Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7647 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום אנשים

 

הבוקר לקחתי לבדיקה פג'ו XR106 ידנית , שנת 95 , בשביל בת זוגתי.

סרקתי את הרשימה השחורה שיצאה , והייתי רוצה לשמוע ממכם {ממכם=מי שמבין} מה דעתכם על הליקויים שנמצאו.

 

אגב המכון הוא מכון "מבדק" בהרצליה והוא מומלץ בחום.

בדיקה2.jpg

GOT סחוג?

פורסם

נתחיל עם הדברים הקטנים.

 

ראית שמגב אחרוי לא פועל, מצבר ישן מאוד, קלא'ץ גמור, מזגן חלף ודולף.

 

נעבור לבטיחות:

ברקסים על הפנים, חופש בהגה, בלימה לקויה ורעעדיות, תיקתוקים...

 

פחחות, תיקונים:

הרכב עבר מספר תאונות לא קלות, ועבר מתיחת פח.

 

ועוד כמה דברים קטנים של נזילות שמן ולבדוק טיימינג.

 

בקיצר להתרחק מהרכב כמו מאש, לא שווה חצי מהמחיר שלו רכב שקרעו ושחטו אותו.

הלוגו של רוב מכוניות העל הוא חיית בר. יגואר, למבורגיני, פרארי, רק פג'ו האגדית יש לה אריה, בגלל זה פג'ו בעייני היא מכונית על.

פורסם

כמה דברים שזכור לי שהבוחן הדגיש :

 

הרכב יזדקק לאוברול בקרוב.

ראש מנוע להחליף.

הקלא'ץ עדיין לא מחליק , אבל מפריד גבוה.

הברקסים כנראה זקוקים לכיוון {בכל אופן צריך לפתוח ולראות }

בעיה במגעים של המזגן , שגורמת להפסקות בפעולת המדחס.

שלדה שעברה מתיחה.

וכו' וכו'..

 

בהנחה שכל הליקויים האלו זקוקים לטיפול דחוף , האם שווה לרכוש את הרכב בכל זאת במחיר זנות ולתקן?..{זו שאלה שאני בטוח שחברה שלי תקדח לי בסופ"ש הזה, השרשור הזה הוא אסמכתא כדי להראות לה שלא רק אני חושב שזאת לא עסקה טובה}.

GOT סחוג?

פורסם

תודה אורן :mm_yeah:

 

 

עוד הערה לפרוטוקול:

 

לא לוותר על בדיקה לפני קניה , אתמול שנסעתי בעצמי על הרכב , לא היה לי מושג מה באמת קורה מתחת למכסה המנוע {כנראה שבדיקת שמן ובעיטה בצמיגים לא נותנת אינדקציה לשום דבר חוץ מלעובדה שצריך לשטוף ידיים ולנקות את הנעל לאחר מכן}

 

בקיצור , שווה כל שקל.

GOT סחוג?

פורסם

אין שום הגיון לקנות במחיר זנות כי אתה תשקיע המון ולחא תצליח למכור.

הלוגו של רוב מכוניות העל הוא חיית בר. יגואר, למבורגיני, פרארי, רק פג'ו האגדית יש לה אריה, בגלל זה פג'ו בעייני היא מכונית על.

פורסם

גם נכון , במיוחד במקרה הספיציפי הזה.

 

אבל ..

לא תמיד.

 

את הקליאו שלי רכשתי בכמה אלפים טובים מתחת למחירון , בעקבות כל מיני ליקויים , מה שבסופו של דבר השתלם לי.

בכל זאת זה לא דבר שכיח, בדר"כ כלל במקרים כאלה תיקון גורר תיקון..

GOT סחוג?

פורסם

תראה אל תיכנס ללחץ.

אוטו בן 10 אין לצפות שיצא מעולה!!

מן הסתם בבדיקה תמיד מוצאים בעיות הם לא רוצים לקחת אחריות במידה ויצאו דברים טובים.

 

אני הייתי נרתע ממתיחת אוטו ופגיעת שילדה, מנוע ניתן לשפר.

 

אורן

VOLVO 740 2.0 1988 since 2002

CITROEN C-3 PICASO-2011 since 2011

CHEVROLET CAVALIER 2.2 1996 SINCE 2013

SKODA FABIA SPORT 2011 SINCE 2013

פורסם

אני... לא הייתי חושב פעמיים אחרי בדיקה כזאת... לא לקחת בשום מקרה! תסתכל בבדיקה, שום דבר לא יצא תקין, חוץ מההיגוי וגם שם היו הערות, אני מבין שלאוטו הזה לא היו חיים קלים בכלל ועברה התעללות קשה ביותר! כמה שאסי וכמה תאונות,תקלות מנוע, ועוד אפשר?!?!

לסיכום, לדעתי הרכב מוזנח וקרוע בלשון פשוטה..

 

אני לא הייתי לוקח, נתון לשיקול ההיגיון שלך, מקווה שהוא בסדר ולא תקח;)

יאללה, צריך לעוף - שבת שלום ובהצלחה במציאת רכב אחר:-D

פורסם

אני רואה קצת פחות שחורות משאר חברי הפורום...

 

הרכב זקוק להשקעה גדולה כדי שיהיה אפשר לנסוע בו "בראש שקט".

מה גם שהוא עבר תאונה, וערכו ירד.

 

אני לא יודע בכמה אתה יכול לקנות את הרכב הזה, אבל קח בחשבון שתצטרך להשקיע עליו משהו כמו 5000 ש"ח כדי להביא אותו לרמת נסיעה סבירה. תוסיף לזה את העובדה שהוא עבר תאונה וזה יתקזז גם לך ממחיר המכירה שלך, ותסתכל במחירון הרכב כמה שווה באמת רכב כזה.

 

עכשיו תעשה לעצמך את החשבון.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם
אני רואה קצת פחות שחורות משאר חברי הפורום...

 

 

הרכב זקוק להשקעה גדולה כדי שיהיה אפשר לנסוע בו "בראש שקט".

מה גם שהוא עבר תאונה, וערכו ירד.

 

אני לא יודע בכמה אתה יכול לקנות את הרכב הזה, אבל קח בחשבון שתצטרך להשקיע עליו משהו כמו 5000 ש"ח כדי להביא אותו לרמת נסיעה סבירה. תוסיף לזה את העובדה שהוא עבר תאונה וזה יתקזז גם לך ממחיר המכירה שלך, ותסתכל במחירון הרכב כמה שווה באמת רכב כזה.

 

עכשיו תעשה לעצמך את החשבון.

צביקה,

ממש לא יודע מאיפה הבאת 5000 ש"ח, מופרך לחלוטין!

בקניית אוטו, כשייש משהוא לא תקין אז מורידים את הערך עפ"י מחירון החלק לא עפ"י יד שניה, משומש בבידיה או קלאנסוואה. רוצה לעשות חשבון זריז?

1.מנוע+פו"ה+תושבות+קלאצ'+טיימינג רצועות וטיפול= במינימום 4000 ש"ח וזה זול!

2.חופש במע ההגה (תפוחים, או מסרק הגה?)- 1000 ש"ח

3.בולם נוקש - החלפה של זוג קידמי - 1000 ש"ח

4.בלימה לקויה - החל בסט רפידות וכלה בדיסקים ודרמים חדשים - נלך באמצע על 500 ש"ח.

5.תיבת הילוכים גמורה, שיפוץ +פו"ה או לקנות משומשת+פו"ה - 1500 ש"ח

6.מצבר - 300 ש"ח

7. מזגן - 250 ש"ח במקרה הטוב (גז) אלפי שקלים במקרה הרע (מדחס). מאחר וזה לא הגיוני שהמוכר יגש למכור אוטו בלי מזגן ויחסוך כמה מאות שקלים בודדים, הרבה יותר סביר להניח שהתקלה היא יקרה וסבוכה. אני מהמר על מינימום של 2000 ש"ח.

 

וככה בזלזול הגענו להשקעת מינימום של 10K על אוטו שרק ימשיך לעשות צרות בהמשך ושבילתי ניתן למכור אותו (שילדה וכו').

R.L תגיד משהוא אחר, מה המחירון ומה המחיר המבוקש? למה אתה קורא זנות?

בברכה,יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

המחירון לדעתי נע בין 13K ל 17K

המוכר דרש 15 וחצי..

 

חשבתי להוריד אותו ל 10 או 11, אבל גם בקשר לזה לא הייתי בטוח שיש לי את הסבלנות להריץ את הרכב בין מוסכים , ועדיין לא לקבל {אחרי הרבה השקעה} , רכב "פיקס" +- {בכל זאת זה לא רכב חדש..}

 

 

חשבתי עוד קצת..

למה לי לשבור את הראש?

למה לקחת סיכון?

 

 

ויותר מזה

למה לו למכור לי את הרכב ב 10K , כשבעוד יום יומיים יגיע אליו ילדון שישים לו 15K על השולחן ויקח את הרכב בלי בדיקה{שזה דיי צפוי שזה מה שיקרה}.

 

שורה תחתונה - חברה שלי ראתה רכב קטן חמודי וכחולי וחשבה שזה אחלה אוטו לפוצץ בבובות של פו הדוב.

בדקנו , ראינו , התרשמנו , עזבנו.

GOT סחוג?

פורסם
צביקה,

ממש לא יודע מאיפה הבאת 5000 ש"ח, מופרך לחלוטין!

בקניית אוטו, כשייש משהוא לא תקין אז מורידים את הערך עפ"י מחירון החלק לא עפ"י יד שניה, משומש בבידיה או קלאנסוואה. רוצה לעשות חשבון זריז?

וככה בזלזול הגענו להשקעת מינימום של 10K על אוטו שרק ימשיך לעשות צרות בהמשך ושבילתי ניתן למכור אותו (שילדה וכו').

R.L תגיד משהוא אחר, מה המחירון ומה המחיר המבוקש? למה אתה קורא זנות?

יניב,

אני לא רוצה להכנס לפנקסנות, ולהתחיל לחשב מה צריך להחליף ולמה, וכמה זה עולה...

אני יוצא מנקודת ההנחה שלא כל מה שכתוב בטופס הבדיקה באמת דורש החלפה, ולא כל מה שדורש החלפה צריך להיות מוחלף מיד.

אני, למשל, חצי שנה אחרי רכישת הרכב שלי, ועדיין סוחב איתי "מצמד מפריד גבוה" מהבדיקה.

 

לדעתי, ולאור מה שכתב RL, אם הרכב מוצא ב8-7K, והמחירון סביב ה15K, שווה לקנות.

אבל כנראה שזאת רק דעתי...

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

×
×
  • תוכן חדש...