Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

העברתי לחבר שמחפש רכב משפחתי עם טוויסט ספורטיבי מודעה מעניינת, רכב 2010 עם 224,000 ק"מ שנראה ששמור יפה ומבטיח הרבה.

לא שמתי לב שמדובר ביד שמינית, כלומר הרכב מחליף ידיים בממוצע כל פחות משנתיים. 

עד כמה זה נתון מדאיג? מצד אחד לא מדובר ברכב מסלול או משהו אקזוטי במיוחד, מצד שני תת הדגם עצמו כנראה ייבוא אישי ופחות מוכר כאן. 

פורסם

כלי רכב כאלה הם בדיוק הסוג שמחליף ידיים הרבה. אני זוכר שב-2003 היתה לשכן שלי אלפא ספיידר 1988 והוא היה יד 24...

  • מעניין 1

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם
לפני 15 שעות, אבנר גם כן כתב:

העברתי לחבר שמחפש רכב משפחתי עם טוויסט ספורטיבי מודעה מעניינת, רכב 2010 עם 224,000 ק"מ שנראה ששמור יפה ומבטיח הרבה.

לא שמתי לב שמדובר ביד שמינית, כלומר הרכב מחליף ידיים בממוצע כל פחות משנתיים. 

עד כמה זה נתון מדאיג? מצד אחד לא מדובר ברכב מסלול או משהו אקזוטי במיוחד, מצד שני תת הדגם עצמו כנראה ייבוא אישי ופחות מוכר כאן. 

 

רכבי ספורט מחליפים ידיים בקצב מהיר.

 

אבל כתבת רכב משפחתי עם טוויסט ספורטיבי. שאני לא יודע מה זה אומר. אבל מרגיש לי שזה לא ממש מהרכבים שמחליפים הרבה ידיים.

ואז זה סימן מאוד מדאיג. בעיקר אם ה2-3 בעלים האחרונים החזיקו מעט זמן.

 

איזה רכב עונה להגדרה הזו? הונדה סיוויק? (שלא ממש ספרטיבית. אבל נראית קצת ואולי ידנית), לאון? 

פורסם

רכב משפחתי בן 15 עם 224K זה כבר לא משהו עם ערך גבוה מלכתחילה, גם עם הטוויסט.

מצב האחזקה זה החלק החשוב פה כי כל תקלה זה אחוזים ניכרים משווי הרכב.

  • אהבתי 2
פורסם

אז קודם כל שווה להסתכל על ההחלפות האלה על פני ציר הזמן. כמו שאמרו, אם התחלפו חמישה בעלים בשנתיים האחרונות, זה אמור להדליק נורה אדומה. אבל גם אם זה מפוזר באופן אחיד, כל האחד מהבעלים היה מעט מאוד זמן עם הרכב, מה שהרבה פעמים מייצר תמריצים לעגל פינות ולבצע תחזוקת שבר.
אגב, ציינת שתת הדגם הוא מייבוא אישי, אז שווה להבין האם במוסכים בארץ יהיו חלפים לתחזוקה של המשפחתית-ספורט המזדקנת. 

  • רעיון טוב! 1
פורסם
בתאריך 8.5.2025 בשעה 04:42, razi_pazi כתב:

איזה רכב עונה להגדרה הזו? הונדה סיוויק? (שלא ממש ספרטיבית. אבל נראית קצת ואולי ידנית), לאון? 

x1

תת דגם גבוה (לא זוכר כרגע את השם המדויק). 

סיביק היו ספורטיביות בשנות ה 90...

פורסם

מניסיון ארוך שנים, שכולל גם רכישת כלי רכב רבים משנתונים ישנים, הגעתי לתובנות הבאות לגבי רכישת רכב משומש שאינו צעיר. 

1. אין כמעט חשיבות לאיזו יד הרכב. יכול להיות רכב יד ראשונה או שנייה שיהיה מוזנח וירוד מבחינות רבות ויכול להיות רכב עם המון ידיים שמצבו מצויין ושמור ומתוחזק היטב. 
2. אין יותר מדי חשיבות לקילומטראז' שהרכב עשה. יש רכבים מעוטי נסועה במצב גרוע וכאילו עם המון ק"מ במצב מצויין. (לדוגמא, מקרה קיצון  - רכב מועט ק"מ שנסע 10 ק"מ ביום בפקקים של עצור - סע במשך 4 שעות וטופל ברשלנות לעומת רכב שנסע הרבה ק"מ בבינעירוני וטופל היטב). 
אז מה כן חשוב ועליו יש לשים דגש ? 
מאוד פשוט  - רק דבר אחד פשוט - מצבו הכללי והספציפי של האקזמפלר המדובר !
כאן יש בעיה - איך יודעים להעריך זאת ?
רוב האנשים לא כ"כ מבינים באבחון מצב רכב.
הם מושפעים מסטיגמות ועיצות  של "מביני עניין" הדיוטות - טעות !
הם מסננים מראש רכבים לפי קריטריונים שלכאורה הגיוניים כמו ק"מ, יד, השוואת מחיר נדרש למול  למחירונים שונים וכו' - טעות !
חלק סבורים שבדיקה במכון מוסמך תיתן להם תמונת מצב נכונה. - שטויות. איכות הבדיקה והדו"ח הנמסר לגבי רכב ישן יחסית חסרי כל רלבנטיות. הרוב כסת"ח ואינו משקף מצב אמיתי של הרכב הנבדק.  
מה נשאר לאחר כל זה למי שאינו ממש מתמצא ומבין באבחון עצמי איכותי של רכב נתון  ? 
יש כמה דברים שבכל זאת עוזרים, לפחות חלקית. 
1. להעזר פה בפורום בכמה מדריכים מעולים שהועלו לבדיקה ואבחנה עצמית של מצב רכב ועל מה לשים דגש בבדיקה עצמית. 
2. אם ניתן ומכירים מוסך מתמחה איכותי שמוכן לתת חוות דעת על הרכב  - יופי !
 

גילוי נאות - אני מפרסם פה במדור מכירה רכב ישן יחסית עם יד גבוהה , שייתכן מאוד שבדיוק אליו מתייחס פותח השרשור. 
רכשתי אותו בהתאם למתודה שציינתי שהיא לעניות דעתי הכי נבונה. 

  • מעניין 1
פורסם
לפני שעתיים, orankohn כתב:

מניסיון ארוך שנים, שכולל גם רכישת כלי רכב רבים משנתונים ישנים, הגעתי לתובנות הבאות לגבי רכישת רכב משומש שאינו צעיר. 

1. אין כמעט חשיבות לאיזו יד הרכב. יכול להיות רכב יד ראשונה או שנייה שיהיה מוזנח וירוד מבחינות רבות ויכול להיות רכב עם המון ידיים שמצבו מצויין ושמור ומתוחזק היטב. 
2. אין יותר מדי חשיבות לקילומטראז' שהרכב עשה. יש רכבים מעוטי נסועה במצב גרוע וכאילו עם המון ק"מ במצב מצויין. (לדוגמא, מקרה קיצון  - רכב מועט ק"מ שנסע 10 ק"מ ביום בפקקים של עצור - סע במשך 4 שעות וטופל ברשלנות לעומת רכב שנסע הרבה ק"מ בבינעירוני וטופל היטב). 

 

זה עניין של סטטיסטיקה. ברור שאפשר למצוא דוגמאות לרכבים עם ק"מ נמוך במצב מזעזע ורכבים עם ק"מ גבוה במצב תצוגה. ברור שאפשר למצוא רכבים יד ראשונה מוזנחים ורכבים יד 10 מלוקקים. אבל סטטיסטית, כל אלו יהיו יוצאי דופן. אם תיקח 100 רכבים ותבחן את המצב שלהם אל מול היד והקילומטרז', תהיה לך התאמה די ברורה של מצב פחות טוב ככל שהיד והקילומטרז' עולים, עם יוצאי דופן פה ושם. מיכוון שלאנשים אין בד"כ זמן לבחון לעומק 100 רכבים כשהם מחפשים לרכוש רכב, הם צריכים לעשות סינון ראשוני על סמך נתונים יבשים - ואז הגיוני לבחון לעומק רכבים עם יד וקילומטרז' נמוכים פשוט כי סביר יותר שהם יהיו במצב טוב.

 

אז נכון, אם אתה מחפש רכב נדיר ואין לך מגוון לבחור ממנו, תצטרך לבדוק את מה שיש בלוח, גם אם מדובר ביד וקילומטרז' גבוהים. ויכול להיות שתגלה רכב מתוחזק למופת - זה פשוט פחות סביר.

לפני 25 דקות, razi_pazi כתב:

 

לא הבנתי

מדובר ב-BMW X1 ברמת גימור גבוהה.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...