Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היכן עדיף למקם זוג צמיגים חדש?


ירחמיאל
שימו לב! השרשור הזה בן 6608 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

1. להזכירך, הקארטינג הוא הנעה אחורית.

כן , אבל עם כח מנוע של מכסחת דשא - כך שעניין הכוחות העצומים הפועלים על המערכת לא תופס. כדי לקבל מכסימום אחיזה - אתה צריך צמיג אחורי טוב יותר.

2.שמר, זה לא משנה, יכול להיות שנסעתי 100 קמ"ש בסיבוב של איילון (שום יציאה).

 

אני בטוח שאם זה היה על הגלגל האחורי (היו מקרים כאלה כבר, והצלחתי לתפוס), היתה נשארת לי יכולת ההיגוי

 

אתה משלה את עצמך. צמיג קדמי גמור משאיר אותך עם יכולת תמרון עם ההגה. אחורי נותן לך "זנב דג". אחרי שאתה מרצה לכולם על מומנט וכו' - גש ובדוק בספרי הפיזיקה. מומנט הוא מכפלה של כח בזרוע. אם הגדלת את הזרוע , ולא ב-5 ס"מ אלא בכ-3 מ' - גרמת למומנט הצידי שעובד על הרכב להיות גדול פי כמה וכמה - ומכאן הסכנה.

 

3.יש הבדל ע-נ-ק, יש שחיקה טבעית והתעייפות החומר (שזה אחד הדברים הכי לא ברורים בעולם הטבע).

 

גם אם זה מטרים בודדים, זה לא שווה את זה? גם אם זה היה מה שקובע אם פגעת בילד הזה שקפץ לכביש או שלא..

 

בולשיט - ההבדל יהיה (אולי) בסנטימטרים. עומק סולייה אינו ערובה לבלימה טובה יותר. שטח המגע יהיה זהה. עייפות החומר ? הגיע זמנו של הצמיג בכל מקרה - ולא רק בגלל שחיקתו (בדיוק בגלל זה ממליצים להחליף צמיג שעבר 3 שנים - ללא קשר למידת השחיקה שלו. זה כמו שתגיד לי שהספייר שקיבלתי עם האוטו (בן 8) אוחז יותר טוב מהצמיג האחורי בן השנה שעבר כבר 30K כי מעולם לא עשו בו שימוש. צמיג כזה הגיע זמנו להחלפה ללא קשר.

4.ראה סעיף 2.

 

ראיתי. ראיתי גם כמה וכמה נהגים שנכנסו לסחרור מצמיג אחורי מפוצץ. שוב - לא כולם עילויים כמוך. נהג ממוצע לא יידע לתפוס את הזנב באותם אינסטנקטים מחודדים כמו שלך - ויעשה תאונה. לפיכך ההמלצה הגורפת היא צמיגים טובים אחורה. אתה רוצה לשים אצלך דווקא את הקדמיים ? בבקשה -אבל אל תהפוך את זה להמלצה עבור מר ממוצע.

 

5. סתם ביקור בית.

 

תרשום - 3 לאוקטובר 2049 . זה היום הבא הפנוי לביקורים.

 

 

אביחי

אלכסון הוא אסון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 97
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

סבבה, אני אצלך לסעודת שישי הערב.

 

אולי תסביר לי למה מכיילים מכוניות מירוץ הנעה קידמית לכיוון של היגוי יתר?

מסיבה פשוטה, תת-היגוי "יהרוג" לך את הזמן יותר מאשר היגוי-יתר, מהסיבה הפשוטה שכדי לתקן תת היגוי,

נדרשת הרפייה מהדוושה הימנית ע"מ להחזיר אחיזה לסרן הקידמי, ואילו בהיגוי יתר אין לרוב צורך להרפות מהגז,

אלא לתקן עם ההגה.

 

אז מה עדיף לדעתך עכשיו?

 

ברור לי שזה לא הנושא כאן, אבל הרגשתי צורך להגיב על דברייך.

לגבי זנב "דג", הבחור הבהיר פה שהצמיגים הקידמים (היותר ישנים) שלו הם טובים ולא שחוקים, ומפנה נבעה ההמלצה שלי.

 

ברור שלנהג הממוצע תת-היגוי יותר קל לתקיון, ויותר בטוח.

את זה כיול השלדה תדאג, רוב המכוניות בימנו (כולל ה-RWD) מכויילות לתת-היגוי.

 

אני יותר מודאג ממרחקי בלימה עצמם.

 

אגב, אם הצמיג תקין (כמו ידידנו פותח השירשור ציין), אין סיבה שיתפוצץ. שום סיבה לא טבעית.

 

אביחי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צמיגים חדשים רק מאחורה, בדוק, אין על זה שום ויכוח.

 

לגבי פנצרים,פנצר בגלגל קדמי תוך כדיי נסיעה, עוד איכשהו ניתן לשלוט על הרכב, פנצר בגלגל אחורי, תוך כדיי נסיעה זו סכנת חיים ממשית,ברוב המקרים אין, אי אפשר לשלוט ברכב אם יש לך פנצר בגלגל אחורי,זה מנטרל לך גם את ההגה.

אני עברתי קורס נהיגה ומסבירים וגם מדגימים את זה על מכוניות .

פנצר בגלגל אחורי,במרבית המקרים, שום הגה לא יעזור לך.

 

לכן,צמיגים חדשים,רק מאחורה,וכמובן גם מקדימה אם אפשר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אתן כמו סיטאציות ל-2 המקרים של פנצ'ר בעת נסיעה בסרו הקידמי\אחורי:

 

גלגל מתפוצץ בסרן האחורי:

 

1.הרכב יסתחרר, אבל ימשיך לנוע קדימה מכוח ההתמדה.

2.יכולת הבלימה, ש-80% אחוז ממנה לערך, נמצאת בסרן הקידמי, נשמרת.

וליפי המלצה של מורי נהיגה מתקדמת, במיקרה של היגוי-יתר לנהג הממוצע, העדיפות העליונה

היא לבלום ולא לנסות לתקן, כי זה לא משנה אם תסתכלו על הכיוון ממנו באתם, כי הרכב ימשיך

לנוע קדימה.(ראה סעיף 1).

 

גלגל מתפוצץ בסרן הקידמי:

 

1.בעת סיבוב, הרכב יכנס להיגוי-יתר לא צפוי גם לנהג מאוד מיומן.

2.יכולת ההיגוי תרד בצורה קיצונית.

3.יכולת הבלימה תרד בעשרות אחוזים והיא קירטית לנהג הלא מיומן, שהומלץ לו לא לנסות לתקן אלא לבלום.

4.באם יהיה מכשול לפניו, הירב הסיכוים שלא יצליח לנווט את הרכב כדי להתחמק או לבלום.

5.מידה וזה קורה בעת סיבוב, יופיע היגוי יתר סופני (כמתואר בסעיף 1), הרכב ימשיך לנוע קדימה,

גם שהוא מסוחרר כסביבון, ויזרק מחוץ לסיבוב, וגרוע מכך.

 

וזה עוד לפני מה שכתבתי.

עכשיו תחשבו מה עדיף.

 

אביחי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא, למה שיהיה פיצוץ בגלגל האחורי? ז"א אם הגלגל התפוצץ כי הוא ישן מידי אז זה לא קשור, כי לא מדובר על צמיגים שבכלל אסור להישתמש בהם. צמיג אחורי שחוק אבל עדיין תקין מבחינת כל התקנים לא יתפוצץ מעצמו. ובמידה והצמיג כן התפוצץ בגלל שמשהו ניכנס בגלגל, אז זה לא משנה כי גם צמיג חדש היה מתפוצץ.

נכון או לא?

עד מתי ספטמבר 08.:(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיברנו על פנצ'ר - לא על פיצוץ.

 

אביחי - אתה כותב שטויות. ראית פעם רכב מסתחרר ? מה ממשיך לנוע קדימה ? הוא נע לכל הכיוונים האפשריים - וגם הבלתי אפשריים.

 

רכב עם גלגל קדמי מפונצ'ר יישאר עם יכולות היגוי - תצטרך רק להמשיך להחזיק אותו ביתר כח.

 

אתה מתעקש להגיע לאותם 3 מצבים שקורים פעם במליון. תלמד פעם את חוק פרטו (80:20).

 

אתה הולך ושם את האמצעים/מאמצים/כסף שלך על המקום בו רוב האירועים /בעיות יצוצו , לא מבזבז את רוב המשאבים שלך על כמה מקרים נדירים וייחודיים.

 

בממוצע - יותר בטוח לשים צמיגים יותר טובים על הסרן האחורי - והויכוחים והטענות שלך , גם אם פעם ב-100 יהיה בהן צדק - לא ישנו את הכלל הבסיסי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסקנה :

 

לזרוק את הצמיגים הטובים,ולהביא עוד 2 שזהים לישנים...ככה יהיו 4 צמיגים זהים ולא תהיה שום התלבטות!

 

או..

 

לקנות עוד זוג צמיגים...500 שקל ויש 50% יותר סיכויים שתחזרו הבייתה בשלום.

DSCF901111111105_resize1.jpg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

תלמד פעם את חוק פרטו (80:20).

 

 

בישראל זה לא תופס

 

זה יותר בכיוון 1% מהאוכלוסיה ששולטים ב 99% מהרכוש

 

יחי הקפיטליזם

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שהשרשור הזה עוד פעיל, כי לשמר יש איזשהו עניין אישי מול מספר מגיבים....:wink: .

 

ראשית, תמיד אבל תמיד הצמיגים הטובים יותר יורכבו בסרן האחורי! מכל הסיבות ששמר פרט.

 

הייתי נוכח בניסוי בו 'פוצצו' באופן מבוקר צמיג פעם בסרן קדמי ופעם באחורי, והתוצאות מפתיעות.

 

כאשר הצמיג קדמי התפוצץ, כמעט ולא היה צריך לבצע שום תיקון, רק להחזיק חזק בהגה ותו לא.

הרכב המשיך באותו הנתיב בקלילות יחסית עד לעצירה מוחלטת, ששאלו מספר נוכחים לפשר התעלומה, ההסבר היה פשוט, תיכנון זוויות המתלה הקדמי ברכב הפרטי, תורמים במידה ניכרת ליציבות הרכב, כאשר הוא ללא אויר בצמיג.

 

הגלגל שהתפוצץ בסרן האחורי, הפר מיידית את יציבות רכב, הנהג המיומן, , השתלט בקושי רב על הרכב, אבל איבד במידה ניכרת את הכוון הרצוי של הנסיעה, כלומר סטה ממסלולו!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אתן כמו סיטאציות ל-2 המקרים של פנצ'ר בעת נסיעה בסרו הקידמי\אחורי:

 

גלגל מתפוצץ בסרן האחורי:

 

1.הרכב יסתחרר, אבל ימשיך לנוע קדימה מכוח ההתמדה.

 

זאת בדיוק הטעות שלך, פנצר בגלגל אחורי ,ישר הרכב זורק אותך לקיבינימט ושום הגה לא יעזור-ההגה עובד אך לא משפיע,הרכב לא ימשיך ישר אלה יזרוק חזק לאחת הצדדים(לצד של הפאנצר) ובגלל זה זה כ"כ מסוכן=סכנת חיים.

בפנצר בקדמי,יש לך הגה,הרכב ימשיך לנסוע ישר אם תשחק עם ההגה, בפאנצר בקדמי אין לך סיכוי בכלל להמשיך ישר,אלה ישר יזרוק אותך לתהום,ולא יעזור לך כלום.

 

אלה עובדות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשאלו כל מדריך נהיגה מקצועי (כמו און יעקובסון) התשובה חד וחלק (ראייתי את זה במגרשי אימון) עדיף לשים את הצמיגים הטובים מאחורה. על הסרן הקידמי יש לך את רוב השליטה (הכוונה שבפעולות שאתה רוצה, אתה שולט) יכולת היגוי, לרוב יכולת להעביר את הכוח, יכולת להעביר את רוב העומס (ע"י בלימה) הסרן האחורי הוא הסרן שיש לך פחות שליטה ולכן תמיד אבל תמיד, הצמיגים היותר טובים מאחור.

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל תודה על ההסבר, זה גם מה שרשמתי בעמוד הראשון.

 

אני מנסה למצוא את סרטון הניסוי הזה שקיים איפשהו ברשת.

 

להלן ההמלצה של DUNLOP:

When buying just two new tires, should they be put on the front or rear?

 

When radial tires are used with bias or bias belted tires on the same car, the radials must always be placed on the rear axle. Never mix radial and bias-ply tires on the same axle. When you select a pair of replacement tires in the same size and construction as those on the car, we recommend you put them on the rear axle. A single new tire should be paired on the rear axle with the tire having the most tread depth of the other three.

 

בנוסף לזה מבחינה מדעית המומנט הפועל על הסרן האחורי גדול משמעותית מהמומנט הפועל על הקדמי בעת פנייה כלשהי ולכן גם ההמלצה של כל יודע דבר היא להעדיף להרכיב צמיגים חדשים על סרן אחורי על-פני הסרן הקדמי.

 

אני מניח שהשרשור הזה עוד פעיל, כי לשמר יש איזשהו עניין אישי מול מספר מגיבים....:wink: .

 

ראשית, תמיד אבל תמיד הצמיגים הטובים יותר יורכבו בסרן האחורי! מכל הסיבות ששמר פרט.

 

הייתי נוכח בניסוי בו 'פוצצו' באופן מבוקר צמיג פעם בסרן קדמי ופעם באחורי, והתוצאות מפתיעות.

 

כאשר הצמיג קדמי התפוצץ, כמעט ולא היה צריך לבצע שום תיקון, רק להחזיק חזק בהגה ותו לא.

הרכב המשיך באותו הנתיב בקלילות יחסית עד לעצירה מוחלטת, ששאלו מספר נוכחים לפשר התעלומה, ההסבר היה פשוט, תיכנון זוויות המתלה הקדמי ברכב הפרטי, תורמים במידה ניכרת ליציבות הרכב, כאשר הוא ללא אויר בצמיג.

 

הגלגל שהתפוצץ בסרן האחורי, הפר מיידית את יציבות רכב, הנהג המיומן, , השתלט בקושי רב על הרכב, אבל איבד במידה ניכרת את הכוון הרצוי של הנסיעה, כלומר סטה ממסלולו!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6608 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...