Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

באילו רכבים צה"ל משתמש?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7606 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

האם מישהו יודע מה דירוג הרכבים בצה"ל?

כלומר כל דרגה - מה הרכב הצמוד לה.

 

אני יודע שסאל"ים נהגו לנסוע במגאן דיזל, ותתי האלופים בB4. אך האם עדיין כך?

אשמח לקבל מידע ממי שיודע.

בתודה מראש.

 

אלדד.

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מידע סודי? שטויות במיץ!!!

 

צה"ל מפרסם מכרז מסודר ופומבי בין היבואנים. אתה רואה את המכוניות על הכבישים. כל חייל סדיר רואה את המ"פ או המג"ד שלו עם האוטו. חלקם מגיעים עם האוטו הבייתה. מה בדיוק פה סודי?

בעבר חשבו שהטרופרים של המחט"ים צריכים להיות בכל מיני צבעים חוץ מלבן וירוק חאקי, כדי להקטין את הזיהוי שלהם כרכבים צבאיים ע"י גורמים עויינים. גם התאוריה הזו מטופשת (נועדה רק כדי שהמחט"ים יוכלו לבחור את צבע רכבם. מין סוג של הטבה) ולכן בוטלה. כיום הטרופרים הם רק לבנים או ירוקים.

 

אין כאן כלום סודי.

פורסם

כוונתי לטרופרים החדשים שנרכשו. מטבע הדברים בצה"ל משרתים עדיין טרופרים "צבעוניים" מלפני שינוי התקנה.

 

האמת שזה לא ממש משנה, מה צבעו של הטרופר, כל עוד הם עם טרופר.

אני עדיין מחפש תשובה.

תודה.

פורסם

מ"פ: טיוטה היילקס.

 

מג"ד: מגאן.

 

מח"ט: טרופר.

 

נגדים: קנגו, גטס.

זה מה שידוע לי...

יהודה פ.

פורסם

אז ככה אני נהג "רכב לבן" בצבא והסדר הוא כזה בערך:

מ"פ: טויוטה היילקס רגילה (ידנית) או פרי רנר שזאת הגרסה הכאילו 4X4 אבל היא 2X4 היא גבוהה ואוטומטית, וגם יש מ"פ שמקבלים קנגו....

סמג"ד: לפחות הסמג"דים אצלי בחטיבה מקבלים גטס אבל אני חושב שגם מ"פים מקבלים...

מג"ד: קיבלו בעבר הרחוק מגאן אבל מ- 2003 בערך הם קיבלו אופל אסטרה טורבו דיזל ידניות!!

אוטו מהיר מאוד!!

היום סא"לים מקבלים יונדאי אקסנט 5 דלתות...

דרגות יותר גבוהות אני לא בטוח אז אני לא יגיד סתם..

שמח אם עזרתי...:wink:

Peugeot 107 2012 :-D

פורסם

הדרגות הגבוהות מקבלות טרופר (יש גם כמה קאמרי).

 

כל השאר (קצינים ונגדים) מקבלים מגאנים/קנגו/גטס/היילקס/טרנזיט וכו'...

פורסם

במטה זה ככה-

 

רס"ן - 3-4 על קנגו אחד. יש גם כאלה גם גטס.

סא"ל - אסטרה דיזל/מגאן 5 דלתות/אקסנט

אל"מ - מגאן 4 דלתות

אל"מים עם 4 ילדים ומעלה - קיה קארניבל

תא"ל - סובארו B4

אלוף - טויוטה קאמרי

רא"ל - ב.מ.וו 740

 

זהו..

כמובן שיש יוצאי דופן.. אני למשל מכיר סרן עם גטס צמודה.

172

פורסם

זה לא חד משמעי

זה גם תלוי באיזה חיל ובאיזה תקן.

לדוגמא: יש קצינים קרביים שמקבלים גם רכב שני ג'יפ סופה

פורסם

לא דובר פה על הרכב הצבאי שלהם (למג"דים למשל יש טרופרים היום) - אלא על רכב הת"ש שלהם

ומה שתומר ופוקוס RS כתבו נכון לגבי זה.

 

(ותוספת קטנה לתומר - גם סא"לים שיש להם מעל 4 ילדים מקבלים קיה קרניבל, אבל בדרך כלל הם צעירים מדי להספיק 4 :wink: )

וואלק אתתתתה

פורסם

באיזו דרגה הקצנים שנוסעים בביואיק לה-סייבר ?

Volvo 960 3.0 24V 1996

Volvo 940 GLE 2.0 Turbo 1997

Volvo 940 GLE 2.3 1995

Oldsmobile Cutlass Supreme Brougham 5.0L V8 1982

פורסם

בואו נעשה סדר בבלאגן..

 

הרכבים הולכים לפי דרגה (ולא לפי תפקיד)

 

הנה הרשימה באופן כללי: (כמובן שיש שינויים לפעמים, אבל זוהי החלוקה ה"יבשה")

 

-רס"ן רגילים במטה מתחלקים בינהם לרוב על קנגו או על מגאן 5 דלתות מהדגמים הישנים יותר.

-רס"ן בתפקידי רמ"ד מקבלים רכב צמוד, קנגו או יונדאי גטס.

-לנגדים אין רכב צמוד, אלא רק רכב ת"ש, או רכב יחידה שנמצא אצליהם מרבית הזמן (אך עדיין לא אישי שלהם)

-סא"ל מקבלים לרוב או מגאן 5 דלתות דגמים חדשים יחסית, או אסטרה דיזל, ועכשיו גם יונדאי אקסנט.

-אל"מ במטה מקבלים כרכב צמוד או מגאן סדאן, או שברולט אופטרה... אל"ם עם 4 ילדים מקבלים יונדאי טראג'ט (לא ראיתי אף אל"ם עם קרניבל:? )

-אל"מ בתפקידי שדה מקבלים גם רכב שטח מסוג טרופר (רכב נוסף למגאן או לשברולט)

-תא"ל מקבלים B4 ובנוסף יכולים לקבל כרכב שני גם שברולט אסטרו או טרופר

-אלופים נהנים מטויוטה קאמרי ובנוסף גם טויוטה פראדו כרכב שני

-רא"ל נוהג בבימר (740), פראדו, בלק-הוק ובמה שבא לו..:wink:

 

 

רכבים כגון טויטה היילקס, טויטה הייאס, ונדורה וכו'... הם רכבי יחידה, כאשר הנגדים והקצינים (מתחת לרס"ן או סא"ל) ביחידה יכולים להתחלק בינהם!

 

-למעט טרופר בצבע חאקי עם לוחית צה"לית, אף קצין/נגד לא מקבל כרכב אישי ג'יפ סופה או פורד F350 וכו'...

אלו לא רכבים אישיים, אך ורק רכבי יחידה!!

 

(מצטער אם שכחתי רכב כלשהו ברשימה)

 

אמיר.

פורסם

או בקיצור - אם מישהו בפורום חושב להעביר את השירות הצבאי שלו כנהג בוס, כדי לקבל חוויה מוטורית עסיסית על חשבון צה"ל, כדאי שיוותר. במיוחד לאור רכבי ה"יוקרה" היפניים והקוריאנים שנכנסים לשירות.

 

אני עדיין זוכר את הריר שעלה לי בחיך שירדתי מההיילקס דיזל הצבאי ועליתי על ה205.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט


×
×
  • תוכן חדש...