Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היכן עדיף למקם זוג צמיגים חדש?


ירחמיאל
שימו לב! השרשור הזה בן 6601 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתה מזכיר לי איזה מישהו מצחיק שהכרתי בצבא, אי אפשר היה להתווכח איתו למרות שהוא ב 100 אחחוז טעה.

 

הבן אדם יכל לשגע אותך על כלום.

 

דיברת רק על התפוצצות, הרבה יותר שכיח לאבד שליטה מצמיג יבש מאשר מצמיג שהתפוצץ, אפילו אופל אסטרה שתמך בך ,הביא ציטוט שסותר את מה שרשמתם.

 

אם אתה שואל אותי, כל מה שתקרא על התקנת צמיגים חדשים יותר מקדימה יתייחס לכך שהשחיקה היא יותר גבוהה מקדימה .

הסבר:

בספר הרכב של איסוזו טרופר מומלץ לעשות הצלבת צמיגים כדי לנצלם באופן מירבי, מכיוון שהקדמיים נשחקים מהר יותר.

זו הסיבה היחידה שאולי שמעת באיזשהו מקום שעדיף להתקין מקדימה.

תקרא את הציטוט שאופל רשם ותבין .

בהצלחה.

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 97
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אאוץ' ואופל, אפשר לסכם את זה ככה:

1. נניח שגם הצמיגים הישנים הם יחסית חדשים (נגיד בני חצי שנה).

2. צמיגים טובים מאחורה.

3. דוגמאות אישיות לא רלוונטיות (זה דוגמה אחת מתוך 3 מיליון נהגים בארץ).

4. העיקרון של צמיג טוב מאחורה הוא בגלל שמקדימה יש לך הגה.

נכו שאפשר להתהפך לעוף וכו' עם פנצ'ר קידמי. אבל לפחות בתיאוריה יש לך פיזית הגה לסובב ולנסות לתקן.

מאחורה אין כלום.

חוץ מויסות בלימה על הציר האחורי, אתה פחות או יותר יכול לעצום את העיניים ולהתפלל (נכון שאפשר לנסות לתקן עם ההגה, אבל זה מאוד קשה, עד בלתי אפשרי).

5. שינוי מרחק בלימה בגלל צמיג פחות טוב מקדימה? אז מה, פשוט תבלמו קודם, תקחו מרווחי בטיחות גדולים יותר (כמו שאם לוקחים כאשר הרכב עמוס בעוד 4 חברים).

6. יותר עומס על הציר הקידמי? אם הגעתם למצב שהצמיגים הפחות טובים, שנמצאים מקדימה, לא מחזיקים את העומס, זאת אומרת שהם מתים (ע"ע סעיף 1, נא להחליף).

7. ענייני התתיגויתר לא רלוונטיים.

8. בעל הקליאו השחורה, קראתי את מה שכתבת, אני יודע שחלק מהטענות הן נכונות בתיאוריה, אך מעשית הסיכוי שזה יקרה נמוך יותר.

גם אם לא, איבוד סרן אחורי הרבה-הרבה יותר מסוכן מאשר קידמי.

גם אם אתה רוצה לפעמים אחיזה יותר טובה מקדימה, תזכור את הסיכון על הסרן האחורי.

9. מיכאל (GTI זהובה). אז מה אם אתה רוצה יותר אחיזה מקדימה? את מי זה מעניין.

יותר/פחות אחיזה אפשר לתקן ע"י מרווחי בטיחות/צורת נהיגה.

איבוד אחיזה פתאומי בציר האחורי אפשר לתקן ע"י תפילה.

שוב פעם, צמיגים טובים מאחור, פחות טובים מקדימה.

אם הקדמיים לא אוחזים מספיק טוב --> מסקנה הם מתים. להחליף.

10. תקלות בצמיגים קורות. קריעה של רצועות הצמיג אפשרית (במיוחד לאור הבורות של מע"צ).

בשביל מקרים כאלו ועוד, תשימו את החדשים מאחור, לכו תדעו מתי תצטרכו אותם.

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טעיתי בציטוט, ואין טעם לחפש באינטרנט. כמו פה גם באינטרנט יש שאומרים כך ויש שאומרים כך. שלא תבינו אותי לא נכון, אני מבין למה אומרים לשים את הטובים מאחורה(ואולי הייתי עושה גם כך, אבל לא יצא לי כי אני תמיד מחליף את כל ה4) אני פשוט מנסה להבין את הרעיון מאחורי זה.

אמרתם בעיקרון 2 סיבות שבגללן שמים את הצמיגים מאחור:

1. פיצוץ צמיג בסרן האחורי גורם לקושי רב בשליטה על הרכב ->אני אמרתי שאין שום סיבה שיקרה פיצוץ/פנצ'ר בצמיג ישן בסרן האחורי ולא יראה פנצ'ר/פיצוץ בצמיג חדש בסרן האחורי

2. אמרתם צמיג חדש מאחור בגלל שבזמן החלקה יותר קל להשתלט על הרכב->אני אומר שלא צריך להגיע למצב כזה. אם אתם מחליקים במהירות סבירה סימן שהצמיגים כבר לא טובים.

לעומת זאת שימו לב מה קורה כששמים צמיגים חדשים מלפנים:

1. היגוי יותר טוב

2. בלימה יותר טובה

3. תאוצה(טוב זה לא מה שמנה פה).

רועי, בקשר לסעיף 5, תבלום יותר מוקדם? זאת בדיחה? כשמישהו מתפרץ לך לנתיב אתה לא יכול לדעת מה יקרה מראש. לעומת זאת לפניה אתה כן יכול לבחור באיזו מהירות להיכנס! מה יותר קל? לבלום בכל פעם לפני? או פשוט לנסוע כמו בן אדם?

כל מי שאמר לשים מאחור לא נותן שום תגובה על מה שאני אומר, רק מביאים ציטוטים וסירטונים שלא שווים כלום מכיוון שהם לא הציגו את שאר הדברים שצמיגים ישנים מלפנים עושים!

עד מתי ספטמבר 08.:(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצחיק אותי עד כדי גיחוך, כאילו שצמיגים מתפוצצים כל שני וחמישי.

 

את האמת, אתה מצחיק אותי, הבנתי שאתה עוד צעיר על הכביש וכבר התפוצצו לך 3 צמיגים...!

ואחר כך אתה טוען , שהסיכוי לצמיג מפוצץ שואף לאפס.:shock:

 

למרות שאתה צודק לגבי צמיגים שהתפוצצו, רק שלהזכירך שבכביש 6 'שכחו' הצמיגים שהם לא אמורים להתפוצץ...ואתה יודע איך זה נגמר שם.

 

העובדה הפשוטה היא שהסיכוי לצמיג להתפוצץ נמוך, אך הסיכוי יותר נמוך לצמיג חדש... זה כל הסוד.

 

אגב, תקר לא גורם לצמיג להתפוצץ, וכפי שציינתי קודם, תכנון גאומטריית המתלה הקידמי תורמת מאוד ליציבות הרכב, גם ללא אויר באחד הצמיגים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדבר פה איתכם זה כמו לדבר אל הקיר.

אני אסכם בכמה משפטים, ברשותכם.

 

1.התפוצץ לי הגלגלים כי נסעתי בכביש לא סלול במהירות גבוהה (בחלק מהמקרים), ובחלק מהמקרים נסעתי

ברכב שלא שלי, עם צמיגים בני 15 שנה (בלי הגזמות!).

 

2.אישית, אני תמיד מחליף את הכל הסט, ללא יוצא מן הכלל.

אבל אם אני אקבל זוג צמיגים חדשים במתנה, זה ברור כשמש שאני אעדיף את הקידמי (מאותן סיבות שארשום בסעיף הבא)

 

3.צמיג קידמי מקבל בלאי מואץ בצורה מאוד משמעותית, שכן פועלים עליו כוחות הבלימה\האצה\היגוי, והוא נשחק

הרבה יותר מהצמיגים בסרן האחורי, שהם סתם נגררים.

ומחליפים את הצמיגים שבכל עת עבודתם הנאמנה לא עשו יותר מידי לעומת הסרן הקידמי שעבד מאוד קשה ולא זכה להחלפה

בגלל דעות פרמטיביות שמקומן 10-20 שנים אחורה. (אני מתייחס ספציפית למה שכתב ירחמיאל).

 

4.רועי, איך תצפה את הבלימות חירום שלך (דגש על חירום)? כל מטר קובע פה, נקודה.

 

5.לרוב צמיג ישן מנקז את המים פחות טוב, מה שאומר שבכביש רטוב אתם פשוט לא תעצרו כראוי או תמשיכו ישר

למרות שנתתם פקודת היגוי.

 

אביחי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אביחי אתה לא מבין משהו.

 

יכול להיות שאתה צודק בסיבות שלך לכך שצריך להתקין חדשים מקדימה, אבל אתה לא לוקח בחשבון שיש סיבות גם להתקין מאחור את החדשים , וככל הנראה הן עולות על הסיבות שלך ולכן כולם ,כולל מומחים בתחום מעדיפים להתקין מאחור .

 

אתה לא טועה כל כך, פשוט יותר עדיף להתקין מאחור, עכשיו מרוצה?

 

נב

לגבי סעיף 3 שלך, אם ברור לך שהקדמיים יותר עייפים ,אתה מתקין את אלו שהיו אחוריים מקדימה ואת החדשים מאחור, זו לא סיבה להתקין מקדימה ,תחשוב על זה..

כי לפי מה שרשמת , יוצא כאילו אנשים כאן רשמו לך שגם במידה והקדמיים יותר שחוקים, עליך להחליף את האחוריים וזה לא נכון.

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופל ואביחי.

תפרידו בין שני מקרים.

 

במצב נורמלי, בלי תקלות (עולם מושלם), עדיף שהצמיגים הקדמיים יהיו טובים יותר.

בגלל אחיזה, תאוצה, בלימה, ניקוז וכו'.

בעולם האמיתי, עדיף שהאחוריים יהיו טובים יותר, בשביל מקרי חירום כמו פיצוץ צמיג.

 

בכל מקרה (אופל במיוחד) לא מדובר על צמיגים גמורים.

שים לב שרשמתי שהצמיגים למשל בני חצי שנה (משומשים במצב טוב).

לא צריכה להיות איתם שום בעיית בלימה.

 

שוב פעם.

תבדילו בין מקרי חירום, לבין פעילות יומיומית.

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רועי.

 

פיצוץ בצמיג בלי פנימית אבוב הוא מאוד נדיר.

לכן, אם יש זוג חדש (למרות שתמיד מומלץ להחליף את כל הרביעה), עדיף לשים מקדימה מכל הסיבות שבעולם.

אם צמיג מודרני מתפוצץ בכלל, זה בגלל גורמים לא טבעיים (כמו בור עם שפתיים חדות וכו'), אין סיבה שגם

החדשים שהותקנו אתמול לא יתפוצצו. חדש זה לא ערובה להגנה מהעבודה הנפלאה של מע"צ.

 

בכל אופן, כמו שאמרתי, לפני 10-20 שנה, שצמיגים עם אבוב היו דבר לגיטימי לגמרי, לא היתי מעז להגיד אחרת.

היום הכל שונה, ואין שום סיבה שצמיג יתפוצץ מאליו. (זה שהוא היה בן 7 שנים זה משהו אחר לגמרי),

והמלצתי נבעה ישירות מהאינפורמציה שמסר לנו פותח השירשור- "הצמיגים הישנים הם במצב טוב ותקין"),

 

אז למה לא לשים את הישנים והטובים מאחורה ואת החדשים מקדימה ובכך להנות מאחיזה\היגוי\האצה\בלימה משופרים?

בגלל אותן דעות קדומות שמקומן כמה עשורים אחורה?

 

הטכנולוגיה רוצה קדימה, ובמקביל צריך לשנות את ההגדרות\המלצות.

 

בדיוק כמו שהשכן שלי עם רכב חדיש ומזורק מפמפם עם הגז כל בוקר, למה?

כי לפני 10 שנים שרכבים עם קרבו' היו נפוצים, והוא ממשיך עם ההמלצה שנכונה לרכבים כאלו,

למרות שהקדימה מאוד השפיעה, הוא ממשיך עם כך.

 

בכל אופן, צמיג בן שבוע לעולם יבלום טוב מצמיג בן חצי שנה.

לי יצא להחליף עשרות סטים על הרכב, ולא פעם הבחנתי בהבדל ענק בין צמיג פחות טוב אך חדש יותר לבין

צמיג ספורטיבי(וממש טוב) בן 7 חודשים.

 

טריות הצמיג היא כן מדד, כמו שרבים כן יודעים.

(אחרת כל ההמלצות של למצוא צמיג [חדש!]שתאריך יצורו לא עולה על כמות מסוימת של גיל)

 

אביחי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלה בלה בלה....

 

תן לי מאמר אחד(לא פורומים),מאמר , שכתוב שם מפורשות שצמיגים טובים יותר תמיד שמים מקדימה.

 

בעייה הא, כי לא תמצא כזה, אז...כולם טועים ורק אתה צודק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכתוב שם מפורשות שצמיגים טובים יותר תמיד שמים מקדימה.
איפה אמרתי דבר כזה?:?

התייחסתי ספציפית לנתונים של פותח השירשור.

 

אם היה לו צמיגים שחוקים "אחושרמוטה משהו משהו" היתי ממליץ לשים מאחור.

תפתחו את הראש. (גם את החשיבה.)

 

אביחי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יצא להחליף עשרות סטים על הרכב

אביחי

די נראה לי שמשחקים איתנו פה, זה לא יפה בכלל.

לא מוסיף כבוד לדיון ולנושא.

אחרי משפט כזה ,ואחרי שמביני עניין הביעו את דעתם , נראה לי שצריך לשים לזה סוף.

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במצב נורמלי, בלי תקלות (עולם מושלם), עדיף שהצמיגים הקדמיים יהיו טובים יותר.

בגלל אחיזה, תאוצה, בלימה, ניקוז וכו'.

בעולם האמיתי, עדיף שהאחוריים יהיו טובים יותר, בשביל מקרי חירום כמו פיצוץ צמיג.

לא נכון. לא נכון. ושוב, לא נכון.

 

מבחינה בטיחותית, לא עדיף שהצמיגים הקדמיים יהיו טובים יותר והאחוריים טובים פחות.

בשום מצב ובשום תרחיש.

 

מספיק להתפלסף כאילו ישנן סיטואציות כאלה.

 

מה שבאמת עדיף, זה שכל הצמיגים יהיו תקינים, ואוחזים באותה המידה.

 

אם נגזר עליך להשתמש בזוג צמיגים משומש, כזה שאוחז פחות ועלול לאבד את אחיזתו, עדיף שזה יקרה בציר הקדמי.

  • אתה תקבל חיווי דרך ההגה לפני אובדן האחיזה.
  • אתה תוכל לנסות ולהשתמש בהגה כדי לתקן את אובדן האחיזה.
  • אתה (וכל נהג אחר) תגיב אינסטינקטיבית , תעזוב את דוושת התאוצה ואולי גם תבלום. העברת המשקל קדימה תסייע לצמיגים מלפנים לשוב ולאחוז בכביש.

אם הצמיגים האחוריים יהיו אלה שיאבדו את אחיזתם, אתה תגלה זאת רק כשהיגוי היתר יתחיל להתפתח.

העברת משקל קדימה (האטה\בלימה) תחמיר את היגוי היתר, ותסכן עוד יותר נהגים והולכי רגל.

 

גם אם תצליח להשתלט על היגוי היתר, המכונית תגיב בהיגוי יתר נגדי, איתו עוד פחות נהגים יוכלו להתמודד. סיכוייך להשתלט על המכונית בתרחיש הזה קלושים וזעומים.

 

כל הנאומים חוצבי הלהבות על פיצוצי צמיגים, ילדים קופצים לכביש מוצף וכיוב' מראים על חוסר הבגרות של הכותבים.

זה בסדר לא להבין בכל דבר, אבל זה ילדותי להמשיך להתעקש אחרי מגוון הסברים שהובא כאן מאנשי מקצוע ויצרני צמיגים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשששששש....

 

מה יהיה ? אאוץ , אופל אסטרה ויאשה פאשה וכו'...

 

שיכנעתם אותי .

 

כרטיס טיסה למפעלי מישלין , ברדיסטון וגודייר , כמו כן לביה"ס לנהיגה "yashadriving" ואף למחלקת השיפורים "yashapreformens" .

 

הכרטיס כמובן ממומן ע"י בעלי CF שישמחו להראות לכולם מאיפה משתין הדג ( או למה אנו היהודים מבינים יותר ממכם הגויים ואפילו 50 שנה של ייצור צמיגים והדרכות נהיגה לא איפשרו לכם להבין מה שאנו חתוכי הבולבול הבנו תוך כ חצי שעה בערך )

 

כמובן שתקבלו משכורת אחרי זה . אתם חכמים מדי לעשות את זה בהנדבות .

 

כמה שטויות בשרשור אחד .

 

ואאוץ , אתה יודע מה מצחיק ?

 

דווקא עליך נתתי כמה מילים טובות השבוע כשאמרתי שאולי יש תקווה לדור החדש...

 

תאמין לי שאני מתבייש שנתתי עליך מילים טובות כשאני רואה שאתה נותן דוגמאות שפעם... ופעם... ופעם... נכון . פעם אפילו אמרו שכדור הארץ לא עגול . אבל בחייאת ראבאק , אתה משוכנע שממליצים לשים חדשים מאחורה כי בזמן מלחמת העולם הראשונה היה טוב יותר לסוסים להיות עם פרסות מרופדות מאחורה ????

 

תהיה בריא .

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6601 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...