Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 37 דקות, sperial כתב:

אבל רישומי העובד עשויים להיות בסיס לחישוב הפיצוי אם המעסיק לא מספק את המידע.

העובד יכול לטעון שעבד 15שעות ביום כולל שישי ושבת. המעביד צריך להראות רישומים ולהוכיח שלא.

 

 

עריכה אחרונה על ידי Night Driver

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 4 שעות, `Infinity כתב:

עניין כרגע עקרוני ולא ספציפית על ה 500 ש"ח

מבחינת החוק, 500 השקלים הם הענין היחיד.

התשובה של המנהל הזויה, אין שום בעיה למחלקת השכר למצוא דרך לשלם לעובד את מה שמגיע לו, בטח בחברה גדולה, כבר העלו פה הצעות, אבל גם את הכסף עצמו אין לי ספק שהוא יכול לקבל. (אני אהמר  שהצצה קטנה בתלושי העובדים תראה כל מיני חישובים יצירתיים כשמתאים להם).

 

מעבר למנהל הישיר יש עוד אפיקי פעולה כמו פניה למשאבי אנוש, למנהל בכיר יותר, למחלקת השכר, אם יש ועד עובדים...

 

כל נושא חופשת הלידה והטובה וכמה זה משתלם זה ענין נפרד. הוא צריך להחליט האם הוא רוצה להמשיך לעבוד במקום שהתייחס אליו ככה ואצל מנהל שלא נוקף אצבע לעזור לעובד לקבל את מה שמגיע לו. אולי זה רק המנהל שלו, ויש אפשרות לניוד לתפקיד אחר, יש חברות שבהן זה מקובל, או לחפש מקום אחר, עם כל הסיכון שמשתמע מכך. 

נראה שאין לו הרבה מנוף כדי לשפר את התנאים שלו שם, אם הם החליטו שיכולים להסתדר עם התפקידו שלו לא מאוייש בסניף אחר, יתכן שיחליטו אותו דבר לגבי הסניף שלו, אולי שווה בכל מקרה לחפש אלטרנטיבה.

  • אהבתי 1
פורסם

שהחבר ימצא מעביד חדש

 

ואתמה שלא קיבל שיהיה להם לתרופות

 

לא טוב לעובד להיות תובע בשביל 500 ש"ח . 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
לפני 6 שעות, `Infinity כתב:

העובד ותיק מאוד (כ 10 שנים), מוערך מאוד ע"י כל הדרג הניהולי, וככל הנראה מדובר בפוליטיקה ארגונית כלשהי

 

מצטער עבור חבר שלך, אבל הוא לא מוערך כלל. לא חושב שזה אישי נגדו, כניראה שאף אחד לא מוערך שם. הערכה, כמו הרבה דברים אחרים, צריכה להיות מגובה במעשים. ופה לא רק שאין גיבוי במעשים, אלא המעשים מוכיחים ההפך לגמרי. 

חשוב מאוד שהוא יפנים את זה, כי עושה רושם שהוא נתקע במקום הזה הרבה בגלל ה"הערכה" המזוייפת שממטירים עליו. 

 

הייתי אומר שיברח ומהר אבל ברשתות נצלניות כאלה הוא כניראה לא חתום על סעיף 14. שיתבע אותם, יגרום להם לפטר אותו, ויחפש מקום אחר. יש מספיק מקומות עבודה שלא יתייחסו אליו כמו אל עבד, ואולי רחמנא ליצלן, אפילו יתייחסו אליו עם הערכה אמיתית. 

  • אהבתי 3
פורסם

קודם כל, אני מניח כי מדובר ברשת קמעונאית שהבעלות עליה הוחלפה יחסית לא מזמן, וכי בעקבות כך היה ביטול הטבות לארגון חבר.

בהנחה שזאת הרשת, אז אינני חושב כי זה משהו שקשור לבוס ישיר אלא הנחייה מלמעלה -> ניסיון לחסוך כמה שיותר/ להגדיל רווחים (בעקרון זה לגיטימי, אך כאן זה כבר יצא מתחום הלגיטימיות).

לגבי עניין של תביעה -> מאחר ומדובר בסכום קטן יחסית, אז אין טעם לערב עו"ד (סיכוי קלוש שעו"ד יסכים לקחת תיק עם תביעה בסכום של פחות מ-5 ספרות). זה גם לא משתלם. הוא יצטרך לנהל את המשפט לבד.

האם יש לו ידע מינימלי בחוקים/ רצון ומוכנות לנהל תיק משפטי ?  אםהתשובה שלילית - אז הגשת תביעה יורדת מהפרק.

האם התפקיד בו הוא עוסק הוא מוכוון רק לתחום הקמעונאות או שזה תפקיד שקיים באופן נרחב בשוק העבודה ?

אם זה לא תפקיד שקיים באופן נרחב בתחום העבודה, אז אין לו ברירה אלא לבלוע את הגאווה ואת התחושות שעוררו בו (אני יודע, זה קשה) ולהמשיך במקום העבודה בלי לעשות גלים.

אם זה תפקיד שקיים באופן נרחב, שיתחיל לגשש מה המצב בשוק העבודה. אולי אפילו ימצא משהו יותר טוב.

להבא שילמד לא להסתמך על הבטחות באויר. במיוחד לא כאשר זה מצריך ממנו השקעה מאוד גדולה.

פורסם

פונים להסתדרות ומקבלים כמה אלפי שקלים.

 

תובעים הלנת שכר ופיצוי עונשי.

  • רעיון טוב! 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

על מה נקבע תשלום של 500 ש״ח?

כמה שעות נוספות עבד במציאות?

כמה שעות נוספות נסע מעבר לשעות העבודה שלו?

כמה הוציא על התחבורה בין הסניפים?

ומנגד - מה שולם לו מתוך אלה?

לא נשמע לי סביר שעל חצי שנת עבודה בתנאים אלה הוא אמור לקבל 500 ש״ח. אפילו לחודש. אבל זה תלוי גם בשכר השעתי/יומי/חודשי שלו.

אם האיש תובע את המעסיק עליו לחשב את כל הסכומים שהוא חב. אבל עליו להעזר בייעוץ משפטי. שיתחיל עם אחד מארגוני העובדים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

רק תביעה, קלי קלות ואני באמת לא מבין את הטענות: "אין טעם לתבוע  כי התביעה תעלה לו יותר" (בולשיט) או "אנרגיות שליליות" - כאילו עכשיו הוא מגיע עם מוטיבציה רבה לעבודה.

תביעה בבית דין לעבודה בהליך מהיר, על מקרים כאלו אפשר להוציא פי 10(!!) מסכום התביעה

תפסיקו להיות פראיירים

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
פורסם

אני תוהה, האם הוא יכול להשאר שם, וכשיחליט לעזוב, לתבוע את הסכום כולל פיצויים על הלנת שכר?

אם ישאלו למה חיכה, לזכותו יאמר שהוא ביקש את מה שמגיע לו, אמרו לו מספר פעמים שלא ישלמו לו, הוא לא רצה לאבד מקום עבודה ועכשיו תובע את המגיע לו.

יהיה נחמד אם בעוד 10 שנים המעסיק יצטרך לשלם כמה עשרות אלפים על הפרה חצופה שכזו.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני שעתיים, Be roo כתב:

 

מעבר למנהל הישיר יש עוד אפיקי פעולה כמו פניה למשאבי אנוש, למנהל בכיר יותר, למחלקת השכר, אם יש ועד עובדים...

 

היחסים עם המנהל הישיר דווקא טובים מאוד, ממה שהבנתי מאשימים אותו שזה טעות שלו שהוא אפשר לעובד לעבוד את החודש האחרון שהם לא מוכנים לשלם עליו.

באופן כללי כל הדרג הניהולי שם קצת רודף אחריו שיסכים לקבל תפקיד של מנהל מחלקה, אבל הוא לא רוצה כי זה ינתק אותו מתחום העיסוק שלו.

בגלל זה אני מנסה להבין מה כבר ההשלכות מבחינת המעסיק אם הוא ישלם לו את ה 500 ש"ח האלה, במה הוא מסתכן?

 

לפני שעתיים, ישה כתב:

שהחבר ימצא מעביד חדש

 

ואתמה שלא קיבל שיהיה להם לתרופות

 

לא טוב לעובד להיות תובע בשביל 500 ש"ח . 

 

נוכח העובדה שהוא עובד שם מעל 10 שנים, יש חשיבות (מעבר לדמי האבטלה) אם יתפטר או יפוטר?

הוא שקל לבקש לרדת למשרה חלקית של יומיים בשבוע כדי לנצל את הזמן הפנוי לחשוב על הצעד הבא מבחינת הקריירה, אבל מפחד שזה יפגע לו בדמי אבטלה שיקבל.

 

לפני 12 דקות, guya72 כתב:

קודם כל, אני מניח כי מדובר ברשת קמעונאית שהבעלות עליה הוחלפה יחסית לא מזמן, וכי בעקבות כך היה ביטול הטבות לארגון חבר.

בהנחה שזאת הרשת, אז אינני חושב כי זה משהו שקשור לבוס ישיר אלא הנחייה מלמעלה -> ניסיון לחסוך כמה שיותר/ להגדיל רווחים (בעקרון זה לגיטימי, אך כאן זה כבר יצא מתחום הלגיטימיות).

לגבי עניין של תביעה -> מאחר ומדובר בסכום קטן יחסית, אז אין טעם לערב עו"ד (סיכוי קלוש שעו"ד יסכים לקחת תיק עם תביעה בסכום של פחות מ-5 ספרות). זה גם לא משתלם. הוא יצטרך לנהל את המשפט לבד.

האם יש לו ידע מינימלי בחוקים/ רצון ומוכנות לנהל תיק משפטי ?  אםהתשובה שלילית - אז הגשת תביעה יורדת מהפרק.

האם התפקיד בו הוא עוסק הוא מוכוון רק לתחום הקמעונאות או שזה תפקיד שקיים באופן נרחב בשוק העבודה ?

אם זה לא תפקיד שקיים באופן נרחב בתחום העבודה, אז אין לו ברירה אלא לבלוע את הגאווה ואת התחושות שעוררו בו (אני יודע, זה קשה) ולהמשיך במקום העבודה בלי לעשות גלים.

אם זה תפקיד שקיים באופן נרחב, שיתחיל לגשש מה המצב בשוק העבודה. אולי אפילו ימצא משהו יותר טוב.

להבא שילמד לא להסתמך על הבטחות באויר. במיוחד לא כאשר זה מצריך ממנו השקעה מאוד גדולה.

לא הוחלפו בעלים.

התפקיד קיים בהרבה מסגרות בשוק (עיצוב פנים).

הוא לא מעוניין לעבור לחברה אחרת תחת אותו תפקיד כי הגיע למיצוי, רוצה קצת זמן לחשוב על הצעד הבא.

VW Golf GTI 2006 Manual

פורסם
לפני 8 דקות, `Infinity כתב:

מאשימים אותו שזה טעות שלו שהוא אפשר לעובד לעבוד את החודש האחרון שהם לא מוכנים לשלם עליו.

שיאשימו את מי שבא להם. עובד שהמנהל שלו שלח אותו לבצע תפקיד מסויים זכאי לתשלום. אם מישהו בדרג הניהול עשה טעות, החברה צריכה לספוג את העלות, לא העובד (וגם לא המנהל שטעה בשוגג).

בדיוק כמ ושאם המנהל אמר לי לעבוד בשבת, צריך לשלם לי תעריף סופ"ש, גם אם הוא טעה ולא היה בזה צורך.

 

לפני 10 דקות, `Infinity כתב:

מה כבר ההשלכות מבחינת המעסיק אם הוא ישלם לו את ה 500 ש"ח האלה, במה הוא מסתכן?

לא הבנתי, מי משלם למי ומי מסתכן? 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 2 דקות, Be roo כתב:

שיאשימו את מי שבא להם. עובד שהמנהל שלו שלח אותו לבצע תפקיד מסויים זכאי לתשלום. אם מישהו בדרג הניהול עשה טעות, החברה צריכה לספוג את העלות, לא העובד (וגם לא המנהל שטעה בשוגג).

בדיוק כמ ושאם המנהל אמר לי לעבוד בשבת, צריך לשלם לי תעריף סופ"ש, גם אם הוא טעה ולא היה בזה צורך.

 

לא הבנתי, מי משלם למי ומי מסתכן? 

 

אני לא מצליח להבין מה ההתעקשות של המעסיק לא לשלם.

יש משמעות כלשהי לתשלום הזה אם הוא ישלם לעובד עוד חודש (שולמו 5 מתוך 6 חודשים), ואני מנסה להבין מה המשמעות.

כלומר מה קורה בנקודה הזו של ה 6 חודשים אם אותו עובד קיבל רצוף 6 חודשים את התוספת הזו?

הרי יש סיבה למה המעסיק נילחץ ובתאומיות ביקשו ממנו להפסיק להגיע לסניף הנוסף ומסרבים לשלם על החודש האחרון

VW Golf GTI 2006 Manual

פורסם

סעיף14 לחוק פיצויי פיטורין ייתן בסופו של יום לעובד את פיצויי הפיטורים גם במקרה בו הוא מתפטר.

 

נהג לילה שלח אותו להתייעץ עם ההסתדרות. עצה טובה

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
לפני 20 דקות, `Infinity כתב:

אני לא מצליח להבין מה ההתעקשות של המעסיק לא לשלם

אין שום סיבהלהתעקשות. מישהו שם קצת לא מבין את תפקידו ואת החוק.

לארגון כישות משפטית אין סיבה לא לשלם, זה לא כלכלי לא לשלם. אבל בסופו של דבר יושב שם איזה עובד שמסיבה מסוימת החליט לא לשלם (מלחמות אגו, פוליטיקה פנימית...) ולא מבין את חוסר ההגיון בכך.

 

פורסם

הייתי מציע הסתכלות נוספת. האם יש לאן ללכת? אפיק התקדמות?

אם לא אז זה מסבך מעו את העניינים כי כל הליך נגד החברה צפוי תהסתיים בפיטורים. 

לא אומר טוב או רע, רק אומר שזה תרחיש סביר. 

שנית, אני חושב שיש כאן הלנת שכר ואם יש אפשרות לדבר עם הסתדרות/ארגון עובדים כל שהוא זה נהדר. 

הייתי שוקל גם להיוועץ בעו"ד אודות התנת השכר. 

העתה של בית הדין לעבודה טובה גם כן, אך לקחת בחשבון שהרגע שמתחיל תהליך, זה כבר לא בידיים של פות"ש לעצור אותו. 

 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

×
×
  • תוכן חדש...