Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

כמי שעשה את הצעד המופרע הזה (מעבר מהרצליה לחדרה, תוך המשך עבודה בהרצליה) לפני 12 שנה, אני יכול להעיד שזה בהחלט לא לכל אחד.

היתרון הנדל"ני ברור. מדירת 3 חדרים בקומה ראשונה, ללא מעלית, ממ"ד וחניה לקוטג' 170/250 מ"ר, עם ממ"ד תקני ושתי חניות צמודות.

אבל המחיר באיכות החיים היומיומית הוא גבוה מאד.

אני חושש, שאם הייתי צריך לנסוע כל יום למשרד בשעות העומס, לא הייתי עומד בזה. 

 

כשאני כבר נוסע, בערך אחת לחודש, אני משתמש ברכבת. וכן, גם עם רכב שחונה ברכבת חדרה זה מעל שעה לכל כיוון דלת לדלת.

כנ"ל לוקח  לאשתי, שעושה את הדרך ברכב פרטי 18 ימים בחודש, כ-8 חודשים בשנה, ולמזלה, בשעות ש(יחסית) אין פקקים.

 

כשעברנו לפה, לפני 12 שנה, זה לא היה כל-כך קשוח. זה רק הולך ומחמיר משנה לשנה, ואין שום פתח-תקווה באופק.

 

לבלות שעתיים ביום בדרך, זה משהו שלמילניאל/ג'נזי הממוצע ישמע כמו גזר דין אכזרי במיוחד. 

מצד שני, אצלנו בשכונה, ישאר לפות"ש עודף לחופשי-חודשי מהתקציב שלו אם ישכור יחידה סבירה בחצר של מישהו.

מצד שלישי, אם הוא ינסה לנסוע ברכב שלו כל יום לתוך תל-אביב, הוא כנראה ישבר אחרי חודש גג.

 

 

 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

  • תגובות 94
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)
לפני 21 דקות, natco כתב:

לבלות שעתיים ביום בדרך, זה משהו שלמילניאל/ג'נזי הממוצע ישמע כמו גזר דין אכזרי במיוחד. 

 

מכיר מישהו שעושה רחובות-ב"ש כל יום, כמעט בלי יוצא מהכלל, עבודה מהבית אולי יום בחודש. זוכר שהוא אמר שהפקקים הרבה פחות גרועים מהמרכז. אבל יש לו תפקיד טוב שלא בטוח שהיה מוצא באיזורים האלה של ראשלצ-חולון-רחובות. 

איכשהו רחובות-ב"ש פחות גרוע מחדרה הרצליה, אה?

עצוב מה שנהיה ב-15 שנה האחרונות מבחינת תנועה.

 

אבל רגע, אם חושבים על זה, ליד וינגייט היה נורא גם לפני 20 שנה.

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
  • אהבתי 1
פורסם

אני נוסע חדרה-דרום נתניה כבר 10 שנים.

לפני 10 שנים לקח 40 דקות נטו על הכביש

היום שעה+ 

נו טוב. רק עוד 20 דקות.

 

אבל זה 50% זמן תוספת על הכביש

  • אהבתי 1
  • מבאס 1

.

פורסם (נערך)
לפני שעה, natco כתב:

כשאני כבר נוסע, בערך אחת לחודש, אני משתמש ברכבת. וכן, גם עם רכב שחונה ברכבת חדרה זה מעל שעה לכל כיוון דלת לדלת

זה מטורף מה שהולך בחניון של הרכבת. 

אין שם כמעט פיסה של אדמה פנויה. 

המכוניות חונות בעומק היער והביקוש לחניה גובר על ההיצע.

ומהשכונה שלך כמה זמן לוקח להגיע לרכבת כ15-20 דקות ברכב? 

עריכה אחרונה על ידי Benor
  • אהבתי 1
פורסם

כן.

רבע שעה, פלוס לחפש חניה ביער, פלוס ללכת לתחנה. 

כמות הרכבים שחונים שם רק מראה כמה ביקוש יש לרכבת.

(ובל נשכח שעכשיו יש עוד המון שחונים בצד המערבי של התחנה, ליד מול החוף, וחוצים על גשר הולכי הרגל לתחנה).

 

תאר לך מה היה יכול להיות לו היתה תחבורה ראויה גם במייל הראשון/אחרון.

יש אוטובוס נוח וטוב מהשכונה לרכבת.

רק שהתדירות שלו לא מספיקה.

יש רכבות דרומה כל חצי שעה? זה קו יעודי מהשכונה לרכבת? מה הבעיה הגדולה לסנכרן אותו עם הרכבות דרומה בבוקר  ואחה"צ בכיוון ההפוך?

לא עולה יותר כסף. רק דורש מוח.

  • רעיון טוב! 1

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

סליחה, איזה מפונקים אתם. יוממות של שעה לכל כיוון זה עניין שגרתי לחלוטין אם אתה לא גר במרתף של המשרד. במדינות יותר גדולות גם שעתיים זה מספר שגרתי.

 

חוץ מזה - איזון. בדיוק כפי שתאר @natco דירה מרווחת תמורת מרחק מהמשרד. היכן נקודת האיזון? עניין אישי.

 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 36 דקות, sperial כתב:

סליחה, איזה מפונקים אתם. יוממות של שעה לכל כיוון זה עניין שגרתי לחלוטין אם אתה לא גר במרתף של המשרד. במדינות יותר גדולות גם שעתיים זה מספר שגרתי.

שעה בתנועה זורמת קטן עליי אבל שעה בפקק לכל כיוון זה סיוט.
פרט לזה שאם תחסוך את השעתיים נסיעה ותעשה במקומם שעתיים נוספות כל יום תוכל לשלם את ההפרש לדירה יותר קרובה.

תן לי לנסוע לאילת ולא להיכנס לתל אביב.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

מדובר כאן בשעה שרובה ברכבת, שבחלק ניכר מהזמן אפשר לנצל כשעת עבודה. 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

רכבת זה סביר אבל לא לכל אחד יש את הפריבילגיה הזו.

לא מכל מקום יש רכבת, לא כולם עובדים ליד תחנת רכבת וחלק זקוקים לרכב איתם בעבודה.

  • רעיון טוב! 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

ולא תמיד קרבה גיאוגרפית מקצרת זמני נסיעה. מספיקה נקודה קריטית אחת שתשנה את כל התחשיב. לכן הדיון הזה הוא כללי - אבל את החישוב צריך לבצע ביחס למקומות מגורים ועבודה ספציפיים ואפילו תוך התחשבות בשעות הנסיעה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני כשעה, sperial כתב:

סליחה, איזה מפונקים אתם. יוממות של שעה לכל כיוון זה עניין שגרתי לחלוטין אם אתה לא גר במרתף של המשרד. במדינות יותר גדולות גם שעתיים זה מספר שגרתי.

 

יוממות של שעה זה תיאור מאד כללי.

יש נסיעה של שעה פנאן בכביש פתוח בלי פקקים, יש נסיעה של שעה באוטובוס בעמידה כמו סרדין, כשהאוטובוס דופק גז וברקס כל הדרך. יש נסיעה של שעה שכוללת חצי שעה הליכה ברגל ועוד חצי שעה ברכבת הקלה, יש נסיעה של שעה ברכבת שאתה בא לתחנה ברגל ויושב שומע מוזיקה/עובד בכיף שלך כל הדרך ויש לעמוד שעה בסיוט של גז ברקס צפירות וכל מיני שליחים שחותכים אותך מכיוונים בלתי אפשריים.

יש סוגים של יוממות שיקצרו לך את החיים ביעילות גבוהה יותר מאשר מגורים בדירת 30 מ"ר.

  • אהבתי 3

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

היתה כאן תלונה על יוממות ״ארוכה״ של שעה. 

 

ברור שצריך לבחון כל צמד מקומות (או יותר), וציינתי זאת קודם.

 

ובשרשור הזה ההתיחסות אינה לגודל יחידת הדיור אלא לתנאי המרתף, שבעייתיים בכל מקום, לפחות בארץ.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

שעה זה בהחלט ארוך כשאתה סובל. 

גם מרתף, יש מרתף שהוא כמו מקלט ויש מרתף שיש לו חצר אז פחות מרגיש כמו קבר. תלוי בסיטואציה.

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, Night Driver כתב:

וחלק זקוקים לרכב איתם בעבודה

אני מניח שאנשים כאלה לא מתרגשים משעה בפקקים, כי הם נוהגים ממילא במשך רוב/כל היום...

 

מצד שני, יש המון אנשים שממשיכים להגיע למשרד מתןך שמרנות גרידא, ללא שום צורך ממשי.

זו צרוצ מחשבה, לא לאפשר לאנשים שיכולים, לעבוד מהבית (וברור לי שזה לא אפשרי בכל מקצוע- רופא צריך לבוא לפגוש את החולים, מורה צריך להגיע לכיתה, טכנאי צריך להגיע למכשיר התקול), אבל בשנת 2025, עם הטכנולוגיה, הזום והany desk, רוב בעלי המקצועות החופשיים יכולים לעבוד מרחוק.

 

עריכה אחרונה על ידי natco
  • אהבתי 1

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם
לפני שעתיים, sperial כתב:

מדובר כאן בשעה שרובה ברכבת, שבחלק ניכר מהזמן אפשר לנצל כשעת עבודה. 

 

כשאני שומע את המשפט הזה אני תמיד תוהה אם האדם שכתב אותו ניסה אי פעם לעבוד ברכבת בוקר עמוסת נוסעים, ומה איכות העבודה שיצאה לו.

 

  • אהבתי 1

×
×
  • תוכן חדש...