Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7306 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני עומדת לפני מכירת רכב

אתמול הלכתי עם קונה פוטנציאלית למכון בדיקה - קומפיוטסט בראשל"צ

הרכב עבר תאונה בפגוש האחורי - ממש לא משהו רציני.

בבדיקת הרכב טענו במכון כי ישנה פגיעת שסי.

בידי דו"ח שמאי לפיו אין כל פגיעה בשסי, במרכב, בשלדה. שוחחתי עם השמאי שבדק את הרכב מייד לאחר התאונה וגם עם המוסך שביצע את התיקונים - התשובה הייתה חד משמעית - אין פגיעת שסי!

מה עוד - שהתאונה מומנה ע"י צד ג' כך שאין לי אפילו יסוד לחשוש שמא השמאי "עיגל פינות" כדי לחסוך כסף לחברת הביטוח שלי.

 

בדו"ח השמאי כתוב (ואני מצטטת):

"המכונית ניזוקה בחלקה האחורי. רצפת תא מטען, פחים וחיזוקים פנימיים ניזוקו והיה צורך לתקנם"

בעבודות שבוצעו נכתב:

עבודות להחלפת חלקי חילוף

תיקון רצפת תא מטען

עבודות חשמל

פו"ה ריפודים

תוספת לעבודות פחחות

עבודות מיגון וזיפות

 

הבחורה חושבת שעבדתי עליה - למרות שלא היה לי מושג, לי היה ברור לאורך כל הדרך שאין כל פגיעה בשסי של הרכב, זאת על פי הודעת השמאי.

שמישהו יאמר לי בבקשה האם יש פגיעת שסי לפי האמור או לא..... אני ממש אובדת עיצות כבר.

פורסם

דוח השמאי יותר מוסמך מהמכון - הוא בדק את הרכב אחרי התאונה לפני התיקון, והוא אחראי לדוח שהוא כתב.

המכון אחראי לכסת"ח את עצמם ולקחו מקדם בטחון אולי כי ראו עבודות פחחות/ריתוך שם.

...Carpe Diem

פורסם

תודה לך :-) הבעיה היא שלי אין מושג מה אומרים הדיווחים הללו בדו"ח השמאי, האם יש יסוד על בסיס מה שכתוב שם לחשוב שאולי ישנה פגיעה בשסי? מה כתוב במידה ואכן יש פגיעה כזו?

 

במוסך בו תיקנו את רכבי על פי הנחיות השמאי לאחר התאונה טענו שפגיעת שסי אם הייתה, הייתה מצויינת באחד משני האופנים הבאים:

1. או שהייתה הנחייה לכיוון ציר אחורי

2. או שהייתה הערה של פגיעה ברכב עפ"י תקנה 309 (שאומרת שהייתה פגיעת שילדה).

 

הבעיה היא שהמכון ממשיך לעמוד מאחורי דבריו על אף שהצגתי בפניו את דו"ח השמאי.

החשש שלי הוא שבמקומות נוספים יכתבו דיווח דומה - לו הייתה פגיעה בשס"י לא היה אכפת לי להוריד במחיר וכו' - אולם על משהו שלא היה ולא נברא ממש לא בא לי לשלם את המחיר....

 

סה"כ ירידת הערך של הרכב לאחר התאונה הסתכמה ב - 6% - האם יש לכך משמעות מיוחדת בהתייחס לשסי? מישהו אמר לי שירידה כזו מרמזת על פגיעת שילדה ומישהו אחר ששאלתי אמר שאלו שטויות כי בהחלט יכולה להיות ירידת ערך על דברים נוספים שנפגעו ואין זה מעיד בהכרח על פגיעת שילדה....

מה נכון?

פורסם

פגיעה ברצפת תא מטען היא בעצם פגיעה ב"אמבטיה". המכוני בדיקה מחמירים בכוונה כדי לכסות על עצמם. אם קבעו ירידת ערך של 6% לרכב אז תצטרך להתגמש בעת המכירה בהתאם.

 

אסף

פורסם

גם לי היה מקרה דומה.

מכוני הבדיקה נותים להגזים בנזק רכב במיוחד שמדובר בפגיעת שילדה, כאשר ידוע להם שכל בודק רכב עושה זכרון דברים על שלדה לפני בדיקה.

 

אם הייתה פגיעת שילדה הרי היית מקבלת מהיבטוח פיצויים על ירידת ערך של הרכב. כמו כן דו"ח שמאי הוא דו"ח יותר מקצועי והייתי מסתמך עליו ולא על בדיקה של מכון בדיקה.

פורסם

אכן נקבעה לי ירידת ערך של 6% אבל לא צויין דבר המעיד על פגיעה בשסי... האם אני יכולה להיות רגועה מכך ולהבין שאין פגיעה בו? או שכל ירידת ערך ברכב מעידה על פגיעה בשלדה?...

 

זו אי ההבנה שלי כרגע

פורסם

לא כל ירידת ערך מציינת פגיעת שסי - יתכן ירית ערך בגלל פגיעה במכלולים אחרים ובגלל שחלקים מהרכב תוקנו ולכן הוא איבד מערכו, פגיעה בשסי גם היא גורמת לירידת ערך אבל לא רק. לפי מה שאת אומרת מדוח השמאי משמע שאין פגיעת שאסי, אבל כדאי שתציגי את הענין לקונה הפוטנציאלי ותתגמשי בהתאם בשביל למכור...

 

צביקה

...Carpe Diem

פורסם
דוח השמאי יותר מוסמך מהמכון - הוא בדק את הרכב אחרי התאונה לפני התיקון, והוא אחראי לדוח שהוא כתב.

המכון אחראי לכסת"ח את עצמם ולקחו מקדם בטחון אולי כי ראו עבודות פחחות/ריתוך שם.

 

מה שאתה אומר שדוח של שמאי נותן לו את האחריות שאין לו שאסי(עם זה לא רשום ?):?

:twisted:מי שלא גודש לא נוסע :twisted:

פורסם

טוב , דו"ח השמאי הוא מבית הילל , ודו"ח המכון הוא מבית שמאי.

 

על ההבדלים בין שילדה לבין מרכב אחוד ניתן ללמוד בלינק המצורף.

 

לרכב שלך יש פגיעה במרכב , שמורידה מערכו מבחינה כספית - ככל הנראה לא בטיחותית (לא ראיתי את דו"ח השמאי).

 

אם הקונה הפוטנציאלית ירדה מהקנייה והויכוח הוא אם יידעת אותה או לא , אז לדעתי את מכוסה (עם כל אי -הנעימות) כיוון שבידייך דו"ח השמאי ואף אחד לא מצפה ממך להבין את כל המשמעות (את לא בעל/ת מקצוע בתחום).

 

אם המכירה תתבצע ותיאלצי להתפשר במחיר - שווה אולי לתבוע את חברת הביטוח בגין ירידת הערך (אם לא שולמה יחד עם עלות תיקון התאונה).

פורסם

אני מכרתי בזמנו פורד אסקורט בת 8 שנים עם צבע מקורי מסביב, ללא תיקוני פח או צבע וכשמכרתי הבוחן התעקש שיש לאוטו קצה שלדה. כשהתעמתתי איתו שכל הצבע מסביב לאוטו מקורי הוא אמר, ברוב חוצפתו שזה כנראה מירידה ממדרכה !

יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

×
×
  • תוכן חדש...