Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

אני הייתי לוקח את ה 200 ויוצא.

הסיכוי לויכוחים ומשקעים די גבוה גם אם אחד החתנים מטפל.

 

אם יש לך נכס שלך קח בחשבון שאם יהיה פינוי בינוי יהיה גם מיסוי ושככל שהשווי יותר גבוה גם הויכוחים יותר אינטנסיביים.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

  • תגובות 69
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 21 דקות, Night Driver כתב:

אם יש לך נכס שלך קח בחשבון שאם יהיה פינוי בינוי יהיה גם מיסוי ושככל שהשווי יותר גבוה גם הויכוחים יותר אינטנסיביים.

למה יהיה מיסוי היא לא מאבדת את התואר של דירת ירושה וגם אם לך יש נכס היא תהיה פטורה ממיסוי אם המוריש היה פטור 

אם הוא לא אז מיסוי יש עכשיו וגם מחר אלא אם יש גם כסף בעזבון שאיתו אפשר לשחק . לא נראה לי שזה הקייס כאן

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

תמכור ותן להם לשבור את הראש

שום סכום לא שווה ריבים משפחתיים ולכלוך מיותר שיצטבר לאורך זמן (מנסיון כואב במשפחה של אבא שלי,ובשנים האחרונות במשפחה של אשתי)

מקווה שגם אני לא אקלע לסיטואציה כזאת,אך נניח שכן (ויש לי כמה וכמה אחים ואחות) - תנו כסף וזהו,לא רוצה לריב עם אף אחד גם אם אני מפסיד עתידית מליונים.

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

פורסם

אין בפינוי-בינוי היטלי השבחה? האם הם נגבים עם אישור התוכנית או בסיום הבניה? מה לגבי עלויות נלוות, למשל אם מגישים ערעור?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הכל על היזם

 

התפקיד שלך

 

נותן חורבה מקבל שכ"ד בתקופת הבניה מקבל בונבוניירה בסוף הדרך

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
לפני 14 דקות, ישה כתב:

למה יהיה מיסוי היא לא מאבדת את התואר של דירת ירושה וגם אם לך יש נכס היא תהיה פטורה ממיסוי אם המוריש היה פטור

נכון, אבל אאל״ט אם הוא קונה חלק כלשהו של יורש אחר, כמו שהציעו פה, הוא מאבד את התואר של דירת ירושה.

בגלל זה חשוב יעוץ משפטי.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
לפני 51 דקות, ישה כתב:

למה יהיה מיסוי היא לא מאבדת את התואר של דירת ירושה וגם אם לך יש נכס היא תהיה פטורה ממיסוי אם המוריש היה פטור 

אם הוא לא אז מיסוי יש עכשיו וגם מחר אלא אם יש גם כסף בעזבון שאיתו אפשר לשחק . לא נראה לי שזה הקייס כאן

הנכס כן. השדרוג גם?

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)

אנסה להסביר על רגל אחת ( כמובן יש ניונאנסים שצריכים  להתקיים לכן התייעצות בבעל מקצוע חשובה ).

 

היורשים נכנסים בנעליו של המוריש

 

ירושה לא נחשבת לעיסקה מבחינת מס

 

במקרים קיצוניים אתה היורש רשאי להסתלק מן הירושה ורואים אותך כאילו לא ירשת .

 

עכשיו אני היורש יש לי דירה יחידה בה אני מתגורר והיא זכאית להימכר ללא מיסוי ככזו. פתאום קיבלתי חלק מדירה כירושה.

 

החוק קבע  כי כל עוד חלקך פחות מחצי הרי היא לא פוגעת בזכויתיך בעת מכירת דירתך היחידה.

 

יש לך חלק גדול יותר מכור אותה לפני מכירת הדירה היחידה.

 

עכשיו מה הדין לגבי דירת המוריש 

פשוט, הייתה פטורה אצל המוריש ראה להלן פטורה אצל היורשים

  • המוריש היה בעל דירה יחידה בעת פטירתו.
  • לו המוריש היה בחיים ומוכר את הדירה, הוא היה פטור ממס שבח.
  • ובתנאי  שאתה.המוכר הוא בן זוג, צאצא (ילד/נכד) או בן זוג של צאצא של המוריש
  1. לפני שעה, Night Driver כתב:

    הנכס כן. השדרוג גם?

    ..כן
יש מצב ובו פרט לדירה  המוריש מוריש גם כסף  בו נסביר זאת בדוגמה של פות"ש
 
ערך הדירה 1.8 מיליון חלקי 1/9 ירשתי חלק בירה בשווי כ 200K
למוריש היה גם כסף בסכום של 1.8 מיליון ש"ח  כלומר חלקי בכסף 200K
 
יכול לעשות הסכם חלוקה בו אני רוכש ב 200K כסף שלי עוד 1/9 מהדירה מיורש אחר אין מס ורואים כאילו ירשתי 2/9 מהדירה.יש תנאי מועד לחתימת הסכם כזה. כמובן בדוגמה הזו פות"ש יכול להיות גם המוכר של חלקו בדירה כפי שהציעו לו רבים ואז יש לו 400K פטורים ממס אבל לא נראה שלי שזה מצב העיזבון.
 
ולשאלת  פינדר  היה והובא כסף חיצוני בעיסקה בין היורשים אותו חלק  לא פטור  הפטור חל רק על כספי העיזבון 
 
לכן כלכלית אין לבכות קבלת דירה בירושה.
עריכה אחרונה על ידי ישה
  • אהבתי 4

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
לפני שעתיים, ezuf כתב:

שום סכום לא שווה ריבים משפחתיים ולכלוך מיותר שיצטבר לאורך זמן

גם כשמוכרים יש פתח לריבים וסכסוכים.

במשפחה המורחבת שלי מכרו דירת סבא שנפטר, וחילקו בין 4 אחים, שהם ממש לא אנשי ריב ומדון,

וגם הסכום לא היה כזה גבוה בכללותו (פריפריה), ובטח שלא אחרי החלוקה ל-4, אבל בכל זאת...

פתאום אחות אחת טוענת שהרוב מגיע לה, כי העול העיקרי של הטיפול בהורים נפל עליה (גרה בשכנות),

ואחות אחרת טוענת שהכל מגיע לה כי ההורים מאוד רצו שתהיה לה דירה משלה אחרי הגירושין שלה,

ושני אחים אחרים טוענים שלכל אחד יש את הצרות שלו ולמרות שהם מסודרים גם להם יש צרכים,

ובקיצור נהיה חרבו דרבו למרות שהייתה צוואה מסודרת, ובמפגשים משפחתיים כבר יש מטענים רגשיים...

ואני כמשקיף מהצד רק מקווה שעם הזמן (עדיין פחות משנה) יירגעו הרוחות ויחזרו לתלם המשפחתי הנינוח והאוהב כפי שהיה לפני.

  • מבאס 1
פורסם
לפני 3 דקות, BoazB11 כתב:

ובקיצור נהיה חרבו דרבו למרות שהייתה צוואה מסודרת, ובמפגשים משפחתיים כבר יש מטענים רגשיים...

עיקרון העל בצוואה זה כיבוד רצון המת

 

ובנתיב הזה צריך להרגיע את הרוחות.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

מנהל העזבון צריך לדאוג לדירה. בין אם זה למכירה, או להחזקה עד שהבינוי-פינוי יסתיים.

 

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם
לפני 15 דקות, ישה כתב:

עיקרון העל בצוואה זה כיבוד רצון המת

 

ובנתיב הזה צריך להרגיע את הרוחות.

זה בדיוק העניין...

מבחינה משפטית הצוואה מסודרת והכל תקין,

אבל בע"פ במשך השנים ההורים הביעו את רצונם שהדירה תעבור לאחות הגרושה שגרה בשכירות,

ובגלל שהיחסים היו כ"כ טובים היא לא וידאה שזה יהיה רשום בצוואה,

כי היא סמכה על האחים שיכבדו את רצון ההורים, ובסוף זה לא נרשם משום מה בצוואה

ולמעט אחות אחת שמוכנה בחצי פה לוותר, השניים האחרים לא וככה נוצרה עוגמת נפש ומטענים רגשיים.

זה בטוח לא יגיע למשפט, וגם הריב הקטן כבר דעך, ועדיין... לא עבר חלק.

  • מבאס 1
פורסם
לפני 42 דקות, ישה כתב:

עיקרון העל בצוואה

בין העקרון, הראוי, ומה שאמור להיות בתיאוריה- ובין המציאות, יש יותר מדי פעמים פער לצערי. 

יש מדור משפטי באיזה אתר, לא זוכר כבר איזה מהם, שמדברים בו לא מעט על סכסוכי ירושות. 

הגועל נפש שבהגעה לסיכסוך שכזה, בעיני, בלתי נתפס, אבל נעזוב את זה. 

זה קורה. 

גם דברים הזויים, הזויים יותר, הזויים פחות, שלל שיטואציות. הגיוניות יותר ופחות. 

אם יש פתח, 

Life, uh, finds a away.” – Let's Go To The Movies

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 52 דקות, ישה כתב:

עיקרון העל בצוואה זה כיבוד רצון המת

 

ובנתיב הזה צריך להרגיע את הרוחות.

יש כאלה שעיקרון העל זה כיבוד רצון המת, יש כאלה שזה לשמור על המשפחה, יש כאלה שזה דאגה למי שזקוק יותר ויש כאלה שזה לקחת כמה שיותר.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

@ברווז - אופס, נזכרתי שגם לך היה איזה סיפור עם דירה בירושה. אתה רוצה להעיר את השרשור?

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...