Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמן מנוע לאופל טיגרה


Guest אסי הראל
שימו לב! השרשור הזה בן 6624 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

דויד הבנת נכון, את צמיגות השמן צריכים להתאים ללחץ השמן.

המלצות יצרן לא עניניות פה, כל יצרן היום נותן לך אור ירוק להשתמש ב5W30 ואפילו מעודד אותך לעשות זאת.

מתי תבינו ששמן לא בוחרים לפי אקלים?

ואיך מכונאים מוסמכים לא יודעים זאת אני שואל?

ישראל בדיוק הפוך השמן במצב קר 10 ובחם 40 בחום הוא יותר דליל וזה "כאילו" מנוגד זה פשוט כי מדברים פה על "משקל" השמן ולא על צמיגותו ( יש קשר ביניהם ) לצמיגות יש מדד אחר שמפורסם בדרך כלל באתרי החברות.

 

לבחור שמועניין בהסבר

5W30 דליל יותר במצב קר מ - 5W40 , 10W40, 10W30 וכו...

מכיוון שרוב הבלאי במנוע שלך הוא כאשר המנוע והשמן קרים אתה רוצה שהשמן במנוע שלך יגיע למקומו מהר ככל האפשר למניעת בלאי בתנאי סיכה לא טובים, כמוכן גם כאשר השמן כביכול הגיע למקומו הראוי הוא לא עושה עבודה טובה בגלל הצמיגות הגבוהה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

kd2 ידידי,לפי מה שזכור לי,משאר התגובות שלך בפורום,אתה אדם מבין בעסק.

אנא הסבר לי,האם ראית פעם במוסך,או שאתה עצמך בדקת ולו פעם בחיים,לחץ שמן כדי להתאים שמן?

אני ב-40 שנות עבודתי במקצוע לא בדקתי לחץ כדי להתאים שמן.ואף לא שמעתי על כך.

בקשר למכונאים שלא יודעים או לא זוכרים ,ברשותך אכתוב לך דוגמא,בתקווה שתבין אותה.

לפני מס' שנים נמצאה גופת נערה ביערות הכרמל.המשטרה לא הצליחה לפענח את הרצח.

כעבור שנתיים קרתה תאונה באותו אזור,בין עדר כבשים שחצה את הכביש,לבין מכונית שלא הצליחה לבלום.

הרועה הבדואי נעצר,בחקירה סיפר שהוא יודע את מס' האוטו שהשליך את הגופה לפני שנתיים ביער.

וכשנשאל איך זכר מס' במשך שנתיים,ענה,לנו הרועים אין דבר אחר לזכור.ואכן הרוצח נתפס ונשפט.

בכל אופן אני מעוניין לשמוע עוד דעות בנושא מחברי הפורום.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה שיש שעון כן, בלי התחשבות בהמלצות יצרן.

זה לא חובה אבל זה בהחלט מומלץ.

ואם מבררים כמו שצריך ניתן להשיג מהיצרן מסמך ובו מופיעים לחצי השמן האידיאלים בסרק ובסל"ד מסויים.

לא אמרתי שמכונאים לא זוכרים, אמרתי איך הם לא יודעים זאת מההתחלה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיותר להסביר את התגובות ביחס לשמן ולצמיגותו,

ביחוד לאחר ההסבר המעמיק והנכון שנתנו kd2 ו-davidmzr.

 

רק אציין בעלי הטיגרות יכולים להשתמש ללא חשש בשמן 10W/40 חצי סינטטי/מלא.

גם המורשה משתמש בצמיגות זו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק אציין בעלי הטיגרות יכולים להשתמש ללא חשש בשמן 10W/40 חצי סינטטי/מלא.

גם המורשה משתמש בצמיגות זו.

מה ההבדל בין חצח סנטטי לסנטטי? מה עדיף?

The New Opel Astra :grin: Trust Your Eyes

www.opel.de

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה משתנה בהתאם לסוג הרכב ולאקלים. ישנם רכבים שלא צריכים שמן סינטטי מלא מכיוון שהוא דק מדי וצריכת השמן בהם עלולה לעלות, ולעומת זאת ישנם רכבים שצריכים אך ורק שמן סנטטי מלא. בעיקרון סינטטי מלא עדיף עקב עמידות גבוהה יותר, אך שוב, הוא אינו מתאים לכל סוגי הרכבים.

יש להצמד להוראות היצרן ולנציגו בישראל, ולא להשים מה שכולם שמים.

 

איתמר ג'ורג'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום רכב שסינטטי דליל מידי בשבילו אלה אם המנוע שלו שחוק.

סינטטי מתאים לכל הרכבים ועדיף תמיד.

אבל למה? אשמח לקבל קצת הסבר

The New Opel Astra :grin: Trust Your Eyes

www.opel.de

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קח נפט גולמי ותזקק אותו.

תשביח אותו כמה שאתה רוצה תוציא ממנו את כל החרא שלא צריך בתהליכים הכי מתקדמים עדיין ישאר לך חומר שכל מולקולה בו כמעט אותו דבר אבל לא בצורה מושלמת ועדיין יש לך חומרים לא רצויים.

ובכלל חומר הבסיס שאתה מתחיל איתו הוא בעל תכונות מסויימות הקשורות לחומרים מהם הוא מורכב.

קח מולקולה של חומר יותר מושבח ותצמיד אותה לעוד אחת ועוד אחת וכמה המון המון המון המון פעמים.

תקבל חומר שבבסיסו יותר טוב כי תכונות החומר יותר טובות והוא יותר נקי ומהונדס איך שאתה רצית אותו לכן הוא לא טבעי אלה סינטטי.

 

זה על רגל אחת למה הוא הרבה יותר טוב.

אגב רוב הסינטטים הזולים הם מינראלים אז שלא יעבדו עליכם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התעלקות!

 

ב.מ.וו 320 97' (מנוע M52).

צריכה החלפת שמן.

עד היום הייתי בטוח שאני חייב סינטטי מלא.

היום דיברתי עם המוסכניק (בעוספיא), והוא אמר לי שהוא שם חצי-סינטטי וזה מה שצריך לשים.

מה נכון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קח נפט גולמי ותזקק אותו.

תשביח אותו כמה שאתה רוצה תוציא ממנו את כל החרא שלא צריך בתהליכים הכי מתקדמים עדיין ישאר לך חומר שכל מולקולה בו כמעט אותו דבר אבל לא בצורה מושלמת ועדיין יש לך חומרים לא רצויים.

ובכלל חומר הבסיס שאתה מתחיל איתו הוא בעל תכונות מסויימות הקשורות לחומרים מהם הוא מורכב.

קח מולקולה של חומר יותר מושבח ותצמיד אותה לעוד אחת ועוד אחת וכמה המון המון המון המון פעמים.

תקבל חומר שבבסיסו יותר טוב כי תכונות החומר יותר טובות והוא יותר נקי ומהונדס איך שאתה רצית אותו לכן הוא לא טבעי אלה סינטטי.

 

זה על רגל אחת למה הוא הרבה יותר טוב.

אגב רוב הסינטטים הזולים הם מינראלים אז שלא יעבדו עליכם!

סוף סוף, היה כל כך קשה? :wink:

 

איזה סוגים מומלצים? מה עם GTX של CASTROL או LIQUI MOLI ?

The New Opel Astra :grin: Trust Your Eyes

www.opel.de

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסינטטי של LM עם ה MOS2 הוא סבבה של שמן הוא מדורג כסינטטי למרות שבפועל הוא מינראלי, אבל נקרא סינטטי.

גם ה GTX לא רע.( אתה מדבר על החצי סינטטי? )

הייתי הולך על ESSO סינטטי מלא או ה LM אחלה של תמורה לכסף.

אם אתה רוצה להשקיע יותר יש יותר טובים אבל אלה אחלה במיוחד בטיגרה.

עומר עניתי לך בדיון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את השמן בוחרים לפי הוראות יצרן,ולא לפי מה "שכל אחד חושב", או לחץ השמן.

תשובה לעניין :mm_yeah: .

דויד הבנת נכון, את צמיגות השמן צריכים להתאים ללחץ השמן.

תשובה לא לעניין :mm_nah:

 

למרות שאת כל נושא השמן למדתי בבה"ס עוד שהייתי בשא"ש, חשבתי שאולי אני לא מעודכן מספיק או ששכחתי את החומר.

לכן עברתי על כמה וכמה הוראות יצרני רכב מקוריות, לא מצאתי ולו איזכור אחד להתאמת צמיגות השמן ללחץ.

מה גם שרוב מנועי הבנזין (ובהתאמה הדיזל) לחץ השמן די זהה. (חצי באר לפה או לשם).

אז מה כן מוצאים בהוראות היצרן? את תקן המינימלי לסוג השמן המומלץ , והתאמת צמיגויות לאקלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6624 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...