Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 39 דקות, `Infinity כתב:

אני לא מצליח להבין מה ההתעקשות של המעסיק לא לשלם.

 

 

זה לא חייב להיות המעסיק וגם זו לא חייבת להיות התעקשות. יכול להיות סתם טעות מטופשת שאף אחד לא רוצה לקחת עליה אחריות/לא אכפת לו אז מנסים להתחמק. 

 

לפני המון שניחם עבדתי בחברה גדולה אבל בתפקיד של סטודנטים שכול הזמן מתחליפם, ועשיתי עבודה מסויימת שהיו צריכים לשלם לי עליה אקסטרה של כמה מאות שקלים. לא קיבלתי אותם. פניתי ל-"אחראית" עליי שתבדוק מה עם זה, היא מרחה אותי ובסוף גם סיננה אותי. אחרי הרבה תסכול ובירור עצמי גיליתי שהייתה איזה טעות בדרך והנהלת חשבונות לא קיבלו את זה שהם צריכים לשלם לי אקסטרה. פשוט האחראית עליי מעולם לא פנתה אליהם לבירור, כי לא היה לה אכפת אפילו בפרומיל האחוז. זה נפתר ב-5 דקות. 

 

אולי כדאי שעצמאית יפנה להנהלת חשבונות. אין מה להפסיד. 

פורסם (נערך)

סדר העניינים הנכון, לפי מה שאני מבין:

  1. הייתי עושה מאמץ ושולח הודעות שוב לכל מנהל באשר הוא, באופן נפרד דרך אימייל או whatapp ככה שיהיה בעצם תיעוד מסודר שנשלחה הודעה/התראה (כאמור לגלול את כל הסיפור שוב, בלי איומים או ניסיון להתריע על כל פעולה שיעשה מר. בחור).
  2. הגעה פיזית להנהלת חשבונות - לשוחח איתם בנחמדות ולנסות להבין אם הם יכולים לטפל בבעיה במקום - לגלול את כל הסיפור וגם פה מבלי לאיים או להזכיר את הודעות שכבר נשלחו למנהלים.
  3. פנייה להסתדרות/מוקד ש"יל/משרד העבודה - לראות מה הם יכולים להציע - ממה שאני מכיר - ההסתדרות יצאה ב"מבצע" שהם עוזרים לאנשים במקומות העבודה בעקבות המלחמה.
  • כל הפעולות הם בעצם להראות עד כמה מר. בחור השקיע בשביל להביא את ה500 שקל הביתה, כהכנה לתביעה.
  • מאמין גדול שזה ייפסק בסעיף 2 או 3

מה הוא יכול לעשות במידה והוא לא רוצה להתחיל עם תביעות?

 

 

מה אני חושב?

  1. להגיש תביעה אזרחית - (כאמור לבצע סעיפים 1 ו2)
  2. מלשינון משרד העבודה
  3. לרענן קו"ח
עריכה אחרונה על ידי DareDevil
Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם

אני חוזר ושואל - האם במהלך החודשים הקודמים העובד קיבל את זכויותיו כחוק? האם היו שעות נוספות והאם שולמו במלואן כולל תוספת שעות נוספות? האם שולמו הוצאות נסיעה במלואן?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

השנקל שלי. 

לפעמים, האיום בתביעה יותר משמעותי מהתביעה עצמה. 

מכתב מעורך דין של "טרום נקיטת הליכים" אמור לסדר את הסוגייה, וגם סוג של להבטיח שהבחור לא ימשיך לעבוד באותו המקום... 

 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 5 שעות, sperial כתב:

אני חוזר ושואל - האם במהלך החודשים הקודמים העובד קיבל את זכויותיו כחוק? האם היו שעות נוספות והאם שולמו במלואן כולל תוספת שעות נוספות? האם שולמו הוצאות נסיעה במלואן?

כן

VW Golf GTI 2006 Manual

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

שיחפש עבודה אחרת. מקום כזה לא שווה את המאמץ. אתה מתאר אדם שעובד שם 10 שנים וכולם מרוצים ממנו, אבל להחזיר לו 500 שקל שהוא שילם כדי להגיע לעבודה (שלא לדבר על תמורה לזמן שלו שמתבזבז בתוספת הנסיעות לעבודה) לא מוכנים.

מה שנקרא, שיהיה להם לתרופות.

לפעם הבאה, צריך ללמוד שכל פעם שמעסיק מבטיח לך "זה ישתלם לך, כדאי לך" לענות לו תודה רבה בוס רק תן לי את הפרטים בכתב כדי שלא יהיו לנו אי הבנות.

 

 

  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

  • אחראי פורום
פורסם
לפני 13 שעות, `Infinity כתב:

יש משמעות כלשהי לתשלום הזה אם הוא ישלם לעובד עוד חודש (שולמו 5 מתוך 6 חודשים), ואני מנסה להבין מה המשמעות.

אחת העובדות שלי משום מה ביקשה ממני לחלק בונוס של פעם בשנה לחלק שווה כל חודש.

חשבת השכר אמרה לי שברגע שזה הופך למרכיב קבוע בתלוש, יחולו עליו כל ההורדות הרגילות.

אולי זאת הסיבה? סתם רעיון, אל תתפוס אותי במילה.

פרשנות שלי - כשיבואו לבטל את התשלום הסו-קולד קבוע הזה, אולי מסתכנים בהרעת תנאים ולא רצו להיכנס לפינה הזאת?

אבל - בתור מעסיק אני אומר לך שאין שום בעיה לתת מתנה/הטבה בכל צורה שהיא, הם פשוט לא רוצים.

 

אני לא ממהר להגיד לבנאדם שאני לא מכיר בשוק שאני לא מכיר להתפטר, הוא יכול להישאר קירח משני הצדדים ומי יודע איזו תגובת שרשרת תתעורר.

 

  • אהבתי 1

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם (נערך)

לי קרה שעבדתי באיזה מקום חודשיים וחצי והורידו לי מהתלוש האחרון 500 שקל באיזה חירטוט כלשהו כי התפטרתי.

כמובן שיכולתי לבוא לאיים ולעשות את כל הבלאגן. אבל אני אדם מאמין שהכל ממנו יתברך.

ולא עשיתי עם זה כלום כי אני באמת מאמין שאם זה שלי זה יבוא אליי בדרך כלשהי - ומצאתי עבודה הרבה יותר טובה .

אני לא אומר לא לעשות כלום..אני מציע פשוט לחבר שלך לחפש עבודה אחרת. כי אני לא הייתי רוצה לעבוד במקום כזה.

עריכה אחרונה על ידי netanel1014
פורסם (נערך)

לכל מי שמציע פניה להסתדרות -> בתיאוריה זה יפה.  אבל מעשית, ההסתדרות תדרוש ממנו כתנאי לכך שישקלו לתת לו עזרה כי יצטרף כחבר הסתדרות למשך תקופה מסויימת (כלומר, ישלם לה דמי חבר).

* הערה : דובר על עזרה בעקבות מבצע עם כלביא. אולי כאן הם מרחיבים את אפשרויות הפנייה אליהם, אך אני בספק.

 

לגבי פניה למשרד העבודה -> יש את מינהל הסדרה ואכיפת חוקי עבודה. זה הגוף שמטפל בנושאים שקשורים למשכורת. על פניו, נראה שהם לא יטפלו בנושא מאחר וזה לא עובד מוחלש ולפי התיאור אין כאן הלנת שכר שעתי (יש הלנה של דמי נסיעה)

ליתר בטחון, ניתן לקרוא בקישור המצ"ב את עקרונות האכיפה שלהם. אולי הבנתי לא נכון את המצב, וזה כן דבר שהם מטפלים בו.

https://www.gov.il/BlobFolder/policy/new-enforcement-complains-2016/he/procedures_new-enforcement-policy.pdf

 

לפני 15 שעות, avic78 כתב:

רק תביעה, קלי קלות ואני באמת לא מבין את הטענות: "אין טעם לתבוע  כי התביעה תעלה לו יותר" (בולשיט) או "אנרגיות שליליות" - כאילו עכשיו הוא מגיע עם מוטיבציה רבה לעבודה.

אני מניח שהגבת לדבריי.  ובכן, הם כתובים מניסיון אישי.

אולי מצאת עו"ד שעובד חינם.  אך רובם דורשים תשלום עבור שירותיהם, ו-500 ש"ח זה לא משהו שיגרום להם להתחיל תביעה משפטית (זאת בערך עלות שעת פגישה עם עו"ד)

עריכה אחרונה על ידי guya72
פורסם (נערך)

אין בפניו יותר מדאי אופציות.

 

1- ניסיון מיצוי עצמי של הזכויות שלו מול מחלקת השכר/הנה"ח.

2- ללכת ראש בקיר ולהכין את עצמו לתביעה כולל איום ותיעוד מסמכים ושות'

 

3- לבלוע את הלקרדה ולהמשיך בחייו.

 

מדובר בעובד בעל ותק גבוה שנסע בתחב"צ כמה שעות ביום לתגבור... אני מניח שלא מדובר במשרה בכירה או קרוב לה. כל העצות על התפטרות מופגנת לא בטוח שמתאימות לכישורין של הנ"ל. 

 

בבית המשפט יודעים איך נכנסים ולא ברור עם מה  יוצאים גם כשברור שאתה צודק יש הרבה משמעות "להצגה" באולם הדיונים, ועל 500 שקל...בהצלחה.

 

אם מקום העבודה הנוכחי מתאים לו משאר הבחינות לטעמי שישחרר את ה500 ש"ח האלו לנפשם וימשיך בחייו.

 

אני מטפל בגביה של אחד הלקוחות שלי,  הוא עב מול מאות לקחות קטנים (סכומים של מאות שקלים בחודש) וקשה לו להפנים את המציאות שמשתלם מאוד לעקוץ סכומים קטנים מאנשים/עסקים, במרבית המקרים אין דרך אפקטיבית לגבות חובות כאלו. 

 

חוץ מכתבי איום מעו"ד שלא שוים הרבה יותר מאת הנייר שהם כתובים עליו, אם האיום עבד נהדר אם לא אין מה לעשות.

עריכה אחרונה על ידי yd b-4
×
×
  • תוכן חדש...