כללי, כי באמת שזה לא משנה הרבה במחיר הטיפול במיוחד לאחר שאני מטפל לבד וזה חוסך 50% מעלות הטיפול במוסך !

תודה רבה

ישראל

הכונו לביאת המשיח!

פורסם
עוד שאלה קטנה, האים זה מזיק להחליף מצתים כל 10,00 יחד עם הטיפול? או שסתם אתם אמרתם שאפשר לדחות את החלפת המצתים לידע כללי, כי באמת שזה לא משנה הרבה במחיר הטיפול במיוחד לאחר שאני מטפל לבד וזה חוסך 50% מעלות הטיפול במוסך !

תודה רבה

ישראל

עוד החלפת מצתים זו עוד הוצאה. בנוסף' date=' לפעמים, למרות שזה בהחלט לא אמור לקרות בעבודה נכונה (אבל מי מאיתנו חסין טעויות? ) , זה גם גורר איתו מצת שהוכנס בצורה עקומה והברגה הרוסה, או כבל הצתה שנמשך ונקרע מהסופית שלו, או לכלוך שחודר לצילינדר, וכל זה באמת שלא נותן כלום. אתה לא מצ'פר את הרכב שלך אם אתה מחליף לעתים תכופות יותר ממה שבאמת צריך. [/quote'].....

פורסם

שלום לך

מצד אחד אתה מעוניין לחסוך לך כסף , ע"י ביצוע טיפול עצמי לרכבך.

ומאידך אתה מחליף כל 10000 ק"מ מצתים.

 

אז היכן החיסכון???

באם תמשיך להחליף כל 10000 ק"מ את המצתים אזי הנזק היחיד שיהיה לך הוא בכיס.

 

ירון מאיר

פורסם

במוסך מחליפים כל טיפול 10,000 ואני משלם 400 שח לטיפול, הם שמים פלאגים סתם ,שמן של סונול לא יודע איזו צמיגות ואם זה מענין אותם בכלל פילטר שמן מעפן שקונים בעזריה ב12 שח וכ'

אני מחליף את הפילטר שמן מקורי שמן של elf המומלץ ע"י היצרן פלאגים המומלצים ע"י היצרן ועולה לי סה"כ כ200 שח

לא שווה להחליף פלאגים כל 10,000 וליהיות בטוח שאין לך בעיות אח"כ?

 

אבל את האמת אני לא יודע אם יכול להווצר נזק בפלאג שמפסיק לעבוד אם קיים דבר כזה בכלל???? אניצעיר בנושא זה ודרך אגב גם צעיר בכלל!

תודה רבה

ישראל

הכונו לביאת המשיח!

פורסם

לא חשוב גילך, חשוב אם למדת משהו משרשור זה, כוונת הכותבים היתה, שמצד אחד , אתה אומנם חוסך 200 שקל, ומשתמש בחלפים איכותים, אך משסתקן בהרכבה לקוייה של המצתים, ושחיקת הברגת הראש, לכן קח זאת בחשבון!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
תודה, צביקה.

 

 

אין לי ספר של הקליאו, אבל למשל בקורולה שהיתה לי, מוזרקת דלק, היתה הוראה בהיינס כל 50K ק"מ, רק לבדוק את מצב הפלאגים, ולהחליף אם יש צורך. בפעם הבודדת ב30K שהרכב היה אצלי, הוצאתי מצת אחד כדי לבדוק מה שלומו, הוא נראה חדש לחלוטין.

 

ברנו5 שהיתה לי, אני לא זוכר מה היה רשום בספר, אבל מדי פעם בדקתי ולאחר 50K ק"מ נצפתה התעגלות קלה של קצה האלקטרודות. זהו. וזה עוד ברכב מוזן מאייד, שאמור תיאורטית לחסל מצתים מהר יותר.

 

כמובן שבחנויות חלקי החילוף ובמוסכים היו רוצים שתחליפו יותר. זה מיותר. זה שריד לרכבים מתקופה אחרת, של הצתת פלטינות והזנת מאייד. ג'ו קריידן, עליו השלום, אמר פעם שהוא מחליף פלאגים כשהוא מתחיל להרגיש גמגום קל בהתנעת הבוקר. לא לפני. אני לא בטוח שהייתי הולך עם השיטה שלו עד הסוף, כי חלק ממערכות ההצתה האלקטרוניות לא מתלהבות מרכיבי הצתה לא תקינים, אבל בהחלט הייתי בודק מה המצב לפני שהייתי מחליט על החלפה.

זה הבחור מהתוכנית "על גלגלים" בזמנו, בערוץ 1, עם דניאל פאר לא?

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם

נכון גו קריידן תושב הצפון, שאני בספק אם הוא חי עוד, אם כן אני מאחל לו עוד שנים רבות!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

באותו נושא:

 

הפלאגים שלי ב 205 עושים בימים אלו 20 אלף ק"מ , האם ניתן לעשות איתם עוד 10 אלפים בלי לחשוש?(הם עלו לי בזמנו 11 ש"ח לאחד , לא זוכר מותג).

 

איזה נזק יכול להיווצר מזה?

 

פשוט זכור לי שקראתי שאורך חיים של פלאג עם אלקטרודה אחת הוא 20 אלף.

 

תודה.

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק


×
×
  • תוכן חדש...