Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמן מנוע לאופל טיגרה


Guest אסי הראל
שימו לב! השרשור הזה בן 6623 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היצרנים לא מפרסמים סתם צריך לבקש.

כנראה שאתם לא מעודכנים.

הלחצים נראים לך שווים כי כולם משתמשים באותו שמן, אם ישכילו להשתמש בשמן המתאים להם המנוע שלהם יעשה חיים וקילומטרז.

ההמלצות לאקלים הם רק בגלל טמפרטורת מינימום, וכמה שיותר נמוך יותר טוב גם במדינה הכי חמה אבל אתם מילא לא רוצים להקשיב!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

היצרנים כנראה מטומטמים והם מטעים אותנו, בעלי הרכבים והטכנאים, בכוונה :roll: .

 

 

הם רוצים למכור מנועים או חלקי מנועים מה שיותר? טוב, הם באמת רוצים למכור חלפים, אבל לפגוע בשם של המוצר שלהם הם לא רוצים.

בחייך תתעורר, מכונאים ותיקים כמו דוד מזאר, ומהנדס מכונות כמו מריוס, המוסכים המורשים והיבואנים...שמקפידים על שימוש בשמן ע"פ הנחיות היצרן ...כולם מקשקשים? או ששפעת העופות פגעה בהם ובחברי הפורום.

 

לחץ השמן הוא נגזרת של צמיגות השמן, אי הקפדה בהנחיות היצרן עלול לגרום לאיבודי לחץ שמן קריטיים בטמפ'/עומסים גבוהים.

 

העסק פשוט, ואני לא רוצה להתחיל לטחון את הנושא התאורטי איתך כמו מריוס (אני עוד לא בגילו, וכנראה עדיין אין לי את הסבלנות שלו), להצמד להוראות היצרן. יותר פשוט מיזה אין.

 

**ועוד משפט..עלות השמן היא פקטור רציני, מדוע לשים שמן יקר יותר (שמנים בעלי צמיגות נמוכה יקרים יותר), כאשר אין צורך? אפשר לשים 0W-50 של מוביל 1 ב 100 ש"ח לליטר. אבל למה?

המנוע יקרוס בקילומטראז' נמוך אם אשתמש ב 10W-40 שמתאים לרכב ? לא נראה לי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק רכב נורמלי עם 10W40 או 15W40 עם שעון לחץ שמן ותראה שהלחץ גבוה מהוראות היצרן בכל נקודת זמן!

משמע שהשמן זז לאט מידי במערכת ובסל"ד גבוה במקום להזרים יותר ביעילות מה קורה?

נפתח שסתום הלחץ ואתה נשאר עם אותה זרימה עלובה שגורמת לחימום יתר ובלאי מוגבר.

אחרי שתבדוק אני יהיה יותר משמח לשמוע על התוצאות ( על מנוע חדש יחסית כן? ).

ותשאל את מריוס כי הוא מהנדס והוא יסביר לך שסיכה = זרימה, וזרימה עדיפה על לחץ.

 

עכשיו מבין מה הקשר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו מבין מה הקשר?

עכשיו אני מבין שאתה באמת, לא כל כך מבין.

 

אני אחסוך לך את הזמן כוון שבדקתי עשרות ואולי מאות פעמים לחץ שמן במנועים:

ברוב המקרים נתוני לחץ השמן הם נתוני מינימום, לדוגמא 1000 סל"ד 1 באר מינימום. אז תוצאה של 2 באר תהיה תקינה!

במידה והיצרן מפרט תחום מוגדר, מנסיוני העשיר, עם השמן תקין (בהנחיות היצרן), מנוע תקין ושעון הלחץ תקין, התוצאה 'נופלת' בדיוק כמו שצויין! ואם לא, יש תקלה.

לדוגמא, היה לי רכב עם לחץ שמן גבוה מהדרוש כאשר היצרן הגדיר לחץ מדוייק. התקלה הייתה אטם ראש תחליפי שהורכב, שמעבר השמן בו, לגלי הזיזים, היה קטן במעט מאטם ראש מקורי.

 

ראיתי במו עיניי החומות, ובזמן אמת, מה קורה כאשר נפרץ מעבר שמן בלחץ הפריקה (5-7 באר).

תוך שניות, מתרוקן השמן מהמנוע, ובשפריץ אדיר (שצבע את עיניי לשחורות:-) ). כך שקשה לי לקבל את הנחת היסוד שלך, לכאורה-- לחץ גבוה זרימה נמוכה.

אבל כנראה לפי התאוריה שלך, זה אמור לקחת עשיריות שנייה או אלפיות.

 

תן כמה הבהרות כדי שניישר קו, מה הטעון שלך בדיוק, הנה שאלות מנחות.

 

+ אתה אומר למעשה שעדיף לחץ שמן נמוך, וזה גורם לזרימת שמן יותר מהירה במנוע?

+ האם לדעתך זרימה מהירה עדיפה על זרימה איטית (מבחינת סיכה וקירור)?

 

ובבקשה, הוסף עוד מידע ודוגמאות, כדי שנבין את התאורייה שלך יותר טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מכפיל לחץ תיאורטית את מכפיל זרימה בערך.

הבעיה מתחילה כאשר אתה מגיע לנקודה שאתה לא יכול להגביר לחץ ונשאר עם זרימה עלובה.( פתיחת שסתום הלחץ )

זרימה מהירה עדיפה על זרימה איטית מבחינת יעלות הסיכה וגם קירור.

אם תצליח לשמור על זרימה מהירה ככל האפשר הנקודות בהם נשברת הסיכה ההידרודינאמית יפחתו אך ישארו גבוהות בכל זאת, מה לעשות העולם לא מושלם.

במקרים שאתה מציין האם נבדק לחץ השמן במנוע בסל"ד גבוה?

אתה צריך למצות את מערכת השמן שלך עד הסוף, יש הטוענים משהו כמו 10 PSI ל 1000 סל"ד באופן קבוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

KD2,

 

יש לך מספר טעויות בסיסיות.

נבהיר מספר מושגים:

 

צמיגות דינאמית

צמיגות היא תכונה של נוזל להתנגד לגזירה או החלקה של שכבה אחת מעל השניה.

נמדדת ביחידות קילוגרם/שניהXמטר

צמיגות קינמטית

צמיגות זו נמדדת ביחידות אורך וזמן או סנטימטר בריבוע/שניה.

 

 

1.זרימה מהירה=במקרים מסויימים זרימה טורבולנטית (מערבולות) שזה ממש היצרנים לא רוצים שיקרה,מהירות הזרימה האופטימלית היא מה שקבע היצרן.

 

יש קשר לצמיגות מכיוון שככול שהנוזל צמיג יותר הסיכוי לזרימה לא אחידה קטן יותר כלומר זרימה למינרית.

לפי הנוסחה:

מהירות הנוזל X קוטר הצינור לחלק לצמיגות קינמטית מבטאת האם הנוזל יזרום בצורה למינרית או טורבולנטית.

 

לכן לקבוע חד משמעית דברים כמו שכתבת זה לא במקום, מכיוון שיש קשר בין כול הפרמטרים ותלות יחסית בניהם.

 

.איך אתה בדיוק מגביר את הלחץ לא ממש הבנתי ?

לחץ נוצר מסכום ההתנגדויות לזרימה במערכת כלומר שמן בעל צמיגות גבוהה יותר = חיכוך בין שכבות השמן לבין משטח הזרימה גדל כך שתקבל לחץ מעט גבוה יותר.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה עם צמיגות אבסולוטית?

לא מרגיש חיסרון?

למה שזרימה טורבולנטית לא תהיה טובה במידה והיא לא גדולה היתרונות עולים על החסרונות.

 

אני לא מגביר את הלחץ אני מגביר את הזרימה.

זה באמת לא מסובך.

 

תחשוב על מצב בו אתה מאיץ את המנוע עם שמן שב4000 סל"ד נפתח לך שסתום שיחרור הלחץ ועובד סביב היחס שהוגדר לו בתכנונו.

המנוע ממשיך להאיץ 5000....6000 הלחץ נשאר קבוע והזרימה אותה זרימה.

ופה ההפסד הגדול.

ניתן להשיג זרימה הרבה יותר גדולה ולהרוויח וזה תקף לכל סל"ד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרוב, בדיקת הלחץ מתבקשת ב1000 סל"ד . 2000 סל"ד ו 4000 סל"ד.

לפעמים רק בסרק ו 3000 סל"ד. כל יצרן מכתיב אחרת.

 

מדבריך אפשר להבין ששסתום הפריקה נפתח לגמרי והזרימה נפגעת. השסתום מרטט בתחום הלחץ הפריקה, והפתיחה שלו מאוד קטנה. ניתן לראות זאת בברור עפ"י סימני השחיקה על השסתום כאשר משפצים מנוע.

 

אל תשכח, שכל מערכת הסיכה בנוייה על איבודיי לחץ, ולחץ השמן נקבע מכך. והמשאבה בנוייה לספק מספיק שמן (ספיקה גבוה מאוד) כדי להתגבר על איבודים טבעיים ומחושבים אלו - כולל איבוד השמן דרך שסתום הפריקה.

לא יודע, משהו בתאורייה שלך לא עובר את מבחן הנסיון והמציאות.

ועדיין לא קיבלתי תשובות לשאלות ששאלתי קודם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל הם עוברים בסל"ד גבוה, זה ברור שהשסתום לא מאבד שמן אלה נפתח ונסגר פעמים רבות כדי לעמוד סביב לחץ מקסמלי מסויים הבעיה היא שבלחץ הזה למשל 5 BAR אתה מקבל זרימה X ולא יכול לשפר אותה.

אם תביא שמן שיגיע ל5 רק בשיא זה אומר שהוא זורם פי כמה טוב במערכת.

על מה לא עניתי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בינתיים לומד בחינם,תמשיכו.:roll:

 

לא ענית על זה:

 

ציטוט

+ אתה אומר למעשה שעדיף לחץ שמן נמוך, וזה גורם לזרימת שמן יותר מהירה במנוע?

+ האם לדעתך זרימה מהירה עדיפה על זרימה איטית (מבחינת סיכה וקירור)?

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא שבלחץ הזה למשל 5 BAR אתה מקבל זרימה X ולא יכול לשפר אותה.

ומי אמר שזרימה X היא לא טובה? ולמה לשפר אותה? ומי אמר שזרימה מהירה יותר עדיפה, דווקא מבחינת קירור, לפעמים זרימה מהירה עלולה לפגוע, כמו להוציא את הטמוסטט, ואז הזרימה המהירה של המים לא נותנת אפשרות לנוזל הקרור להצטנן ברדיאטור.

 

תחליט, אתה שם שמן ואז בודק לחץ שמן לראות אם הוא טוב, או בודק לחץ שמן ומחליט איזה שמן יהיה יותר טוב. ולפי איזה נתון של לחץ שמן אני אמור להתייחס כטוב, טעון שיפור או מספק, ואם לא טוב, לאיזה צמיגות שמן אני עובר? יש איזה נוסחה או טבלה? אם יש, תן אותה! גם אנחנו רוצים.

 

לדעתי האישית אתה פשוט נעול על שמן 5W-30 וזהו, ולא שזה לא טוב, אבל למה להשקיע יותר כסף ללא צורך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל, מרק....

 

אפשר לקבל מכם חוות דעת בקשר לאיזה שמנים מומלצים לטיגרה ומה ההבדל (יתרונות\חסרונות)?

 

תודה

The New Opel Astra :grin: Trust Your Eyes

www.opel.de

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוד עניתי על השאלות האלו.

זרימה X היא "בסדר" וגם אם היא טובה היא מגיעה בסל"ד מאוד נמוך ומהסל"ד הזה למעלה הזרימה נשארת אותו דבר כאשר היא צריכה להיות הרבה יותר גדולה.

הדוגמא עם הטרמוסטט לא קשורה כי לשמן אין מצנן וגם אם היה זה לא משנה ממש.

הקירור הנוסף הוא בעיקר לחלקים שמקבלים יותר שמן בלחץ נמוך יותר ( שיוצר פחות חום ).

לשמן יש מספיק זמן להתקרר באגן השמן ובדרך לשם.

כבר כתבתי למה זרימה מהירה עדיפה לא רק מבחינת קירור.

גם המנוע פחות מתאמץ עם שמן דליל יותר.

 

אני מתאים שמן לפי הלחץ הקיים שמלאכת ההתאמה היא לא מדע מדוייק.

אם אני רואה ברכב שמשתמש ב15W40 לחץ מסויים במנוע חם שהוא גבוה ברמה משמעותית אז ישר 5W30

( כי אין 10W30 זמין בארץ ).

אם זה גבולי אז ל 5W40.

אם זה ממש קרוב אז 10W40.

הבדלים קטנים אבל כמה שפחות צמיגי יותר טוב.

הנוסחא היא בערך 10 PSI ל 1000 סל"ד.

ההבדלים בין 5W40 ל 5W30 מאוד קטנים.

מי שעובר בין 10W40 לנמוך( סינטטי בדרך כלל ) זה יוצא לו יותר כסף אבל זה כבר השיקול אם סינטטי או לא.

לבחור עם הטיגרה

כבר אמרו לך LM מתוסף ב MOS2 ניתן להשיג בכל מקום.

הוא סינטטי והוא אחלה בשבילך!

אין סיבה להוציא סתם כסף על משהו אקזוטי עם מנוע כזה.

בנוסף ברצוני להוסיף מאמר קטן לכל מי שמטיל ספק בקביעות של יצרני השמן ו GM לדוגמא פה.

הקטע הזה מ 1985 אז אל תגידו לי שזה לא תופס לכרכבים ישנים!

היום השוק הפוך מוכרים הכי הרבה שמני 5W30 ו 10W30 ותמיד חזק שם 20W50 בגלל ה V8 הישנים.

The Oil Daily.doc

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לבחור עם הטיגרה

כבר אמרו לך LM מתוסף ב MOS2 ניתן להשיג בכל מקום.

הוא סינטטי והוא אחלה בשבילך!

ממש לא.

זהו שמן semi-synthetic.

 

אפי.

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6623 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...