Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רנו קליאו ספורט - לאחר חודשיים בעלות (זהירות - הרבה טקסט)


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 6697 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מזמן כבר רציתי לכתוב כמה התרשמויות מהרכב, אבל החלטתי לדחות את זה קצת, לתת לדברים לשקוע ולהיספג. נראה לי שעכשיו זה זמן טוב לכתוב את התרשמותי מהבעלות על המכונה הזו, כאשר אני אתמקד בעיקר בתחושות וניתוח יכולות, ולאו דווקא בבעלות עצמה.

 

ובכל זאת, כדי להוריד גם את העניינים הטכניים, אפצח בכמה מילים על מה זה להיות בעלים של קליאו ספורט:

 

זהו כמובן לא יכול להיות דו"ח הוצאות מחושב להפליא, שכן הרכב בבעלותי זמן קצר ביותר, אבל אפשר כבר לומר כמה דברים. קודם כל, הרכב נקנה עם 53000 ק"מ על השעון (שנת 2001, דור ראשון כמובן), כעת אני מגרד את יומולדת ה-55555. ביטוח וטסט הם סטנדרטיים לחלוטין, אפילו זולים. הרכב מקבוצה 3 אז הטסט כ-1300 שקלים כרגע, הביטוח לנהג מעל 24 כ-2600 שקלים למקיף. צריכת הדלק הממוצעת בנסיעות מנהלתיות (אוני'/עבודה וחזרה, ומה לעשות, יש הרבה מהן) היא כ-12.5 ק"מ לליטר, כולל פקקים, כולל גיחות ל-160. מה שאני מנסה לומר זה, בעצם, שהעלויות הבסיסיות מאוד זולות. אני מתקרב להוצאה גדולה של טיימינג + דברים נוספים, וזה יעלה לי כ-5000 שקלים אני מניח, אבל בתקווה שזו ההוצאה הגדולה על הרכב בזמן הקרוב.

 

בנסיעה רגילה הרכב שקט למדי (שימו לב – הכל בהתחשב בהיותו מכונית סופר-מיני, בסופו של דבר), למנוע יש הרבה מומנט בסל"ד נמוך (ועל זה בהמשך), האבזור מספק בהחלט (כל החשמול הרגיל, מחשב דרך שימושי ביותר ועוד כל מיני פיצ'פקס) ונוחות הנסיעה סבירה לרכב ספורטיבי (כלומר – כל עוד דואגים להתחמק מבורות גדולים אין רעשים נוראיים ומכות אדירות, אם כי על שיבושים קטנים הרכב מקפצץ לו קצת יותר מדי לטעמי). מינוס אחד משמעותי בשבילי אלו המושבים. הם תומכים ביותר בגב התחתון וברגליים אבל התמיכה בכתפיים לוקה בחסר (גב המושב נגמר מתחת לכתפיים) ומעל לכל – תנוחת הנהיגה פשוט לא טבעית. התוצאה היא מיחושים בגב בזמן נסיעה ותזוזה בלתי פוסקת בחיפוש אחר תנוחה נוחה יותר (מכירים את זה שאתם פתאום קולטים שאתם יושבים כפוף כשלא כל הגב שלכם צמוד למסעד? בדיוק ככה). כבר התרגלתי קצת לתנוחה, אבל קשה לפתור אותה לחלוטין, כאשר הפתרון היחידי (שאני לא אוהב) הוא להשכיב קצת את גב המושב בשביל לתת מנוחה לגב – כמובן שזה רק בנסיעה מנהלתית.

 

טוב, נפסיק עם הקשקושים. התנהגות ותחושות:

 

מכיוון שהרכב הקודם שלי היה סיטרואן סקסו VTS, אני אתייחס במרבית הדברים אליו כאל נקודת בסיס ואשווה בין המכוניות. אני גם אשווה בין מכוניות אחרות לעיתים, כשיהיה צורך. אתחיל דווקא בניסיון קצת יותר "תחושתי" להסביר את ההבדלים, כפי שאני רואה אותם, בין מכונית כמו הקליאו ספורט (להלן: קליאו) לבין מכונית כמו סיטרואן סקסו VTS (או 106 GTI/ראלי, לצורך העניין, ולהלן סקסו/106). שימו לב שאני מדבר כעת על מכוניות סטנדרטיות, שלא עברו אי-אילו שינויים ושיפורים.

 

לדעתי (ושוב – זו סתם השערה, או יותר נכון – תחושה), ההבדל בין הסקסו/106 לבין הקליאו הוא בכך שהסקסו יצאה ספורטיבית ומהנה, בעוד הקליאו תוכננה ככזו. ואני אסביר: זה מרגיש כאילו הסקסו תוכננה מראש כסופר מיני רגילה, ואז באו החבר'ה לאחר סופ"ש מלא בוזולה ואמרו "אה-וואלה! בוא נהפוך למכונית ספורט! מארוולוס!!" (דמיינו שזה בצרפתית). ואז הם פירקו את האוטו, דחפו לו מנוע חזק, מתלים מחוזקים, מוטות פיתול מוגדלים, צמיגים רחבים, אי-אילו שיפורים אחרים והופ – יצא להם GTI. או VTS. או ראלי, או איך שתרצו לקרוא לזה – מכונית ספורטיבית. לעומת זאת ברנו עשו משהו שונה. הם לקחו שלד של קליאו רגילה (שוב, זה הכל בתיאוריה, כן?), וזרקו אותו במחסן של רנוספורט, חטיבת ה...ספורט שלהם, אלא מה. אחרי כמה חודשים הם נכנסו לבדוק מה יצא, וגילו שהחבר'ה ברנוספורט פשוט בנו מעל השלד מכונית חדשה לגמרי. הם תכננו לפרטי פרטים כל בורג וכל מיסב, יצאו לבדוק את התוצאה על מסלול מרוצים, לא מצא חן בעיניהם – אז חזרו לתכנן מחדש. וכן הלאה, הבנתם את הרעיון.

 

מה התוצאה בפועל? (וההוצאה לפועל :wink: )

 

בפועל אנחנו מקבלים שתי מכוניות עם בסיס רעיוני מאוד דומה – סופר-מיני, הנעה קדמית, משקל קל, ביצועים טובים, דגש על התנהגות כביש – אבל עם יכולות מאוד שונות. הקליאו מרגישה כאילו כל פרט בה תוכנן במיוחד לביצועים אופטימליים. קודם כל היא בנויה טוב יותר, גם בתוך תא המנוע וגם בכל השאר. מכאן גם התחושה כאילו רנוספורט קיבלו שלד ובנו עליו כמו לגו. הסקסו מרגישה כאילו היא כבר הייתה מוכנה, ואז החליטו לדחוף בפנים מנוע יותר מסובך/גדול, אז היו צריכים להזיז כמה דברים, ואז משהו אחר נדפק, ואז היו צריכים לסדר גם אותו. התוצאה מבולגנת ופחות מהודקת ושלמה. זה לא אומר, ד"א, שיותר קל לטפל בקליאו ולתקן בה דברים, אבל הכל בהחלט מרגיש יותר "יחידה אחת", יותר מתאים.

 

אין זה גם אומר, שהקליאו טובה מהסקסו בכל. הרגשה ראשונית היא דווקא שיש כמה וכמה ריג'קטים מהותיים בקליאו, שעלולים להפריע ליכולות הספורטיביות. המושבים שצוינו קודם, למשל. וגם ההגה, שחסר פידבק לעומת הסקסו בתנאים רגילים (כלומר, בנהיגה שהיא לא "על הקצה" – ועל זה בהמשך), אבל אז מבינים בעצם שזה בדיוק העניין עם הקליאו, היא בנויה לעומס. היא בנויה לעבוד הכי טוב רק כשנוהגים בה לא ב-50% אלא ב-80% ומעלה. הסקסו תהיה מתקשרת ומחוברת יותר כשנוהגים בה לא "על הקצה" (ותהיה טובה מאוד גם על הקצה, אל תבינו אותי לא נכון), אבל ברגע שנוהגים בקליאו ב-א-מ-ת חזק, מבינים שמעטפת היכולות שלה פשוט גבוהה יותר, ומכאן עמעום התחושות כאשר לא מתקרבים אליה. נהיגה של 80% בסקסו משולה לנהיגה ב-60% בקליאו, לכל היותר. לכן התחושה הראשונית היא כאילו הקליאו פחות מחוברת, אבל תחושה זו נעלמת לחלוטין כאשר מבינים שהיא פשוט יכולה לתת הרבה יותר. ואז – נפתח ערוץ תקשורת חדש בינה לבין הנהג ומגלים את היכולות האמיתיות.

 

מרכיבי הנהיגה:

 

מנוע: בזמנו (תחילת שנות ה-2000), אם אינני טועה כמובן, היה זה המנוע האטמוספרי החזק ביותר לסופרמיני ספורטיבית. וללא ספק מדובר ביחידת כוח משובחת (אוי לא, כתב הרכב שבי מתחיל לצאת, אני חייב להפסיק עם זה). מה שהתכוונתי לומר זה – האוטו חזק. הסיבות לכך, למי שלא יודע, הן תזמון משתנה, גלי זיזים משופרים, שסתומים מחומרים מיוחדים, סעפת יניקה מוגדלת, מצתים עמידים ואיכותיים יותר, סעפת פליטה מתוחכמת ועוד כל מיני שטויות. מה שמרשים במנוע במיוחד הוא המומנט בסל"ד נמוך, שהוא פשוט פנטסטי למכונית אטמוספרית חובבת סל"ד גבוה. בערך ב-1500 סל"ד (!) היא מקבלת מעל 15 קג"מ, כאשר 2000 סל"ד זה כבר 18+ קג"מ שנשארים אותו הדבר בערך עד 4500, מזה 20+ עד מעל ל-6000, וכאן כבר ההספק מדבר – השיא שלו מגיע קצת אחרי 6000 ולא יורד עד כ-6800 לערך. מה שכל המספרים הללו אומרים, זה שבשום מצב אין תחושה של חוסר כוח אלא להיפך – עוד לא פגשתי מנוע 2.0 ליטר רגיל באף מכונית שמספק יותר משיכה מהמנוע הזה בסל"ד נמוך. לדוגמא, עקיפות בין עירוניות מתבצעות בקלילות ללא הורדה לרביעי. מעל 2500 סל"ד המשיכה אחידה וחזקה. אופי עקומת המומנט גם נותן תחושה מוזרה כאילו למנוע שתי מדרגות – בסביבות ה-2000 סל"ד מתקבלת משיכה אחידה וחזקה (עד הילוך רביעי!) ומשם אין התגברות עד לאזור ה-4500, שם הכוח מתגבר וב-5300 לערך יש פתאום מדרגה נוספת. השוואה לסקסו היא כמעט מעליבה – לא שהסקסו איטית, אבל צריך לקרוע לה את הצורה בשביל ביצועים, כי מתחת ל-4500 אין פשוט כלום. אופי המנוע של הקליאו מתאים לי הרבה יותר מאימפרזה טורבו סטנדרטית, למשל, כי שם עד כניסת הטורבו המנוע מרגיש עצל כמעט כמו 1.6 אוטומט, מה שהופך את ההתנהלות היומיומית לפחות נעימה.

 

תיבת הילוכים: מהלך הידית קצר מספיק, השילוב מדויק ומהיר. לעיתים משקל הידית קצת כבד, במיוחד מהוצאה מחמישי, אבל זה בסדר גמור בשבילי. ההילוכים עצמם קצרים מאוד, כאשר ב-70 כבר אפשר להעביר לחמישי ולהאיץ ללא בעיה. יחסי ההעברה הקצרים, במיוחד בין שני לשלישי ולרביעי, ממש מאפשרים שימוש מלא ברצועת הכוח ללא תחושה של מחסור ובכל הילוך מורגשת משיכה חזקה. בקיצור – מצוין. על 100 קמ"ש חמישי נמצא ב-2800 סל"ד, שזה בהחלט סביר למכונית ספורטיבית ידנית. לסיום – הדוושות קרובות ומקלות על גז ביניים, לאלו שאוהבים.

 

היגוי: ההגה מפתיע מעט. המשקל שלו סביר, רק קצת קל מדי. הדיוק מצוין וכמעט ואין שטח מת. הוא מהיר למדי במרכז (וגם בהמשך) ויוצר TURN-IN מצוין, אבל ברוב המצבים מרגישים כאילו חסר קצת... רגש. לנהג שיורד מפיז'ו או סיטרואן (כמוני) זה יפריע בהתחלה, התחושה שבתוך הסיבוב הכל יושב כמו שצריך אבל לא מקבלים מספיק מידע מההגה, הוא לא מתקשה מספיק עם העומס מהגלגלים. אבל זה הכל פסיכולוגי. אמנם ההגה פחות מתקשר מהגה "פיז'ואי" משובח, אבל רק עד ה-80% של העומס. משם הכל משתנה. אני לא יודע אם מהנדסי רנוספורט עשו את זה בכוונה בשביל להקל על הנהג ברוב מצבי הנהיגה, אני אפילו לא יודע אם זה כתוצאה ממשקל ההגה שהוא קל יותר מהגה של צרפתיה מקבילה מבית PSA, אבל הסיבה שנהג הפיז'ו/סיטרואן יתלונן היא פשוט... כי הקצב שלו איטי יותר ממה שהרכב יכול לספק. להגה של הקליאו יש נטייה להשתבח ככל שהעומס גובר, ואם הוא מרגיש לא מתקשר מספיק, זה פשוט אומר שאתה לא נוסע מספיק מהר! למכונית הזו יש פשוט מגבלות מאוד גבוהות לסופר-מיני קטנה, ומי שלא מגיע אליהן פשוט לא חווה את החוויה במלואה. ברגע שמרגישים שהיא על הגבול (דרך השלדה, בעיקר), פשוט צריך לתת עוד קצת ופתאום ההגה מקבל את העומס הנכון ורמת התקשורת עולה פלאים. אני עוד ארחיב על זה בחלק על ההתנהגות.

 

בלמים: אין הרבה מה לומר – מערכת בלימה איכותית ביותר, דיסקים 280 מ"מ מלפנים שנושאים ברוב העומס. הרבה עוצמה, רגש ותחושה בבלימה. כמו שצריך.

 

התנהגות: אתחיל בכך שהיא לא מפסיקה להפתיע אותי. בהתחלה, חשבתי שיש לה יותר מדי תת היגוי. הרגשתי מעין משיכה קדימה בתוך הפנייה עם לחיצה על הגז, אבל אז הבנתי איך זה עובד – היא נכנסת לתת היגוי מיידי בגלל המומנט הגדול ובעיקר כשהצמיגים קרים והכבישים חלקים, אבל הוא נבלע באופן מיידי ולאחריו מתגלות טונות של אחיזה. רמת האחיזה בפירוש גבוהה משמעותית מסקסו/106 ואני אסתכן ואגיד שהיא מתקרבת, מבחינת אחיזה אבסולוטית, לזו של סובארו אימפרזה WRX. לצורך הדיון: ברכבי מותקנת רביעיית מישלין אקסלטו 2 איכותית. הרכב מרגיש כאילו ברגע שלוחצים עליו באמת, הוא מוכן לספק עוד קצת. פשוט לתת עוד טיפה גז ולהפנות עוד את ההגה – ומקבלים עוד אחיזה. זו תחושה שאין בהרבה מכוניות, כאשר המכוניות האחרונות בהן נתקלתי בזה היו מהסוג עם המגדש וההנעה הכפולה – אתם יודעים למה אני מתכוון. בכלל – הציר הקדמי מרגיש מאוד מחובר כשהוא תחת עומס, ומאפשר מהירויות גבוהות ביותר בתוך הפנייה, למרות שברגע שיש שיבושים המכונית מקפצת קצת יותר מדי לטעמי, אפילו שזה לא פוגע בהרגשת הבטחון. גם הכניסה להיגוי יתר מאוד מובחנת וברורה, אם באמצעות ההגה ואם באמצעות הישבן (בעצם – יותר באמצעות הישבן, תודות לבסיס הגלגלים הקצרצר). כמו בפיז'ו/סיטרואן, ניתן בקלות לשחק עם הציר האחורי והקדמי לאורך הסיבוב, הכל תוך הרגשת בטחון גבוהה למדי, לנהג שיודע מה הוא עושה, כמובן. גם המומנט הרב של המנוע והבלמים הרגישים עוזרים הרבה בהעברות משקל אחורה-קדימה. (אישית, אני מעדיף שליטה בהחלקות באמצעות ההגה ללא מגע בבלמים, וגם כאן הקליאו עושה את העבודה היטב, במקומות בהן מכוניות רבות אחרות דורשות אגרסיביות רבה). היציבות הכיוונית גבוהה מאוד ביחס לרכב עם בסיס גלגלים כזה, אבל בעומס כבד צריך להיות מהירי תגובה לפעולות השלדה, שכן לגודל הרכב השפעה מכרעת על מהירות איבוד האחיזה. בקיצור – מכונית כלבבי.

 

 

זהו, נגמר. אם הגעתם עד לכאן – כל הכבוד, ומקווה שנהניתם. אני אשמח לשמוע תוספות, תיקונים ודעות אישיות מבעלי קליאו ספורט אחרים, וכמובן נראה לי שכולנו נשמח לקרוא סקירות של בעלי מכוניות אחרות כאן בפורום.

 

ולסיום - תמונה מייצגת. קצת כהה אבל היי - האוטו נראה יותר טוב בחושך. :wink::-P

 

clio3wheels_num.JPG

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 128
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אכן זכיתה להנות מה"בולדוג"...:wink: כמה השלמות והבהרות:טסט לרכב עולה כ60 ש"ח, אגרת רישוי רכב עולה 1300ש"ח.

באותה שנה שהקליאו ספורט RS172 הוצגה לקהל הרחב, אכן הייתה בעלת המנוע (הלא מודגש) בהספק הגבוהה ביותר בקבוצתה - האץ בק סופר מיני.

 

באשר לכיף מהנהיגה וניצול התכונות של ה"בולדוג", ראוי להזכיר ולהדגיש ולהאיר כמה נקודות:

הידע, הנסיון ולימוד מגבלות הקליאו אפשרו לך שליטה יעילה וכתוצאה מכך הנאה מנהיגה.

כדי לנצל את התכונות הטבועות בקליאו יש להשלים את הפזל באמצעות צמיגים מעולים ואם אפשר מצויינים, ואכן במקרה שלך הקליאו התברכה בצמיגים מאוזנים ואיכותיים(מישלין אקסלטו), המאפשרים נהיגה על המגבלות.

לצערי ולדעתי ה"דיוק" שהנך מזכיר לגבי ההילוכים, אינו מהמעלות המכניות של הדגם, בהשוואה אפילו לרכב מיושן כמו הלנציה HF אינטגרלה טורבו וביחוד למי שהתנסה בנהיגה על ההונדה S2000 בעלת גיר פנומנלי - הלוואי בקליאו ספורט!

מתוך התנסות ארוכה אציין שהתכונה ה"בינונית" הזו בולטת בעיקר בעת נהיגה במסלול מורכב עיקולים , שלצורך השליטה ברכב בצורה היעילה ביותר יש להחליף הילוכים במהירות ובזמן הקצר ביותר האפשרי, מרכיב חשוב בעיקר לאלו שמתנסים בנהיגה נמרצת\מסלול.

ה"בולדוג" - קליאו ספורט, אכן ראויה לשבחים על הכיף מנהיגה ומתכונותיה כהאץ בק ספורטיבית אמיתית, ובשיאה מתגלה כזו בעת נהיגה על המגבלות לאלו שיודעים ויכולים לנהוג בה בהתאם.

 

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה מקיפה ומלאה.

נהניתי לקרוא.

המשך חיים טובים עם הצרפתייה החדשה.

 

לא נהגתי עליה מספיק בשביל לסתור משוה שנכתב, ראוי לציין (בעיניי לפחות) כי המנוע הוא פנטסטי ברמות בלתי מוכרות בהשוואה לכל סופר מיני אחרת.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני רוני, צריך לעשות השואות למה שכתבת על הרכב בעבר.....

 

לי יש ניסיון של 30,000 ק"מ עם הרכב גם כאן וגם שם.

 

למנוע יש מומנט בסל"ד נמוך אבל לא כפי שרוני מתאר, גמישות המנוע לוקה בחסר אבל זו פשרה שאני חי איתה בשלום ביחס למה שהמנוע נותן בשימוש לו יועד.

צריך לזכור שהרכב שוקל 1035 ק"ג בלבד, משקל שקשה עד בלתי אפשרי לאתר לרכב ברמת הבטיחות שהוא מציע בקטגוריה.

המשקל הצנוע עוזר לחפות על חוסר הגמישות היחסי בסל"ד נמוך.

 

תנוחת הישיבה היתה יכולה להיות טובה יותר אבל לא יותר מזה, להזכירכם את האלפות ואיטלקיות נוספות.

 

איכות ההרכבה והחומרים בינונית פלוס כיאה לצרפתים, יש שימוש באלקנטרה ועור אבל כולנו נתקלנו באכויות טובות יותר.

 

תיצרוכת הדלק מעולה בכל קנה מידה.

מחירי הביטוח נמוכים וישארו כאלה כל זמן שלא נגרום לחברות הביטוח להכיר את הרכב.....

 

קשה לי לפרוט לפרוטות, משקלי הגה וכדומה, אבל אני יכול לספר שבכבישים הנכונים הרכב מתנהג בצורה טובה מאד ומאפשר לפתח ולשמור על קיצבי נסיעה מהירים ביותר תוך תחושת ביטחון ושליטה טובים.

עם זאת להרגשתי הרכב מצריך רמת ריכוז גבוהה במהלך נסיעה תובענית.

 

אני חושב שה- MK1 מביא לשולחן מעטפת ביצועים גבוהה מאד והנאה במחיר שווה לכל נפש.

 

ושוב בלי לפרוט לפרוטות תחושת הכיף שהוא מעביר גבוהה משל ה- MK2 אם כי לא בהפרשים גדולים.

Never drive faster than your guardian angel can fly

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי ולדעתי ה"דיוק" שהנך מזכיר לגבי ההילוכים, אינו מהמעלות המכניות של הדגם, בהשוואה אפילו לרכב מיושן כמו הלנציה HF אינטגרלה טורבו וביחוד למי שהתנסה בנהיגה על ההונדה S2000 בעלת גיר פנומנלי - הלוואי בקליאו ספורט!

מתוך התנסות ארוכה אציין שהתכונה ה"בינונית" הזו בולטת בעיקר בעת נהיגה במסלול מורכב עיקולים , שלצורך השליטה ברכב בצורה היעילה ביותר יש להחליף הילוכים במהירות ובזמן הקצר ביותר האפשרי, מרכיב חשוב בעיקר לאלו שמתנסים בנהיגה נמרצת\מסלול.

 

תראה, מעולם לא הייתי פדנט בנוגע לאיכויות גיר, בסופו של דבר הסתדרתי היטב עם הסקסו שלה היה גיר בעל מהלך ארוך ומעורפל. הבעלים החדש שלה דווקא לא הסתדר עם זה וביצע כמה טיפולים שעזרו לנושא, ואולי גם יתקין קוויק-שיפט מתישהוא. ובכל זאת - יוצא לי לנסות תיבות הילוכים של מכוניות ספורטיביות רבות, ואני לא חושב שהגיר של הקליאו נופל מהן משמעותית, ביחס לסוג הרכב לפחות. להזכירך לא מדובר במיאטה או S2000 בהן מיקום תיבת ההילוכים (ומיקום הידית, לצורך העניין) משפיעים רבות על מהלך ידית קצרצר ופעולה סופר-מהירה. אני אפילו לא בטוח שאני מעדיף גיר של איוו או אימפרזה STI (גיר בעל מהלך ומדויק ביותר) על פני זה של הקליאו. אבל זה עניין סובייקטיבי. לסיכום - איכות גיר מעולם לא הפריעה לסגנון הנהיגה שלי, והגיר של הקליאו רק תורם מהבחינה הזו.

 

 

למנוע יש מומנט בסל"ד נמוך אבל לא כפי שרוני מתאר, גמישות המנוע לוקה בחסר אבל זו פשרה שאני חי איתה בשלום ביחס למה שהמנוע נותן בשימוש לו יועד.

צריך לזכור שהרכב שוקל 1035 ק"ג בלבד, משקל שקשה עד בלתי אפשרי לאתר לרכב ברמת הבטיחות שהוא מציע בקטגוריה.

המשקל הצנוע עוזר לחפות על חוסר הגמישות היחסי בסל"ד נמוך.

 

נו, תמצא לי אטמוספרית אחרת בנפח הזה שיש לה יותר מומנט בסל"ד נמוך. I DARE YOU. שים לב - 85% מהמומנט מגיע כבר ב-2500 סל"ד ונשמר עד לשיא ההספק. התוצאה היא שבכל הילוך עד רביעי (כולל), הרכב מושך נהדר מ-2000 סל"ד ללא צורך בהחלפת הילוכים. אני חושב שהבעיה שלך עם הגמישות היא דווקא העובדה שהמומנט מתייצב על ערך גבוה בסל"ד נמוך, ומשם עולה באיטיות רבה, כך שבפועל תחושת צבירת המהירות לא מתגברת עד כניסת ההספק למשוואה. אני חותם לך שמעשית, אטמוספריות רבות (וגם מוגדשות מסוימות) יגלו עצלות רבה ביחס לקליאו בסל"דים הנמוכים.

 

ואכן, המשקל הצנוע תורם לתחושה, בפירוש.

 

ול-falou - וואלה! איך לא חשבתי על זה! :-D

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל רוני היה נעים לקרוא !

יש כמה דבר שאני רוצה לתקן ברשותך.

המהלך של הקליאו בגיר אינו קצר הוא אפילו ארוך כנ"ל לגבי הגיר.

הילוך ראשון 65 הילוך שני 110 שלישי קצר יחסית רביעי 190 מה קצר כאן?

מה שרשמת מעבר לזה אני מסכים איתך .

חשוב לציין ולשבח את הבלמים המצויניים ברכב!

הרכב בהחלט מהנה מכל בחינה ממש חווית נהיגה אמיתי רכב חזק יציב נראה מצויין.

הלוואי והחומרים ברכב היו ברמה יותר גבוה (הפלסטיקה).

מעבר לכך רכב מדהים!

Power is nothing without control

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע על מה אתה מדברים. כשאני נסעתי באוטו של סקורניס, הוא הגיע די בקלות ל-130 קמ"ש בהילוך שני... גיר נוקשה בהורדה מחמישי? מה הבעיה, תורידו ישר לשני, לא משנה באיזה סל"ד, תתעלמו מרעשי הגריסה ותנו גז (גם באקורד טייפ R זה עובד יופי! :twisted:).

 

חוץ מזה, הזנב באמת די שמח (כשנוחתים מהמקפצה בליאון), ומזל שיש את כל המומנט השופע הזה כדי לצאת מהתעלה אחר-כך. נקודה חיובית אחרת היא שבניגוד לסקסו, כאן יש את הפיצ'ר המהפכני והחדשני - "הנעה עם מפתח" :wink:, ומצד שני, אין מד חום שמן, כך שכשאני והדוקטור עולים את נס הרים (פעם בשבוע, שטרן כפות בבגאז') אנחנו לא מרגישים צורך לרחם על המנוע ולעצור בצד (כמו שעשינו עם הסקסו כשהיא התחילה להעלות עשן...:roll:).

 

השוואות מול הגיר של ה-S2000? קצת קשה לעשות בהתחשב בעובדה ששטרן עישן גראס באמסטרדם בזמן שהמדוברת הייתה ב"אוטו" במבחן ("עדיף צינגלה אחת ביד מ-S2000 על הצד":screwy: , היה הניסוח המדויק). הקליאו, לעומת זאת, הייתה-גם-הייתה במבחן (ותודה לאמא של רוני ששחררה את המפתחות ברגע שהוא עלה לטיסה).

 

לסיכום, יכולת לקצר את מגילת העצמאות שכתבת ולסגור את זה במשפט אחד: "פעם היה לי אוטו אשפת האשפות ורק עכשיו גיליתי את זה".

 

באהבה אין קץ,

ניצן

 

נ.ב

ל-Falou, הוא עדיין מנסה...:grin:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להזכירך לא מדובר במיאטה או S2000 בהן מיקום תיבת ההילוכים (ומיקום הידית, לצורך העניין) משפיעים רבות על מהלך ידית קצרצר ופעולה סופר-מהירה. לסיכום - איכות גיר מעולם לא הפריעה לסגנון הנהיגה שלי, והגיר של הקליאו רק תורם מהבחינה הזו.

 

רוני

כאן ומיד היה מקום להזמינך לדו קרב:wink: על המסלול, אבל לצערי מסלולי ה"מיקי מאוס" בארץ לא קורצים לי עד כדי כך...כדי להבהיר עניין.

תראה ניתן למצוא יותר מסיבה אחת כדי להבהיר ולהבין מה זה גיר איכותי ומדוייק במכונית ספורט, המיקום אכן מוסיף אבל אינו פרמטר יעודי המשויך לאיכויות גיר כלל אלא לתכנון הנדסי יעיל.

כשכתבתי שתכונות איכותיות של גיר מוערכות במסלול, התכוונתי למסלול מרוצים מורכב מבחינה טכנית ומורכב מכמות מכוניות המתחרות באותה עת.

איני יודע אם נהגתה על אחת מהמכוניות שהזכרתי, אבל עם כבר, תנהג על הS2000 ואני מאמין שתוכל להעשיר את יכולת השיפוט שלך, כאמור גיר פנומנלי (הגיר של המיאטה לא בליגה הזאת)!

 

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המהלך של הקליאו בגיר אינו קצר הוא אפילו ארוך כנ"ל לגבי הגיר.

הילוך ראשון 65 הילוך שני 110 שלישי קצר יחסית רביעי 190 מה קצר כאן?

 

כפי שכבר אמרתי מהלך הגיר ארוך ביחס לכלים כמו S2000 או EVO, אבל ביחס לרוב שאר הספורטיביות הוא כלל לא ארוך ובטח שזה לא מפריע בנהיגה (בכלל, אני לא חסיד גדול של קוויקשיפט).

 

בנוגע לגיר עצמו - ההילוכים ארוכים רק בגלל שאפשר להגיע לסל"דים מאוד גבוהים. הטענה שלי היא, שהם מתוזמנים היטב ואין חורים ביניהם כלל, מה גם ששני-שלישי-רביעי קרובים בהחלט - נפילת הסל"ד ביניהם לא גבוהה. לא בדקתי לכמה רביעי מגיע, אבל 190? נשמע לי מוגזם...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיר נוקשה בהורדה מחמישי? מה הבעיה, תורידו ישר לשני, לא משנה באיזה סל"ד, תתעלמו מרעשי הגריסה ותנו גז (גם באקורד טייפ R זה עובד יופי! :twisted:).

 

באקורד טייפ R? איך אתה יודע?:twisted:

 

חוץ מזה, הזנב באמת די שמח (כשנוחתים מהמקפצה בליאון), ומזל שיש את כל המומנט השופע הזה כדי לצאת מהתעלה אחר-כך.

 

מזל שגם ל-EVO יש מומנט שופע בשביל לצאת מהתעלה, או יותר נכון, התהום! אליה הגיעה עקב זנב קצת-יותר-מדי-שמח (או יותר נכון "הרגל שלי כל כך גדולה שלחצתי בטעות על הגז והברקס ביחד", "אז למה לא נתת קלאץ?", "אהה.. אממ... אהה...")

 

השוואות מול הגיר של ה-S2000? קצת קשה לעשות בהתחשב בעובדה ששטרן עישן גראס באמסטרדם בזמן שהמדוברת הייתה ב"אוטו" במבחן ("עדיף צינגלה אחת ביד מ-S2000 על הצד":screwy: , היה הניסוח המדויק). הקליאו, לעומת זאת, הייתה-גם-הייתה במבחן (ותודה לאמא של רוני ששחררה את המפתחות ברגע שהוא עלה לטיסה).

 

אני מכחיש כל קשר, אפילו ריח של סיגריות אני לא יכול לסבול. ו-S2000? עוד נפגש...

 

לסיכום, יכולת לקצר את מגילת העצמאות שכתבת ולסגור את זה במשפט אחד: "פעם היה לי אוטו אשפת האשפות ורק עכשיו גיליתי את זה".

 

אם הייתי מקצר, היית יכול לקרוא לי כתב רכב? של איזה מגזין? (ולא, השאלה היא לא אם אתה בכלל יכול לקרוא לי כתב רכב בלי קשר)

 

באהבה אין קץ,

ניצן

 

מה אהבה? תתכופף. (או שאתה כבר בשלב שזה בלתי אפשרי פיזית?) ותרים טלפון להונדה. אני צריך 5 שעות איתה, לא יותר. רק מספיק בשביל לברוח מהארץ על ספינה

 

רוני

.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ל-Falou, הוא עדיין מנסה...:grin:

ת'שמע, יש פה עוד כמה קולגות יקרים שמנסים וכל מה שאתה רוצה זה להתחנן שייפסקו הניסויים בחברי הפורום! הם מפתים אותך להיכנס מעדנות לטקסטים שהם כותבים בכותרות אטרקטיביות ובפנים אתה מקבל בוקה ומבולקה של עובדות מיותרות ו/או תיאורים מופשטים ובלתי ברורים ו/או תמונות אימה. לפחות רוני כותב רק על מה שמעניין...

האוטו שלי!

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אה, ואשפת האשפות (כן, אני מדבר אליך, מין מיסטר מאסטרד) - אני יודע מה עושה לך הצילום של התלת אופן שלי, אז תנגב בבקשה את הריר ותשתמש במגבות נייר.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6697 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...