Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

תלוי איזה עבודה אתה מנסה לעשות.

אם אתה יושב, אתה יכול לעבור על מיילים ולענות.

לעשות משהו מורכב יותר, זה כבר למשרד.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

  • תגובות 94
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לכן נכתב ״חלק ניכר״ ולא ״תמיד״.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

בן אדם ביקש יחידת דיור בראשון ומקבל המלצות על בינימינה... :) רק בקארספורום.

אני נוסע לפחות 4 פעמים בשבוע רחובות-ת״א בשילוב של רכבת ואוטובוס. דלת לדלת בד״כ שעה ורבע. אני מנצל את הזמן לצפיה בסדרות, קריאת ספרים או השלמת שעות שינה.

זה לא קל אבל מתרגלים. בעבר הייתי מבלה את הזמן הזה בפקקים ומבחינתי עדיף הרכבת.

לעבוד מהרכבת זה אפשרי בעיקר למי שלא זקוק לחיבור אינטרנט רציף בשנת 2025. יש הרבה נקודות מתות לאורך המסילה.

מעבר לזה יש התקלות מדי פעם, כמו הבוקר. הגעתי ללוד ואז הודעה שעקב מתאבד על המסילה באיזור כפר חב״ד, אין יותר רכבות והנוסעים מתבקשים בנימוס ללכת ולחפש מי ינענע אותם.

אני יודע שגם אם רכב אפשר להיתקע בפקקים, אבל אז לפחות אתה יושב ברכב שלך ויכול לשנות מסלול איפשהו. כשזורקים אותך מהרכבת יחד עם עוד אלפי אנשים והסדרן בכריזה שולח את כולם לעבור לתחב״צ חלופי, שאין לו סיכוי לקלוט קמצוץ מהאנשים, אתה תקוע לגמרי.

למזלי יש לי אפשרות לעבוד מהבית, אז תפסתי רכבת שיצאה חזרה לרחובות.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם (נערך)

וואלה, כבומר חסר קואורדינציה, אפילו לשמוע את "בוקר חדש" ברכבת אני מתקשה.
האוזניה נופלת לי מתחת למושב, האינטרנט מתנתק לי, הטלפון נלחץ לי בתיק...

אפילו הקפה בתחנה מגעיל. מעדיף כבר את הכוס התרמית שלי מהבית, עם הקפסולה של לוואצה.

ואז איזה מליניאל עם מקבוק פרו וקודים מוזרים על המסך משתלט על השולחן הקטן, ואין לי איפה להניח את הכוס.

לעבוד? אני מתרכז בלזכור לצאת מהרכבת עם כל הציוד שבאתי איתו.😁

עריכה אחרונה על ידי natco
  • מצחיק 2

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם
לפני 8 דקות, natco כתב:

כבומר

לא יודע אם אתה באמת בומר, או בערך בגילי שזה איקס ג׳ן, אבל אני מבין מה אתה אומר.

גם אני שונא שאיזה נודניק מתיישב מולי ופותח עמדת עבודה על כל השולחן. חלקם מגדילים לעשות וגם מתחילים לנהל שיחות עבודה בטלפון בקול רם.

לפני 11 דקות, natco כתב:

מקבוק פר

במקרים הנדירים שאני כן פותח מחשב ברכבת אני מברך על המקבוק פרו. הוא מאפשר להתחבר להוט ספוט בלי להוציא בכלל את האייפון מהכיס והטאצ׳ פד שלו מעולה כך שאין צורך להוציא עכבר מהתיק.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
לפני כשעה, פינדר כתב:

לא יודע אם אתה באמת בומר, או בערך בגילי שזה איקס ג׳ן

איקס ג'ן בגיל (אמצע ה-70), אבל בומר זה הרבה יותר מותג יותר משזו שנת לידה.

בכל פעם שהטכנולוגיה מאתגרת אותי, ואני מבקש עזרה מהפורעים, הם לוקחים ממני את הנייד/לפטופ/שלט/בקר אקסבוקס תוך גלגול עיניים ומלמול "בומר".

 

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

אז אני בגילך ואולי אפילו טיפה בוגר ממך.

אבל אני אוהב טכנולוגיה, אז לרוב הדור הצעיר (14-20) מבקש ממני עזרה ולא להיפך.

  • אהבתי 1

איש חולם אני

וכך היה תמיד

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם (נערך)

נסיעה של שעה למקום העבודה זה הרבה.
מה שמזכיר לי נשכחות ואפילו קשור לפורום

בשנת 2010 נסעתי מרחובות לפארק אפק כל יום  עם 106 ראלי בכביש 6.
זה נראה כמו נצח (גיר קצרצר ,חמישי שם מתחיל מ3500 טור) 👻 לשמחתי עברתי להסעות , החלפתי עבודות והיום הרבה יותר סימפטי (20 דק' הלוך 40 חזור). 

עריכה אחרונה על ידי tu3s

פורסם
בתאריך 30.11.2025 בשעה 08:52, natco כתב:

אני מניח שאנשים כאלה לא מתרגשים משעה בפקקים, כי הם נוהגים ממילא במשך רוב/כל היום...

 

מצד שני, יש המון אנשים שממשיכים להגיע למשרד מתןך שמרנות גרידא, ללא שום צורך ממשי.

זו צרוצ מחשבה, לא לאפשר לאנשים שיכולים, לעבוד מהבית (וברור לי שזה לא אפשרי בכל מקצוע- רופא צריך לבוא לפגוש את החולים, מורה צריך להגיע לכיתה, טכנאי צריך להגיע למכשיר התקול), אבל בשנת 2025, עם הטכנולוגיה, הזום והany desk, רוב בעלי המקצועות החופשיים יכולים לעבוד מרחוק.

 


ועדיין, אפילו באירופה, איפה שהוורק לייף באלאנס נולד וקיים דורשים מאנשים להיות פעמיים-שלוש בשבוע במשרד. כך בחברה שלי וברוב שאר חברות ה-IT והשירות הגדולות שאני מכיר.

  • מעניין 1
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אני חושב שדווקא לבוא לעבוד במשרד שומר יותר טוב על וורק לייפ בלאנס. 

 

  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

תלוי איזה וורק ואיזה לייף... אם אתה טכנאי מלגזות אז כן, זה די שימושי לבוא ל'משרד' מדי פעם. אם אתה מנהל פרוייקט וכל הקבלנים שלך מפוזרים ברחבי העיר/ארץ/גלובוס - אז בשביל מה?

 

זה שלא כולם יודעים או יכולים להתפקס ולעבוד היטב מהבית - נושא נפרד, ובשבילם אכן חשוב שיהיה משרד כדי לחזור אליו. אבל הגל הנוכחי של החזרה למשרדים נובע ע"פ רוב מסיבות אחרות לגמרי שכבר התייחסתי אליהן בעבר. 

 

פורסם

כדי להתפקס בבית שחיה בו משפחה נורמטיבית עם ילדים אתה צריך להקים משרד ביתי. 

ולמה לכל הרוחות שאני אפנה חדר בבית שלי על חשבוני כדי לעבוד?

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

זה חרב פיפיות. מצד אחד אתה יכול לעבוד איך שנח לך, ואם יש לך איזה סידור באמצע היום אתה יכול לעשות הפסקה ולחזור לדברים של העבודה בערב. אבל מה, לא יודע איך זה במדינות אחרות אבל פה ברגע שרואים שענית למייל ב20:40 זה הופך מהר מאד לסטנדרט ומצפים ממך להיות זמין יותר שעות ביום. ואפילו אצל עובדי מדינה זה ככה השם ירחם. עובדי מדינה! מנסים לקבוע איתך שיחות זום בשעות הערב המאוחרות כי ככה עשינו בקורונה ובמלחמה... 

לא אומר שזה בלתי נמנע ואנשים לא יכולים לשמור על כללי נימוס בסיסיים ולכבד זמן פרטי של אחרים, אבל בגלל שזה נח וקל והצד השני בד"כ זורם עם זה, הגבולות מיטשטשים ונוצרת תרבות עבודה לא טובה לדעתי.

  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 57 דקות, Night Driver כתב:

ולמה לכל הרוחות שאני אפנה חדר בבית שלי על חשבוני כדי לעבוד?

 

השאלה הזאת מזכירה לי את 'למה שאלך לקופה בשירות עצמי? זה התפקיד של הקופאי ואני לא עובד אצל הסופר...'

 

נתחיל מזה שרוב השכירים בעולם כבר מקריבים משהו משלהם כדי להגיע למקום העבודה - זמן פנוי למשפחה/סידורים/חוג מקרמה שבמקומו עומדים בפקקים, בלאי ופחת של רכב פרטי, נשימה של אוויר מזוהם, וכו'. במצב כזה להעמיד חדר בבית לשימוש המעסיק עשוי להיות עסקה משתלמת יותר. למיטב זכרוני אתה גר כמה דקות ממקום העבודה, כך שאולי את המחיר הזה אתה לא כ"כ מרגיש. 

 

כמו כן, מעסיקים איכותיים מוסיפים סכום מסויים מדי חודש לשכר העובד כדי לפצות על הוצאות נוספות של חשמל וציוד משרדי. לפנות חדר למטרה הזאת נשמע קצת קיצוני - לרוב האנשים ה'נורמטיביים' כלשונך כבר יש שולחן עבודה וחדר או שניים שעומדים ריקים במהלך היום, כך שאפשר להשתמש בהם. אפשר גם לחבר תחנת עגינה נוספת לטלוויזיה הגדולה בסלון, וכשזה לא משהו שדורש שני מסכים פשוט לעבוד מהספה עם מקלדת ועכבר אלחוטיים. 

 

כאמור, את מי שזה לא מתאים לו לא צריך להכריח, ומן הסתם מפעל או מוסך אי אפשר לתפעל ככה. אבל יש מספיק תפקידים בעולם שניתן לעשות (לפעמים אפילו טוב יותר) מהבית בעוד שהגעה למשרד רק תגביר זיהום אוויר, תשרוף זמן פרטי יקר ערך, ותוריד את הריכוז והפרודוקטיביות של העובד. 

 

לפני 42 דקות, SlowRide כתב:

לא יודע איך זה במדינות אחרות אבל פה ברגע שרואים שענית למייל ב20:40 זה הופך מהר מאד לסטנדרט ומצפים ממך להיות זמין יותר שעות ביום.

 

את זה אני שומע מאז ימי בועת הדוט-קום, וכנראה שהיה קיים גם לפני. בסופו של דבר, כל אחד אחראי להציב את הגבולות שלו ולמצוא מקום עבודה שיכבד אותם. זו (לטעמי לפחות) בעיה פרטית של העובד, לא של הארגון ולא של ה'מערכת'. 

 

פורסם
לפני כשעה, Night Driver כתב:

כדי להתפקס בבית שחיה בו משפחה נורמטיבית עם ילדים אתה צריך להקים משרד ביתי. 

ולמה לכל הרוחות שאני אפנה חדר בבית שלי על חשבוני כדי לעבוד?

במשפחה נורמטיבית, הילדים הולכים בבוקר לביה"ס, ואפשר לתת לפחות חצי יום של עבודה נטו, שקטה וטובה.

 

"משרד ביתי" זו מילה גדולה. אני למשל, עובד בממ"ד. זה חדר שרוב השנה הוא "מיותר" בבית. חדר עבודה. (קיים אגב ב90 אחוז מהבתים שאני מתכנן לאנשים פרטיים). זה לא שאחד הילדים ישן במלונה בחצר כדי לאפשר את זה.

 

כשאתה עצמאי, זה גם לא "על חשבונך". להיפך- אתה מזדכה במס על החלק היחסי של הוצאות הבית (כולל ארנונה ושכירות אם יש) ובחלק מההוצאות אתה יכול לקבל אפילו הכרה של 100 אחוז (חשבון האינטרנט והטלפון הביתי, אם יש).

(בנוסף, בהוצאות שיש עליהן מע"מ, אתה מקזז את מלוא המע"מ).

קולגות שלי מכניסים גם את הפילטרים של התמי 4 ואת הקפסולות של הקפה בבית כהוצאה מוכרת...

 

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 


×
×
  • תוכן חדש...