Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7369 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אז ככה:

הרכב המדובר הוא רנו מגאן 97', ידני, 5 דלתות, מודל RT מנוע 1.6.

 

היום הרכב עבר "טיפול זהב" של 240,000 ק"מ במוסך "חיים לוי" בתלפיות (מוסך מורשה מרכזי) (בעקבות המלצות של חברי הפורום - למי שתוהה למה במורשה).

במהלך הטיפול - הוחלפו כל הנוזלים באוטו (שמן מנוע, נוזל בלמים, נוזל קירור),

הוחלפו מסנני דלק, שמן, ואוויר, והוחלפו פלאגים. (ובדיקת ברקסים וגלגלים).

הכל מקורי, הכל חדש, והכל אמור להיות טיפ טופ....

עד כאן הכל טוב....

 

רק מה, ברגע שיצאתי עם האוטו מהמוסך, הרגשתי משהו מוזר:

בזמן שהאוטו עומד עם מנוע דלוק, בסיבובי סרק, המנוע "נשנק" למספר רגעים, כל כמה זמן (בערך כל 5-15 שניות), ואז חוזר לתפקד כרגיל.

 

ההשתנקות מתבטאת בקפיצות סל"ד רגעיות, של כ50-70 סיבובים כלפי מטה. (נגיד מ700, ל630).

 

 

התנהגות זו אופיינית בד"כ רק למצבים שבהם יש ירידות מתח חשמלי במערכת – כמו הדלקת אורות/מזגן/וונטת קירור לרדיאטור וכו'. אך הפעם לא היו ירידות מתח כאלו, ועדיין התרחשו ההשתנקויות.

כמו כן, האוטו קצת מהסס במהלך הנסיעה – ומדי פעם יש הרגשה כאילו הוא "לא סוחב".

אני מדגיש שהתקלה לא הייתה לפני הטיפול והופיעה כאשר יצאתי עם האוטו מהמוסך.

 

אני אומנם בכל מקרה הולך להגיע לשם ולתת להם לבדוק את האוטו שוב... אבל כדי שלא "יסבנו" אותי, אני אשמח לדעת מה התקלות האופייניות לבעיה הזו?? איפה יכולה להיות הבעיה?

 

תודה מראש לעונים!

בברכה!

יונתן.

פורסם

אולי מסנן הדלק החדש לא הורכב כראוי, פלאגים לא מתאימים או לא מהודקים כראוי

לפי דעתי רוב הסיכויים זה בגלל הפילטר דלק שלא הורכב כראוי. רק השערה גסה. צריך לאבחן בעין כדי לדעת.

פורסם

האם פירקו את המזרקים?

 

אם כן, ייתכן שלא הרכיבו את הגומיות כראוי ויש כניסת אוויר לא מבוקרת בסרק.

קו---------------------------------------

פורסם

דרך הכתובים זה קשה, אבל אולי בסך הכל איזה חוט הצתה לא חזר למקום כראוי, או פלג חדש תקול , או פילטר דלק שאיכשהו עושה בעיה, או שקע תקע של משהו מהותי.

 

זה נשמע יותר כמשהו שנגעו בו /החליפו אותו, ולא חזר למקום, לא משהו חדש ורציני.

 

כך בכל אופן הדעת הסבירה שלי.

 

ודרך אגב, בטיפול זהב לא מחליפים טיימינג?

 

דני

 

.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

אגב לא ממש קשור לבעיה אבל אם לא אכפת לך לפרסם מחירים או סדר גודל של הטיפול זה יכול לסייע ליותר אנשים להחליט לגבי\אי טיפול במורשה.

 

בהצלחה

 

וחג שמח!

פורסם

בעקרון, כתוב שצריך להחליף טיימינג רק בטיפול 120K... (שהוא גם טיפול זהב) הם בודקים אם יש צורך להחליף טיימינג גם ב240... אבל זה לא נכנס לטיפול בתור משהו שהוא חובה, אלא רק אם יש בכך צורך.

 

אגב לא ממש קשור לבעיה אבל אם לא אכפת לך לפרסם מחירים או סדר גודל של הטיפול זה יכול לסייע ליותר אנשים להחליט לגבי\אי טיפול במורשה.

 

בהצלחה

 

וחג שמח!

הטיפול יצא לי בסכום של 1370 שקל... שזה יחסית דיי סביר נראה לי. (בשביל מורשה).

הצעת המחיר הראשונית הייתה 1500, אחרי זה אמרו לי 1600... ובסוף לקחו קצת פחות מ1400... ככה שגם לא ממש ניסו לתקוע לי דברים נוספים בדרך.

חוץ מ3 ליטר של נוזל ניקוי שמשות, ב25 שקל, שהם תקעו לי בלי לשאול... אבל זה בקטנה.

 

אבל מה שכן: הם אמרו לי שהלך לי:

מיסב ימני אחורי

צינורות בלמים קדמיים יבשים

וגומיית ציריה שמאלית פנימית קרועה

 

הם רצו על הכל ביחד 3600 שקל (כולל המחיר של הטיפול עצמו) - כלומר על שלושת הסעיפים הללו הם רצו תוספת של יותר מ2200 שקל!!!

אבא שלי סירב, ופנה לחבר טוב שלו שעובד במוסך של סיטרואן... (וגם משמש כ"מכונאי בית" לחברי המשפחה)... אז הוא אמר שאפשר להתקין את כל הסיפור עם חלקים לא מקוריים אומנם (הוא ציין כי אין הבדל וזה לא משנה בשלושת החלקים הללו) - אבל ב400-450 שקל כולל עבודה!!

 

 

ובחזרה לעניינינו:

העניין הוא שזה קורה במרווחי זמן... כלומר לסירוגין. לכן קשה לי להאמין שמדובר במשהו כמו פילטר...

חשבתי אולי הם התעסקו לי במנוע צעדים של הסעפת יניקה, אבל קשה לדעת, כי הם הבריקו לי את כל חלקי הפלסטיק בתוך המנוע, וקשה להבחין אם הם פירקו אותו מהמקום.

 

עוד דבר שחשבתי עליו - אולי מדובר בפלאגים דפוקים... או חוט הצתה פגום... (האם הם מחליפים רק את הפלאגים? או גם חוטי הצתה?)

בברכה!

יונתן.

פורסם

:?:| אני יודע את זה בעצמי!

אבל אתה באמת חושב שהם רושמים כל פימפס כמו "פירוק מנוע צעדים מהמקום"??

אצלי לא רשום דבר כזה, אבל לך תדע אם הם לא רואים בזה חלק מהחלפת מסנן אוויר, או עוד איזה קשקוש כזה...

 

קיצר אני ממש מבואס מהסיפור כרגע!...

אני לא משלם כפול כדי לקבל אוטו "מגמגם"... אלא כדי לקבל אוטו טיפ-טופ!...

ולפי הבדיקה שלי של הקילומטראז' - הם אפילו לא עשו לה סיבוב מבחן! (מד האוץ נשאר בדיוק באותו מספר).

 

אני מניח שמדובר בטעות אנוש כלשהי, ואי חיזוק של איזה משהו... אבל שוב: זה מוסך מורשה מרכזי של ירושלים... ואם אצלם יש טעויות כאלה... (תשלימו לבד איך שבא לכם)*.

בברכה!

יונתן.

פורסם

תן להם קודם אפשרות לתקן..

 

 

בפעם הבאה שצריך טיפול זהב , אולי כדאי לבקש טיפול מלא, במקום טיפול זהב, ואז תשלם על מלא ולא מחיר של זהב...

 

יש לי הרושם שאתה טועה במחיר שביקשו על ההשלמות, זה לא סביר כך, או שרצו לעשות יותר ורשמת רק קצת..

 

דני

 

.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

דני, אותי המחירים הללו בכלל לא מפתיעים כאשר מדובר על מוסך מורשה.

 

לפותח השרשור - לא אמורים לגעת סתם במנוע הצעדים.

לא הבנתי לגבי הטיימינג: כמה זמן עבר וכמה ק"מ עשה הרכב מאז ההחלפה האחרונה ?

אם הבעייה התחילה מאז הביקור במוסך, חזור לשם ודרוש בדיקה ותיקון אם יש צורך.

המצב שתיארת הגיוני לחוט הצתה (מאריך הצתה - לפי רנו) שלא מתפקד כראוי.

 

תבקש גם לחבר את הרכב לסורק תקלות ולעבור על כל הסעיפים על מנת לראות אם יש תקלה כלשהי באחד הצילינדרים.

Veni Vidi Vici

פורסם

לשני המגיבים האחרונים - אתם צודקים לחלוטין!

היום אבא שלי לקח את האוטו למוסך (אחרי שרשמתי במדוייק על דף מה אני מרגיש כשאני נוסע באוטו). (אני פשוט הייתי בעבודה).

 

ואחרי בדיקה קצרה התברר כי מדובר בכבל הצתה פגום...

הניחוש שלי - שכשהם הוציאו את הפלאגים - בשביל למשוך אותם הם פשוט משכו בכבל!! (וקרעו לו ת'צורה).

לפי דעתי, ממש בושה שמוסך מורשה - מרשה לעצמו לפספס תקלה כזאת...

ואני כבר לא מדבר על זה - שהם אפילו לא יצאו עם האוטו לסיבוב מבחן! (בדקתי קילומטראז', והוא אפילו לא זז בקילומטר).

 

בכל מקרה, הם התקינו לי כבלי הצתה חלופיים ללא תוספת תשלום. (הם גם הציעו מקוריים ב250 שקל, אבל לא היה לי כסף לזה כבר... וגם ככה היו לי חלופיים).

לפי דעתי, זה פתרון הולם. אם כי זה די מעצבן שבכלל הייתי צריך לגשת לשם שוב!

 

תודה רבה לכל העוזרים!

בברכה!

יונתן.

פורסם

אם הכבלים החלופיים באיכות טובה אז אין בעייה.

לא שאני מגן על המוסך (על מוסכי רנו אני אף פעם לא אגן) אבל למגאן יש מס' תקלות שהן "מחלות" שלה כמו חוטי הצתה שיכולים להתקלקל גם אחרי 4 חודש או שקע הצתה (קונקטור מסכן) שלא נותן לרכב להניע ותוקע אותך... קרה לי 3 פעמים.

 

המנוע מקורי ? אף פעם לא נפתח ?

Veni Vidi Vici

פורסם

טפו טפו טפו... בענייני המנוע,... טוב, אני אפילו לא רוצה לפתוח פה לשטן! טפו טפו טפו! חמסה חמסה! ;)

 

הוא אכן מקורי, ורק פעם אחת הוחלף המחשב הראשי, בעקבות הידלקות נורת כריות אוויר... (אני עדיין בסרט שיש סיכוי שסתם עבדו עלינו ולא היה צורך בהחלפת מחשב... אבל אין לי דרך להוכיח את זה).

אבל זה כל מה שהיה (טפו טפו טפו!). (כן כן... בענייני מכוניות, אני הופך לדיי מאמין חזק באמונות טפלות)

 

אשמח אם תפרט לי מה זה השקע הצתה הזה? ואיך זה משפיע על ההתנעה?

איפה זה נמצא? ואיך זה נראה?... ומה הסימפטומים שמראים שמדובר דווקא בזה?

בברכה!

יונתן.

פורסם

דגם המנוע שלך מעט שונה משלי. שקע הצתה זה קונקטור שנמצא בצד ימין של המנוע.

לפרט בדיוק אני לא יודע (וזה נקרא כך רק במוסכי רנו). הקונקטור הנ"ל עשוי פלסטיק ונדפק מדי פעם.

סימפטומים אפשריים שיש איתו בעייה הם הנעה קשה, מנוע שנכבה אחרי שהנעת וסל"ד מקפץ.

זה מה שאני זוכר כרגע.

Veni Vidi Vici

×
×
  • תוכן חדש...