Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היכן עדיף למקם זוג צמיגים חדש?


ירחמיאל
שימו לב! השרשור הזה בן 6601 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אבל!!! זה לא משנה איזה צמיג תשים מקדימה או מאחורה מכיוון שאם תעלה על מסמר(או כל דבר אחר) יהיה לך פנצ'ר גם בצמיג החדש וגם בישן יותר.בנוסף, צריך להיות חור גדול בשביל שכל האויר יצא במכה!

 

הבנתי למה כוונתכם, אבל זה לא משנה, כי גם אם תשימו את הצמיג החדש מאחורה ותעלו על אבן חדה יהיה לכם בדיוק אותו פנצ'ר כמו שהייתם מקבלים בצמיג ישן יותר.

אתם יודעים מה, בוא נשנה את השאלה: במידה ולא לוקחים בחשבון את עניין הפנצ'ר(נגיד ולא יכול להיות פנצ'ר) איפה יהיה עדיף לשים את הצמיגים החדשים, מלפנים או מאחור?

עד מתי ספטמבר 08.:(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 97
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אם נתעלם מעניין הפנצרים:

ברכב עם הנעה קדמית = מקדימה.

ברכב עם הנעה אחורית = מאחורה.

 

צמיג יכול להתפוצץ במכה אחת אם הוא מתחמם\נוסע עם עומס או במהירות מעל המותר\עולה על משהו חד\עולה על בור בכביש או גבשושית חדה....ועוד.

 

בקיצור, אי אפשר להתעלם מזה,ולכן הצמיג הטוב = תמיד מאחורה, חוק בל יעבור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב לציין שחוק מרפי, וחוק פרטו, קיימים ביום יום , וכאן בפורום הדבר מתבטא, בדעות חלוקות, בין שני אנשים, אביחי(אאוץ) ואאופל אסטרה , 20 אחוז מהתגובות, טוענים שהסכוי שבשעת חירום יתפוצצץ גלגל קדמי, יגרום לסחרור ולתת הגוי ולחוסר שליטה, שאר המגיבים, טוענים, שפנצר או פיצוץ בגלגל אחורי, יגרום לחוסר שליטה של הנהג, לזריקת זנב,ובגלל חוק ההתמדה וחוק צנטרפוגלי, הרכב יסתובב , כמו סביבון, ויתרחק לעבר המסלול הנגדי, או לעבר קיר הבטון או מעקה הבטיחות במידה וקיים

בדרך, או במידה והרכב נמצא בעקיפה, הוא יקח איתו רכבים שלצידו במסלול הימני , או השמאלי,(במקרה של כביש בעל שלוש נתיבים!

מה חוק מרפי שייך לכאן: ביום שיתפנצר לך גלגל אחורי, ותחליף אותו בגלגל הרזרבי השחוק, הנמצא בתא המטען, באותו יום עלול להתפוצץ הרזרבי השחוק שהרכבת בסרן האחורי, והמקרה שנכתב למעלה, יביא אותך לפי תהום, ולא תוכל לבקר בביתו של שמר!!

אתנ הבנת את זה ברוך?

בברכת שבת שלום נסיעה בטוחה

וצמיגים חדשים ותקינים , מקדימה ומאחורה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסיתי להתאפק ולא להיכנס שוב לויכוח העתיק הזה שאף-פעם לא מגיעים להסכמה אבל אני משתגע מהערות כאלה:

זאת בדיוק הטעות שלך, פנצר בגלגל אחורי ,ישר הרכב זורק אותך לקיבינימט ושום הגה לא יעזור-ההגה עובד אך לא משפיע,הרכב לא ימשיך ישר אלה יזרוק חזק לאחת הצדדים(לצד של הפאנצר) ובגלל זה זה כ"כ מסוכן=סכנת חיים.

בפנצר בקדמי,יש לך הגה,הרכב ימשיך לנסוע ישר אם תשחק עם ההגה, בפאנצר בקדמי אין לך סיכוי בכלל להמשיך ישר,אלה ישר יזרוק אותך לתהום,ולא יעזור לך כלום.

 

אלה עובדות.

אלה עובדות ? אתה התנסית אישית במה שאתה מתאר ? אם לא אז אתה רוצה אולי לנסות לפחות להסביר פיזיקלית למה זה מה שיקרה ? (זה יהיה מעניין)

אני דווקא כן התנסיתי בפנצ'ר בציר האחורי ולמרות שזה לא היה נעים זה היה רחוק מאוד מהתיאורים שלך ולגמרי לא שיכנע אותי שזה מסוכן הרבה יותר מאם הוא היה בציר הקדמי (וזה גם כמובן לא הוכחה לכלום ולא עובדה בדיוק כמו שההצהרות שלך לא מחייבות).

 

אביחי אולי צעיר אבל הזלזול, במקרה הזה לפחות, לא במקום כי הוא אומר הרבה דברים נכונים, הנחרצות שלו אולי לא במקום וכך גם ההמלצה הכללית שלא מתאימה פה אבל עדיין הוא בטח לא מדבר שטויות.

כפי שהוא כבר אמר, הצמיגים הרחבים מאחורה שכולם זוכרים זה ברכבי הנעה אחורית חזקים (כן, גם קארטינג).

ברכב הנעה קדמית אין שום ויכוח בכלל שהעומס הגדול יותר והצורך בצמיגים טובים יותר הוא בציר הקדמי.

זה כמובן לא אומר שהציר האחורי לא חשוב.

למעשה אם מצב הצמיגים כזה גרוע שאתה מפחד מהאחיזה שלהם או מסיכון של פיצוץ אז אין להם מקום על הרכב שלך, לא משנה באיזה ציר.

 

אני חושב שאת הויכוח ההיסטורי הזה אפשר לחלק לשני מקרים:

הנהג הטיפוסי שלא ממש מקפיד על מצב הצמיגים שלו ומושך אותם כמה שאפשר כך שבקלות אפשר להגיע למצב של צמיגים יבשים וגמורים עם פוטנציאל פיצוץ (ע"ע אבא שלי שהתגאה בצמיגים העמידים שלו ("המקוריים"/"החזיקו יופי כבר 8 שנים") שתהה איך דווקא אצלי הם החליטו למות (ציר אחורי כמובן)).

זה המקרה הקלאסי ובדיוק עבורו קבעו את הכלל הזה של צמיג טוב מאחורה וגם מטפחים את ההיגיון שמאחורי זה (שאכן קיים) לרמה של מיתוס ("קדמי - פשוט וקל, אחורי - אסון נוראי, אין סיכוי שתצאו מזה בחיים"). אל תשכחו גם שזה התפתח בתקופה שצמיגים מתפוצצים היה דבר הגיוני, כמעט שיגרתי גם בלי לאתגר אותם 10 שנים. היום זה הרבה פחות סביר בצמיג חדש יחסית ודורש רשלנות לא קטנה. לכן זה עדיין מאוד רלוונטי לאותו נהג רשלני טיפוסי שמהווה את מרבית הנהגים על כבישינו.

אני מניח שאביחי מסתכל על זה מצד אחר של נהג יותר מודע שבכל מקרה לא מחזיק צמיגים דפוקים וישנים אלא מעט יותר שחוקים (אולי הוא אפילו נהנה להשתעשע באחיזה חלשה בציר האחורי אבל זה כבר עניין אישי ובטח לא משהו מומלץ).

במקרה הזה, אנחנו כבר לא באמת מדברים על הסתברות לפיצוץ הצמיג כי אין סיבה לפיצוץ בציר האחורי יותר מאשר בקדמי. לא מדובר על צמיג במצב גבולי ואם הוא יתפוצץ בגלל מפגעים בדרך אז זה לא משנה באיזה מצב הצמיג (ושוב, העומס הגדול יותר הוא על הקדמיים כך שאם כבר אז הסבירות לפיצוץ בהם גבוהה יותר). פה מדובר כבר על שיקולי אחיזה והתנהגות ואכן הקדמיים עובדים קשה יותר (בלימה/האצה/הפניות הגה) כך שהאחוריים יכולים להיות פחות טובים עד רמה מסויימת ולא תורגש כל פגיעה. המקרה הזה מתייחס בלאו הכי לנהג שמודע למצב הצמיגים שלו, להתנהגות הרכב ושינויים בו ואולי גם להתמודד טוב יותר עם בעיות. זאת אכן לא יכולה להיות ההמלצה הכללית שלנו לכל אחד.

 

 

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

msds מתי תפסיק לדבר שטויות אפשר להבין? :x

בקשר לנושא יכול להיות שאתם צודקים שמומלץ לשים את הצמיגים החדשים מאחורה.

אבל לדעתי יותר נוח לרוב האנשים פה לשים את הצמיגים החדשים מקדימה יש הרבה יותר שליטה על כל האוטו.

לפי מה שידוע לי בודדים כאן מגיעים להיגוי יתר.

לפחות מהניסיון שעברתי.

מיכאל.

:twisted:מי שלא גודש לא נוסע :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה טועה וגם קודמך טועה ובגדול.

 

פעם אחרונה - צמיגים טובים יותר בכל רכב ,מאחורה.

 

אני לא ממציא את התאוריה הזאת, אני עברתי כפי שרשמתי בהודעות קודמות שלי ,השתלמות קונקרטית בנושא צמיגים במקום עבודתי הקודם (תאוריה + מעשי).

 

שטויות לא שטויות,זאת עובדה.

 

"אבל לדעתי יותר נוח לרוב האנשים פה לשים את הצמיגים החדשים מקדימה יש הרבה יותר שליטה על כל האוטו" - זה מה שהרוב חושבים,וזאת טעות!

 

אתה יכול להיות גיבור ולהצהיר שאתה המומחה הכי גדול לשליטה ברכב שלך, עדיין,כביש מהיר, פיצוץ בצמיג אחורי...שאלוהים יעזור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למי שביקש לינק לסרטון, הנה הוא. גשו לתחתית העמוד.

 

הסרטון של חברת Michelin, מסביר (ומדגים) מדוע צמיגים חדשים יש להתקין תמיד על הציר האחורי.

 

עם כל הכבוד לחופש הביטוי, אני חושב שכל הודעה הטוענת אחרת (כולל הודעות הטוענות ש"הדעות בסוגיה חלוקות") צריכה להימחק מהפורום.

 

אמנם, זכותו של כל אדם להחזיק באמונות שגויות המסכנות את חייו.

 

הבעיה מתחילה ברגע שהוא מתחיל להפיץ את אמונותיו השגויות בפורום ציבורי, ולסכן חיי אחרים.

 

יש סיכוי (די סביר) שמישהו מתלבט, שנוטה לקבל את דעתו השגוייה (כי זה "נשמע לו הגיוני"), לא יטרח לקרוא את כלל הדיון, אלא ישתכנע מאותם הנימוקים השגויים.

 

 

נ.ב. לכל ה"מומחים" שחושבים שיש להתקין את הצמיג החדש מלפנים (או שמשוכנעים ש"הדעות בנושא חלוקות") - חיסכו מאיתנו את התאוריות שלכם. פנו ישירות למישלין, יצרן שהבנתו בנושא גדולה יותר משלכם (ושלי) ונסו לשכנע אותו.

 

כשתצליחו, אתם מוזמנים לשוב ולדווח. אנו מבטיחים להשתכנע.

אתם יכולים להתחיל את הויכוח עם אנשי מישלין מכאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לארנון.

 

בסרטון זה אם מותר לי אני מאמין כי הגיעה הזמן לסיים את השרשור.

 

 

רק אחזור על המסקנה:

צמיגים חדשים תמיד מרכיבים על הסרן האחורי!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יווווווווו נו מה לא ברור?!?! כשאנחנו אומרים לשים את הצמיגים הפחות טובים אחורה, אנחנו לא מתכוונים לצמיג בן 10 שנים עם 100 אלף קילומטרים! אנחנו מדברים על צמיג בר שימוש שעונה על כל התקנות! לכן, אין שום סיכוי שהצמיג יתפוצץ סתם כך! הסיכוי שהוא יתפוצץ הוא אותו סיכוי כמו שצמיג חדש יתפוצץ! ובקצר לפנצ'ר! שוב! פנצ'ר יקרה גם בצמיג חדש וגם בלא חדש! אני מסכים לגמרי עם הסירטון, שבעת פיצוץ יהיה יותר קשה להשתלט על הרכב כאשר הפנצ'ר בסרן האחורי! אבל שוב אני אומר, אין שום סיבה שצמיג אחורי בר שימוש אבל ישן יתפוצץ/יתפנצ'ר ובידיוק באותו מיקרה צמיג חדש לא יתפנצ'ר/יתפוצץ.

 

בסירטון הם הראו בזמן החלקה(מהירות גבוה) אבל מי כבר מגיע למצב כזה במכוית משפחתית המשמשת לעבודה-קניות? יופי הם הראו בזמן החלקה, אבל מה עם בלימה? למה הם לא הראו את ההבדל בבלימה?

עד מתי ספטמבר 08.:(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגיד לי יש לך איזו בעיה בהבנה של הסרט או שאתה זקוק לתרגום?

 

תעבור טוב על מה שרשמת, תחשוב ורק אחרי זה תרשום!

 

מההנהלה בבקשה תנעלו את השרשור הנ"ל. כל התוספות פה של חברים בעלי ידע מינימלי על הכביש מיותרות ומטעות אחרים!

יווווווווו נו מה לא ברור?!?! כשאנחנו אומרים לשים את הצמיגים הפחות טובים אחורה, אנחנו לא מתכוונים לצמיג בן 10 שנים עם 100 אלף קילומטרים! אנחנו מדברים על צמיג בר שימוש שעונה על כל התקנות! לכן, אין שום סיכוי שהצמיג יתפוצץ סתם כך! הסיכוי שהוא יתפוצץ הוא אותו סיכוי כמו שצמיג חדש יתפוצץ! ובקצר לפנצ'ר! שוב! פנצ'ר יקרה גם בצמיג חדש וגם בלא חדש! אני מסכים לגמרי עם הסירטון, שבעת פיצוץ יהיה יותר קשה להשתלט על הרכב כאשר הפנצ'ר בסרן האחורי! אבל שוב אני אומר, אין שום סיבה שצמיג אחורי בר שימוש אבל ישן יתפוצץ/יתפנצ'ר ובידיוק באותו מיקרה צמיג חדש לא יתפנצ'ר/יתפוצץ.

 

בסירטון הם הראו בזמן החלקה(מהירות גבוה) אבל מי כבר מגיע למצב כזה במכוית משפחתית המשמשת לעבודה-קניות? יופי הם הראו בזמן החלקה, אבל מה עם בלימה? למה הם לא הראו את ההבדל בבלימה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה? זה עוד לא נעול?
לשמר נפל המפתח במופלטה!

תרבחו ותסעדו

להתראות בסהרנה!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט לא ייאמן, הסבירו לאנשים מבחינה פיזיקאלית מדוע כדי לשים את הצמיגים הטובים מאחור, הסתמכו גם על מדריכי נהיגה מהמתקדמים בארץ וכגרנד פינאלה הביאו סירטון הדגמה של אחד מהיצרנים הטובים בעולם לייצור צמיגים ועדיין אנשים מנסים להסביר את טענותיהם שלכל היותר מתבססות על מכון בדיקה אישי פנימי שמאחוריו לא עומד כלום. חבל שאתם תפוסים בקונספציות שלכם מבלי רצון באמת לשנות אותה. הרי בדיוק בשביל זה קיים הפורום.

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:bad-word:

לא יודע מה חשבתי לעצמי...

כל הודעה פה מעצבנת אותי יותר מהשניה.

כל אחד פה חוזר על המנטרה שלו בלי לנסות להבין מה השני אומר אז סבבה:

roey b - אני שמח שמצאת בשרשור הזה את כל ההסברים הפיזיקלים הדרושים, לי אישית אין מושג איך פספסתי את החלק הזה...

mj01 - צודק (אם לא פנית אליי אז תתעלם מהמשך המשפט), אני גם חושב שאני בעל ידע מינימלי על הכביש וחבל שאני מדבר שטויות ומטעה אנשים, גם אין לי שום מושג איך הרכב מגיב במקרה כזה, בטח ובטח שלא הייתי פה לדבר אם היה לי באמת פנצ'ר בציר האחורי, אז הנה גם אני אפנה להנהלה: תמחקו את כל השטויות שכתבתי פה (ועשה לי טובה, אם אתה מתכוון לענות לי תקרא שוב טוב טוב את מה שכתבתי קודם).

ארנון - אתה באמת חושב שהטיעון הזה מנצח ? אף-אחד לא אומר שמישלין לא מבינים או שהם לא מבינים הרבה יותר מאיתנו. זה ברור וגם ההמלצה שלהם ברורה (ואני גם תומך בהמלצה הזאת). זה עדיין לא שולל אף-אחד מהטיעונים שנאמרו פה. זה הכלל שגובש ומותאם לנהג הטיפוסי (וההתמודדות שלו עם תת-היגוי לעומת היגוי-יתר), לנהג הרשלני (שמחזיק צמיגים עם סיכוי לפיצוץ) וכמובן אם הבדלי השחיקה גדולים אז ברטוב יש השפעה חזקה.

msds - אתה גם כמובן צודק, עם עובדות כמו שאתה מציג אי-אפשר בכלל להתווכח (מישהו מכם קרא בכלל את מה שכתבתי ? אני אנסה לתמצת לכל העצלנים: הכלל הוא לשים את הצמיגים החדשים מאחורה מכל מיני סיבות. זה עדיין לא אומר שזה מושלם ואין חסרונות וכל העובדות (מצטער, הצד שלכם אלה העובדות, אצלנו זה סתם סתירות) שתוארו פה עדיין נכונות).

 

אתם יודעים מה, אולי אני אנסה לנסח את מה שאני טוען בנקודות שיהיה יותר ברור:

1. צמיגים חדשים שמים מאחורה.

2. מצטער להרוס לכם את המיתוס אבל לי היה פיצוץ צמיג אחורי במהירות גבוהה וזה לא היה דומה בשום צורה לתיאורים ההיסטריים שלכם (לאביחי אגב היה מקרה הפוך של צמיג קדמי שהעיף אותו קיבינימט אז לפחות תהיו פחות נחרצים עם ה"עובדות" שלכם).

3. צמיגים חדשים שמים מאחורה.

4. רדו מהטיעון של פיצוץ צמיג. צמיג לא מתפוצץ סתם, או שיש מפגע בכביש ואז לא משנה בכלל מצב הצמיג או שהוא ישן בטירוף/לחץ אוויר בעייתי או בקיצור רשלנות ולכן הכלל:

5. צמיגים חדשים שמים מאחורה.

6. הציר הקדמי דורש הרבה יותר מהצמיגים ולכן עד רמה מסויימת צמיג בציר האחורי יכול להיות שחוק יותר בלי שום הבדל מורגש גם במצבים הכי קיצוניים שתעמיד את הרכב. אני מדבר על הבדלי שחיקה לא גדולים כל-כך שאולי רלוונטיים יותר להצלבות ופחות לאותם אנשים שהסיבה היחידה שהם יחליפו צמיג זה כשהוא יקבל פנצ'ר ואז סביר להניח שהזוג שישאר ברכב הוא די ישן ושחוק ועבורם בדיוק נקבע הכלל:

7. צמיגים חדשים שמים מאחורה.

8. המלצת יצרן, נחרצת ככל שתהיה מגלמת את הידע הרב שלו אבל גם עוד שיקולים רבים אחרים ולכן אין היא שוללת מקרים יוצאי דופן, או טיעונים אחרים. היא לא מושלמת ויכולים להיות בה מינוסים אבל בשקלול הכולל:

9. צמיגים חדשים שמים מאחורה.

10. אני מניח שגם ככה אתם לא באמת מתאמצים לקרוא מה שאחרים כותבים אז בטח לא הגעתם לפה או שסתם תרפרפו על זה אז השארתי את הטיעון המנצח שלי לסוף: "מרק גוייבות עושה לי מה זה צרבת"

 

ניר, שמתוסכל קשות מאנשים שקשה להם להקשיב (או סתם עם בעיות קשות בהבנת הנקרא)...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6601 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...